Η ελάχιστη κατανάλωση των Plug-In υβριδικών αυτοκινήτων αμφισβητείται

Gazzetta team
Η ελάχιστη κατανάλωση των Plug-In υβριδικών αυτοκινήτων αμφισβητείται
Η μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment κάνει λόγο για πολλαπλάσιες εκπομπές ρύπων των plug in υβριδικών αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2020 σε τρία μεγάλα plug in υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων, αποκάλυψε μεγάλες αποκλίσεις προς τα επάνω στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment.

Μάλιστα η Transport & Environment κάνει λόγο στην περίληψη της δημοσίευσης της πλήρους έκθεσης για «νέο σκάνδαλο ρύπων που αφορά στα plug in υβριδικά μοντέλα».

Πιο συγκεκριμένα, η Transport & Environment ανέθεσε σε μια ανεξάρτητη βρετανική εταιρεία πιστοποίησης εκπομπής ρύπων, την Emissions Analytics, να δοκιμάσει τρία δημοφιλή plug in υβριδικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, τα BMW X5, Volvo XC 60 και Mitsubishi Outlander.

Έως 12 φορές περισσότεροι ρύποι

Τα ευρήματα δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς τα τρία μοντέλα εκπέμπουν 28-89% περισσότερο CO2 από αυτό που επίσημα αναφέρουν οι κατασκευαστές τους, και μάλιστα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε βέλτιστες συνθήκες. Με άδεια μπαταρία, εκπέμπουν τρεις έως οκτώ φορές περισσότερες από τις επίσημες τιμές. Όταν οδηγούνται σε λειτουργία φόρτισης μπαταρίας, τα PHEV εκπέμπουν τρεις έως 12 φορές περισσότερο CO2.

Όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί, σε κάθε περίσταση οι εκπομπές CO2 κάθε μοντέλου είναι σημαντικά μεγαλύτερες από τις επίσημες, σε κάθε «σενάριο» λειτουργίας.

Τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν τόσο κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και η ηλεκτρικό, ενώ η διαφορά τους από τα απλά υβριδικά είναι ότι οι μπαταρίες τους δέχονται εξωτερική φόρτιση και μπορούν να παρέχουν ενέργεια στον ηλεκτρικό κινητήρα για κίνηση μηδενικών ρύπων, που κυμαίνεται περίπου στα 50 χιλιόμετρα.

Στην Ευρώπη τα plug in υβριδικά τυγχάνουν μεγάλων φορολογικών απαλλαγών ή και επιδοτήσεων, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να έχουν αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα. Επίσης, η πολύ χαμηλή μέση εκπομπή CO2 που επιτυγχάνουν (συνήθως κάτω από 50 γρ./χλμ.), βοηθά τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών ρύπων που απαιτεί η Ε.Ε. από τους κατασκευαστές και η οποία δεν πρέπει να ξεπερνά τα 95 γρ./χλμ. για το σύνολο του στόλου των οχημάτων που πωλούν ετησίως από το 2021 και μετά.

Είμαστε εμπρός σε νέο «σκάνδαλο ρύπων»;

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, το σύνολο της οποίας μπορείτε να δείτε εδώ, η Transport & Environment κάνει λόγο για ένα «νέο σκάνδαλο ρύπων» ανάλογο του dieselgate της Volkswagen. Μάλιστα η διευθύντρια του τμήματος καθαρών οχημάτων της μη κυβερνητικής οργάνωσης, Τζούλια Πολισκάνοβα, είναι πολύ αιχμηρή στις δηλώσεις της:

«Τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι για πραγματική οδήγηση. Οι δοκιμές μας δείχνουν ότι ακόμη και σε βέλτιστες συνθήκες, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, τα αυτοκίνητα αυτά μολύνουν περισσότερο από ό, τι διαφημίζεται. Εάν δεν οδηγηθούν πολύ προσεκτικά, οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να ξεπεράσουν κατά πολύ τις επίσημες τιμές. Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων».

Ένα ακόμα σημείο στο οποίο η έρευνα της Transport & Environment είναι εξόχως επικριτική, αφορά στην αδυναμία των plug in υβριδικών αυτοκινήτων για ταχεία φόρτιση. Για παράδειγμα, δύο από τα τρία αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, οι BMW X5 και Volvo XC60, δεν μπορούν να φορτιστούν γρήγορα. Έτσι, πολλοί οδηγοί σε πραγματικές συνθήκες ή σε μεγαλύτερες διαδρομές προτιμούν να χρησιμοποιήσουν τον αρκετά ενεργοβόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, αντί να περιμένουν τη φόρτιση των μπαταριών.

Τα παραπάνω ευρήματα προφανώς και δεν ισχύουν για όλα τα plug in υβριδικά μοντέλα. Τα μεγάλα SUV, όπως αυτά της έρευνας, διαθέτουν μεγάλους σε κυβισμό και ισχύ κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι όταν λειτουργούν καταναλώνουν υπερβολικό καύσιμο. Επίσης, μετάδοση σε όλους τους τροχούς και βάρος πέριξ των 2 τόνων. Στην αγορά ωστόσο υπάρχουν και μικρά - μεσαία επιβατικά αυτοκίνητα, hatchback και SUV, με plug in υβριδικό σύστημα κίνησης, πολύ μικρότερους κινητήρες και μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία. Οπότε είναι μάλλον πρόωρο να καταδικάζονται συλλήβδην τα αυτοκίνητα του είδους, με βάση τα αποτελέσματα τριών μόλις μεγάλων SUV.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!