Το νέο Toyota Yaris διεκδικεί την κορυφή στην κατηγορία του

Gazzetta team
Το νέο Toyota Yaris διεκδικεί την κορυφή στην κατηγορία του
Δεν έχει μείνει τίποτα ίδιο στο νέο Toyota Yaris, πέρα από το γονίδιο που θα του εξασφαλίσει και πάλι το θρόνο της ελληνικής αγοράς

Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία το Toyota Yaris ηγείται της ελληνικής αγοράς, καθώς συνδυάζει χαρακτηριστικά που σπάνια μπορεί να βρει κανείς στον ανταγωνισμό. Στην υφιστάμενη γενιά του ως το μοναδικό υβριδικό στην κατηγορία του, κατάφερε να προσφέρει απαράμιλλη οικονομία με δυναμικές επιδόσεις, ενώ η φήμη της αξιοπιστίας που το συνοδεύει και φυσικά τα πολλά χρόνια εγγύησης, το κατέστησαν αδιαμφισβήτητο μόνιμο κάτοικο της κορυφής των πωλήσεων.

Η ώρα, ωστόσο, έφτασε για τη νέα γενιά του μοντέλου, την τέταρτη κατά σειρά, που όπως όλα δείχνουν πραγματοποιεί πολλά βήματα εμπρός και ρίχνει και πάλι το γάντι στον ανταγωνισμό. Πολύ συνοπτικά, ένα νέο πλαίσιο με μικρότερες διαστάσεις αλλά μεγαλύτερους χώρους, εντελώς νέα μηχανικά μέρη στην υβριδική έκδοση, νέα σχεδίαση, κορυφαία τεχνολογία συνδεσιμότητας και κορυφαία ασφάλεια, συνθέτουν το αυτοκίνητο πόλης της επόμενης γενιάς.

Το πλαίσιο GA-B επαναπροσδιορίζει τις διαστάσεις

Με μικρότερο μήκος κατά μισό και μικρότερο ύψος κατά 4 πόντους, το νέο Toyota Yaris καταφέρνει να είναι πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του. Το «μυστικό» κρύβεται στην αύξηση του μεταξονίου κατά 5 εκατοστά αλλά και στην αντίστοιχη αύξηση του πλάτους. Εκτός όμως από τους χώρους, το νέο πλαίσιο τοποθέτησε πιο χαμηλά τον οδηγό, βοήθησε στη μείωση του συνολικού βάρους κατά 20 κιλά (στην υβριδική έκδοση), ενώ είναι και κατά 35% πιο άκαμπτο. Όλα τα παραπάνω δεν έχουν να κάνουν φυσικά μόνο με τους χώρους, αλλά και με την απόλαυση της οδήγησης, η οποία αναμένεται σημαντικά αναβαθμισμένη.

Όχι μόνο να είναι νέο, αλλά και να φαίνεται

Η σχεδίαση του νέου Toyota Yaris διατηρεί τη γενική εικόνα ενός συμπαγούς πεντάθυρου hatchback, με πιο δυναμικές όμως και σπορ αναλογίες χάρη στο μικρότερο ύψος και το αυξημένο πλάτος. Το μήκους 3.940 μέτρων αμάξωμα έχει τονισμένους θόλους για αθλητικό παρουσιαστικό, μεγάλη μάσκα εμπρός με στενά φωτιστικά σώματα που εκτείνονται έως τα πλευρά του εμπρός μέρους και πίσω φωτιστικά σώματα ακροβολισμένα και ψηλά τοποθετημένα, ώστε να ενισχύουν την εικόνα της στιβαρότητας.

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του νέου Yaris, με μαλακά πλαστικά κορυφαίας ποιότητας και συναρμογής, ψηφιακά όργανα και, για πρώτη φορά στην κατηγορία, έγχρωμη προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ (head up display), πολύ μεγάλου εύρους 10 ιντσών. Ένα σύγχρονο σύστημα πολυμέσων συμπληρώνει την εικόνα, ενώ διαθέσιμα θα είναι κάποια «εξεζητημένα» στοιχεία εξοπλισμού για την κατηγορία, όπως για παράδειγμα το θερμαινόμενο τιμόνι.

Εντελώς καινούριο υβριδικό σύστημα

Η κορυφαία και ταυτόχρονα πιο εμπορική εκδοχή του νέου Yaris θα είναι η υβριδική, με ένα εντελώς νέο σύστημα τέταρτης γενιάς να παίρνει θέση κάτω από το καπό. Αυτό, η Toyota το ονομάζει Hybrid Dynamic Force και συγκροτείται από ένα νέο τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης 1.5 λίτρων και ένα ηλεκτρικό κινητήρα. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί με βάση τον κύκλο Αtkinson και έχει απόδοση που φτάνει το 40%, αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο πολλών diesel κινητήρων, ενώ ο ηλεκτρικός παίρνει ενέργεια από μια νέα συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, ελαφρύτερη σε σχέση με το παρελθόν αλλά με μεγαλύτερη απόδοση.

Σύμφωνα με την Toyota, η ισχύς του νέου υβριδικού συστήματος είναι αυξημένη κατά 15%, ενώ η κατανάλωση μειωμένη κατά 20%. Δεν δίνει σχετικά περισσότερα στοιχεία, αλλά μπορούμε να εικάσουμε ότι η συνδυασμένη απόδοση θα είναι της τάξης των 115 ίππων και η κατανάλωση στη σφαίρα των 3,0 – 3,5 λίτρων/100 χλμ. Αυτό πάντως που είναι εντυπωσιακό, αφορά στο γεγονός ότι στις δοκιμές εξέλιξης του νέου Yaris σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, η κίνηση του αυτοκινήτου γινόταν κατά 80% με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Τέλος να σημειώσουμε ότι η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου έχει επεκταθεί σε ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 130 χλμ./ώρα.

Success story

Εκτός από την υβριδική έκδοση, την οποία η Toyota υπολογίζει να αναλογεί στο 80% των συνολικών πωλήσεων του νέου Yaris, το μοντέλο θα διατίθεται επίσης -μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020- και με κινητήρες βενζίνης 1.5 και 1.0 λίτρων. Σε επίπεδο ασφάλεια, ένας ακόμα κεντρικός αερόσακος, πολύ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το μελετημένο αμάξωμα, υπόσχονται κορυφαία αποτελέσματα στις δοκιμές του Euro NCAPκαι μάλιστα με βάση τις αναβαθμισμένες απαιτήσεις του 2020. Συνολικά το νέο Yaris 4ης γενιάς, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό που αναμένεται από τα επίσης ολοκαίνουρια Renault Clio, Peugeot 208 και Opel Corsa, δείχνει ικανό να υπερασπιστεί το θρόνο του χωρίς πρόβλημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!