ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Πραγματικό διαστημόπλοιο το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson (pics & vid)

Πραγματικό διαστημόπλοιο το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson (pics & vid)

Πραγματικό διαστημόπλοιο το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson (pics & vid)

Η Hyundai με το νέο Tucson έρχεται με φόρα στην κατηγορία των μεσαίων SUV και έφτιαξε ένα από τα λίγα αυτοκίνητα, που ο χαρακτηρισμός «ήρθε από το μέλλον» δεν αποτελεί σχήμα υπερβολής. 

Ένας πολύ σημαντικός πυλώνας στις πωλήσεις της Hyundai είναι το Tucson. Το συγκεκριμένο μοντέλο μέσα από τις τρεις γενιές του έχει εκπροσωπήσει με επιτυχία την κορεάτικη μάρκα στη δύσκολη κλάση των μεσαίων SUV και η τέταρτη γενιά του έρχεται για να κάνει την επιτυχία ακόμη μεγαλύτερη. Το ολοκαίνουργιο Tucson δεν θυμίζει σε τίποτα το προηγούμενο. Οι αλλαγές ξεκινάνε από τα θεμέλια που πλέον εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερους χώρους στο μοντέλο των 4,5 μέτρων. Το μήκος αυξήθηκε κατά 2 εκατοστά, το πλάτος κατά 1,5 εκατοστά και το ύψος κατά 5 χιλιοστά, με το πορτμπαγκάζ να μετρά πλέον χωρητικότητα από 545 λίτρα έως 620 λίτρα και τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να είναι αισθητά αυξημένος, φτάνοντας πλέον τα 995 χιλιοστά. 

Μεγάλο highlight του νέου Tucson αποτελεί η εξωτερική εμφάνισή του. Το τελικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να το είχε υιοθετήσει ένα φουτουριστικό πρωτότυπο που θα μας κέντριζε την προσοχή. Η απόφαση της Hyundai να βγάλει στην παραγωγή κάτι τόσο ξεχωριστό μόνο αξιέπαινη μπορεί να είναι και χωρίς αμφιβολία, το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Τα φωτιστικά ημέρας LED ουσιαστικά, έχουν εγκατασταθεί μέσα στις κυψέλες της μάσκας και πλευρικά, υπάρχουν οι κύριοι προβολείς, ενώ πίσω η αισθητική συνεχίζει στο φουτουριστικό μοτίβο, μέσα από τα φωτιστικά σώματα και τη μπάρα LED που τα ενώνει. Το οπτικό αποτέλεσμα ολοκληρώνεται μέσα από τους τροχούς που έχουν διάσταση 17, 18 ή 19 ίντσες, ανάλογα πάντα με την έκδοση και τις επιλογές του αγοραστή. 

Στο εσωτερικό η γενικότερη ιδέα της σχεδίασης μας φέρνει στο μυαλό το νέο i20. Το τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι παρεμφερή, έχοντας ένα πολυτελές αλλά και... digital παρουσιαστικό. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μια μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και παρακάτω, χειριστήρια του κλιματισμού, τα οποία επίσης λειτουργούν μέσω της αφής. Σύμφωνα με τη Hyundai οι χώροι για μικροαντικείμενα στην υπόλοιπη κονσόλα έχουν αυξηθεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και δίπλα από τον επιλογέα, συναντάμε δύο πρακτικές ποτηροθήκες. Η εταιρεία μάλιστα κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα υλικά που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του εσωτερικού. Όπως η ίδια λέει, η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, τόσο στα υλικά, όσο και στην προσοχή της συναρμογής. 

Οι καιροί επιβάλλουν διάφορα άλλα «καλούδια» για το εσωτερικό, όπως κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός πολλών χρωμάτων, όπου δηλώνουν το «παρών». Ατελείωτη είναι και η λίστα του εξοπλισμού που ενδεικτικά περιλαμβάνει θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, τριζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα της KRELL και πολλά ακόμη. Τη λίστα με τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας θα τη χαρακτηρίζαμε... χαοτική, με δεκάδες τεχνολογίες να προστατεύουν οδηγό, επιβάτες, πεζούς και λοιπούς χρήστες του δρόμου και σύμφωνα με τη Hyundai, πρόκειται για την πληρέστερη λίστα της κατηγορίας μέχρι σήμερα. 

Μια πρόταση κινητήρα για κάθε ανάγκη!

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων βασίζεται στον τούρμπο τετρακύλινδρο των 1.6 λίτρων T-GDI Smartstream και υπάρχουν διάφορες παραλλαγές. 

  • Αρχικά έχουμε την «απλή» έκδοση με 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι ένα χειροκίνητο εξάρι και η μετάδοση της κίνησης γίνεται είτε στους εμπρός τροχούς, είτε και στους τέσσερις, ανάλογα ποια έκδοση θα επιλέξει ο αγοραστής. 
  • Στη συνέχεια έχουμε το ίδιο μοτέρ με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η ιπποδύναμη και η ροπή παραμένουν στα ακριβώς ίδια επίπεδα, απλώς το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το νέο χειροκίνητο χωρίς συμπλέκτη που εξέλιξε η Hyundai, ονόματι iMT και έξι σχέσεις ή διπλοσύμπλεκτο αυτόματο 7DCT που είναι επτάρι. Συνδυάζεται μόνο με κίνηση μπροστά. 
  • Μετά υπάρχει ο ίδιος βενζινοκινητήρας, πάλι με ήπια υβριδικό σύστημα 48V αλλά απόδοση 180 ίππων και 265 Nm. Το σασμάν είναι το iMT των έξι σχέσεων ή προαιρετικά το 7DCT. Με την πρώτη επιλογή, το Tucson είναι εμπροσθιοκίνητο και με τη δεύτερη, τετρακίνητο. 
  • Ανεβαίνοντας ακόμη περισσότερο φτάνουμε στην υβριδική πρόταση που έχει τον 1.6 T-GDI αλλά και ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδουν συνδυαστικά 230 ίππους, υπάρχει αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. 

Πολλές οι επιλογές, ωστόσο δεν τελειώνουν εδώ. Σειρά έχουν τα ντίζελ!

  • Ο νέος τετρακύλινδρος τούρμπο 1.6 CRDi Smartstream αναλαμβάνει δράση με απόδοση 115 ίππων και 280 Nm στη βασική του έκδοση. Χειροκίνητο εξάρι το σασμάν, μπροστά η κίνηση. 
  • Ο αμέσως μεγαλύτερος είναι το ίδιο σύνολο, αλλά με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που έχει 136 ίππους απόδοση και 320 Nm ροπής. Εδώ η μοναδική επιλογή είναι το επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT και ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε εμπροσθιοκίνητο και τετρακίνητο. 
  • Τέλος, αναμένεται το Plug-In Hybrid, το οποίο θα έρθει από το 2021 και θα φοράει τον 1.6 T-GDI βενζινοκινητήρα, μαζί με ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά θα αποδίδουν 265 ίππους και θα είναι η ναυαρχίδα της γκάμας. 

Σύμφωνα με τη Hyundai οι υβριδικές εκδόσεις χρησιμοποιούν ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης με διάφορα modes ανάλογα με το έδαφος κίνησης (Mud, Sand, Snow) που βοηθά τον οδηγό να ξεπεράσει δύσκολα κομμάτια. Ονομάζεται HTRAC και διαφέρει από την απλή τετρακίνηση που φοράνε τα μη υβριδικά Tucson. Επίσης θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά είδη ανάρτησης, η συμβατική με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και η αναβαθμισμένη με ίδια διάταξη αλλά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που θα προσαρμόζονται σε σκληρότητα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. 

Η επιλογή Sport θα επηρεάζει και το τιμόνι, το οποίο θα αποκτά πιο άμεσες αντιδράσεις και περισσότερο βάρος. Η μάρκα επένδυσε πολύ πάνω στην οδική συμπεριφορά του νέου της μοντέλου και έκανε δοκιμές ακόμη και μέσα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, εκτός από αυτές στο δρόμο, προκειμένου να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών. Το νέο Hyundai Tucson θα είναι διαθέσιμο από το τέλος του 2020 και στις αρχές του 2021 θα δούμε την Plug-In Hybrid έκδοση, όπως και τις εκδόσεις N-Line που θα έχουν πιο σπορ χαρακτήρα και πιο άγρια εμφάνιση, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στην καμπίνα.