Μάχη στο εκατοστό για Μπανάια και Μάρκεθ στην Αραγονία. Άρα ο Μάρκεθ μπορεί!

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Μάχη στο εκατοστό για Μπανάια και Μάρκεθ στην Αραγονία. Άρα ο Μάρκεθ μπορεί!
Είδαμε έναν πολύ ενδιαφέροντα αγώνα στην Αραγονία. Απολαύσαμε 5 γύρους απόλυτης μάχης στο όριο από δύο εξαιρετικούς οδηγούς που εκφράζουν τους δύο κόσμους που συγκρούονται. Τον παλιό και το νέο...

Ο Φρανσέσκο Μπανάια ήταν αλάνθαστος την Κυριακή στην Αραγονία και πήρε την πρώτη του νίκη, επικρατώντας ενός Μαρκ Μάρκεθ που επιστρέφει το ίδιο ικανός και αποφασισμένος. Ο Μπανάια είναι στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος και απέχει 53 βαθμούς από την κορυφή.

Για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, Μάρκεθ ήταν σε απόσταση 1 περίπου δευτερολέπτου από τον Μπανάια και οι δύο τους εξαφανισμένοι πολύ μπροστά από όλους τους επόμενους. Στους 5 τελευταίους γύρους ο Μαρκ αποφάσισε νε πιέσει τον Πέκο και δοκίμασε να τον περάσει σε πολλά διαφορετικά σημεία της πίστας. Κάθε φορά που τον περνούσε ο Μπανάια άλλαζε γραμμή και ξαναπερνούσε μπροστά. Ήταν ξεκάθαρο πως και οι δύο οδηγοί ήταν πέρα από το όριο της πρόσφυσης και οδηγούσαν με το ένστικτο. Αυτό είναι μια εξαιρετικά στρεσογόνα διαδικασία. Οι ίδιοι οι οδηγοί το ονομάζουν στα αγγλικά «the zone». Ότι βρίσκονται δηλαδή στη «ζώνη» του... πέφτω δεν πέφτω. Γιατί αυτό ακριβώς συμβαίνει,πέφτουν σε κάθε στροφή και το ότι το σώνουν συνεχώς, τους φορτώνει με άγχος και ένταση. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως παρακολουθούσαμε τους σφυγμούς του Πέκο Μπανάια και βρίσκονταν συνεχώς στους 170+. Εκτός από τους κινητήρες που δούλευαν στο κόκκινο, με την ίδια ένταση λειτουργούσαν και τα κορμιά για να αντιμετωπίσουν τις αόρατες δυνάμεις που καταπονούσαν τους βραχίονες και την μέση των οδηγών.

Όποιος έχει οδηγήσει σε πίστα και έχει προσπαθήσει να φρενάρει με μια μοντέρνα μοτοσυκλέτα από τα 200-220 χλμ./ώρα, αντιλαμβάνεται πως είναι η δυσκολότερη και πιο απαιτητική διαδικασία που φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση τον οδηγό. Φανταστείτε τι συμβαίνει στα...340 χλμ/ώρα! Ο λόγος είναι, πως τα φρένα στις μοντέρνες μοτοσυκλέτες είναι πάρα πολύ ικανά και μπορούν να επιβραδύνουν την μοτοσυκλέτα σε πιο μικρές αποστάσεις από όσο αντέχει ο οδηγός! Μάλιστα. Όπως το ακούτε. Οι μοντέρνες μοτοσυκλέτες φρενάρουν οριακά λίγο πριν το «Endo» την ανάποδη σούζα δηλαδή με τον μπροστινό τροχό. Σε αυτή την κατάσταση οι βραχίονες του οδηγού δέχονται τεράστιες δυνάμεις και κουράζουν τρομερά τον οδηγό. Αυτό δηλαδή που δεν μπορεί πλέον να κάνει 100% ο Μαρκ Μάρκεθ. Δεν μπορεί να φρενάρει οριακά όπως συνήθιζε και επίσης δεν μπορεί να γλυτώσει τις πτώσεις καθώς δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει το δεξί του χέρι ως μοχλό με αποτέλεσμα να το ακουμπά στην άσφαλτο και να «σηκώνει» την μοτοσυκλέτα. Γι αυτό άλλωστε έχει τόσες πολλές πτώσεις από την αρχή της χρονιάς.

Ωστόσο αυτό που ήταν ξεκάθαρο την Κυριακή, ήταν πως ο Μαρκ Μάρκεθ 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο ΜοtoGP, επέστρεψε. Δεν είναι ακόμα έτοιμος στο 100% αλλά είναι εδώ. Και θα παλέψει με το γνωστό του τρόπο, στους επόμενους αγώνες, περισσότερο για τη δική του ψυχολογία και λιγότερο για τα απτά αποτελέσματα. Δεν ρισκάρισε περισσότερο από όσο έπρεπε στην Αραγονία. Δήλωσε ηχηρό παρόν και το μήνυμα το πήραν όλοι...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος