Θα μας λείψει ο Γκαστόνε

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Θα μας λείψει ο Γκαστόνε
Ο Φερνάντο Αλόνσο, για πολλούς είναι ο πιό άτυχος οδηγός της γενιάς του. Για μένα είναι ένας από τους πιο τυχερούς. Δύο φορές κορόιδεψε τον θάνατο, δύο φορές στέφτηκε πρωταθλητής και δύο φορές δοκίμασε την τύχη του με την McLaren. Απλά δεν ήταν γραφτό...

Ο Φερνάντο Αλόνσο ανακοίνωσε πως φεύγει από την Formula 1 στο τέλος του 2018 και όλοι όσοι παρακολουθούν τα δρώμενα το θεωρούσαν δεδομένο. Με ένα σκουπίδι αυτοκίνητο που σέρνεται είναι αδύνατον να ξεδιπλώσει το μεγάλο του ταλέντο. Χαραμίζει τις ικανότητές του και σκορπά την ταχύτητά του, στο να κερδίσει μισό δευτερόλεπτο και μην καταταγεί 12ος αλλά 7ος ή 8ος... Κρίμα.

Είναι αλήθεια πως υπήρξε άτυχος. Το 2008 που πήγε για πρώτη φορά στην McLaren έπεσε πάνω στην ανατολή του άστρου του Λιούις Χάμιλτον. Όταν πήγε στην Ferrari το ιταλικό εργοστάσιο δεν κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να χτυπήσει στα ίσια τις Mercedes και όταν γύρισε στην McLaren ταλαιπωρήθηκε όσο κανένας άλλος από αστοχίες και εγκαταλείψεις των κινητήρων της Honda.

Ωστόσο έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 2005 και το 2006 και οι περισσότεροι πιστεύουν πως παρά τα λίγα σχετικά πρωταθλήματα, ανήκει στην ελίτ των καλύτερων οδηγών δίπλα στον Σένα, στον Σουμάχερ, στον Λάουντα και στον Χάμιλτον. Ο Αλόνσο θεωρητικά κάνει ένα sabbatical, δηλαδή μιά άδεια μακράς διαρκείας και είναι δυνατόν να επιστρέψει στη Formula 1 μελλοντικά, μιας και η απόφασή του αφορά μόνον το 2019. Βέβαια, είναι λίγες οι περιπτώσεις πιλότων, οι οποίοι κατά το παρελθόν αποχώρησαν από την F1 κι επανέκαμψαν και αυτοί είναι: ο Νίκι Λάουντα που μάλιστα κέρδισε και ένα πρωτάθλημα, o Μίχαελ Σουμάχερ και πρόσφατα ο Τζένσον Μπάτον.

Ο Αλόνσο με τη νίκη που πήρε στο Λε Μαν, απέχει ένα βήμα από την κατάκτηση της τριπλής κορώνας, του άτυπου αυτού «βραβείου», που «παίρνει» κάποιος οδηγός όταν κερδίσει το Γκραν Πρι του Μονακό, τις 24 Ώρες του Λε Μαν και τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης. Στο παρελθόν μόνο ο Γράχαμ Χιλ το έχει κατορθώσει και ο Αλόνσο είναι σχεδόν σίγουρο, πως το 2019 θα τρέξει σε όλο το πρωτάθλημα των Ιndycars στις ΗΠΑ, ώστε να προετοιμαστεί κατάληλα και να καταφέρει να τοποθετήσει το όνομά του δίπλα σε αυτό του Χιλ κερδίζοντας τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης. Κάτι που δεν κατάφερε το 2017 να κάνει, αν και πλησίασε αρκετά, πριν για άλλη μια φορά τον προδώσει ένας κινητήρας Honda.

Για μένα πάντως ο Αλόνσο είναι ένας τυχερός άνθρωπος. Κορόιδεψε τον θάνατο δύο φορές και περιέργως οι περισσότεροι το έχουμε ξεχάσει.

Στην Βραζιλία το 2003 δεν κατάφερε να περάσει τα συντρίμια από το αυτοκίνητο του Μαρκ Γουέμπερ, χτύπησε έναν τροχό και έσκασε με τέρμα γκάζι στις μπαριέρες. Είχε Αγιο που λένε... Έφυγε από το νοσοκομείο με το κεφάλι του να βουϊζει για την Ισπανία.

Ωστόσο ακόμα πιο τυχερός υπήρξε στο άνοιγμα της σεζόν του 2016, στην Αυστραλία. Στον 16ο γύρο προσπάθησε να περάσει την πρωτοεμφανιζόμενη Haas του Γκουτιέρεζ, δεν υπολόγισε σωστά την επιβράδυνση του νεαρού Μεξικανού, χτύπησε τον αριστερό του πίσω τροχό και απογειώθηκε με σχεδόν 200 χλμ./ώρα! καταλήγοντας στον τοίχο. Το μονοθέσιο έγινε κομμάτια, έσπασε στην μέση και ως εκ θαύματος ο Φερνάντο κατάφερε να βγει από αυτό αγρατζούνιστος και...χαιρετώντας! «Το έκανα για την μαμά μου... για να δει πως ήμουν καλά...» είπε μετά στις δηλώσεις του.

Όσο για το μέλλον... ας μην «τελειώσουμε» ακόμα τον Ισπανό. Θεωρώ πως το κερασάκι στην απόφαση του Φερνάντο το έβαλε με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο Κρίστιαν Χόρνερ. Ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Red Bull στη Formula 1, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο να πάει στην ομάδα του ο Ισπανός πρωταθλητής και μάλιστα έκανε μια δήλωση ταφόπλακα στο μέλλον του Ισπανού. Είπε «Σέβομαι απεριόριστα τον Αλόνσο, είναι ένας φανταστικός, εξαιρετικός οδηγός. Αλλά έχει την τάση να φέρνει το χάος όπου πηγαίνει...»

Αυτό ήταν. Ο Φερνάντο παίρνει το χάος του και φεύγει από την Formula 1. Αλλά με την κ@...λα που έχει, είμαι σίγουρος πως το 2020 ή το 2021 θα τον ξαναδούμε!!!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος