Η Koenigsegg επιχειρεί να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας

Γιώργος Βαρίνος
Η Koenigsegg επιχειρεί να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας
Η σουηδική εταιρεία βρίσκεται στη Νεβάδα των ΗΠΑ, όπου θα προσπαθήσει να σπάσει το επίσημο ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής με μια Agera RS.

Αυτό το Σαββατοκύριακο ίσως μείνει στην ιστορία της προσπάθειας για την επίτευξη της μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας από αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό, μέχρι σήμερα, το κατέχει επίσημα η Bugatti με 429 χλμ./ώρα, ορόσημο το οποίο πέτυχε μια Veyron Super Sport. Ανεπίσημα, το ξεπέρασε η Hennessey με το Venom GT, φτάνοντας τα 433 χλμ./ώρα, προς μια όμως κατεύθυνση σε αεροδιάδρομο της NASA στις ΗΠΑ.

Η σουηδική Koenigsegg έφερε στις ΗΠΑ μια Agera RS 1.160 ίππων, η οποία όμως μπορεί, με κατάλληλο καύσιμο, να φτάσει σε απόδοση και τους 1.300 περίπου ίππους. Με αυτό το «τέρας», θα επιχειρήσει το Σάββατο 4 Νοεμβρίου και την Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017, να καταρρίψει κάθε ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής.

Πεδίο της προσπάθειας των Σουηδών θα είναι, αντίθετα με ότι συνηθίζεται, ένα κομμάτι δημόσιου δρόμου, μια τεράστια ευθεία δεκάδων μιλίων μεταξύ Las Vegas και Pahrump στη Νεβάδα. Οι τοπικές αρχές έχουν φροντίσει ώστε ο δρόμος, με την ονομασία route 160, να παραμείνει κλειστός από τις εφτά το πρωί έως και τις τρεις το μεσημέρι και τις δύο ημέρες, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες προσπάθειες για την κατάρριψη του ρεκόρ.

Η χρήση δημόσιων δρόμων δεν ενδείκνυται για την επίτευξη τόσο υψηλών ταχυτήτων, καθώς ακόμα και ένα πετραδάκι, πόσο μάλλον μια ανωμαλία στην άσφαλτο, μπορεί να φέρει την καταστροφή. Προφανώς οι άνθρωποι της Koenigsegg έχουν εξετάσει λεπτομερώς τη διαδρομή και την έχουν βρει κατάλληλη για το εγχείρημά τους.

Να θυμίσουμε ότι η Agera RS «έκλεψε» πριν μερικές εβδομάδες το ρεκόρ μικρότερου χρόνου για την επίτευξη του 0-400-0 από την Bugatti, η οποία το είχε πετύχει με τη νέα Chiron και χρόνο 41 δλ και 96 εκατοστά . Η Koenigsegg το έριξε στα 36 δλ. 44 εκατοστά και πλέον, αναπτερωμένη με αυτή την επιτυχία, βάλθηκε να σπάσει και το ρεκόρ ταχύτητας.

Σε όλη αυτή τη φρενίτιδα της μέγιστης ταχύτητας που έχουν επιδοθεί η Bugatti, η Koenigsegg και η Hennessey, ο τελικός νικητής μάλλον δεν λέει και πολλά πράγματα. Αυτές οι ταχύτητες επιτυγχάνονται σε ιδανικές συνθήκες, με ειδικά ελαστικά και συνήθως ειδικά καύσιμα. Παρότι μπορεί να αποδεικνύουν την τεχνολογική δεινότητα του κάθε κατασκευαστή, είναι συνήθως πολύ δύσκολο να επαναληφθούν, ειδικά σε συνθήκες κίνησης σε δημόσιο δρόμο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!