Δοκιμή του νέου Peugeot 2008 (pics & vid)

Gazzetta team
Δοκιμή του νέου Peugeot 2008 (pics & vid)
Εντελώς νέο, σημαντικά μεγαλύτερο και με πλούσια γκάμα κινητήρων, το μικρότερο SUV της Peugeot βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του.

Τα μικρά SUV της κατηγορίας B γνωρίζουν μια πρωτόγνωρη άνθηση και όλοι σχεδόν οι μαζικοί κατασκευαστές έχουν ένα ή περισσότερα μοντέλα του μεγέθους και του είδους αυτού στη γκάμα τους.

Λίγα χρόνια πριν, το 2013, η εμφάνιση του 2008 πρώτης γενιάς ήταν μια έκπληξη, καθώς μαζί με το Renault Captur και το γεννήτορα της κατηγορίας, το Nissan Juke, είχαν το ρόλο του ιχνηλάτη ενός μονοπατιού, που στη συνέχεια αποδείχτηκε ότι οδηγούσε στο αυτοκινητικό Ελντοράντο.

New Peugeot 2008

Οι ημέρες χωρίς ανταγωνισμό πέρασαν ωστόσο και πλέον, παρά την έκρηξη στις πωλήσεις των SUV της κατηγορίας Β, περισσότεροι από 20 ανταγωνιστές ήρθαν να προστεθούν στον ισχνό και κατά βάση εσωτερικό (βλ. Γαλλικό) ανταγωνισμό του Peugeot 2008 πίσω στο 2013. Έτσι, η δεύτερη γενιά του δεν αρκεί να είναι απλώς ένα καλό SUV, αλλά ένα SUV...

...καλύτερο σε όλα

Πράγματι το νέο Peugeot SUV 2008 είναι όχι μόνο ολοκαίνουριο, έχοντας διατηρήσει ελάχιστα στοιχεία του προκατόχου του, αλλά και σημαντικά βελτιωμένο σε κάθε τομέα. Η αισθητική, που είναι ένα στοιχείο το οποίο ωθεί πολλούς αγοραστές στο ταμείο, έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής. Σε κάποια σημεία ίσως οι Γάλλοι έχουν υπερβάλλει, όπως στα συνεχή τριγωνικά μοτίβα τα οποία επαναλαμβάνονται σε τουλάχιστον έξι σημεία του αμαξώματος. Ωστόσο το συνολικό αποτέλεσμα έχει πρωτοτυπία, δυναμισμό και όγκο, ένα στοιχείο που έλειπε από το πρώτο 2008. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχεδιαστές του νέου 2008 έχουν συνδυάσει στοιχεία από το μεγαλύτερο 3008 και το 208 με μεγάλη επιτυχία, χωρίς μάλιστα να συγχέει κανείς τα τρία αυτοκίνητα μεταξύ τους.

New Peugeot 2008

Τα 14 εκατοστά της αύξησης του μήκους (πλέον 4.3 μέτρα το αμάξωμα) έχουν επιφέρει όφελος στον τομέα των χώρων αλλά και της συνολικής ισορροπίας των όγκων. Ταυτόχρονα, ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει ανέβει στα 434 λίτρα, καθιστώντας το νέο 2008 ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Για να είμαστε δίκαιοι ωστόσο, με βάση το συνολικό του μήκος, καθώς είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο άνετοι.

Πρωτότυπο και ποιοτικό εσωτερικό

Παρότι η έκδοση της δοκιμής μας (1.2 PureTech 130 Active) δεν διέθετε το “βαρύ πυροβολικό” του ψηφιακού 3D iCockpit αλλά την αναλογική του εκδοχή, παραμένει αρκούντως εντυπωσιακή. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ψηλά τοποθετημένος, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το τιμόνι μικρό και επίπεδο τόσο στο πάνω, όσο και στο κάτω μέρος του, ενώ το ταμπλό αφαιρετικό και υλοποιημένο με ποιοτικά υλικά. Οι τύπου "πλήκτρα πιάνου" διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό δίνουν ένα πολύ ιδιαίτερο αισθητικό τόνο και είναι πρακτικοί, ενώ συνολικά η εργονομία είναι πολύ καλή, οι θέσεις για καθημερινά αντικείμενα και μπουκάλια επιτέλους αρκετές και η σχεδίαση πολύ εμπνευσμένη.

New Peugeot 2008

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Active δεν πλειοδοτεί σε εντυπωσιασμό αλλά σε ουσία. Υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, καθώς και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και η αυτόματη πέδηση, μαζί με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, start/stop, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων και τέλος ένα πρακτικό και εύκολο στη χρήση σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7''.

New Peugeot 2008

Ένα ακόμα πολύ θετικό στοιχείο αποτελεί η ηχομόνωση και η στιβαρότητα ανάρτησης και αμαξώματος, που συνδυαστικά δεν επιτρέπουν σε θορύβους και τριγμούς να ενοχλήσουν. Ακόμα και σε πολύ ανώμαλο οδόστρωμα, το νέο Peugeot κινείται σχεδόν ανενόχλητο -το ίδιο και οι επιβάτες του. Σε αυτό βοηθούν σίγουρα και οι τροχοί 16'', οι οποίοι διαθέτουν ελαστικά ψηλού προφίλ. Κάποιοι κοντοί οδηγοί ίσως αντιμετωπίσουν ένα θέμα με την ορατότητα του κάτω μέρους του πίνακα οργάνων, ενώ συνολικά η θέση οδήγησης θέλει λίγο “ψάξιμο”, καθώς η πρωτότυπη χωροταξία πίνακα οργάνων – τιμονιού, ίσως ενοχλήσει αυτές και αυτούς που έχουν συνηθίσει την παραδοσιακή λογική.

Έκπληξη στο δρόμο

Παρότι όσον αφορά στην ανάρτησή του το νέο Peugeot 2008 δεν κομίζει πρωτότυπες λύσεις, η γεωμετρία, οι ρυθμίσεις, η σωστή στήριξη και το άκαμπτο αμάξωμα συνθέτουν ένα εξαιρετικό στην οδήγηση αποτέλεσμα. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι πολύ καλή, χωρίς ωστόσο να τη νιώθεις μαλακή η χαλαρή. Στις μεγάλες ταχύτητες, η αίσθηση σταθερότητας εντυπωσιάζει, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και η απόκριση στις εντολές του οδηγού ακριβής. Σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα και την πολύ καλή ηχομόνωση, ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μια κάψουλα απομόνωσης, ταυτόχρονα όμως διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο και την επικοινωνία με το αυτοκίνητο.

New Peugeot 2008

Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με την ισχύ των 130 ίππων και τη ροπή των 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. έχει τσαγανό και λειτουργεί πολύ γραμμικά. Μια πολύ μικρή υστέρηση στην απόκριση, όταν αφήνεις και πατάς εκ νέου το γκάζι δεν ενοχλεί και είναι αναμενόμενη, ενώ το μικρό σχετικά βάρος του αμαξώματος στα 1.194 κιλά βοηθά στην επίτευξη αξιόλογων επιδόσεων με σχετικά περιορισμένη κατανάλωση.

New Peugeot 2008

Αντικειμενικά, τα 202 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ. σε 9.7 δλ. υποδηλώνουν ένα σβέλτο αυτοκίνητο και αυτή την αίσθηση έχει και ο οδηγός. Αν κάποιος εκμεταλλευτεί την πλούσια ροπή του κινητήρα και την καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων, θα αποζημιωθεί με μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες από 6,5 – 7,0 λίτρα/100 χλμ. Αν ωστόσο απομυζεί το μικρό μοτέρ, ας ετοιμάζεται για +2 λίτρα στη μέση κατανάλωση.

Τόσο όσο

Με τα δεδομένα μεγέθους, πληρότητας εξοπλισμού, ποιότητας και επιδόσεων, οι 21.400 ευρώ που κοστίζει η έκδοση 1.2 PureTech 130 Active του νέου Peugeot 2008 είναι απόλυτα δικαιολογημένες. Στην κατηγορία υπάρχουν αρκετά φθηνότερες προτάσεις, ωστόσο λίγες διαθέτουν τέτοιο μπουκέτο πλεονεκτημάτων.

New Peugeot 2008

Το νέο Peugeot 2008 στην έκδοση της δοκιμής έχει τα φόντα να μαγνητίσει τόσο τον οπαδό της πρακτικότητας, της οικονομίας, της ασφάλειας και της ορθολογιστικής προσέγγισης γενικότερα, όσο και τους λάτρεις της εκλεπτυσμένης αισθητικής, της δυναμικής οδήγησης, και των ικανών επιδόσεων: αυτούς δηλαδή που αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο όχι μόνο ως εργαλείο, αλλά και ως μέσο απόλαυσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!