Το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελλάδα

Κώστας Μπιτσικώκος
Το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελλάδα
Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής υδρογόνου, μέσω ηλεκτρόλυσης νερού.

Το υδρογόνο χαρακτηρίζεται ως το καύσιμο του μέλλοντος, καθώς δεν εκπέμπει ρύπους, συγκριτικά όμως με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, με ανεφοδιασμό λίγων λεπτών. Το δίκτυο πάντως είναι ανεπαρκές, με την Ευρώπη να φιλοξενεί λίγες εκατοντάδες σταθμούς. Πάντως, το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Ελλάδα λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».

Τις εγκαταστάσεις που ανεφοδιάζουν σε πιλοτικό στάδιο μικρο-οχήματα, όπως τροποποιημένα σκούτερ, επισκέφθηκε σήμερα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές. Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος ενημερώθηκε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της εγκατάστασης από τον Διευθυντή του ΙΠΡΕΤΕΑ ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Θάνο Στούμπο.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης νερού με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, καινοτόμο συμπιεστή υδρογόνου στα 200 bar, δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου σε υψηλή πίεση και σύστημα ανεφοδιασμού των μικρο-οχημάτων με καύσιμο υδρογόνο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διερευνά την προοπτική συνεργασίας με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» προκειμένου να αναπτυχθεί το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου για τον ανεφοδιασμό όλων των τύπων οχημάτων.

σταθμός υδρογόνου

«Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου για τις Μεταφορές απαιτεί αρκετά βήματα ακόμη. Το Υπουργείο Μεταφορών έχει την ευθύνη ορισμού των τεχνικών προδιαγραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση και λειτουργία των πρατηρίων διάθεσης των καυσίμων και σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με τον Δημόκριτο, ο οποίος έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να συμβάλλει στην προετοιμασία αυτού του πλαισίου», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

«Ο Δημόκριτος έχει δημιουργήσει το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο, βασισμένο σε ελληνική τεχνογνωσία στο μεγαλύτερο μέρος. Είναι καθετοποιημένο, ξεκινάει από την παραγωγή του υδρογόνου μέχρι την τελική χρήση και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια στη χώρα για να προχωρήσει η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο στις Μεταφορές», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Στούμπος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!