Suzuki Hayabusa: Ο δεινόσαυρος που λατρεύουμε (vids)

Γιώργος Βαρίνος
Suzuki Hayabusa: Ο δεινόσαυρος που λατρεύουμε (vids)
Δεν υπάρχει προηγούμενο στη σύγχρονη ιστορία των μοντέλων μοτοσυκλετών με αυτό που συμβαίνει με την Suzuki Hayabusa. Το «Γεράκι» παραμένει ουσιαστικά αναλλοίωτο από το 1999 που παρουσιάστηκε.

Υπάρχουν μερικά μοντέλα που μένουν στη ψυχή και το μυαλό μας για διάφορους λόγους. Η Suzuki είναι μια εταιρεία που έχει παρουσιάσει πολλές μοτοσυκλέτες-σταθμούς, που χαρακτήρισαν μια εποχή και έμειναν στο μυαλό μας ως μοναδικά μοντέλα. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς, το Suzuki RG 500 Γ, την εκπληκτική και ανυπέρβλητη σε σχεδίαση ΚΑΤΑΝΑ, το DR-800 Big, τη σειρά GSX-R ή την βασίλισσα Hayabusa;

H Hayabusa παρουσιάστηκε το 1999 και αμέσως τοποθετήθηκε στον θρόνο της ταχύτερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Πήρε το όνομά της από τον Πετρίτη, το γεράκι που έχουμε και στην Ελλάδα, αλλά στην Ιαπωνία το ονομάζουν Hayabusa. Ο Πετρίτης έχει ένα ιδιαίτερο σύστημα που κυνηγά μικρά ζώα με όπλο του την τρομερή του όραση. Το πουλί πετάει πολύ ψηλά και τα θύματά του δεν το βλέπουν. Όταν αποφασίσει επίθεση, μαζεύει τα φτερά του και με το αεροδυναμικό του σχήμα πέφτει σε ελεύθερη πτώση φτάνοντας πολύ γρήγορα την terminal velocity, την μεγαλύτερη ταχύτητα που επιτρέπει να πετύχει ένα σώμα λόγω της βαρύτητας και λόγω της αεροδυναμικής του αντίστασης. Στην περίπτωση του μικρόσωμου αυτού γερακιού η ταχύτητα φτάνει τα 320-340 χλμ./ώρα. Αυτή η ταχύτητα ήταν ο αρχικός στόχος της Suzuki και το δικό της γεράκι την έφτανε με χαρακτηριστική άνεση και σταθερότητα από το 1999 κιόλας.

Το 1999 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, με κινητήρα 1.298 κ.εκ. και 176 ίππους και αμέσως έσπασε όλα τα ρεκόρ ταχύτητας. Το 2000 η πολιτική ορθότητα χτύπησε και τις ιαπωνικές εταιρείες με αποτέλεσμα να συμφωνήσουν σε έναν κόφτη 299 χλμ./ώρα αφήνοντας την Hayabusa ως την τελευταία μοτοσυκλέτα παραγωγής που κατείχε το ρεκόρ ταχύτητας με τελική που ξεπερνούσε τα 314 χλμ./ώρα. Η 2η γενιά που παρουσιάστηκε το 2008 ανέβασε τα κυβικά στα 1.340 από τα 1.298 με αντίστοιχη αύξηση στην ιπποδύναμη που πλέον έφτανε του 192 ίππους, δίχως να πειράξει την σχεδόν τέλεια εξωτερική εμφάνιση. Οι περιορισμοί του Euro 5 στους ρύπους ωστόσο, πάγωσαν την εξέλιξη και έπρεπε να περάσουν άλλα 13 χρόνια για να παρουσιαστεί η 3η γενιά της Hayabusa με 7 ίππους λιγότερους αλλά πιο γεμάτη ισχύ και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

To σχεδόν απίστευτο είναι πως η μοτοσυκλέτα έχει κάποιες μοντέρνες πινελιές στην εξωτερική εμφάνιση, όμως μην γελιόμαστε. Τα διαφορετικά φώτα εμπρός και πίσω και οι μικρές αλλαγές στο φέρινγκ δεν αποτελούν παρά ένα μικρό face-lift. Ωστόσο η μεγάλη βελτίωση έγινε στα φρένα με τεράστιους αεριζόμενους δίκους και ακτινικά φρένα της Brembo. Είναι ξεκάθαρο πως η 3η γενιά Hayabusa θα μας συντροφεύσει πολλά χρόνια, μέχρι να παρουσιαστεί η 4η γενιά... σε 8-10 χρόνια!

Όσοι θέλουν να εμβαθύνουν στην υπόθεση Hayabusa ας δουν τα εντυπωσιακά video που είναι πλέον online.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!