Τα στατιστικά της Formula1 για το 2014

Νίκος Τσιώκος
Τα στατιστικά της Formula1 για το 2014
Διαβάστε στο gazzetta.gr όλα τα στατιστικά της Formula1 για το 2014. Από τα ρεκόρ του Χάμιλτον μέχρι τα σετ ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν και τα... κουλούρια της Sauber.

Πάρα πολλά είναι τα στατιστικά που έγραψε το... κοντέρ της Formula1 το 2014 και το gazzetta.gr σας τα παρουσιάζει. Τα ρεκόρ του Λιούις Χάμιλτον, νίκες, pole position, διαφορές, και πολλά άλλα ενδιαφέροντα στατιστικά. Αρνητικό ρεκόρ για τη Sauber, που έμεινε στο μηδέν για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Αναλυτικά:

19 αγώνες σε 19 διαφορετικές χώρες και πέντε διαφορετικές ηπείρους (Ευρώπη, Βόρεια & Κεντρική Αμερική, Λατινική Αμερική, Ασία, Ωκεανία)

24 πιλότοι συμμετείχαν στο πρωτάθλημα, εκ των οποίων οι 3 ήταν ρούκι (Κέβιν Μάγκνουσεν, Ντανιίλ Κβιάτ, Μάρκους Έρικσον) και οι 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές (Λιούις Χάμιλτον, Σεμπάστιαν Φέτελ, Φερνάντο Αλόνσο, Τζένσον Μπάτον, Κίμι Ραϊκόνεν)

27 χρόνια και 4 μήνες ήταν ο μέσος όρος ηλικίας του γκριντ

2 ώρες, 26 λεπτά και 52.094 δευτερόλπετα διήρκεσε ο μεγαλύτερος αγώνας (Μεγάλη Βρετανία)

1 ώρα, 19 λεπτά και 10.236 δευτερόλεπτα διήρκεσε ο μικρότερος αγώνας (Ιταλία)

9 νίκες από την pole position

6η θέση είναι η χαμηλότερη στο γκριντ εκκίνησης από την οποία κατάφερε πιλότος να φτάσει στη νίκη. Το έπραξαν οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Λιούις Χάμιλτον σε Καναδά και Βρετανία, αντίστοιχα.

1971 από εκείνη τη χρονιά και τον Τζάκι Στιούαρτ είχε να κατακτήσει πάνω από 1 τίτλο Βρετανός πιλότος. Το έπραξε ο Λιούις Χάμιλτον το 2014.

19 ετών και 322 ημερών ήταν ο Ντανιίλ Κβιάτ, όταν πήρε τον πρώτο του βαθμό στη Formula1, και είναι ο πιο νέος σε ηλικία που έχει τερματίσει εντός των βαθμών στην ιστορία του σπορ.

16 νίκες πανηγύρισε η Mercedes στη σεζόν καταρρίπτοντας το ρεκόρ των McLaren (1988) και Ferrari (2002 και 2004).

11 τερματισμούς 1-2 πέτυχε η Mercedes σε μια χρονιά καταρρίπτοντας το ρεκόρ της McLaren από το 1988.

11 είναι οι περισσότερες pole position που κατέκτησε πιλότος εντός της σεζόν και το έπραξε ο Νίκο Ρόσμπεργκ. 7 είχε ο Λιούις Χάμιλτον και 1 ο Φελίπε Μάσα.

18 είναι οι περισσότερες pole position που κατέκτησε ομάδα εντός της σεζόν και το έκανε φυσικά η Mercedes. Τη διαφορά έκανε η Williams με τη 1 του Μάσα στερώντας την ευκαιρία στα «ασημί βέλη» για το απόλυτο.

15 είναι οι περρισότερες εκκινήσεις που έχει κάνει πιλότος και τις μοιράζονται οι Νίκο Ρόσμπεργκ, Λιούις Χάμιλτον. 3 έχει ο Σεμπάστιαν Φέτελ, 2 οι Ντάνιελ Ρικιάρντο, Βαλτέρι Μπότας και 1 ο Φελίπε Μάσα.

19 είναι οι περισσότερες συμμετοχές πιλότου στο Q3. Τις μοιράζονται οι Νίκο Ρόσμπεργκ, Ντάνιελ Ρικιάρντο, καθώς προκρίθηκαν στην τρίτη περίοδο των κατατακτηρίων δοκιμών σε όλα τα Γκραν Πρι. 18 μετράει ο Φερνάντο Αλόνσο, 17 ο Λιούις Χάμιλτον, 16 ο Βαλτέρι Μπότας, 15 οι Κέβιν Μάγκνουσεν, Φελίπε Μάσα, 14 ο Σεμπάστιαν Φέτελ, 13 οι Τζένσον Μπάτον, Κίμι Ραϊκόνεν, 8 οι Ντανιίλ Κβιάτ, Ζαν Ερίκ Βερν, 7 ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, 5 ο Σέρχιο Πέρεζ, 2 ο Ρομάν Γκροζάν και 1 ο Άντριαν Σούτιλ.

1.620 δεύτερα είναι η μεγαλύτερη διαφορά pole position (Μεγάλη Βρετανία, Νίκο Ρόσμπεργκ έναντι Σεμπάστιαν Φέτελ).

7 χιλιοστά του δευτερολέπτου είναι η μικρότερη διαφορά pole position (Σιγκαπούρη, Λιούις Χάμιλτον έναντι Νίκο Ρόσμπεργκ).

16-3 ήταν το καλύτερο ρεκόρ στη μάχη ομόσταυλων. Ο Φερνάντο Αλόνσο νίκησε... κατά κράτος τον Κίμι Ραϊκόνεν.

11 νίκες είναι οι περισσότερες που πανηγύρισε ο Λιούις Χάμιλτον. 5 είχε ο Νίκο Ρόσμπεργκ και 3 ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.

16 νίκες είναι οι περισσότερες που πανηγύρισε η Mercedes ως ομάδα. 3 πήρε η Red Bull.

16 παρουσίες στο βάθρο είναι οι περισσότερες που είχε ο Λιούις Χάμιλτον. Ακολούθησαν οι Νίκο Ρόσμπεργκ με 15, Ντάνιελ Ρικιάρντο με 8, Βαλτέρι Μπότας με 4, Σεμπάστιαν Φέτελ με 3, Φερνάντο Αλόνσο με 2, ενώ από 1 είχαν οι Κέβιν Μάγκνουσεν, Τζένσον Μπάτον και Σέρχιο Πέρεζ.

31 ήταν οι περισσότερες παρουσίες στο βάθρο που είχε η Mercedes στις ομάδες. 12 μέτρησε η Red Bull, 9 η Williams, 2 οι McLaren, Ferrari και 1 η Force India.

30.135 δεύτερα είναι η μεγαλύτερη διαφορά νίκης (Μεγάλη Βρετανία, Λιούις Χάμιλτον έναντι Βαλτέρι Μπότας).

0.636 δεύτερα είναι η μικρότερη διαφορά νίκης (Ισπανία, Λιούις Χάμιλτον έναντι Νίκο Ρόσμπεργκ).

17 είναι οι περισσότεροι τερματισμοί εντός των βαθμών και τους έχουν οι Βαλτέρι Μπότας και Φερντάντο Αλόνσο.

15 είναι οι περισσότεροι συνεχόμενοι τερματισμοί εντός των βαθμών, με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να το πράττει αυτό.

1120 είναι οι περισσότεροι γύροι που συμπλήρωσε πιλότος στη σεζόν. Το έκανε ο Τζένσον Μπάτον, που έφτασε το 98,8% της σεζόν.

2231 είναι οι περισσότεροι γύροι που συμπλήρωσε ομάδα στη σεζόν. Το έκανε η McLaren κι έφτασε το 98,4% της σεζόν.

847 είναι οι λιγότεροι γύροι που συμπλήρωσε πιλότος στη σεζόν. Το έκανε ο Παστόρ Μαλντονάντο, που έμεινε στο 74,7% της σεζόν (υπολογίστηκαν μόνο όσοι συμμετείχαν σε κάθε Γκραν Πρι).

1790 είναι οι λιγότεροι γύροι που συμπλήρωσε ομάδα στη σεζόν. Το έκανε η Sauber, που έμεινε στο 78,9% της σεζόν (υπολογίστηκαν μόνο όσες συμμετείχαν σε κάθε Γκραν Πρι).

495 είναι οι περισσότεροι γύροι που πιλότος οδήγησε την κούρσα. Το έκανε ο Λιούις Χάμιλτον, Ακολουθούν οι Νίκο Ρόσμπεργκ με 483, Ντάνιελ Ρικιάρντο με 72, Φερνάντο Αλόνσο με 32, Φελίπε Μάσα με 30, Σέρχιο Πέρεζ με 11, Νίκο Ρόσμπεργκ με 5, Βαλτέρι Μπότας με 4 και Τζένσον Μπάτον, Σεμπάστιαν Φέτελ με 1.

61 φορές άλλαξε... χέρια η πρωτιά

56 είναι οι περισσότερες θέσεις που κερδήθηκαν από το Σάββατο μέχρι την Κυριακή. Ο λόγος για τον Παστόρ Μαλντονάντο.

5 είναι οι περισσότεροι βαθμοί ποινής που δόθηκαν στη σεζόν. Επιβλήθηκαν σε Παστόρ Μαλντονάντο και Μάρκους Έρικσον.

1101 σετ ελαστικών χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγώνων.

463 σετ ήταν της μαλακής γόμας, που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο.

304 χλμ. είναι η μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε με ένα σετ ελαστικών (Νίκο Ρόσμπεργκ, μέση γόμα, Ρωσία).

44 είναι ο μέσος των πιτ στοπ ανά Γκραν Πρι (μόνο στους στεγνούς αγώνες).

58 είναι τα περισσότερα πιτ στοπ που έγιναν σε αγώνα (Μπαχρέιν).

23 είναι τα λιγότερα πιτ στοπ που έγιναν σε αγώνα (Μόντσα).

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έγινε ο πρώτος Γερμανός που κέρδισε το Γκραν Πρι της Γερμανίας με γερμανική ομάδα, που έχει κινητήρα γερμανικής εταιρείας.

Η Marussia πήρε τους πρώτους της βαθμούς στη Formula1, όταν ο Ζουλς Μπιανσί τερμάτισε ένατος στο Μονακό

266 εκκινήσεις σε Γκραν Πρι έφτασε ο Τζένσον Μπάτον. Είναι 3ος στη λίστα με τον αριθμό εκκινήσεων όλων των εποχών. Δεύτερος είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με 306 και στην κορυφή βρίσκεται ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με 322. Τις 200 έφτασαν οι Κίμι Ραϊκόνεν, Φελίπε Μάσα σε Αυστρία και Μπαχρέιν, αντίστοιχα.

21 ετών και 162 ημερών ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν, όταν ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. Ο Δανός είναι ο 2ος πιο νέος σε ηλικία πιλότος που το πράττει αυτό.

Η Σούζι Βολφ έγινε η πρώτη γυναίκα πιλότος που πήρε μέρος σε Γκραν Πρι μετά την Τζιοβάνα Αμάτι το 1992.

Για πρώτη φορά από το 1980 ούτε η Ferrari, ούτε η McLaren πανηγύρισε νίκησε Γκραν Πρι.

Η νίκη του Ντάνιελ Ρικιάρντο στον Καναδά ήταν η πρώτη της Renault με τούρμο κινητήρες από αυτή του Άιρτον Σένα στο Ντιτρόιτ το 1986.

Αρνητικό ρεκόρ έκανε η Sauber, η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της δεν πήρε ούτε έναν βαθμό μέσα σε μια σεζόν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!