Το νέο Audi A3 και σε έκδοση φυσικού αερίου (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Το νέο Audi A3 και σε έκδοση φυσικού αερίου (pics)
Όσοι βάζουν την οικονομία πάνω από όλα στις μετακινήσεις τους, αλλά παράλληλα θέλουν την τεχνολογία και την ποιότητα του νέου Audi A3, θα λατρέψουν την έκδοση g-tron που κινείται με καύσιμο CNG.

Ακόμη περισσότερες επιλογές έρχονται στην γκάμα του Audi A3. Η έκδοση 30 g-tron είναι ίσως από τις πιο ενδιαφέρουσες αφού σχεδόν... μηδενίζει το κόστος μετακίνησης, λόγω του καυσίμου που καίει: το CNG. Εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI με απόδοση 130 ίππων και 200 Nm ροπής και υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο στάνταρ χειροκίνητο σασμάν των έξι σχέσεων και στο αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των επτά σχέσεων.

Σύμφωνα με την Audi τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 211 χλμ./ώρα, ενώ σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του 1.5 TFSI που καίνε μόνο βενζίνη, έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις. Η σχέση συμπίεσης έχει ανέβει στο 12,5:1 και η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ο υπερσυμπιεστής (τούρμπο) με στρόβιλο μεταβλητής γεωμετρίας και ο καταλύτης έχουν ενισχυθεί. Οι τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου βρίσκονται όλες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και έχουν κατασκευαστεί με ανθεκτικά υλικά. Το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν είναι το ανώτατο δυνατό και η Audi λέει ότι δεν υπάρχει κανένας παραπάνω κίνδυνος από ένα βενζινοκίνητο ή ντίζελ A3.

Η μοναδική παραχώρηση που πρέπει να γίνει εντοπίζεται στο χώρο αποσκευών, ο οποίος μετρά όγκο 280 λίτρων, 100 λιγότερα από τις υπόλοιπες εκδόσεις λόγω των δεξαμενών. Συνολικά το Α3 μπορεί να αποθηκεύσει 18 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ενώ σύμφωνα με τη μάρκα, μπορεί να κάνει έως και 445 χιλιόμετρα με έναν ανεφοδιασμό. Οι μετρήσεις έγιναν στον αυστηρότερο κύκλο WLTP, ο οποίος βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στις πραγματικές συνθήκες. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται βρίσκεται στα 3,5 με 3,6 κιλά CNG ανά 100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων στα 96-99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Παράλληλα υπάρχει και ένα μικρό ντεπόζιτο βενζίνης των 9 λίτρων που εξυπηρετεί τον οδηγό για να κινείται χωρίς πρόβλημα όταν δεν υπάρχει κοντά του κάποιο πρατήριο CNG.

H εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με CNG και το σύστημα ψεκάζει βενζίνη πάρα πολύ σπάνια, σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Όταν αδειάσουν οι δεξαμενές, τότε αυτόματα γίνεται εναλλαγή σε βενζίνη, χωρίς γίνεται αντιληπτό αν δεν κοιτάξεις τη σχετική ένδειξη στο καντράν. Ο εξοπλισμός του νέου Audi A3 Sportback 30 g-tron περιλαμβάνει από το βασικό επίπεδο σχεδόν τα πάντα. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, προβολείς LED και πολλά ακόμη ανήκουν στο στάνταρ πακέτο, ενώ προαιρετικά υπάρχουν τα φώτα LED Matrix, Head-Up Display, τριζωνικός κλιματισμός, πανοραμική ηλιοροφή, σπορ καθίσματα και δεκάδες άλλα καλούδια. Στην Ελλάδα θα έρθει από τις αρχές του 2021 και τότε, θα μάθουμε και την τιμή του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!