Παρέλυσε η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Gazzetta team
Παρέλυσε η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη τον Μάρτιο
Με 55,1% μείωση έκλεισαν οι πωλήσεις του Μαρτίου στην Ευρώπη, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας και της κρίσης που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός.

Δραματική ήταν η μείωση των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά, ως αποτέλεσμα των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις στις 27 πλέον χώρες – μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν το Μάρτιο του 2020 κατά 55,1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν μόλις 567.308 νέα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, έναντι 1.264.569 τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 25,6%. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσε σημαντικές απώλειες το ίδιο διάστημα, με την Ιταλία να καταγράφει μείωση-35,5%, τη Γαλλία -34,1%, την Ισπανία -31% και τη Γερμανία -20,3%.

Σε επίπεδο Μαρτίου, η ζήτηση κατέρρευσε κυριολεκτικά στις παραπάνω αγορές, με τη Γαλλία να καταγράφει μείωση -72,2%, την Ισπανία -69,3% και τη Γερμανία 37,7%.

Ακόμα και στη χώρα μας, όπου τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων παραμένουν ανοιχτά σε αντίθεση με τις παραπάνω ευρωπαϊκές χώρες και υπήρχε σχετική κινητικότητα έως τα μέσα του Μαρτίου, η μείωση των ταξινομήσεων άγγιξε το 60,7%.

Μακρινό μέλλον η ανάκαμψη

Κάποιες από τις ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν σταδιακά σε άρση του lockdown, όπως η Αυστρία και η Γερμανία. Η τελευταία αποφάσισε να ανοίξουν τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων από τη Δευτέρα 20 Απριλίου. Ωστόσο, τόσο ο φόβος του κοινού όσο και η διαβλεπόμενη οικονομική ύφεση, δεν προβλέπεται να δημιουργήσει ουρές αγοραστών στις εκθέσεις.

Αντίστοιχα και στη χώρα μας, λόγω των μέτρων ο Απρίλιος θα είναι ένας επίσης “χαμένος” μήνας, ενώ η δραματική μείωση του τουρισμού θα μηδενίσει σχεδόν τις εταιρικές πωλήσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο του 50% του συνόλου των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων ετησίως.

Καθώς ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι από τους πρώτους που πλήττεται σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, η επόμενη μέρα του lockdown δεν προδιαγράφεται ρόδινη σε παγκόσμιο αλλά και εθνικό επίπεδο. Σε έκθεσή του που δημοσιεύτηκε τη Μεγάλη Τρίτη, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ύφεση 3% παγκοσμίως το 2020, ενώ για την Ελλάδα το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 10%.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!