Η υβριδική τεχνολογία μπαίνει στο Nissan Qashqai

Πέτρος Σηφαλάκης
Η υβριδική τεχνολογία μπαίνει στο Nissan Qashqai
Η νέα γενιά του Nissan Qashqai θα διατίθεται σε ποικιλία υβριδικών εκδόσεων, από mild hybrid επιλογές μέχρι και υβριδικά που θα κινούνται αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα.

Η Nissan ρίχνει λίγο «φως» στην υπόθεση του νέου Qashqai, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στην άνοιξη του 2021. Το εμπορικό «θαύμα» της Nissan έχει ήδη διαπρέψει και η νέα του γενιά θέλει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο επιτυχίας. Το σίγουρο είναι ότι η ιαπωνική μάρκα δεν θα αφήσει τίποτα στην τύχη για το νέο Qashqai.

Ανακοινώθηκε λοιπόν ότι θα υπάρχουν πολλές υβριδικές επιλογές στην γκάμα κινητήρων του. Ένα ήπια υβριδικό των 12V θα είναι η βασική επιλογή και θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος. Θα ενσωματωθεί σε μια βελτιωμένη εκδοχή του τετρακύλινδρου τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T. Στην πρώτη περίπτωση θα έχουμε 140 ίππους με 240 Nm ροπής, με χειροκίνητο σασμάν και κίνηση στον εμπρός άξονα.

Στη δεύτερη περίπτωση θα έχουμε το ίδιο μοτέρ με 160 ίππους και 260 Nm ροπής, χειροκίνητο σασμάν και κίνηση εμπρός ή αυτόματο CVT σασμάν X-Tronic και τετρακίνηση, σε συνδυασμό με ελαφρώς αυξημένη ροπή στα 270 Nm. Η τετρακίνηση θα έχει διάφορα προγράμματα λειτουργίας, οπως Off Road, Snow, Sport, Eco και Standard.

Η λειτουργία του mild hybrid συστήματος είναι απλή. Μια μπαταρία 12V τροφοδοτει εναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να δώσει για έως και 20 δευτερόλεπτα, 6 Nm ροπής και να βοηθήσει τον βενζινοκινητήρα. Η βασική του λειτουργία όμως είναι να χειρίζεται τη λειτουργία του start stop για να μπαίνει σε λειτουργία πιο συχνά και πιο αποτελεσματικά. Επίσης, στην τετρακίνητη CVT έκδοση μπορεί να σβήνει και το μοτέρ σε κατηφόρες, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να εκμεταλλεύεται την ελεύθερη κύλιση coasting.

Εκτός από τη mild hybrid πρόταση θα υπάρχει και μια που θα ονομάζεται e-POWER. Από αυτά που έχει ανακοινώσει η Nissan καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μια ηλεκτροκίνητη έκδοση που έχει και έναν βενζινοκινητήρα για να φορτίζει τις μπαταρίες. Το νόημα εδώ είναι ότι το θερμικό μοτέρ θα λειτουργεί σε χαμηλές στροφές για μικρή κατανάλωση και χαμηλό επίπεδο θορύβου.

Το πλεονέκτημα βρίσκεται στο ότι θα μιλάμε για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τη βενζίνη και να φορτίζει διαρκώς το επίπεδο της μπαταρίας, σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος θελήσει να πάει ένα μακρινό ταξίδι. Κατά τα λοιπά, θα λειτουργεί ηλεκτροκίνητα, σε εντός πόλης διαδρομές. Με λίγα λόγια το μοτέρ δεν είναι συνδεδεμένο με τη μετάδοση και έχει τη λειτουργία της γεννήτριας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!