Σκάνδαλο μεγατόνων με τους κινητήρες της Ferrari;

Gazzetta team
Σκάνδαλο μεγατόνων με τους κινητήρες της Ferrari;
Οι ανταγωνιστές της Scuderia την κατηγορούν ανεπίσημα για καραμπινάτη παραβίαση των κανονισμών, όσον αφορά στους κινητήρες της και θεωρούν, ότι η FIA κουκουλώνει αυτό το τεράστιο σκάνδαλο.

Περίπου 55 ίππους μεγαλύτερη απόδοση έχουν στις ευθείες τα αυτοκίνητα της Ferrari σύμφωνα με τους ανταγωνιστές της ιταλικής ομάδας. Αυτό ισοδυναμεί με κέρδος σχεδόν οκτώ δέκατων του δευτερολέπτου για τη Scuderia στις πίστες με πολλές ευθείες. Πρόκειται για ισχυρισμούς πολλών ομάδων της Formula 1, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Mercedes και Renault, που υποστηρίζουν μέσω υψηλόβαθμων στελεχών τους, ότι «αυτό το πλεονέκτημα είναι παράλογο και απίθανο να επιτευχθεί με νόμιμο τρόπο, γιατί η τεχνολογία έχει ήδη κορεστεί πολύ». Ο διευθυντής της ομάδας της Ferrari, Ματία Μπινότο, γνωρίζει τις κατηγορίες και τις αντικρούει τονίζοντας, ότι «το πλεονέκτημα δεν είναι τόσο μεγάλο, όσο λέγεται».

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA οχυρώνεται πίσω από το γεγονός, ότι πρόκειται –προς το παρόν;- μόνον για ανεπίσημες καταγγελίες και όχι για κάτι επίσημο, όπως έγινε πρόσφατα με την περίπτωση της Racing Point και της Renault. Οι αρμόδιοι της FIA υπογραμμίζουν, ότι παρακολουθούν τακτικά όλες τις παραμέτρους της μονάδας ισχύος των μονοθεσίων και διαβεβαιώνουν, ότι θα είχαν παρέμβει, αν είχαν υπάρξει παρανομίες από πλευράς Ferrari. Ωστόσο, οι ανταγωνίστριες ομάδες των Ιταλών είναι βέβαιες, ότι πρόκειται για κλασικό κουκούλωμα της υπόθεσης, αφού η αποκάλυψη ενός τέτοιου σκανδάλου θα λειτουργούσε σαν βόμβα μεγατόνων πάνω στη Formula 1 και θα είχε ενδεχομένως ως συνέπεια την αποχώρηση της Ferrari, αν θεωρήσει ότι αδικείται κατάφωρα. Όπως υποστηρίζουν χαρακτηριστικά, «η Ferrari εξαπατά και η FIA το γνωρίζει. Δεν κάνει όμως τίποτα, γιατί αυτό θα ήταν ένα τεράστιο σκάνδαλο». Και μάλιστα ένα σκάνδαλο, που θα είχε ως πιθανή συνέπεια την αφαίρεση όλων των εφετινών βαθμών από τη Ferrari λόγω παραβίασης των κανονισμών και εξαπάτησης των αντιπάλων της σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι πρώτες φήμες για παραβίαση των κανονισμών από τη Scuderia είχαν κυκλοφορήσει το 2018. Σύμφωνα με αυτές, οι μπαταρίες των κόκκινων μονοθεσίων ήταν σε θέση να επιτρέπουν για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα στον ηλεκτροκινητήρα μεγαλύτερη ισχύ από τους 163 ίππους, που προβλέπονται ως ανώτατο όριο. Η FIA είχε ελέγξει αυτές τις καταγγελίες στο περυσινό Γκραν Πρι του Μονακό και τα βρήκε όλα νόμιμα και εντάξει, όμως οι ανταγωνίστριες ομάδες μιλούν για κουκούλωμα.

Εφέτος εικάζεται, ότι εφαρμόζει η Ferrari ένα παράνομο τρικ ελεγχόμενης διαρροής λαδιών από το ψυγείο λαδιού στον θάλαμο καύσης του κινητήρα, ώστε να ενεργοποιείται υψηλότερη ισχύς. Αυτό απαγορεύεται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της FIA, όπου το λάδι επιτρέπεται να χρησιμοποιείται μόνον για τη λίπανση του μοτέρ και για κανέναν άλλον σκοπό.

Για τη FIA είναι πάντως μία τέτοια υπόθεση…μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, αφού η Ferrari έχει ταυτιστεί με τη Formula 1 και αν έβγαινε στην επιφάνεια ένα τέτοιο σκάνδαλο, οι συνέπειες δεν θα ήταν οδυνηρές μόνον για τη Scuderia, αλλά και για το ίδιο το άθλημα! Από την άλλη όμως, θα είναι τεράστιο το πλήγμα αξιοπιστίας, αν αποδειχθεί ότι καλύπτει παρανομίες των Ιταλών, για να μην τους τιμωρήσει και αποχωρήσει η Scuderia από το πρωτάθλημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!