Test drive Nissan Juke Hybrid: Βήμα εκσυγχρονισμού
Όταν το 2009 η Nissan παρουσίασε το Juke, πολύς κόσμος κοίταξε με «μισό μάτι» αυτό το ασυνήθιστο μικρό αυτοκίνητο, που δεν μπορούσε εύκολα να καταταγεί σε κάποια από τις καθιερωμένες κατηγορίες. Μια δεκαετία αργότερα, με τις πωλήσεις του Juke να έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το 1 εκατομμύριο, οι συνθήκες είναι ώριμες για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου.
Το Juke του σήμερα έχει μεγαλώσει – και όχι μόνο σε διαστάσεις. Έχει διατηρήσει το στιλάτο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, αλλά με σαφώς πιο «ενήλικο» τρόπο. Οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες (7,5 εκ. μήκος, 3,5 εκ. πλάτος και 3 εκ. ύψος), αλλά η οπτική συγγένεια είναι κάτι που οι σχεδιαστές της Nissan πρόσεξαν πολύ. Στο εμπρός μέρος οι μεγάλοι οβάλ led προβολείς, που συνδυάζονται με τη V-motion μάσκα και τα επίσης led φώτα ημέρας κάτω από το καπό. Στο πλάι η ψηλή γραμμή και οι «κρυφές» χειρολαβές για τις πίσω πόρτες. Ακόμα κι αν το βλέπεις για πρώτη φορά δεν μπορείς να κάνεις λάθος και να το μπερδέψεις με κάτι άλλο. Αυτή είναι και η μεγάλη επιτυχία του εξωτερικού σχεδιασμού: πολύ δύσκολα κάποιος θα το βρει υπερβολικά εκκεντρικό, αλλά όλοι θα ξέρουν ότι κοιτάζουν το Juke.
Αέρας αναβάθμισης
Το άρωμα της αναβάθμισης είναι ακόμα πιο έντονο στο εσωτερικό του Juke. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 10,5 εκ. έχει κάνει θαύματα στους χώρους του αυτοκινήτου. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα στα ενιαία καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη αλλά πλέον το ίδιο συμβαίνει και με τους πίσω. Με 5,8 εκ. περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους και 1,1 εκ. για τα κεφάλια τους, τουλάχιστον δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Θα έχουν μάλιστα και 422 λίτρα χώρου αποσκευών στη διάθεσή τους, με την πέμπτη πόρτα, παρά το σχετικά ψηλό κατώφλι, πλέον να έχει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.
Μέσα στο Juke η αίσθηση είναι σαφώς ευχάριστη. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κερδίζουν από την πρώτη επαφή. Δεν υπάρχει παντού μαλακό πλαστικό, π.χ. απουσιάζει από τις πόρτες, αλλά η συναρμογή και το φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και δεν θα προβληματιστεί από τις σχετικά μικρές σε ύψος γυάλινες επιφάνειες. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Juke «επιβάλλει» το μικρό πίσω παρμπρίζ, κάτι που δεν βοηθάει ιδιαίτερα την ορατότητα προς τα πίσω, αλλά η κάμερα οπισθοπορείας έρχεται να το διορθώσει αυτό. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής των 8”, που είναι ευκρινής, γρήγορη, εύχρηστη και φιλοξενεί το NissanConnect που προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων διασύνδεσης.
Το υβριδικό σύστημα κάνει τη διαφορά
Το πραγματικά νέο στην υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε είναι το σύστημα κίνησης. Η ρύθμιση της υβριδικής μονάδας επιτρέπει στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,600 κ.εκ. με 94 ίππους και 148 Nm ροπής, καθώς και στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 49 ίππων με 205 Nm ροπής, να λειτουργούν είτε σειριακά είτε παράλληλα, ανάλογα με το φορτίο και την βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας.
Αυτό σημαίνει ότι η εκκίνηση πάντα γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, και η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για όσο επιτρέπει το φορτίο της μπαταρίας των 1,2 kWh και σε ταχύτητες έως τα 55 km/h. Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται λιγότερη ισχύς, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται περιοδικά σε σειριακή σύνδεση για την φόρτιση της μπαταρίας μέσω του δευτερεύοντος ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων, ο οποίος επιτελεί και ρόλο μίζας/γεννήτριας.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του e-Pedal, που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς όμως να προκαλεί ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, με σκοπό την μείωση της χρήσης του φρένου και την ενίσχυση της ενέργειας στην μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κινείστε στην πόλη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια και έχοντας μικρή κατανάλωση καυσίμου, κοντά ή ακόμα και κάτω από 5 lt/100 χλμ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η οδήγηση είναι ήρεμη και άνετη, όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα.
Ωστόσο, όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύ, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα με το πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας άφθονη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες. Η αίσθηση της ισχύος είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας τους 143 ίππους της συνολικής απόδοσης του αυτοκινήτου. Βέβαια, όταν πιέζετε το γκάζι πολύ δυνατά, ο βενζινοκινητήρας παράγει και τον αντίστοιχο θόρυβο, μέρος του οποίου φτάνει και στην καμπίνα. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές και η μέση κατανάλωση καυσίμου θα κυμαίνεται κοντά στα 6,0 lt/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
Στο δρόμο το Juke επιβεβαιώνει το δυναμικό χαρακτήρα του. Για τον κινητήρα τα γράψαμε παραπάνω. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και οι αναρτήσεις ελέγχουν επιτυχώς τις κινήσεις του αμαξώματος. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν «ένα κομμάτι» όταν στρίβει. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές και παρότι δείχνουν λίγο απότομες στο πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου, δεν αφήνουν πολλά να φτάσουν στο σώμα των επιβατών. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες και δεν γίνονται ενοχλητικοί.
Τα έχει όλα και συμφέρει
Σημείο αιχμής των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι η τεχνολογία που ενσωματώνουν και ιδιαίτερα όσον αφορά την ασφάλεια το Nissan Juke έρχεται… φορτωμένο. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου. Προσθέστε και το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control και το πακέτο είναι πραγματικά εντυπωσιακό.
Για το νέο Nissan Juke, αυτές τις ημέρες τρέχει μια σημαντική προσφορά: για τους πρώτους 100 τυχερούς πελάτες, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 100 Nissan Juke Hybrid 145 ίππων ανεπανάληπτη τιμή. Με μείωση τιμής 6.000 ευρώ επί του ισχύοντος τιμοκαταλόγου, τα 100 συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα διατεθούν στην τελική τιμή των 25.900 ευρώ για την έκδοση N-Connecta και αντίστοιχα στην τελική τιμή των 29.900 ευρώ για την έκδοση Techna.
Φωτογραφίες: Nissan