Τι ισχύει για τα διπλώματα μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ.

Gazzetta team
Τι ισχύει για τα διπλώματα μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνισε ότι -προς το παρόν τουλάχιστον- καμία αλλαγή δεν επέρχεται στα διπλώματα μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ.

Τη δίκη προθέσεων για επερχόμενο νόμο επέφερε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης.

Αρχικά θεωρήθηκε ότι ισχύει αυτόματα η ευρωπαϊκή οδηγία, για δυνατότητα στους κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγούν νόμιμα χωρίς επιπλέον εξετάσεις και μοτοσικλέτες έως 125 κ.εκ.

Την άποψη αυτή επέτεινε και η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, ο οποίος με δ. Τύπου που εξέδωσε καταδίκασε μια τέτοια εξέλιξη, λόγω του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων με δίκυκλα στη χώρα μας.

Τι ισχύει τελικά

Σύμφωνα με διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης».

Η Ε.Ε. έχει δώσει οδηγία προς τις χώρες μέλη της να εντάξουν στη νομοθεσία τους τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου χωρίς περαιτέρω εκπαίδευση και εξετάσεις. Η πρακτική αυτή ισχύει σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Ωστόσο, η οδηγία αυτή δεν είναι δεσμευτική και κάθε χώρα μπορεί να επιλέξει αν θα την ακολουθήσει. Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο, όπως προκύπτει και από τη σημερινή διευκρινιστική του ανακοίνωση: «Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».

«Κοντός ψαλμός αλληλούια»

Επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, κ. Άρη Ζωγράφο, ο οποίος έκανε το παραπάνω σχόλιο και συνέχισε «αν δεν έχεις την πρόθεση να φέρεις το σχετικό νόμο, γιατί να προσαρμόσεις τα υπολογιστικά σου συστήματα σε αυτόν;»

Όπως και η ανακοίνωση του ΥΜΕ υπονοεί, ο νόμος για τη ρύθμιση της Μικροκινητικότητας, που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση άμεσα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσικλετών έως 125 κ.εκ. από κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια παραθέτουμε αυτούσια τη διευκρινιστική ανακοίνωση του ΥΜΕ:

Διευκρινίσεις σχετικά με Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στις άδειες οδήγησης

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!