Oι 4 αιτίες για το εφετινό φιάσκο της Ferrari

Oι 4 αιτίες για το εφετινό φιάσκο της Ferrari
Αν και η χρονιά ξεκίνησε με χαμόγελα και αισιοδοξία, πέντε αγώνες μετά, τόσο ο Σεμπάστιαν Φέτελ όσο και ο Ματίας Μπινότο είναι έτοιμοι για αναχώρηση από το Μαρανέλο ως μη επαρκείς. Τo ξέρουμε εμείς, το συζητάμε μεταξύ μας λέτε να μην το ξέρει ο Έλκαν;

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το αυτοκίνητο είναι μια χαρά. Δεν είναι τρομερά γρήγορο αλλά στους 4 πρώτους αγώνες ήταν πιο γρήγορο από τις Mercedes και το ότι δεν κέρδισε οφείλεται σε μια σειρά λαθών, κυρίως φιλοσοφίας και τύχης.

Αξίωμα πρώτο (που δεν έχει ληφθεί υπόψη) Ο Σαρλ Λεκλέρ, Μονεγάσκος μόλις 21 ετών, είναι ταχύτερος του 4 φορές πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ. Τέλος. Είναι αξίωμα. Το λέγαμε πέρυσι σε όλα τα LIVE, ήταν κάτι που φαινόταν δεν ήταν δυνατόν να μην το γνώριζαν στην Scuderia. Απλώς για λόγους που δεν ξέρουμε δεν το έλαβαν υπόψη.

Αξίωμα δεύτερο Ο Φέτελ βρίσκεται σε τρομερή πίεση. Όλοι, ο ιταλικός τύπος, οι άνθρωποι της Ferrari, ο περίγυρός του απαιτούν από αυτόν αποτελέσματα. Και αυτό τον τσακίζει. Όλοι γνωρίζουν πως ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι ένας καταπληκτικός οδηγός που δεν του αρέσει η πίεση. Λάμπει κυρίως όταν είναι μόνος πρώτος και ελέγχει την κατάσταση. Τόσο στους αγώνες όσο και στη ζωή του. Και τώρα πιέζεται τρομερά.

Αξίωμα τρίτο Ο Ματίας Μπινότο είναι ένας εξαιρετικός μηχανικός. Δεν είναι σίγουρα... Μπριατόρε. Δεν έχει ένστικτο στρατηγικής και προφανώς για να πάρει αποφάσεις, χρειάζεται δεδομένα που θα του πάρουν χρόνο να τα αναλύσει και τότε μόνο θα δώσει τις αναγκαίες εντολές. Μόνο που στις περισσότερες περιπτώσεις, ο χρόνος που χρειάζεται για να δημιουργηθούν τα δεδομένα και να τα αναλύσει ο Μπινότο, καταστρέφουν τα ελαστικά, του ενός ή του άλλου οδηγού και όταν τελικά έρχεται η όποια εντολή, είναι αργά μεν για τον οδηγό που είχε πλεονέκτημα και πάρα πολύ αργά για την ομάδα. Έτσι έχουν χαθεί πολλοί βαθμοί...

Και έτσι βρισκόμαστε στο μηδέν από νίκες, λίγο από τύχη, λίγο από λάθη στρατηγικής, λίγο από την πίεση που νιώθει ο Φέτελ.

Ο Τάκης Πουρναράκης, ένας δημοσιογράφος με ιστορία, κύρος και σίγουρα πολλές γνώσεις περί της Formula 1, είναι σίγουρος πως μέσα στη χρονιά ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα ανακοινώσει πως αποσύρεται από την Formula 1. O Tάκης το θέτει στο Γερμανικό Γκραν Πρι. Και ο λόγος είναι πως νοιώθει την υπεροχή του Λεκλέρ, δεν αντέχει άλλο την πίεση και δεν έχει πλέον κίνητρο.

Αξίωμα τέταρτο Η Ferrari είναι άτυχη γιατί βρισκόμαστε στην εποχή του μεγαλύτερου οδηγού που γνώρισε στην ιστορία της, η Formula 1. Είτε το θέλετε είτε όχι, ο μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών βρίσκεται στο δρόμο να σπάσει όλα τα ρεκόρ. Είναι σκουρόχρωμος, Βρετανός και ονομάζεται Λιούις Χάμιλτον. Ο πρώτος που αντιλήφθηκε την στόφα του Χάμιλτον όταν ο Λιούις ήταν 11 ετών, ήταν ένας Διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου στην Αμφιλοχία. Ο Βασίλης Γούσιας. Σήμερα συμπαρουσιαστής των αγώνων στην ΕΡΤ.

Τι πρέπει να γίνει; Aν... Λέμε Αν... ήμουν εγώ ο Τζον Έλκαν (Ο Τζον Έλκαν είναι εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι και Πρόεδρος των περισσοτέρων εταιρειών της EXOR, της εταιρείας που ελέγχει την FCA, την Ferrari, την Γιουβέντους κ.λπ.) θα φρόντιζα να αλλάξουν μερικά πράγματα. Θα τοποθετούσα για το υπόλοιπο της χρονιάς κάποιον... να παίρνει τις στρατηγικές αποφάσεις της ομάδας με βάση το ένστικτό του. Τον Φλάβιο Μπριατόρε σε ρόλο Τάκη Λεμονή. Έλα μάστορα και σώσε μας. Και θα έκανα ξήγα στον Σεμπ πως αν ο μικρός είναι ταχύτερος, τον αφήνουμε και περνάει ακαριαία. Και θα φρόντιζα να βάλω τον Μπινότο να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Να βρει ένα-δύο κόλπα να κάνει το αυτοκίνητο λίγο ταχύτερο.

Και θα ετοίμαζα το ρόστερ της επόμενης χρονιάς με τον Λεκλέρ και τον Ράικονεν στα τιμόνια και έναν νέο αρχηγό στα πιτς για μια νέα αρχή το 2020. Το 2019 ήδη χάθηκε...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος