Pirelli: Οι ομάδες φταίνε για τα κλαταρισμένα ελαστικά

Gazzetta team
Pirelli: Οι ομάδες φταίνε για τα κλαταρισμένα ελαστικά
Η Pirelli έλυσε με μία αναλυτική, επίσημη ανακοίνωση το μυστήριο των σκασμένων ελαστικών που είχαμε στο φινάλε του Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας και μετέτρεψε σε γκραν γκινιόλ έναν απολύτως προβλέψιμο και ανιαρό μέχρι τότε αγώνα!

Τα αλλεπάλληλα κλαταρίσματα ελαστικών στο Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας έδωσαν δραματικό τόνο στο τέλος του αγώνα, ταυτόχρονα όμως προκάλεσαν απορίες και διάφορα σενάρια. Ετσι εκφράστηκε η υποψία, ότι τα ελαστικά σκίστηκαν ενδεχομένως από αιχμηρά κομμάτια των μονοθεσίων που είχαν μείνει στην πίστα μετά από επαφές ή εξόδους των αυτοκινήτων. Κάποιοι εκτίμησαν εξάλλου, ότι το πρόβλημα ήταν κατασκευαστικό και οφειλόταν σε δομικά ελαττώματα των ελαστικών της Pirelli.

Μετά τον αγώνα στο Σίλβερστον κάλυψε αμέσως η Pirelli με μία κόκκινη πλαστική σακούλα το κλαταρισμένο αριστερό μπροστινό λάστιχο της Mercedes του Χάμιλτον και έστειλε δείγματα από αυτό στα εργαστήριά της για να διαπιστώσει τα αίτια του περιστατικού.

Καθοριστικό το Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Το πόρισμα της έρευνας ανακοινώθηκε πλέον και σύμφωνα με αυτό τα σκασμένα ελαστικά του νικητή Χάμιλτον, του teammate του Μπότας και του Κάρλος Σάινθ προέκυψαν λόγω κακού υπολογισμού και υπερβολικού ρίσκου των ομάδων της Mercedes και της McLaren. Όπως αναφέρει η Pirelli στην επίσημη ανακοίνωσή της, «η βασική αιτία είναι ο συνδυασμός διαφόρων αγωνιστικών καταστάσεων, οι οποίες οδήγησαν σε μία υπερβολικά μεγάλη διάρκεια χρήσης του δεύτερου σετ ελαστικών. Το δεύτερο Αυτοκίνητο Ασφαλείας ώθησε σχεδόν όλες τις ομάδες να πραγματοποιήσουν νωρίτερα το προγραμματισμένο δεύτερο πιτ στοπ και να καλύψουν με αυτά τα ελαστικά μία πολύ μεγάλη απόσταση διάρκειας περίπου 40 γύρων, η οποία ήταν πάνω από τα τρία τέταρτα της συνολικής διαδρομής του αγώνα. Και αυτό, σε μία από τις απαιτητικότερες πίστες του αγωνιστικού ημερολογίου».

Με απλά λόγια, οι ομάδες υπερεκτίμησαν τις δυνατότητες των ελαστικών και ρισκάρισαν υπερβολικά προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα.

Το κλαταρισμένο ελαστικό έθεσε τον Σάινθ εκτός δεκάδας, ενώ ήταν τέταρτος.

«Σε συνδυασμό με τις αισθητά υψηλότερες ταχύτητες των αυτοκινήτων της Formula 1 το 2020 (η Pole Position βρισκόταν 1,2 δευτερόλεπτα χαμηλότερα από εκείνη του 2019) αύξησε αυτό επιπρόσθετα την επιβάρυνση για τα ελαστικά στους τελευταίους γύρους. H συνέπεια ήταν να σημειωθούν οι μεγαλύτερες δυνάμεις που έχουν ασκηθεί ποτέ πάνω σε ελαστικά της Formula 1. Όλα αυτά εξέθεσαν το αριστερό μπροστινό ελαστικό, που πιέζεται σκληρότερα από τα υπόλοιπα στο Σίλβερστον, κάτω από μέγιστη επιβάρυνση και έτσι δεν ήταν πλέον επαρκώς προστατευμένο απέναντι σε τόσο ακραίες δυνάμεις», εξηγεί η Pirelli στην ανακοίνωσή της.

Γκαστόνε ο Λεκλέρ

Να υπενθυμίσουμε, ότι ο Χάμιλτον κατάφερε και διασώθηκε την ύστατη στιγμή κατακτώντας με εντυπωσιακό τρόπο τη νίκη στο Σίλβερστον μπροστά από τον Φερστάπεν, που θα είχε δει πρώτος την καρό σημαία αν δεν έκανε λίγο πριν το τέλος ένα πρόσθετο πιτ στοπ για το μπόνους του ενός βαθμού. Εξάλλου ο Μπότας βρέθηκε από δεύτερος εκτός δεκάδας και βαθμών, ενώ κάτι ανάλογο συνέβη και με τον τέταρτο μέχρι λίγο πριν το τέλος Κάρλος Σάινθ. Μεγάλος ωφελημένος ήταν πάντως ο Λεκλέρ που ανέβηκε για δεύτερη φορά εφέτος με ανέλπιστο τρόπο στο βάθρο, κάτι που όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος δεν το περίμενε με τίποτα!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!