Volkswagen-Τουρκία: Δεύτερη αναβολή στην κατασκευή του εργοστασίου

Volkswagen-Τουρκία: Δεύτερη αναβολή στην κατασκευή του εργοστασίου

Volkswagen-Τουρκία: Δεύτερη αναβολή στην κατασκευή του εργοστασίου

Η Τουρκία δεν έχει σταματήσει στις στρατιωτικές της επιχειρήσεις στη Συρία και η Volkswagen αναβάλλει για δεύτερη φορά την επένδυση των 1,3 δις ευρώ που σχεδίαζε να κάνει. 

Το Νοέμβριο του 2019, ο διευθύνων σύμβουλος της VW Χέρμπερτ Ντις είχε ανακοινώσει ότι όσο η Τουρκία εμπλέκεται σε πολεμικές επιχειρήσεις με τη Συρία, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να προχωρήσει την επένδυσή της. «Όσο σκοτώνονται άνθρωποι, δεν θα θέσουμε τον θεμέλιο λίθο κοντά σε ένα πεδίο μάχης», ανέφερε σε ανάρτησή του στο LinkedIn. 

Η ειλημμένη απόφαση της γερμανικής VW να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στα προάστια της Σμύρνης στην Τουρκία για την κατασκευή αυτοκινήτων, αναβάλλεται για δεύτερη φορά.

Η νέα αναβολή έρχεται ακριβώς τη στιγμή κατά την οποία η Τουρκία αναζωπυρώνει την στρατιωτική της παρουσία στη Συρία. Επιπρόσθετα οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Ερντογάν και Μέρκελ, ακριβώς λόγω της επέμβασης της Τουρκίας στη γειτονική της χώρα, δεν επιτρέπουν αυτό το διάστημα τις ανακοινώσεις κοινών επενδυτικών σχεδίων.

Η VW δεν έχει δημοσιεύσει επίσημη ανακοίνωση επί του θέματος, ωστόσο υψηλόβαθμο στέλεχος ανάφερε στο Reuters ότι υπάρχει ακόμα χρόνος για την λήψη της απόφασης, η οποία θα καθυστερήσει περίπου έως και τον Ιούνιο.

Στόχος της VW, εφ' όσον προχωρούσε η κατασκευή του εργοστασίου αυτοκινήτων, ήταν οι δύο ηγέτες, Μέρκελ και Ερντογάν, να προβούν σε κοινή σχετική ανακοίνωση.

Η δεύτερη αναβολή ίσως σημαίνει ματαίωση 

Η κακή πορεία της γερμανικής οικονομίας σε συνδυασμό με τη στρατιωτική της εμπλοκή σε Συρία και Λιβύη, αντίθετα προς τις ευρωπαϊκές επιταγές, αποτελούν στην ουσία τους λόγους που η VW δεν προχωρά την επένδυσή της.

Ταυτόχρονα, οι συνεχείς καθυστερήσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μια κατάσταση αναγκαστικής ματαίωσης την επένδυση αυτή και μεταφορά της σε άλλη χώρα, πιθανώς και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με παλαιότερες ανακοινώσεις της VW, στα αρχικά σχέδια δημιουργίας του εργοστασίου, για το οποίο επιλέχτηκε η Τουρκία, υπήρχαν και άλλες υποψήφιες χώρες όπως η Ρουμανία, η Σερβία και η Βουλγαρία. Πλέον όμως, δεν αποκλείεται και η Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα, κλιμάκιο του ομίλου VW είχε έρθει στη χώρα μας και είχε επισκεφτεί τη Θάσο, με στόχο την κατασκευή ενός κέντρου έρευνας και δοκιμών για αυτόνομα κινούμενα οχήματα.

Ο χρόνος πιέζει 

Στο νέο εργοστάσιο που θέλει να δημιουργήσει η VW, θα κατασκευάζονται Skoda Karoq, Superb, VW Passat και Seat Ateca . Θα απασχολεί περίπου 5.000 εργαζόμενους και θα παράγει ετησίως 300.000 αυτοκίνητα, αρχής γενομένης από το 2022.

Το νέο εργοαστάσιο θα πρέπει να λειτουργεί έως το 2022 το αργότερο. Η σημερινή παραγωγή, ειδικά της Skoda, δεν αρκεί για την κάλυψη της ζήτησης. 

Με την επένδυση να ξεπερνά τα 1,3 δισ. ευρώ και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας να αποτελούν το ζητούμενο αρκετών χωρών, οι πιέσεις των υπόλοιπων υποψήφιων προς την VW και τη γερμανική κυβέρνηση για την προσέλκυση του νέου εργοστασίου πιθανώς να αποτελέσουν τη θρυαλλίδα που θα πυροδοτήσει τη ματαίωση της δημιουργίας του στην Τουρκία.

Είναι λοιπόν περισσότερο από προφανές ότι με το χρόνο να πιέζει ασφυκτικά πλέον, η επένδυση στην Τουρκία τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο. Όπως είχε δηλώσει στις αρχές του 2019 και ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda, ο Μπέρναρντ Μάγιερ, το εργοστάσιο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο για τον όμιλο, καθώς χάνονται πωλήσεις λόγω περιορισμένης παραγωγής στα παραπάνω μοντέλα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ

Βασικές γνώσεις για την αντιμετώπιση του Κορονοϊού