Η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα σε ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Gazzetta team
Η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα σε ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι μεγάλες επιδοτήσεις που προσφέρει το σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών χωρών για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αύξησαν σημαντικά τις πωλήσεις.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη δυτική Ευρώπη σημείωσαν άνοδο και ξεπέρασαν και αυτές τις μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων παγκοσμίως, της Κίνας. Για το γεγονός αυτό υπεύθυνες θεωρούνται οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίες αύξησαν τις κρατικές επιδοτήσεις για να τονώσουν τη ζήτηση που είχε αποδεκατιστεί από την πανδημία.

Τα περίπου 500.000 plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2020, ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Κίνας κατά περίπου 14.000 μονάδες, σύμφωνα με έκθεση του Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητου αναλυτή αυτοκινήτων στο Βερολίνο.

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία ήταν περίπου 269.000 στη δυτική Ευρώπη και οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων περίπου 231.000, σύμφωνα με την έκθεση.

Εκτός από το ότι βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν από τον κορονοϊό, τα κυβερνητικά κίνητρα βοηθούν τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να πληρούν αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών.

Ενώ η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας ανακάμπτει, η κυβέρνηση μειώνει τις επιδοτήσεις που έχουν υποστηρίξει τις πωλήσεις οχημάτων νέας τεχνολογίας για να ενθαρρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Ευρώπη πιθανότατα θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, δήλωσε ο Σμιντ, καθώς η Tesla καθιστά περισσότερα αυτοκίνητα διαθέσιμα στην περιοχή και η Volkswagen αυξάνει τις παραδόσεις του νέου της ηλεκτρικού ID.3.

Τι συμβαίνει στη χώρα μας

Στην Ελλάδα έχουν επίσης δοθεί σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο ακόμα και με όφελος που μπορεί να φτάσει στα 7.000 ευρώ με απόσυρση, η αγορά δεν αναμένεται να τονωθεί ιδιαίτερα. Αφενός διότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν πολύ υψηλές σε σχέση με αυτές των συμβατικών, αφετέρου διότι οι υποδομές φόρτισης είναι ακόμα σε νηπιακό στάδιο, με αποτέλεσμα ακόμα και μέσα στις πόλεις να μην υπάρχει επαρκές δίκτυο φορτιστών.

Για να έχετε μια πιο πλήρη εικόνα της κατάστασης στη χώρα μας, το πρώτο επτάμηνο του 2020 ταξινομήθηκαν μόλις 493 ηλεκτρικά μπαταρίας και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Ακόμα και αν αυτός ο αριθμός τριπλασιαστεί τους επόμενους μήνες λόγω της επιδότησης, αποτελεί ένα πολύ μικρό μέρος των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, που για το πρώτο επτάμηνο του 2020 ανέρχεται στις 46.086 μονάδες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!