ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Θα πληρώνουν οι χορηγοί τους οδηγούς της Formula 1;

Θα πληρώνουν οι χορηγοί τους οδηγούς της Formula 1;

H Monster Energy πιθανόν να πληρώνει τον μισθό του Χάμιλτον στη Mercedes.

Η εφετινή χρονιά της Formula 1 αναμένεται «κουτσουρεμένη» και οι ομάδες ψάχνουν για εναλλακτικούς τρόπους περικοπής των δαπανών τους, ενώ οι μικρότερες ζητούν ακόμη χαμηλότερο όριο για τους ετήσιους προϋπολογισμούς.

Εναγωνίως ψάχνουν οι ομάδες της Formula 1 εναλλακτικούς τρόπους για να περιορίσουν τις ζημιές τους κατά την εφετινή σεζόν, που προβλέπεται να είναι κουτσουρεμένη όσον αφορά στον αριθμό των αγώνων. Ιδιαίτερο ζόρι έχουν οι μικρομεσαίες ομάδες, οι περισσότερες από τις οποίες δίνουν έναν πραγματικό αγώνα επιβίωσης, ωστόσο και οι εργοστασιακές προβληματίζονται έντονα από αυτήν την κατάσταση.

Περικοπές μισθών στη McLaren

Χαρακτηριστική είναι η πρόταση του διευθυντή της ομάδας της Mercedes, Τότο Βολφ, να αναλάβουν να πληρώσουν οι χορηγοί τους πιλότους. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα που επικαλούνται καλά πληροφορημένες πηγές, η εταιρεία ενεργειακών ποτών Monster και βασικός χορηγός της ομάδας της Mercedes σκέφτεται να εμπλακεί περισσότερο στη Formula 1 και θα ήταν διατεθειμένη να πληρώσει αυτή τις υψηλότατες αποδοχές του Λιούις Χάμιλτον.

O Kάρλος Σάινθ τζούνιορ και ο Λάντο Νόρις.

Η McLaren έχει ανακοινώσει για το επόμενο δίμηνο περιορισμένο ωράριο εργασίας με ανάλογες περικοπές στο μισθολόγιο του προσωπικού της, ενώ οι οδηγοί της Κάρλος Σάινθ τζούνιορ και Λάντο Νόρις παραιτήθηκαν από τους μισθούς τους για τρεις μήνες. Αυτό δεν αρκεί βεβαίως στις μικρότερες ομάδες, οι οποίες ζητούν μία επιπρόσθετη μείωση του ανώτατου ορίου των ετήσιων προϋπολογισμών από το 2021 και μετά.

Στα 150 εκατ. δολάρια το όριο;

Σύμφωνα με ό,τι ισχύει σήμερα, το όριο βρίσκεται στα 175 εκατ. δολάρια, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτόν οι αμοιβές των οδηγών, των κορυφαίων στελεχών και του τμήματος μάρκετινγκ κάθε ομάδας, αλλά ούτε και το κόστος μετακινήσεων. Οι μικρομεσαίες ομάδες επιδιώκουν ωστόσο να χαμηλώσουν ακόμη περισσότερο το συγκεκριμένο όριο, αν και οι προϋπολογισμοί τους δεν ξεπερνούν στην καλύτερη περίπτωση τα 125 εκατ. δολάρια ετησίως. Όμως με μία ενδεχόμενη μείωση θα κλείσει λίγο η αγωνιστική ψαλίδα μεταξύ των κορυφαίων ομάδων με ετήσιους προϋπολογισμούς γύρω στα 400 εκατ. δολάρια και των μικρότερων παικτών, όπως είναι η Williams, η Haas ή η McLaren.

Kαι η Ferrari συναινεί στη μείωση του προϋπολογισμού.

Ομάδες όπως η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes δεν είναι επί της αρχής αρνητικές σε μία μείωση των προϋπολογισμών, ωστόσο θα ήταν σε μία τέτοια περίπτωση υποχρεωμένες να προχωρήσουν σε απολύσεις προσωπικού. Η κατάσταση όμως στην Ιταλία εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και ειδικότερα στο βόρειο μέρος της χώρας, όπου εδρεύει η Ferrari, δυσκολεύει πολύ μία τέτοια απόφαση από πλευράς Scuderia, αφού θα αντέβαινε τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας για επιστροφή στην κανονικότητα.

Κατανόηση και από τους μεγάλους

Ωστόσο, ακόμη και οι μεγάλες δυνάμεις της Formula 1 αναγνωρίζουν ότι η κορωνίδα των μηχανοκίνητων αθλημάτων πρέπει να πάψει να «καίει» χρήματα με τόσο καταιγιστικό ρυθμό. Ειδικότερα μάλιστα στους σημερινούς καιρούς, όπου απαιτείται αυτοσυγκράτηση και η κοινωνία δεν δείχνει κατανόηση σε τέτοιες σπατάλες. Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες της ιστοσελίδας F1-Insider.com τόσον η Ferrari και η Red Bull, όσον και η Mercedes είναι πρόθυμες να υπάρξει μία ήπια μείωση του ανώτατου ορίου του ετήσιου προϋπολογισμού τους στα 150 εκατ. δολάρια με  την προϋπόθεση –μεταξύ άλλων- να παγώσει η εξέλιξη ορισμένων μερών των νέων αυτοκινήτων.