englandeuro

Αύξηση ως και 188% του τηλεοπτικού κοινού που παρακολουθεί γυναικείο αθλητισμό

Μαριλένα Καλόπλαστου

Τα τελευταία στοιχεία έρευνας αποκάλυψαν ότι το τηλεοπτικό κοινό του γυναικείου αθλητισμού έχει διπλασιαστεί φέτος, ενώ ο μέσος χρόνος παρακολούθησης ανά άτομο σε όλα τα προγράμματα έχει αυξηθεί κατά 188%!

Η έρευνα, που διεξήχθη από το «Futures Sport and Entertainment», έδειξε ότι 36,1 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν γυναικεία αθλήματα στην τηλεόραση μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, από 17,5 εκατομμύρια την αντίστοιχη περίοδο το 2021. Το κοινό παρακολούθησε κατά μέσο όρο 403 λεπτά σε σύγκριση με τα 140 λεπτά σε αυτό το στάδιο του 2021.

Ωστόσο, παρά την επιτυχία του τελικού του Euro Γυναικών Αγγλίας-Γερμανίας που έφτασε στο μέγιστο των 17,4 εκατομμυρίων θεατών και 5,9 εκατομμυρίων διαδικτυακών ροών, με τις διαδικτυακές ροές για το γεγονός να αυξάνονται στο BBC από 13,1 εκατομμύρια για το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών της FIFA το 2019 σε 18 εκατομμύρια για το Euro Γυναικών το 2022, το τηλεοπτικό κοινό δεν έχει φτάσει στα ύψη του 2019.

40,4 εκατομμύρια παρακολούθησαν τουλάχιστον τρία λεπτά γυναικείου αθλητισμού στην τηλεόραση μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019, με τον μέσο χρόνο παρακολούθησης ανά άτομο σε όλα τα προγράμματα να είναι 525 λεπτά – 122 λεπτά περισσότερα από την ίδια περίοδο, το 2022.

Η Tammy Parlour, Διευθύνουσα Σύμβουλος και συνιδρύτρια του Women's Sport Trust, δήλωσε: «Η επιτυχία του Women's Euro δείχνει ότι εάν οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς είναι προετοιμασμένοι να προβάλουν σωστά το γυναικείο άθλημα, τόσο ως προς τον όγκο της κάλυψης όσο και ως προς τους χρόνους προβολής, το κοινό θα απαντήσει με τεράστιους αριθμούς. Αναγνωρίζουμε επίσης ότι ενώ η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών μπορεί να οδήγησε σε μείωση των τηλεοπτικών αριθμών σε σύγκριση με το 2019, η πτώση δείχνει ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει γύρω από την ανάπτυξη του γυναικείου αθλητισμού».

Άλλα βασικά σημεία της έκθεσης περιλαμβάνουν:

Το 16% των ωρών κάλυψης στο BBC One, στο BBC Two, στο Channel 4, στο ITV και στο Sky Sports αφιερώθηκε στον γυναικείο αθλητισμό μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, σε σύγκριση με 9% το 2021, με το 21% των ωρών προβολής να αφορά γυναικείο αθλητισμό το 2022 σε αντίθεση με 10% το προηγούμενο έτος.

Το 35% των ωρών παρακολούθησης του BBC One ήταν για γυναικείο αθλητισμό, παρόλο που ήταν μόνο το 26% των ωρών κάλυψης, ενώ το 31% των ωρών παρακολούθησης του BBC Two ήταν για γυναικεία αθλήματα, όταν μόνο το 23% των ωρών κάλυψης αφιερώθηκε στις γυναίκες αθλήτριες.

Το 57% των τηλεθεατών παρακολούθησε γυναικείο αθλητισμό σε τρεις ή περισσότερες περιπτώσεις μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, που είναι μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το 26% που το παρακολούθησε το 2021, αν και μειωμένο σε σχέση με το 59% που το έκανε το 2019.

Το 54% των θεατών του Euro Γυναικών είχε παρακολουθήσει γυναικείο αθλητισμό το 2022 πριν από το Euro, σε σύγκριση με το 41% ​​των θεατών που είχαν παρακολουθήσει γυναικείο αθλητισμό το 2019 πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών της FIFA.

Το 16% όσων παρακολούθησαν το Euro δεν είχαν παρακολουθήσει κανένα άθλημα το 2022 πριν από την έναρξη του τουρνουά.

Το ποδόσφαιρο είναι υπεύθυνο για το 72% του κοινού (βάσει των ωρών προβολής) για το γυναικείο αθλητισμό μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022.

Το ποσοστό διατήρησης των θεατών που παρακολουθούσαν πέντε ή περισσότερα παιχνίδια στο ευρωπαϊκό γυναικών στην τηλεόραση (40%) ήταν συγκρίσιμο με κορυφαίες ψυχαγωγικές εκπομπές όπως το Britain’s Got Talent (39%) ή το Great British Bake Off (44%).

Η Parlor κατέληξε: «Ο γυναικείος αθλητισμός πρέπει να μεταφράσει αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον και προσοχή στη δημιουργία ενισχυμένων εμπορικών ροών εσόδων, όπως προϊόντα, εισιτήρια και δικαιώματα μέσων ενημέρωσης, και να ξεκλειδώσει καινοτόμους τρόπους δημιουργίας εσόδων από την παθιασμένη αθλητική κοινότητα των γυναικών, πολλές από τις οποίες ήταν καινούργιες στον αθλητισμό κατά τη διάρκεια το Euro γυναικών.

Επιπλέον, διαφορετικά τμήματα της βιομηχανίας, είτε πρόκειται για διαφήμιση, ραδιοτηλεοπτικούς φορείς είτε για πρωτάθλημα/ομοσπονδία, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση συνδέσεων μεταξύ οπαδών και αθλητριών και γυναικείων ομάδων που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση στο μέλλον».

Τα στοιχεία της τηλεοπτικής μετάδοσης αυτής της μελέτης δόθηκαν από το Futures Sport and Entertainment, που προέρχονται από το BARB. Δηλαδή την Επιτροπή Ερευνών Κοινού των Ραδιοτηλεοπτικών Υπηρεσιών.

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]