Το τετρακίνητο Toyota GR Yaris «γράφει» στο Νίρμπουργκρινγκ (vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Το τετρακίνητο Toyota GR Yaris «γράφει» στο Νίρμπουργκρινγκ (vid)
Ακόμη δεν έχουμε βίντεο από την ίδια την Toyota για το τι κάνει το GR Yaris των 261 ίππων στην «πράσινη κόλαση», ένας ιδιοκτήτης όμως αποφάσισε να μας δώσει μια ιδέα.

Καλώς ή κακώς, τα τελευταία χρόνια ένας σημαντικός παράγοντας για να κρίνουμε πόσο ικανό είναι ένα νέο γρήγορο αυτοκίνητο, αποτελεί ο χρόνος που «γράφει» στη φημισμένη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Η γερμανική πίστα προσομοιώνει πολύ καλά συνθήκες δρόμου, με μήκος που ξεπερνά τα 20 χιλιόμετρα, κλειστές, αλλά και ανοικτές στροφές, ευθείες και διάφορες «παγίδες».

Η Toyota λοιπόν έφτιαξε ένα από τα πιο σκληροπυρηνικά supermini όλων των εποχών. Το νέο GR Yaris έχει εξελιχθεί από την αγωνιστική ομάδα Gazoo Racing της Toyota στο WRC, έχει πάρει... χαρτί από τον Τόμι Μάκινεν και συνδυάζει πολλά ασυνήθιστα στοιχεία για την κατηγορία και όχι μόνο. Το τετρακίνητο μοντέλο ακόμη δεν έχει επίσημο χρόνο στο Νίρμπουργκρινγκ από την Toyota, ωστόσο ένας ιδιοκτήτης που το πήρε στα χέρια του αποφάσισε να κάνει μια δοκιμή.

Με χρόνο κάτω των οκτώ λεπτών ο οδηγός έκανε μια πολύ καλή προσπάθεια και έβγαλε και το βίντεο στο YouTube ώστε να τη μοιραστεί με τον κόσμο. Είμαστε σίγουροι ότι με επαγγελματία οδηγό και τις συγκεκριμένες συνθήκες που γυρνούν τα βίντεο οι κατασκευαστές, ο χρόνος της Toyota θα βρίσκεται ακόμη πιο κάτω, αν τελικά επιχειρήσουν να πραγματοποιήσουν ένα γύρο. Ο ιδιοκτήτης αυτού του GR Yaris μπήκε στην πίστα με 6 βαθμούς Κελσίου εξωτερική θερμοκρασία και αρκετό επίπεδο υγρασίας στην άσφαλτο.

Πραγματική τετρακίνηση και 261 ίπποι

Να θυμίσουμε ότι το GR Yaris της Toyota απέχει πολύ από τα υπόλοιπα Yaris. Αρχικά, έχει «παντρεμένες» δύο πλατφόρμες από κάτω του, τη GA-B του Yaris εμπρός και τη GA-C της Corolla πίσω, προκειμένου να καταφέρουν να «παντρέψουν» την τετρακίνηση GR-Four στο πλαίσιο. Πρόκειται για σύστημα με διαφορικά Torsen και όχι τη λύση του Haldex που πλέον συναντάμε στις περισσότερες τετρακίνητες κατασκευές.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τούρμπο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.6 λίτρων που αποδίδει 261 ίππους με 360 Nm ροπής, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Τονίζουμε ότι στις πρώτες δυναμομετρήσεις που έγιναν στο εξωτερικό, το εκρηκτικό Yaris «έβγαλε» πάνω από 270 ίππους, οπότε η πραγματική ισχύς ίσως να είναι σε λίγο μεγαλύτερα επίπεδα από ότι ανακοινώνει η Toyota... Μια πραγματική rally replica βρίσκεται και πάλι στην αγορά, μετά από πολλά χρόνια αποχής της αυτοκίνησης από τη συγκεκριμένη κατηγορία! Απολαύστε το βίντεο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!