ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Αλλάζει εντελώς ο χάρτης των νέων crash tests αυτοκινήτων (vid) 

Αλλάζει εντελώς ο χάρτης των νέων crash tests αυτοκινήτων (vid) 

Αλλάζει εντελώς ο χάρτης των νέων crash tests αυτοκινήτων (vid) 

Πλέον, εκτός από την ασφάλεια που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβάτες του, θα αξιολογείται και η ζημιά που θα κάνει στα άλλα οχήματα ώστε να διασφαλιστούν και οι επιβάτες του άλλου αυτοκινήτου. 

Οι μεγαλύτερες αλλαγές της τελευταίας δεκαετίας θα γίνουν στον Euro NCAP, τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό οδικής ασφάλειας. Ο Euro NCAP αλλάζει τη διαδικασία αξιολόγησης των αυτοκινήτων ανά δύο χρόνια και πλέον, μπορούμε να πούμε, ότι οι δοκιμές πρόσκρουσης, είναι αυστηρότερες από ποτέ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ένα αυτοκίνητο που το 2005 είχε αξιολογηθεί με πέντε αστέρια, σε μια επαναξιολόγησή του πέρυσι πήρε... μηδέν αστέρια! 

Ωστόσο, σύντομα οι δοκιμές θα γίνουν ακόμη πιο αυστηρές. Το σημαντικότερο πράγμα που θα δούμε είναι η αξιολόγηση της ζημιάς που θα προκαλεί το εξεταζόμενο αυτοκίνητο σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση. Ο οργανισμός θα προσομοιώνει μια μετωπική σύγκρουση με το αυτοκίνητο που βρίσκεται σε αξιολόγηση και ένα τετράτροχο δημιούργημα που θα παίζει το ρόλο του δεύτερου αυτοκινήτου. Οι δυνάμεις που θα ασκούνται στο δεύτερο «αυτοκίνητο» και ο τρόπος που κατανέμονται σε αυτό θα αξιολογούνται για το τελικό πόρισμα. 

Δηλαδή, εκτός από την ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες του, ένα αυτοκίνητο πλέον θα πρέπει να παρέχει ασφάλεια και στους επιβάτες του άλλου αυτοκινήτου που εμπλέκεται στο τρακάρισμα. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι η ευρεία κυκλοφορία των SUV που βλέπουμε σήμερα. Ένα τεράστιο, σύγχρονο SUV προφανώς θα είναι σε θέση να προστατέψει τους επιβάτες του, όμως τι θα γίνει αν τρακάρει με ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας πόλης; Αυτό θέλει να αποφύγει ο Euro NCAP και θέλει να βάλει τους κατασκευαστές να σκεφτούν λύσεις, ώστε οι επιπτώσεις στα άλλα αυτοκίνητα από τα μεγάλα μοντέλα τους, να είναι σαφώς μικρότερες. 

Έρχονται κι άλλες αλλαγές 

Προφανώς, για να χαρακτηρίσουμε τις αλλαγές ως τις «μεγαλύτερες της τελευταίας δεκαετίας» θα πρέπει να έρθουν και άλλες. Πλέον, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που παρακολουθούν την κούραση και την προσοχή του οδηγού θα αξιολογούνται με αυστηρότερο τρόπο, όπως και τα ηλεκτρονικά που αναλαμβάνουν την αυτόματη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος του μπροστινού οχήματος, της ξαφνικής εμφάνισης ενός πεζού ή ενός δικυκλιστή. Τέλος, ο Euro NCAP θα μας δείξει τα νέα dummies που θα χρησιμοποιεί, ονόματι THOR (Test device for Human Occupant Restraint). Τα εν λόγω dummies είναι πολύ πιο εξελιγμένα από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα, όμως κοστίζουν και περίπου τα διπλά χρήματα. Πιο συγκεκριμένα, κάθε ένα από αυτά κοστίζει περίπου 670.000€!