Γυναικείος αθλητισμός: Ρεκόρ τηλεθέασης στο πρώτο τρίμηνο του 2022

Γυναικείος αθλητισμός: Ρεκόρ τηλεθέασης στο πρώτο τρίμηνο του 2022

Βασίλης Μπαλατσός

Στους πρώτους τρεις μήνες του 2022 πάνω από 15 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν τηλεοπτικά αθλητισμό γυναικών, κάνοντας ρεκόρ τηλεθέασης σε αυτό το... αναπτυσσόμενο προϊόν.

Ο αθλητισμός των γυναικών είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν που αυτή την εποχή έχει ξεκινήσει να ακμάζει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ιστορικό ρεκόρ τηλεθέασης στον τελικό του Women's Champions League τον οποίο παρακολούθησαν 3,6 εκατομμύρια θεατές.

Τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 περίπου 15,1 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν γυναικεία αθλήματα, κάνοντας ρεκόρ τηλεθέασης σε ένα πρόγραμμα που μέχρι πριν μερικά χρόνια είχε ελάχιστη απήχηση. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του The Women's Sport Trust ο μέσος θεατής παρακολούθησε 54 λεπτά περισσότερα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Ο αριθμός των ατόμων που παρακολούθησαν τρία ή περισσότερα λεπτά τηλεοπτικής κάλυψης γυναικείων σπορ μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου είναι σχεδόν τριπλάσιος από τα 5,06 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το προηγούμενο ρεκόρ σημειώθηκε το 2019, με 10,2 εκατομμύρια θεατές.

Η έρευνα του The Women's Sport Trust δείχνει επίσης ότι ο μέσος χρόνος παρακολούθησης ανά άτομο έχει σχεδόν διπλασιαστεί από 68 λεπτά σε αυτό το στάδιο το 2021 σε 122 λεπτά φέτος. Ένας στους τρεις θεατές έχει συντονιστεί σε τρεις ή περισσότερες περιπτώσεις το 2022 σε σύγκριση με 17% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Μέχρι τις 15 Απριλίου του 2022, περίπου 17,9 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν παρακολουθήσει γυναικείο αθλητισμό. Πρόκειται για εντυπωσιακά μεγαλύτερο αριθμό από τους 6,7 εκατομμύρια θεατές την ίδια περίοδο το 2021.

Η πρώτη κατηγορία του αγγλικού ποδοσφαίρου γυναικών, Women's Super League, η οποία μεταδίδεται από το Sky Sports, ήταν η διοργάνωση με τις περισσότερες προβολές, αποτελώντας το 58% της τηλεθέασης των γυναικείων σπορ. Το διεθνές τουρνουά ράγκμπι, Women's Six Nations Championship (25%), το ποδοσφαιρικό Κύπελλο Άρνολντ Κλαρκ (24%) και το Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ Γυναικών (13%), ήταν οι άλλες διοργανώσεις με τις περισσότερες προβολές. Το 16% του συνόλου των γυναικείων αθλημάτων ήταν διαθέσιμο φέτος στην πλατφόρμα του Sky Sports.

«Αν είναι ορατός ο γυναικείος αθλητισμός, το κοινό θα παρακολουθήσει»

Το Women’s Sport Trust ιδρύθηκε το 2012 και είναι μια κορυφαία φιλανθρωπική οργάνωση στο Ηνωμένο Βασίλειο που επικεντρώνεται στη χρήση της δύναμης του αθλητισμού για την επιτάχυνση της ισότητας των φύλων και την τόνωση της κοινωνικής αλλαγής. Σκοπός του είναι η αύξηση της προβολής και του αντίκτυπου του γυναικείου αθλητισμού μέσω της προώθησης διαφορετικών προτύπων αθλητών, αυξάνοντας την κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης και βελτιώνοντας το τοπίο χρηματοδότησης.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Women's Sport Trust, Τάμι Πάρλορ, υποστηρίζει ότι: «Τα τελευταία στοιχεία επικυρώνουν τη δέσμευση που αναλαμβάνουν οι βρετανικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς για πρωτοφανή προβολή του γυναικείου αθλητισμού. Αυτά τα ενθαρρυντικά στοιχεία υποστηρίζουν τη μακροχρόνια άποψή μας ότι εάν ο γυναικείος αθλητισμός είναι ορατός, τότε το κοινό θα το παρακολουθήσει

Ο αυξανόμενος συνολικός αριθμός τηλεθέασης για τον γυναικείο αθλητισμό, είναι ιδιαίτερα καθοριστικός για τη δημιουργία μιας εμπορικά βιώσιμης προσφοράς, ιδιαίτερα ενόψει μιας τεράστιας χρονιάς για τον χώρο, με διοργανώσεις όπως το Euro Γυναικών και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι για γυναίκες. Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για τους χορηγούς και τους επιχειρηματίες για να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν στον γυναικείο αθλητισμό», ανέφερε μεταξύ άλλων στις δηλώσεις της η Πάρλορ.

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]