F1: Πέντε ερωτηματικά για το GP Μονακό

Gazzetta team
F1: Πέντε ερωτηματικά για το GP Μονακό
Η Formula 1 επισκέπτεται τους στενούς δρόμους του Μόντε Κάρλο και ο πιο λαμπερός αγώνας αναμένεται με αγωνία.

Ο πέμπτος αγώνας της σεζόν είναι γεγονός, με το GP Μονακό να επιστρέφει έπειτα από απουσία ενός έτους στο πρόγραμμα της F1. Έχοντας ξεχωριστή θέση στο σπορ, το πρόγραμμα είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει. Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη και την Παρασκευή υπάρχει κενό. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 3ημέρου εδώ.

Ας δούμε όμως τους παράγοντες και τα κύρια ερωτήματα που θα παίξουν μεγάλο ρόλο στο GP Μονακό.

Mercedes ή Red Bull στο Μονακό;

Οι δύο ταχύτερες ομάδες του 2021 θα αναμετρηθούν για ακόμα μια φορά στη φετινή σεζόν. Το σκορ είναι 3-1 υπέρ των Πρωταθλητών, όμως το Μονακό δεν έχει καμία σχέση με την Ισπανία. Η φύση της πίστας είναι τέτοια όπου στη θεωρία ευνοεί το μονοθέσιο της Red Bull. Το υψηλό ύψος του πίσω μέρους (high rake) όπως επίσης και το μικρότερο μεταξόνιο είναι ιδανικά για καλύτερη απόκριση σε μια τέτοια πίστα. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να υποτιμούμε τη Mercedes, με τη μέχρι στιγμής δουλειά της από τις χειμερινές δοκιμές.

Το προβάδισμα, έστω και θεωρητικό είναι υπέρ των «Ταύρων», οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν σε μια πίστα όπου πηγαίνουν ως φαβορί.

Θα κάνουν την έκπληξη Ferrari και McLaren;

Έχουμε δει στη φετινή σεζόν πως οι διαφορές στις κατατακτήριες δοκιμές (με εξαίρεση την Ισπανία) είναι πολύ μικρές. Αυτό μπορεί να παίζει επιπλέον ρόλο σε αυτόν τον αγώνα. Ένα καλό πλασάρισμα το Σάββατο είναι άκρως σημαντικό, με τα προσπεράσματα να είναι ελάχιστα.

Τόσο ο Σαρλ Λεκλέρ αλλά και ο Λάντο Νόρις είναι εξαιρετικοί στον έναν γύρο και μπορούν στο Μονακό να κάνουν την έκπληξη. Οι ομάδες τους θα δώσουν μεγάλη μάχη στο φετινό Πρωτάθλημα και αυτός ο αγώνας αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία.

Ποιο είναι το κλειδί στο Μονακό;

Αναμφίβολα μια καλή εμφάνιση στις κατατακτήριες αποτελεί ένα σημάδι για ένα δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα. Όμως πρέπει να αξιοποιηθεί στο έπακρο όλος ο αγώνας. Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η θέση στην πίστα (track position). Η κενή πίστα είναι άκρως σημαντική, διότι δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να πιέσει. Το 2017 είδαμε τον Κίμι Ράικονεν να μπαίνει από την πρωτοπορία για αλλαγή ελαστικών. Όμως βγήκε σε κίνηση, δεν αξιοποίησε τα καλύτερα ελαστικά του και έχασε τη νίκη από τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Το 2019 ο Ντάνιελ Ρικάρντο με τη Renault ξεκίνησε 6ος, αλλά τερμάτισε στη 10η θέση. Αυτό έγινε λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας.

Εκτός από μια άψογη οδήγηση, χρειάζεται και η τέλεια στρατηγική. Προσπεράσματα θα δούμε δύσκολα, αλλά όλα τα παραπάνω θα παίξουν το δικό τους ρόλο.

Πώς θα αποδώσουν οι «rookies»;

Να σημειωθεί αρχικά πως στους «rookies» συμπεριλαμβάνονται πέραν των νεοφερμένων, οι οδηγοί που άλλαξαν ομάδα στο 2021. Η απειρία τους με το μονοθέσιο θα παίξει τεράστιο ρόλο, ειδικά για όσους δεν έχουν χτίσει αυτοπεποίθηση.

Σε καλύτερη κατάσταση από όλους φαίνεται να είναι ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος έχει εξοικειωθεί με τη Ferrari περισσότερο σε σύγκριση με τους Ντάνιελ Ρικάρντο (McLaren), Φερνάντο Αλόνσο (Alpine), Σέρτζιο Πέρεζ (Red Bull) και Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin). Επιπλέον, οι rookies, Γιούκι Τσουνόντα (AlphaTauri), Μικ Σουμάχερ (Haas) και Νικίτα Μαζέπιν (Haas) θα οδηγήσουν πρώτη φορά στη συγκεκριμένη διαδρομή με μονοθέσιο F1.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα αλλάξει η μέχρι στιγμής εικόνα τους, όμως αν θέλουμε να ποντάρουμε κάπου θα είναι στον Σάινθ, ενώ δεν πρέπει να βγάλουμε από την εξίσωση οδηγούς όπως οι Αλόνσο και Φέτελ. Ο Σουμάχερ έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο όχι τόσο ικανό, αλλά αναμένεται να συνεχίσει την εντυπωσιακή του πορεία. Από την άλλη οι «ατζαμήδες» Τσουνόντα και Μαζέπιν θα έχουν ένα δύσκολο αγώνα και πολλά να μάθουν.

Θα δούμε δύο pit-stop;

Στο φετινό πρωτάθλημα έχουμε δει στους δύο εκ των τεσσάρων αγώνων τα ελαστικά να φθείρονται ιδιαίτερα. Στην Imola και στο Portimao η Pirelli ήταν ιδιαίτερα συντηρητική με τα ελαστικά της. Στο Μονακό τώρα θα δούμε τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών στην γκάμα της.

Μπορεί οι στενοί δρόμοι να φθείρουν λίγο τα ελαστικά, όμως η νέα κατασκευή τους ενδέχεται να προκαλέσει επιπλέον φθορά και αλλαγές στις στρατηγικές. Το ζήτημα δεν είναι η φθορά στα εμπρός ελαστικά, όπως είδαμε το 2019 στη περίπτωση του Λιούις Χάμιλτον αλλά στα πίσω.

Αν τα πίσω ελαστικά έχουν έντονη φθορά, τότε τα μονοθέσια γίνονται πιο ασταθή. Η θέση στην πίστα θα παίξει μεγάλο ρόλο, αλλά αν δούμε δύο pit-stop, μόνο καλό θα κάνει στον αγώνα.

Σας περιμένουμε στην παρέα μας στο live του gazzetta.gr, τόσο στις κατατακτήριες όσο και στον αγώνα.

Image credit: Red Bull Content Pool, Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!