Προκαταβολές επιβίωσης στις μικρότερες ομάδες της Formula 1

Gazzetta team
Προκαταβολές επιβίωσης στις μικρότερες ομάδες της Formula 1
H Liberty Media κατέβαλε ήδη προκαταβολές εκατομμυρίων ευρώ σε ομάδες της Formula 1 προκειμένου να μην πτωχεύσουν, ενώ δεν αποκλείει ακόμη και το κακό σενάριο σύμφωνα με το οποίο δεν πρόκειται να γίνει το εφετινό πρωτάθλημα.

Οι ιδιοκτήτες της Formula 1 κατέθεσαν ήδη προκαταβολές σε ορισμένες ομάδες για να επιβιώσουν οικονομικά από την επιδημία του κορονοϊού. Όπως επιβεβαίωσε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Liberty Media, Γκρεγκ Μάφεϊ, «επιθυμούμε να εξασφαλίσουμε ότι οι ομάδες είναι οικονομικά βιώσιμες, επειδή θέλουμε να συνεχίσουν να συμμετέχουν το 2020, το 2021 και ακόμη πιο πέρα». Ο 59χρονος Αμερικανός απέφυγε να κατονομάσει τις ομάδες που ενισχύθηκαν οικονομικά, ωστόσο είναι γνωστό ότι οι McLaren, Williams, Renault και Racing Point λειτουργούν ήδη σε καθεστώς περιορισμένης εργασίας, άρα οι προκαταβολές θα αφορούν σίγουρα κάποιες από αυτές, αν όχι και όλες.

Το καλό και το κακό σενάριο

Η διοίκηση της Formula 1 εξακολουθεί να ελπίζει σε ένα αγωνιστικό ημερολόγιο έως 18 – 19 Γκραν Πρι και βρίσκεται εδώ και καιρό σε διαδικασία διαμόρφωσής του με πιθανότερη έναρξη τον Ιούλιο στην Αυστρία και μάλιστα με δύο διαδοχικούς αγώνες κεκλεισμένων των θυρών.

Ο Γκρεγκ Μάφεϊ.

Ο Μάφεϊ αποκάλυψε ωστόσο, ότι η Formula 1 εξετάζει και το «κακό σενάριο» σύμφωνα με το οποίο δεν θα γίνει τελικά κανένας αγώνας εφέτος. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το άθλημα, είναι η επιβολή διαφορετικών μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό ανά χώρα.

Απώλειες εσόδων

Για τις ομάδες είναι ζωτικό το ορόσημο των 15 αγώνων μέσα στη σεζόν, καθώς εισπράττουν κάθε χρόνο περίπου 600 εκατ. δολάρια για τα δικαιώματα τηλεοπτικών μεταδόσεων των Γκραν Πρι. Αν δεν συμπληρωθεί αυτός ο μαγικός αριθμός, τότε θα πληρώσουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί μόνον ένα μέρος του προαναφερόμενου ποσού και θα υπάρξει μεγάλη οικονομική αιμορραγία.

Tηλεοπτικό συνεργείο στο Γκραν Πρι του Μονακό.

Τα τηλεοπτικά δικαιώματα καλύπτουν περίπου το 60% των συνολικών ετήσιων εσόδων της Formula 1, που εκτιμούνται γύρω στο ένα δις δολάρια και προέρχονται επίσης από τις διαφημίσεις στις πίστες, το κόστος συμμετοχής για τη διοργάνωση ενός Γκραν Πρι, την είσοδο στο Paddock Club για VIP καλεσμένους, κλπ.

Δωρεάν η Ίμολα

Για να αντιληφθούμε τον απελπισμένο αγώνα επιβίωσης που δίνεται αυτή τη στιγμή στη Formula 1, αρκεί να αναφέρουμε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την προσφορά της Ίμολα. Το αυτοκινητοδρόμιο, που έχει συνδέσει δυσάρεστα το όνομά του με τον θάνατο του Σένα την Πρωτομαγιά του 1994, αυτοπροτάθηκε να φιλοξενήσει δωρεάν το Γκραν Πρι της Formula 1 στη θέση του αναβληθέντος αγώνα στην Κίνα.

H Ίμολα φιλοξένησε το 2006 για τελευταία φορά τη Formula 1.

Ενας τέτοιος αγώνας θα γινόταν χωρίς θεατές, όμως θα συνιστούσε την επιστροφή της Formula 1 στην Ίμολα μετά από 14 ολόκληρα χρόνια απουσίας. Το τελευταίο Γκραν Πρι της Formula 1 στη συγκεκριμένη πίστα πραγματοποιήθηκε το 2006 με νικητή τον Μίκαελ Σουμάχερ με Ferrari, δεύτερο τον Φερνάντο Αλόνσο με Renault και τρίτο τον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια με McLaren.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!