Πώς μπορεί να σπάσει ο Φερστάπεν το συμβόλαιό του με τη Red Bull

Πώς μπορεί να σπάσει ο Φερστάπεν το συμβόλαιό του με τη Red Bull

Ο Μαξ Φερστάπεν με τον Χέλμουτ Μάρκο.

Ο Ολλανδός υπέγραψε νέο συμβόλαιο μέχρι το 2023 με τη Red Bull, όμως σε αυτό περιλαμβάνονται ρήτρες, τις οποίες μπορεί να επικαλεστεί για να αποχωρήσει πρόωρα από την αυστριακή ομάδα.

Ο Μαξ Φερστάπεν προχώρησε σε μία μακροχρόνια ανανέωση του συμβολαίου του με τη Red Bull αιφνιδιάζοντας όσους πίστευαν, ότι θα τραβούσαν σε μάκρος οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο μερών και ότι ο Ολλανδός δεν θα δεσμευόταν για τόσα πολλά χρόνια. Ο 22χρονος υπέγραψε τελικά για έως το 2023, ωστόσο δεν θεωρείται σίγουρο ότι θα εξαντλήσει τα χρονικά όρια μέχρι τέλους.

 Όπως αποκάλυψε ο σύμβουλος μηχανοκίνητων αθλημάτων της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, ζήτησε ο Φερστάπεν να προβλέπονται στο νέο συμβόλαιό του ρήτρες πρόωρης εξόδου από αυτό, εφόσον δεν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Δύο από αυτούς τους όρους κρίνονται σημαντικότεροι από τους υπόλοιπους και αφορούν τους κινητήρες της Honda και τη θέση του Φερστάπεν στην ομάδα.

Εως 0,2 δευτερόλεπτα διαφορά

To νέο μονοθέσιο της Red Bull με κινητήρες Honda.

Στην περίπτωση των κινητήρων, είναι προφανές ότι ο φιλόδοξος Φερστάπεν ζητά ανταγωνιστικά μηχανικά σύνολα από τη Honda γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσει να διεκδικήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Σύμφωνα με τον Χέλμουτ Μάρκο, η διαφορά του κινητήρα της Honda από τις κορυφαίες ομάδες της Formula 1 θα πρέπει να βρίσκεται στη χειρότερη περίπτωση στα δύο δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο στους αγώνες. Εφόσον δεν ξεπερνά αυτό το όριο, τότε μένει ο Φερστάπεν στην ομάδα, αν όμως αποδειχθούν τα μοτέρ λιγότερο ανταγωνιστικά τότε έχει δικαίωμα να σπάσει πρόωρα το συμβόλαιό του.

Σαφής ιεραρχία στην ομάδα

Το δεύτερο θέμα που ενδιέφερε τον Φερστάπεν, ήταν να καταγραφεί στο συμβόλαιό του μία σαφής αναφορά ότι αποτελεί το Νούμερο Ένα της Red Bull όσον αφορά στο δίδυμο των οδηγών της. Ο Ολλανδός επέμενε σε αυτόν τον όρο, επειδή τον θεωρεί καθοριστικό για την επίτευξη του στόχου του να αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1. Την ίδια άποψη έχει εξάλλου και ο Μάρκο, που ανέφερε ως παράδειγμα προς αποφυγή τη Scuderia λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αν είχε ποντάρει η Ferrari πάντα σε έναν οδηγό, τότε δεν θα είχε τερματίσει ο Φερστάπεν τρίτος στο πρωτάθλημα το 2019».

Αριστερά ο Φερστάπεν και δεξιά ο Άλμπον.

Ο σύμβουλος της Red Bull υπογράμμισε επίσης, ότι ο Ολλανδός διαθέτει σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία από τον teammate του Αλεξάντερ Άλμπον, οπότε ήταν λίγο – πολύ μονόδρομος η αναγνώριση του Φερστάπεν ως αδιαμφισβήτητο Νούμερο Ένα. Ο Μάρκο τόνισε ωστόσο, ότι «δεν παραμελούμε τον Άλμπον» και κατονόμασε ως βασική αποστολή του Ταϊλανδού οδηγού να βελτιώνεται συνεχώς και να αφαιρεί βαθμούς από τους αντιπάλους της ομάδας.