TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • PREMIER LEAGUE
  • LALIGA SANTANDER
  • SERIE A
  • SÜPER LIG
  • PREMIER LEAGUE

ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
ΓΓΑ: Το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας για τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ (pics)

ΓΓΑ: Το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας για τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ (pics)

ΓΓΑ: Το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας για τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ (pics)

Η ΓΓΑ δημοσιοποίησε όλο το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που θα ισχύσει στη Σούπερ Λιγκ και περιλαμβάνει όσα πρέπει να ξέρουμε. Από τον αριθμό των ατόμων στο γήπεδο μέχρι τα μέτρα πρόληψης και τα όσα θα γίνονται σε περίπτωση κρουσμάτων.

Από το Gazzetta.gr είχατε διαβάσει τις προηγούμενες ημέρες τα δεδομένα σχετικά με το πρωτόκολλο που θα ισχύσει για τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ. Τόσο ως προς τον αριθμό των ατόμων που θα μπορούν να βρίσκονται στο γήπεδο και ακόμα και για τα νέα δεδομένα για τα media και τις συνεντεύξεις Τύπου. Την Πέμπτη η ΓΓΑ έδωσε στην δημοσιότητα ένα μακροσκελές κείμενο που περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να ξέρουμε.
 
Ειδικότερα:
 
1 ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ [Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League_1]
 
Το Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League καθορίζει τις απαραίτητες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν όλες οι Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στους αγώνες των Playoffs και Playouts του Πρωταθλήματος Super League 1 αγωνιστικής περιόδου 2019-2020 (εφεξής αγώνες). Επίσης, το εν λόγω πρωτόκολλο περιγράφει τους κανόνες, λειτουργίες και οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν όσοι εμπλέκονται στη διοργάνωση των αγώνων, καθώς και τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Το περιεχόμενο του Πρωτοκόλλου Διεξαγωγής Αγώνων Super League θα επικαιροποιείται ανάλογα με τις εξελίξεις, τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα. Ι. Βασικές Αρχές. 1.Καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων, αναφορικά με τις προπονήσεις των ομάδων, ισχύουν τα ειδικά πρωτόκολλα ομαδικών προπονήσεων όπως αυτά ανακοινώνονται από την Ειδική Υγειονομική Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. 2.Πριν την έναρξη των αγώνων, όλοι οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι αγώνα, το προπονητικό προσωπικό και το προσωπικό της ομάδας, θα πρέπει να εξεταστούν εκ νέου για τον COVID – 19.
 
Προϋπόθεση για την έναρξη των αγώνων, είναι η διενέργεια των εξετάσεων και ειδικώς του μοριακού τεστ (real time RT-PCR). Ως μία καλή πρακτική, όπως αυτή εφαρμόζεται διεθνώς, συστήνεται η πραγματοποίηση του τεστ μία φορά την εβδομάδα. Ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων, σε περίπτωση θετικού κρούσματος ακολουθούνται οι οδηγίες των αρμόδιων φορέων για θέματα υγείας, ενώ σε περίπτωση αρνητικού κρούσματος θα μπορούν να λάβουν μέρος στους αγώνες. Ο ιατρός κάθε Π.Α.Ε. θα πρέπει να έχει εξετάσει κλινικά όλους τους ποδοσφαιριστές και το προπονητικό προσωπικό και να πάρει λεπτομερές ιστορικό (συνημμένο), με έμφαση στα κλινικά σημεία και συμπτώματα που σχετίζονται με πρόσφατη λοίμωξη από COVID-19 (τόσο για τον ίδιο όσο και για το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον). Σε περίπτωση βεβαιωμένης πρόσφατης λοίμωξης, ο αθλητής θα παραπέμπεται για εκτεταμένο παθολογικό και εργαστηριακό έλεγχο. Τα ιατρικά αρχεία των αθλητών θα φυλάσσονται από τον ιατρό της Π.Α.Ε., με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 4.Ιατρικό ιστορικό σχετιζόμενο με τον COVID-19 θα πρέπει να συμπληρώσουν οι αξιωματούχοι αγώνα, το προσωπικό της εγκατάστασης, το προσωπικό της Π.Α.Ε., το προσωπικό όλων των φορέων που εμπλέκονται στην διοργάνωση των αγώνων και γενικά όσοι πρόκειται να εισέλθουν σε μια εγκατάσταση στην οποία διεξάγονται αγώνες για το Πρωτάθλημα της Super League, σύμφωνα και με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. Συστήνεται η χρήση της απλής βεβαίωσης που έχει εκδώσει η ΓΓΑ (https://gga.gov.gr/images/Deltio_Katagrafis_V3.jpg).
 
Ειδικά για όσους κινούνται στους χώρους των αποδυτήριων και του αγωνιστικού χώρου, θα πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ιατρική βεβαίωση. 5.Πρόσβαση στην εγκατάσταση για τη διεξαγωγή των αγώνων έχουν υποχρεωτικά όσοι συμμετέχουν στους αγώνες (ποδοσφαιριστές, διαιτητές, αξιωματούχοι αγώνα και αξιωματούχοι ομάδων) καθώς και όσοι συμμετέχουν στη διοργάνωση του αγώνα (προσωπικό Π.Α.Ε., προσωπικό εγκατάστασης, δυνάμεις ασφαλείας κ.ο.κ.) σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο παρόν πρωτόκολλο. Τα προσωπικό όλων των εμπλεκομένων στη διοργάνωση των αγώνων φορέων θα πρέπει να περιοριστεί στο απολύτως απαραίτητο για την ομαλή διεξαγωγής τους.
 
Σε περίπτωση που οποιοδήποτε άτομο το οποίο πρόκειται να εισέλθει στην αθλητική εγκατάσταση παρουσιάσει – είτε ο ίδιος είτε ακόμα και άτομο του στενού του οικογενειακού περιβάλλοντος με το οποίο έρχεται σε επαφή - συμπτώματα πυρετού, βήχα, δύσπνοιας, μυαλγίας, διάρροιας, πονόλαιμου, ανοσμίας ή υπέρμετρης κόπωσης, δε θα προσέρχεται στην αθλητική εγκατάσταση και άμεσα θα ενημερώνει τηλεφωνικά τον γιατρό της ομάδας εάν πρόκειται για ποδοσφαιριστή, προπονητικό προσωπικό, προσωπικό της Π.Α.Ε. ή προσωπικό της εγκατάστασης, ή τον προσωπικό του ιατρό εάν πρόκειται για άλλο άτομο. Για τους παραπάνω να ισχύουν τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο ΙΙΙ του παρόντος. Εάν πρόκειται για άλλο άτομο (πχ δημοσιογράφος, φωτογράφος) να ισχύει ότι προβλέπεται από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ αναφορικά με τη διαχείριση πιθανού ή επιβεβαιωμένου κρούσματος. 7.Σε όλους τους αγώνες η γηπεδούχος Π.Α.Ε. είναι υπεύθυνη για την τήρηση καταλόγου για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση για πιθανή ιχνηλάτηση από τον ΕΟΔΥ. 8.Κατά την είσοδο στην αθλητική εγκατάσταση θα καταγράφεται σε ειδικό κατάλογο εισερχομένων – εξερχομένων το ονοματεπώνυμο, τα στοιχεία επικοινωνίας, η ώρα εισόδου και εξόδου, η ύπαρξη τυχόν συμπτωμάτων και θα υπογράφεται από όλους τους εισερχόμενους στην αθλητική εγκατάσταση. Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε όσους δηλώνουν κάποιο από τα συμπτώματα που αναφέρεται στην παράγραφο 6, αλλά και στο έντυπο εισερχομένων – εξερχομένων. Ο κατάλογος θα αρχειοθετείται, καθημερινά, με μέριμνα του υπευθύνου της εγκατάστασης, προκειμένου να διευκολυνθεί πιθανή αναγκαία ιχνηλάτηση. Επίσης, με εξαίρεση την αποστολή των ομάδων (ποδοσφαιριστές, τεχνικό και προπονητικό επιτελείο κ.ο.κ.), στους οποίους θα έχει απαραίτητα πραγματοποιηθεί θερμομέτρηση πριν την αναχώρηση για το γήπεδο, σε όλους τους υπόλοιπους συντελεστές του αγώνα θα διενεργείται θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην εγκατάσταση σε ειδικά προκαθορισμένο χώρο.
 
Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC (τριάντα επτά βαθμών κελσίου) σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 9.Πέραν των ποδοσφαιριστών και των διαιτητών κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα, όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να φοράνε προστατευτικές μάσκες και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στην εγκατάσταση. 10.Γενικώς, για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού SARS-CoV-2, θα πρέπει να εφαρμόζονται τα κάτωθι: 10.1.Συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ή καθαρισμός τους με αντισηπτικό διάλυμα με βάση το οινόπνευμα. 10.2.Δεν επιτρέπονται οι χειραψίες ή οι εναγκαλισμοί. 10.3.Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου (μύτη, στόμα, οφθαλμοί) με άπλυτα χέρια, ιδίως αν προηγουμένως υπήρξε επαφή με αντικείμενα που έχουν αγγίξει πολλά άλλα άτομα (π.χ. πόμολα, διακόπτες κ.λ.π. σε κοινόχρηστους χώρους). 10.4.Κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντηλο σε περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος και απόρριψη του άμεσα σε κάδο απορριμμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει χαρτομάντηλο, χρήση του εσωτερικού των αγκώνων. 10.5.Άμεσο πλύσιμο των χεριών και του προσώπου σε περίπτωση επαφής με άλλο πρόσωπο. 10.6.Αποφυγή συνθηκών συγχρωτισμού. 10.7.Τήρηση απόστασης 2 μέτρων από άλλα άτομα ή προστατευτική μάσκα σε κοινόχρηστους χώρους 10.8.Οι προσωπικές συνομιλίες ή ενημερώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται με απόσταση 2 μέτρων.
 

4 ΙΙ. Ειδικά Πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων. Τα ειδικά πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: A. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση B. Ανθρώπινο Δυναμικό Γ. Διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα). Για κάθε κατηγορία αναγράφονται αναλυτικά πρωτόκολλα, τόσο ως προς τον μέγιστο αριθμό πρόσβασης του ανθρώπινου δυναμικού στους επιμέρους χώρους του γηπέδου ανάλογα με την ιδιότητά τους, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της εγκατάστασης και των διαδικασιών που αφορούν τη διοργάνωση του αγώνα. Α. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση 1.Πριν το άνοιγμα της αθλητικής εγκατάστασης / γηπέδου για τον κάθε αγώνα, όλοι οι χώροι θα πρέπει να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλο διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, μετά από τον καθαρισμό με κοινό απορρυπαντικό. Τα προτεινόμενα από τον ΕΟΔΥ διαλύματα για απολύμανση είναι 0,1% υποχλωριώδους νατρίου (αραίωση 1:50, αν χρησιμοποιείται οικιακή χλωρίνη αρχικής συγκέντρωσης 5%).

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί αιθανόλη συγκέντρωσης 70%. (οδηγίες ΕΟΔΥ εδώ: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/05/covid19-apolimansi-14-05-...). Ιδιαίτερη έμφαση στον καθαρισμό θα πρέπει να δίνεται στις επιφάνειες που αγγίζονται συχνά με τα χέρια, όπως τα πόμολα, οι διακόπτες, οι κουπαστές των κλιμακοστασίων, οι νιπτήρες, τα διάφορα αθλητικά όργανα, τα καθίσματα, οι ιατρικές κλίνες, οι επιφάνειες των επίπλων κ.ο.κ.. Μετά την απολύμανση, οι κοινόχρηστοι χώροι της εγκατάστασης θα πρέπει να παραμένουν κλειστοί, έως και το άνοιγμά τους για τον αγώνα. Ομοίως, μετά το τέλος κάθε χρήσης, όλοι οι χώροι θα πρέπει να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλο διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, μετά από τον καθαρισμό με κοινό απορρυπαντικό. Συστήνεται όπως η απολύμανση της εγκατάστασης πραγματοποιηθεί την ημέρα του αγώνα και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 2.Οι γηπεδούχες Π.Α.Ε. θα πρέπει να εξασφαλίσουν υγειονομικό υλικό (καλάθια απορριμμάτων, χαρτιά υγείας κ.ο.κ.) καθώς και υλικό προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά υγρά κλπ.) και οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός να έχουν καθαριστεί και απολυμανθεί σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. 3.Σε όλους τους χώρους του γηπέδου, σε εμφανή σημεία (π.χ. είσοδο γηπέδου, είσοδο αποδυτηρίων, φυσούνα, κυλικείο κ.ο.κ.), θα πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (ή gel) 70%. Επιπλέον, στους νιπτήρες θα πρέπει να υπάρχει υγρό σαπούνι χεριών και χειροπετσέτες μιας χρήσης, ενώ στα αποχωρητήρια αναρτάται σύσταση για κλείσιμο της λεκάνης πριν το συνήθη καταιωνισμό νερού.

Επίσης εάν είναι εφικτό προτείνεται σύστημα αυτόματης απελευθέρωσης χλωρίου ταυτόχρονα με τον καταιωνισμό νερού. 4.Ο έλεγχος των εισερχομένων στην εγκατάσταση και η αντίστοιχη θερμομέτρηση θα πρέπει να αρχίζει από το πρωί της ημέρας διεξαγωγής του αγώνα ή το αργότερο μετά την ολοκλήρωση της απολύμανσης εφόσον αυτή πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αναφορικά με τους επιμέρους χώρους κάθε εγκατάστασης ισχύουν τα ακόλουθα:

5.1.Είσοδος Εγκατάστασης 5.1.1.Σε όλες τις εγκαταστάσεις/γήπεδα θα πρέπει να υπάρχει μόνο είσοδος/έξοδος στην οποία καταγράφονται οι εισερχόμενοι και εξερχόμενοι με τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ιχνηλάτησης τυχόν κρούσματος COVID-19 από τον ΕΟΔΥ. Στο χώρο αυτό γίνεται θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην εγκατάσταση σε ειδικά προκαθορισμένο χώρο. Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 5.1.2.Ειδικά κολωνάκια οριοθέτησης με ιμάντα θα πρέπει να καθοδηγούν τους εισερχόμενους στην πύλη εισόδου, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι ατομική (ένας – ένας) και να μπορεί να γίνεται η θερμομέτρηση. (Σημειώνεται ότι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τηρούν απόσταση 2μ. από τον προπορευόμενό τους). 5.1.3.Συστήνεται η δημιουργία πτυσσόμενου απομονωμένου χώρου (π.χ. σκηνή) για την προσωρινή απομόνωση ατόμων με ύποπτα συμπτώματα (π.χ. πυρετός) έως ότου επιληφθεί το ιατρικό προσωπικό όπου υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων). 5.1.4.Οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι των ομάδων και οι αξιωματούχοι του αγώνα θα πρέπει να εισέρχονται στο χώρο των αποδυτηρίων από μία και μοναδική είσοδο η οποία θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους συγκεκριμένους.

 
5.3.1.Πρόσβαση στο χώρο των αποδυτηρίων, στους διαδρόμους αυτών και στους λοιπούς εσωτερικούς χώρους (Γραφεία Προπονητών - Ιατρείο – Doping Control – Γραφείο Παρατηρητή), έχουν οι εξής:
-Έως σαράντα τέσσερις (44) ποδοσφαιριστές (20 ποδοσφαιριστές που αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα συν 2 ποδοσφαιριστές εκτός αποστολής ανά ομάδα). -Έως είκοσι έξι (26) αξιωματούχοι οι οποίοι αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα (13 ανά ομάδα). -Έως επτά (7) αξιωματούχοι αγώνα και συγκεκριμένα τέσσερις διαιτητές, δύο διαιτητές VARs (όπου είναι απαραίτητο) και ο παρατηρητής διαιτησίας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της γηπεδούχου ομάδας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της φιλοξενούμενης ομάδας. -Έως δύο (2) παρατηρητές αγώνα. -Ένας (1) συντονιστής εγκατάστασης. -Έως δύο (2) στελέχη της Super League Ελλάδα. -Ένας (1) ιατρός αγώνα. -Έως τρεις (3) εκπρόσωποι ΕΣΚΑΝ. -Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Έως ένας (1) εκπρόσωπος της στατιστικής υπηρεσίας για τη συμπλήρωση του Φ.Α. -Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως τραυματιοφορείς, πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.3.2.Σε όποια εγκατάσταση είναι εφικτό, δύναται η χρήση περισσότερων του ενός αποδυτηρίου ανά ομάδα, με σκοπό τον διαχωρισμό (π.χ. τακτικοί – αναπληρωματικοί, προπονητές, αποθήκευση υλικού κ.ο.κ.).
 
Το ίδιο ισχύει και για τους αξιωματούχους αγώνα. 5.3.3.Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εντός του χώρου των αποδυτηρίων, των διαδρόμων αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων (ιατρεία, γραφεία παρατηρητών κ.ο.κ.) σε όσους δεν αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα και στους μη έχοντες εργασία. Εντός των εν λόγω χώρων θα πρέπει να παραμένουν μόνο όσοι έχουν κάποια εργασία και για το απαιτούμενο διάστημα που χρειάζεται για την ολοκλήρωση αυτής. Μετά το τέλος της εργασίας τους θα αποχωρούν. Σε όσους αναφέρονται παραπάνω συνιστάται, στο μέτρο του δυνατού, η συνεχής παραμονή σε ανοικτούς χώρους όπως π.χ. αγωνιστικός χώρος, κερκίδες κ.ο.κ. 5.3.4.Όλες οι εργασίες προετοιμασίας των αποδυτηρίων και των εσωτερικών χώρων εν γένει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα.
 

5.3.5.Στις εγκαταστάσεις όπου λειτουργούν διοικητικές υπηρεσίες των Π.Α.Ε., οι χώροι αυτοί θα πρέπει να είναι απομονωμένοι από τους χώρους των αποδυτηρίων, των διαδρόμων αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων. 5.3.6.Εντός των αποδυτηρίων των ομάδων, ανάμεσα στα καθίσματα των ποδοσφαιριστών, θα πρέπει να υπάρχει ένα τουλάχιστον κενό κάθισμα (όπου είναι εφικτό και δύο κενά καθίσματα). 5.3.7.Όπου είναι εφικτό, συνιστάται η ατομική χρήση των ντους. Εναλλακτικά, στις περιπτώσεις που τα ντους δεν είναι ατομικά, συστήνεται να παραμένει ένα ντους κενό ανά δύο σε χρήση. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν τα προσωπικά τους είδη (σαμπουάν κ.λ.π.), τα οποία δεν πρέπει να μοιράζονται, καθώς και να φορούν σαγιονάρες. 5.3.8.Όλος ο εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε στην προθέρμανση και στον αγώνα, καθώς και ο εξοπλισμός για τη μεταφορά του, θα πρέπει να πλένεται και να καθαρίζεται σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. Ο υπεύθυνος του χώρου των αποδυτηρίων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός αναφορικά με την τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής και οδηγιών (π.χ. γάντια, μάσκες), διότι ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί υψηλού κινδύνου χώρος για τη μετάδοση του ιού. 5.3.9.Μετά το τέλος της χρήσης των αποδυτηρίων, στους διαδρόμους αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων της εγκατάστασης, όλοι οι χώροι θα πρέπει να απολυμαίνονται σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμοδίων φορέων.

5.4.Αγωνιστικός χώρος – Περιβάλλον χώρος: 5.4.1.Πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο έχουν οι εξής: -Όλοι όσοι αναγράφονται στην παράγραφο 4.3.1. πλην του εκπροσώπου της στατιστικής υπηρεσίας -Δύο (2) τραυματιοφορείς. -Το προσωπικό του ασθενοφόρου και της ομάδας πρώτων βοηθειών. -Έως τρία (3) άτομα υπεύθυνα για την λειτουργία του VAR. -Έως έξι (6) ball boys/girls. -Έως δεκαπέντε (15) φωτογράφοι αγώνα. -Έως είκοσι πέντε (25) άτομα υπεύθυνα για την τηλεοπτική παραγωγή των αγώνων (δημοσιογράφοι, καμεραμαν, τεχνικοί κ.ο.κ.). -Security, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα.

-Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Προσωπικό της εγκατάστασης για την προετοιμασία και τη συντήρηση του αγωνιστικού χώρου, την τοποθέτηση πινακίδων κ.ο.κ. το οποίο δεν δύναται να υπερβαίνει τα δέκα (10) άτομα. -Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.4.2.Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εντός του αγωνιστικού χώρου και στον περιβάλλοντα χώρο στους μη έχοντες εργασία. Εντός των εν λόγω χώρων θα πρέπει να παραμένουν μόνο όσοι συμμετέχουν στον αγώνα καθώς και όσοι έχουν κάποια εργασία και για το απαιτούμενο διάστημα που χρειάζεται για την ολοκλήρωση αυτής. Μετά το τέλος της εργασίας τους θα αποχωρούν.

5.4.3.Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία και παραμονή στην τεχνική περιοχή (πάγκοι ομάδων, πάγκος 4ου, επιπλέον πάγκοι) και στον αγωνιστικό χώρο επιτρέπεται μόνο στους ποδοσφαιριστές, τους αξιωματούχους των ομάδων και τους αξιωματούχους του αγώνα. 5.4.4.Όλες οι εργασίες προετοιμασίας στον αγωνιστικό χώρο και στον περιβάλλοντα χώρο εν γένει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 5.4.5.Οι αναγραφόμενοι στο Φ.Α. αναπληρωματικοί ποδοσφαιριστές και οι αξιωματούχοι των ομάδων θα πρέπει να κάθονται στους πάγκους ανά δύο τουλάχιστον καθίσματα (ένα κενό κάθισμα). Για το λόγο αυτό, είναι δυνατή η επέκταση των πάγκων ή η χρήση επιπλέον καθισμάτων, στη συνέχεια των πάγκων. Το ίδιο ισχύει και για τον πάγκο του 4ου διαιτητή. 5.4.6.Όλοι οι παρευρισκόμενοι στον αγωνιστικό χώρο (πλην των ποδοσφαιριστών και των διαιτητών κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα) θα πρέπει να τηρούν την ελάχιστη απόσταση των 2μ. και να φορούν προστατευτικές μάσκες και γάντια.

5.5.Δημοσιογραφικά θεωρεία: 5.5.1.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία έχουν πρόσβαση οι εξής: -Δημοσιογράφοι, μέλη των ΠΣΑΤ/ΕΣΗΕΑ συναφών αναγνωρισμένων δημοσιογραφικών Ενώσεων -Εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών που συνεργάζονται με τη διοργανώτρια. 5.5.2.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία, οι δημοσιογράφοι που καλύπτουν τον αγώνα θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Για το λόγο αυτό, δύναται να χρησιμοποιηθεί μέρος της εξέδρας που είναι στη συνέχεια των θεωρείων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. 5.5.3.Τυχόν εσωτερικοί χώροι (καμπίνες – booth) για τη δημοσιογραφική κάλυψη των αγώνων πρέπει να παραμείνουν κλειστοί. 5.5.4.Οι εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος, τότε δύνανται να καθίσουν στις κερκίδες. 5.5.5.Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών είναι υποχρεωτική.

5.6.Εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Υπόλοιπα Booth: 5.6.1.Στις εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Λοιπά Booth έχουν πρόσβαση οι εξής: -Μέλη Δ.Σ. και στελέχη των διαγωνιζόμενων Π.Α.Ε. που δεν δύναται να ξεπερνούν τα δέκα (10) άτομα ανά Π.Α.Ε. – Προσωπικό της γηπεδούχου Π.Α.Ε. και της εγκατάστασης -Χειριστές καμερών του τηλεοπτικού παρόχου -Τεχνικοί του τηλεοπτικού παρόχου -Χειριστές καμερών και αναλυτές των διαγωνιζόμενων ομάδων (έως δύο ανά ομάδα) Οι όροι που τηρούνται είναι έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ. και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκομένους.

5.6.2.Στις εξέδρες, οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων και φορώντας προστατευτικές μάσκες και γάντια. 5.6.3.Ανοικτές θα είναι οι καμπίνες των κεντρικών καμερών (με ελάχιστη απόσταση 2μ. από κάμερα σε κάμερα), καθώς και του δημοσιογράφου που είναι υπεύθυνος για τη μετάδοση του αγώνα. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα). 5.6.4.Επίσης, για λόγους ασφαλείας, ανοικτό θα είναι το booth που βρίσκεται ο χώρος που βρίσκεται το σύστημα ανακοινώσεων της εγκατάστασης και το σύστημα χειρισμού του ηλεκτρονικού πίνακα. Το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για το χώρο θα πρέπει να τηρήσει την ελάχιστη απόσταση 2μ. καθώς και τα μέτρα προστασίας. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα).

 

5.6.5.Προτείνεται όπως η κινηματογράφηση των αγώνων (technical filming) από τις ομάδες για λόγους τακτικής, να γίνεται από τις κερκίδες του γηπέδου που βρίσκονται στο ύψος του κέντρου του αγωνιστικού χώρου. Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, ανοικτές δύνανται να είναι και τυχόν επιπλέον καμπίνες για τους αναλυτές των ομάδων (μία καμπίνα για κάθε ομάδα), με ελάχιστη απόσταση 2μ. από κάμερα σε κάμερα. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα). 5.6.6.Οι σουίτες και οι λοιπές καμπίνες – booth θα παραμένουν κλειστές. 5.6.7.Το κέντρο επιχειρήσεων της Αστυνομίας θα λειτουργεί με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ.» και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκομένους. 5.7.Καντίνες / Κυλικεία: 5.7.1.Οι καντίνες και τα κυλικεία θα παραμένουν κλειστά, πλην ενός κυλικείου/καντίνας το οποίο θα εξυπηρετεί σε μορφή “Self Service” και θα μπορεί να λειτουργεί με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ.» και θα προμηθεύει μόνο συσκευασμένα προϊόντα καθώς και νερά, καφέ, τσάι και άλλα αφεψήματα σε ποτήρια μιας χρήσης. 5.8.Λοιποί χώροι: 5.8.1.Οι λοιποί χώροι της εγκατάστασης θα παραμένουν κλειστοί, πλην όσων χώρων - βοηθητικών κυρίως – είναι απαραίτητοι για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα (π.χ. αποθήκες, πλυντήρια, αίθουσες ελέγχου κ.ο.κ.) και στους οποίους θα παρευρίσκεται μόνο το απολύτως αναγκαίο προσωπικό (π.χ. φροντιστής, τεχνικοί, οδηγός κ.ο.κ.) 5.8.2.Θα πρέπει να οριστεί ένας υπεύθυνος για κάθε υποστηρικτικό χώρο ο οποίος θα είναι αρμόδιος για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας.

Δεν θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε κανέναν άλλον εκτός από τον υπεύθυνο του χώρου και κάθε υλικό που επιστρέφεται ή εισέρχεται στους αποθηκευτικούς χώρους θα πρέπει να απολυμαίνεται. 5.8.3.Προτείνεται – εάν δεν είναι εφικτή η δημιουργία υπαίθριου χώρου απομόνωσης (βλ. παρ. Α.5.1.3) - να διαμορφωθεί αντίστοιχος χώρος / αίθουσα, που βρίσκεται κοντά στην εξωτερική περίμετρο του γηπέδου και ιδανικά έχει απευθείας πρόσβαση σε αυτή με τον απαραίτητο εξοπλισμό (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/ χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων, παράθυρο).

 

12 Β. Ανθρώπινο Δυναμικό. 1.Σε κάθε αγώνα, θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προσπάθειες ώστε το προσωπικό που θα απασχοληθεί, να περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. 2.Ο μέγιστος αριθμός όλων των παρευρισκόμενων, ανά πάσα στιγμή, σε μία εγκατάσταση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει, σε καμία περίπτωση, τα τριακόσια (300) άτομα. 3.Ο κάθε παρευρισκόμενος στην αθλητική εγκατάσταση οφείλει να παραμένει στους χώρους αρμοδιότητάς του και να μην μετακινείται σε άλλους χώρους. 4.Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με το ανθρώπινο δυναμικό που εμπλέκεται στη διοργάνωση του αγώνα και την πρόσβασή του στους χώρους της εγκατάστασης, ανάλογα με την ιδιότητά του:

Γ. Διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα). 1.Όλοι οι εργαζόμενοι κατά την είσοδό τους στην αθλητική εγκατάσταση, πέραν της θερμομέτρησης, θα απολυμαίνουν τα χέρια τους με κατάλληλο απολυμαντικό υγρό (ή gel), που η γηπεδούχος ομάδας θα τους παρέχει στην είσοδο. 2.Ο αθλητικός εξοπλισμός (μπάλες, κώνοι κ.ο.κ.) θα πρέπει να έχει απολυμανθεί με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (ή gel) 70%. από τις ομάδες, πριν τη χρήση του. 3.Όπου είναι εφικτό, οι πόρτες εισόδου/εξόδου προς/από τους εσωτερικού χώρους του γηπέδου συστήνεται να παραμένουν ανοιχτές, έτσι ώστε να αποφεύγεται η επαφή με τα πόμολα.

4.Όλοι όσοι εισέρχονται στον αγωνιστικό χώρο, αλλά και μόλις αποχωρούν από αυτόν, οφείλουν να απολυμάνουν τα χέρια τους με κατάλληλο απολυμαντικό διάλλειμα (ή gel) που θα βρίσκεται σε εμφανές σημείο στη φυσούνα. 5.Δεν επιτρέπονται χειραψίες ή εναγκαλισμοί, ενώ απαγορεύεται ρητώς το φτύσιμο και το φύσημα της μύτης. 6.Οι ποδοσφαιριστές, οι διαιτητές και οι αξιωματούχοι των ομάδων θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το δικό τους ρουχισμό και εξοπλισμό όπως πετσέτες, επικαλαμίδες, EPTS vests κ.ο.κ. 7.Συνιστάται, όπου είναι εφικτό, ο περιορισμός στο ελάχιστο του συνωστισμού και η τήρηση της απόστασης των δύο μέτρων στις περιπτώσεις όπως π.χ. στην είσοδο και αποχώρηση από τον αγωνιστικό χώρο, στις οδηγίες του προπονητικού προσωπικού, στις ουρές για την εκτέλεση μιας άσκησης κατά την προθέρμανση, στην αποθεραπεία κ.ο.κ. 8.Αναφορικά με τις φυσικοθεραπείες, ισχύουν τα ειδικά πρωτόκολλα ομαδικών προπονήσεων όπως αυτά ανακοινώνονται από την Ειδική Υγειονομική Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

9.Όσο αφορά τις επιμέρους διαδικασίες που αφορούν στη διοργάνωση του αγώνα θα πρέπει να προβλεφθούν τα ακόλουθα: 9.1.Πρωινή σύσκεψη: 9.1.1.Η πρωινή σύσκεψη θα πραγματοποιείται σε ανοικτό σκεπασμένο χώρο (υπόστεγο ή τέντα), κατόπιν πρότασης της γηπεδούχου Π.Α.Ε. Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό, είναι δυνατή η διεξαγωγή της συνάντησης σε κλειστό χώρο με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ.», τήρηση της απόστασης των 2 μέτρων και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκόμενους. Οι συσκέψεις θα πρέπει να είναι περιεκτικές και σύντομες.

 

16 9.1.2.Η γηπεδούχος ομάδα, κατά την πρωινή σύσκεψη (σε περίπτωση αυθημερόν μετακίνησης δύναται να διεξαχθεί η σύσκεψη και αργότερα), οφείλει να παρουσιάσει και να παραδώσει στον Παρατηρητή Αγώνα και στον Συντονιστή Εγκατάστασης, ονομαστική λίστα με τους έχοντες εργασία στο γήπεδο για τη διεξαγωγή του αγώνα, στην οποία θα αναγράφεται το αντικείμενο του καθενός και ο χώρος ευθύνης του. 9.1.3.Στην πρωινή σύσκεψη θα γίνεται αναφορά στον αριθμό των αποδυτηρίων που η κάθε ομάδα θα χρησιμοποιήσει, τη χωρητικότητα και τη θέση τους, έτσι ώστε να λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις για τον τρόπο που οι αποστολές θα τα χρησιμοποιήσουν.

9.2.Άφιξη αποστολών: 9.2.1.Συνιστάται οι ομάδες να μετακινούνται με δύο τουλάχιστον πούλμαν, έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, αλλά και να υπάρχει ομαδοποίηση της αποστολής (π.χ. ποδοσφαιριστές / αξιωματούχοι ή τακτικοί / αναπληρωματικοί κ.ο.κ.). Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην τήρηση των αποστάσεων, στη χρήση προστατευτικής μάσκας και στην σωστή απολύμανση των πούλμαν. 9.2.2.Οι δύο Π.Α.Ε. θα καταφθάνουν στο γήπεδο σε διαφορετικά χρονικά σημεία, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στην είσοδο του σταδίου. Σε κάθε περίπτωση, για να εισέλθει η δεύτερη κατά σειρά Π.Α.Ε., η πρώτη δεν θα πρέπει να βρίσκεται στους διαδρόμους των αποδυτηρίων. 9.2.3.Η κάθε ομάδα, εκ των προτέρων, θα πρέπει να έχει αποφασίσει για το πλάνο χρήσης των αποδυτηρίων, σύμφωνα με την πρωινή σύσκεψη. Συστήνεται η παραμονή στα αποδυτήρια του ελάχιστου δυνατού ανθρώπινου δυναμικού για τον ελάχιστο δυνατό χρόνο και η παραμονή στον αγωνιστικό χώρο ή στην εξέδρα σε όσους έχουν πρόσβαση σε αυτή (διαπιστευμένοι, παίκτες εκτός αποστολής κ.ο.κ.) 9.2.4.Η παραμονή στους διαδρόμους των αποδυτηρίων, καθώς και οι άσκοπες μετακινήσεις πρέπει να αποφεύγονται αυστηρά.

 

17 9.3.Προθέρμανση ομάδων: 9.3.1.Σε συνεννόηση με τον συντονιστή εγκατάστασης, οι ομάδες θα βγαίνουν στον αγωνιστικό χώρο για προθέρμανση η μία μετά την άλλη. Το ίδιο ισχύει και για την είσοδό τους στα αποδυτήρια μετά τη λήξη της. 9.3.2.Μετά την ολοκλήρωση της προθέρμανσης, μόνο οι ποδοσφαιριστές, το τεχνικό επιτελείο και οι απολύτως απαραίτητοι αξιωματούχοι του Φ.Α (π.χ. φυσικοθεραπευτής, φροντιστής) μπορούν να επιστρέψουν στα αποδυτήρια. Οι υπόλοιποι οφείλουν να παραμείνουν στον αγωνιστικό χώρο, αναμένοντας την έναρξη του αγώνα. 9.3.3.Οι ποδοσφαιριστές – μέλοι του προπονητικού προσωπικού – αξιωματούχοι των Π.Α.Ε. θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα δικά του μπουκάλια με νερό (κατά προτίμηση εμφιαλωμένο) ή με ισοτονικό υγρό. 9.4.Διαιτητές: 9.4.1.Οι διαιτητές πρέπει να βρίσκονται στο γήπεδο δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 9.4.2.Θα εισέρχονται στην εγκατάσταση από την είσοδο των αποδυτηρίων, στα οποία θα κατευθύνονται απευθείας (κατά την πρωινή σύσκεψη θα έχει αποφασισθεί εάν θα χρησιμοποιήσουν ένα ή περισσότερα αποδυτήρια και ποια).

9.4.3.Εντός του χώρου των αποδυτηρίων πρέπει να τηρούν απόσταση 2μ. μεταξύ τους, ενώ η χρήση του ντους πρέπει να γίνεται ατομικά και ο κάθε διαιτητής να φορά σαγιονάρες και να έχει τα προσωπικά του είδη (σαμπουάν κ.τλ.) τα οποία δεν πρέπει να μοιράζεται. 9.4.4.Οι ομιλίες με τους ποδοσφαιριστές και με τους αξιωματούχους του αγώνα - πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του -, τόσο σε κλειστούς όσο και σε ανοιχτούς χώρους, πρέπει να γίνονται με 2 μέτρα απόσταση. 9.4.5.Ο εξοπλισμός των διαιτητών (π.χ. ενδοεπικοινωνία) πρέπει να απολυμαίνεται πριν την εφαρμογή του, κάθε φορά. Αντίστοιχα, πρέπει να απολυμαίνεται και η περιοχή ανασκόπησης του VAR (RRA) πριν, κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου και μετά το τέλος του αγώνα. Το όχημα (van) που μεταφέρει τον εξοπλισμό του VAR καθώς και ο εξοπλισμός του VAR θα πρέπει να απολυμαίνονται πριν από κάθε αγώνα. 9.4.6.Σε συνεννόηση με τον συντονιστή εγκατάστασης, οι διαιτητές θα βγαίνουν στον αγωνιστικό χώρο για προθέρμανση σε διαφορετικό χρόνο σε σχέση με τις ομάδες. Το ίδιο ισχύει και για την είσοδό τους στα αποδυτήρια μετά τη λήξη της.

 

18 9.4.7.Κάθε διαιτητής θα χρησιμοποιεί δικά του μπουκάλια με νερό (κατά προτίμηση εμφιαλωμένο) ή με ισοτονικό υγρό. 9.5. Παρατηρητές Αγώνα / Συντονιστής Εγκατάστασης: 9.5.1.Οι Παρατηρητές Αγώνα και ο Συντονιστής Εγκατάστασης θα πρέπει να βρίσκονται στην εγκατάσταση τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 9.5.2.Επίσης, θα πρέπει να έχουν ενημερωθεί για τις διαδικασίες και τα ισχύοντα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και να βοηθούν και να παροτρύνουν τους λοιπούς παρευρισκόμενους για την τήρησή τους. 9.6.Προσωπικό Εγκατάστασης / Security: 9.6.1.Το προσωπικό της εγκατάστασης και το προσωπικό της εταιρείας security θα πρέπει να βρίσκονται στις θέσεις τους τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 9.6.2.Επίσης, θα πρέπει να έχουν ενημερωθεί για τις διαδικασίες και τα ισχύοντα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και να βοηθούν και να παροτρύνουν τους λοιπούς παρευρισκόμενους στην τήρησή τους.

9.6.3.Όλες οι εργασίες προετοιμασίας στον αγωνιστικό χώρο και στον περιβάλλοντα χώρο εν γένει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα, ενώ για τα αποδυτήρια και τους εσωτερικούς χώρους τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 9.7.Ball Boys / Girls: 9.7.1.Η άφιξη των έως έξι (6) ball boys / girls στο αγωνιστικό χώρο θα γίνεται από διαφορετικό χώρο από την είσοδο των αποδυτηρίων, εξήντα λεπτά (60’) πριν την έναρξη του αγώνα και θα κατευθύνονται απευθείας στον αγωνιστικό χώρο όπου θα λαμβάνουν αμέσως τις θέσεις τους. 9.7.2.Θα πρέπει να υπάρχουν αρκετές μπάλες στην προθέρμανση ώστε να εναλλάσσονται συχνά. Τα ball boys / girls που συλλέγουν τις μπάλες στη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα, θα φορούν γάντια και μάσκα. Συνιστάται σε κάθε ball boy/girl να υπάρχουν 3-4 μπάλες για εναλλαγή. 9.7.3.Κατά τη διάρκεια του αγώνα θα δίδεται νέα, καθαρή μπάλα σε κάθε έξοδο της μπάλας από τον αγωνιστικό χώρο και η χρησιμοποιημένη θα απολυμαίνεται με πανί εμποτισμένο

 

19 με απολυμαντικό διάλυμα που συνιστά ο ΕΟΔΥ (βλ. σελ. 4, παρ. Α.1 του παρόντος), και θα αφήνεται να στεγνώσει πριν δοθεί πάλι για χρήση. 9.7.4.Τα ball boys / girls δε θα φορούν το ειδικό διακριτικό γιλέκο. Προτείνεται να φορούν την εμφάνιση της ομάδας. 9.7.5.Η παρουσία συνοδών-παιδιών παράταξης δεν είναι απαραίτητη. 9.8.Ιατρός αγώνα / Τραυματιοφορείς / Σώμα Διασωστών 9.8.1.Η άφιξη του ιατρού αγώνα στο γήπεδο θα γίνεται ενενήντα λεπτά (90’) πριν την έναρξη. Ο γιατρός θα εισέρχεται από την είσοδο των αποδυτηρίων και θα κατευθύνεται απευθείας στον αγωνιστικό χώρο. 9.8.2.Οι τραυματιοφορείς θα εισέρχονται στο γήπεδο από διαφορετική είσοδο σε σχέση με τους ποδοσφαιριστές και τους αξιωματούχους των ομάδων και θα κατευθύνονται απευθείας στον αγωνιστικό χώρο και συγκεκριμένα στη θέση τους. 9.8.3.Συστήνεται η δημιουργία μιας δεύτερης ομάδας τραυματιοφορέων ώστε κάθε ομάδα να έχει αποκλειστικά τη δική της ομάδα τραυματιοφορέων. 9.8.4.Τα σώματα διασωστών θα εισέρχονται στο γήπεδο δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα και θα λαμβάνουν απευθείας τις θέσεις τους στον αγωνιστικό χώρο και την εξέδρα. 9.8.5.Ο εξοπλισμός του γιατρού αγώνα, των τραυματιοφορέων και των διασωστών θα πρέπει να απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων.

9.9.Εκπρόσωποι ΕΣΚΑΝ 9.9.1.Οι εκπρόσωποι του ΕΣΚΑΝ θα εισέρχονται στο γήπεδο από την είσοδο των αποδυτηρίων και θα κατευθύνονται προς την αίθουσα Doping Control, προκειμένου να εναποθέσουν τα προσωπικά τους αντικείμενα. Κατόπιν, θα οδηγούνται απευθείας στην εξέδρα. 9.9.2.H δειγματοληψία θα πραγματοποιείται ατομικά για τον κάθε ποδοσφαιριστή με όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας (χειρουργική μάσκα, γάντια κλπ), ενώ η τυχόν αναμονή των ποδοσφαιριστών θα πρέπει να είναι σε χώρο όπου μπορεί να τηρηθεί η ελάχιστη απόσταση των 2 μέτρων. Για το λόγο αυτό, ενδέχεται να χρειάζεται και δεύτερος (βοηθητικός) χώρος. 9.10.Αστυνομία / Πυροσβεστική υπηρεσία.

 

20 9.10.1.Τα σώματα ασφαλείας οφείλουν να τηρούν απαρέγκλιτα όλα τα μέτρα προστασίας (προστατευτικές μάσκες, γάντια, θερμομέτρηση κ.ο.κ.), ιδιαίτερα όσοι βρίσκονται στις πύλες εισόδου και στα αποδυτήρια / αγωνιστικό χώρο. 9.11.Φωτογράφοι. 9.11.1.Για την παρουσία των φωτογράφων στον αγώνα θα ακολουθείται αυστηρά, διαδικασία διαπίστευσής τους από τη γηπεδούχο Π.Α.Ε. για κάθε αγώνα. 9.11.2.Οι φωτογράφοι θα εισέρχονται στο γήπεδο από την πύλη εισόδου των φωτογράφων / δημοσιογράφων (ή ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε εγκατάστασης) και θα κατευθύνονται απευθείας στον αγωνιστικό χώρο και συγκεκριμένα στη θέση τους. 9.11.3.Φωτογράφηση των ομάδων πριν την έναρξη του αγώνα δεν θα γίνεται αφού δεν θα πραγματοποιείται η διαδικασία της παράταξης. Συνεπώς, δεν θα επιτρέπεται στους φωτογράφους να προσεγγίσουν το χώρο της τεχνικής περιοχής (πάγκοι κ.ο.κ.). 9.11.4.Οι φωτογράφοι πρέπει να τηρούν όλα τα μέτρα υγιεινής (μάσκες, γάντια, θερμομέτρηση, απολύμανση χεριών στην είσοδο κ.τ.λ.) καθώς και την απόσταση των 2μ. από τους γύρω τους. 9.11.5.Ο αριθμός των φωτογράφων πρέπει να είναι ο ελάχιστος δυνατός, ενώ θα ισχύει το μέτρο «ένας (1) φωτογράφος ανά μέσο» και ο συνολικός αριθμός τους δε δύναται να ξεπερνά τους δεκαπέντε (15) φωτογράφους ανά αγώνα.

Σε αυτή την περίπτωση, θα τηρείται σειρά προτεραιότητας, με ευθύνη της γηπεδούχου ΠΑΕ. 9.11.6.Οι φωτογράφοι δε θα παραλαμβάνουν τα ειδικά διακριτικά γιλέκα από την γηπεδούχο Π.Α.Ε. Αντ’ αυτού θα δίνουν τα στοιχεία τους στον αρμόδιο (υπ. Τύπου) της γηπεδούχου Π.Α.Ε. κατά την είσοδό τους. Προτείνεται να φορούν μπλουζάκι χρώματος γκρι. 9.11.7.Οι θέσεις των φωτογράφων στον αγωνιστικό χώρο είναι αποκλειστικά πίσω από τις δύο γραμμές του άουτ (σε γήπεδα που αυτό δεν είναι εφικτό θα υπάρχει πρόβλεψη κατά την πρωινή σύσκεψη) και η μετακίνησή τους στον αγωνιστικό χώρο, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα έως την αποχώρησή τους, απαγορεύεται. 9.11.8.Μόνο ένας (1) εκπρόσωπος του επισήμου συνεργάτη της Super League έχει δικαίωμα να μετακινείται περιμετρικά του αγωνιστικού χώρου, πριν και μετά τη λήξη του αγώνα, τηρώντας πάντα την απόσταση των 2μ. από οποιονδήποτε.

 

21 9.11.9.Σε περίπτωση που η προθέρμανση των αναπληρωματικών γίνεται στη γραμμή τέρματος, τότε οι φωτογράφοι θα πρέπει να τοποθετηθούν σε απόσταση από το σημείο που πραγματοποιείται η προθέρμανση. 9.11.10.Μετά τη λήξη του αγώνα, οι φωτογράφοι θα παραμένουν στις θέσεις τους, έως και την αποχώρηση των ομάδων από τον αγωνιστικό χώρο. Κατόπιν, θα κατευθύνονται στην προκαθορισμένη γι’ αυτούς έξοδο του γηπέδου.

9.12.Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). 9.12.1.Για την παρουσία των εκπροσώπων των ΜΜΕ στον αγώνα θα ακολουθείται αυστηρά, διαδικασία διαπίστευσής τους από τη γηπεδούχο Π.Α.Ε. για κάθε αγώνα, με μέγιστο αριθμό τα τριάντα (30) άτομα (ένας διαπιστευμένος εκπρόσωπος ανά Μ.Μ.Ε.). 9.12.2.Οι εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης θα εισέρχονται στο γήπεδο από την πύλη εισόδου των φωτογράφων / δημοσιογράφων (ή ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε εγκατάστασης) και θα κατευθύνονται απευθείας στα δημοσιογραφικά θεωρεία.

9.12.3.Με δεδομένο ότι δε θα πραγματοποιούνται η καθιερωμένη συνέντευξη τύπου και οι συνεντεύξεις στη μικτή ζώνη, οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ δεν έχουν πρόσβαση σε κανέναν άλλο χώρο του γηπέδου. Η αίθουσα τύπου θα είναι κλειστή. 9.12.4.Εξαίρεση αποτελούν οι δύο (2) δημοσιογράφοι του τηλεοπτικού παρόχου που έχουν πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο, καθώς και δύο (2) επιπλέον δημοσιογράφοι του τηλεοπτικού παρόχου που έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένη αίθουσα / χώρο για τις ανάγκες τυχόν τηλεοπτικής εκπομπής από την εγκατάσταση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τηρείται η ελάχιστη απόσταση των 2μ. 9.12.5.Όλοι οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ, οφείλουν να τηρούν τη διάταξη των θέσεων, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες αποστάσεις. Σε περίπτωση μη επάρκειας θέσεων, θα τηρείται σειρά προτεραιότητας, με ευθύνη της γηπεδούχου ΠΑΕ.. 9.13.Τηλεοπτική παραγωγή. 9.13.1.Όλες οι εργασίες της τηλεοπτικής παραγωγής του αγώνα, οφείλουν να έχουν ολοκληρωθεί δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. Το προσωπικό του τηλεοπτικού παρόχου, από αυτό το χρονικό σημείο και έπειτα, θα πρέπει να είναι στη θέση εργασίας του αποφεύγοντας την άσκοπη μετακίνηση στους χώρους του γηπέδου, παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.

 

22 9.13.2.Κάμερα εντός του χώρου των αποδυτηρίων και των διαδρόμων αυτών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του αγώνα απαγορεύεται. 9.13.3.Υπάρχει δυνατότητα συνέντευξης εντός του αγωνιστικού χώρου, πριν και μετά την λήξη του αγώνα, τηρώντας την απόσταση των 2μ., καθώς και τηλεοπτικής εκπομπής σε επιλεγμένη αίθουσα / χώρο της εγκατάστασης με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.» και απόσταση 2μ.. 9.13.4.Οι εργαζόμενοι στο VAN πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας τους, το όχημα θα πρέπει να απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση, ενώ προτείνεται οι πόρτες του οχήματος να παραμένουν ανοιχτές για φυσικό αερισμό. Ιδανικά, προτείνεται η εφαρμογή προστατευτικού Plexiglas ανάμεσα στις θέσεις εργασίας. 9.14.Τελετουργικό αγώνα (Έναρξη, ημίχρονο, λήξη) 9.14.1.Όσο αφορά στο τελετουργικό του αγώνα, οι ομάδες δεν θα εισέρχονται στον αγωνιστικό χώρο ταυτόχρονα, ούτε θα συνωστίζονται στη φυσούνα.

Σε συνεννόηση με τον διαιτητή και τον συντονιστή εγκατάστασης, θα βγαίνουν από τα αποδυτήρια μία – μία και θα κατευθύνονται στον αγωνιστικό χώρο, όπου οι ποδοσφαιριστές θα παίρνουν απευθείας τις φυσικές τους θέσεις στο γήπεδο, χωρίς να πραγματοποιείται το καθιερωμένο τελετουργικό με τις χειραψίες μεταξύ των ποδοσφαιριστών και των αξιωματούχων αγώνα πριν την έναρξη του αγώνα. 9.14.2.Αντίστοιχη διαδικασία θα ισχύει και κατά την είσοδο των ομάδων στον αγωνιστικό χώρο για την έναρξη του Β ́ημιχρόνου. 9.14.3.Με τη λήξη του Α ́ημιχρόνου, πρώτα η φιλοξενούμενη ομάδα θα αποχωρεί άμεσα για τα αποδυτήρια και ακολούθως η γηπεδούχος ομάδα. Κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου, θα πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο χώρο των αποδυτηρίων και στους διαδρόμους που οδηγούν σε αυτά. Για αυτό το λόγο, συστήνεται σε όσους δεν απαιτείται η παρουσία τους στα αποδυτήρια να παραμείνουν στον αγωνιστικό χώρο.

9.14.4.Αντίστοιχη διαδικασία αποχώρησης από τον αγωνιστικό χώρο προς τα αποδυτήρια θα ακολουθείται και μετά τη λήξη του αγώνα, όπου πρώτα η φιλοξενούμενη ομάδα θα αποχωρεί άμεσα για τα αποδυτήρια και κατόπιν η γηπεδούχος. Αντιστοίχως, μετά τη λήξη του αγώνα, θα πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο χώρο των αποδυτηρίων και στους διαδρόμους που οδηγούν σε αυτά. Για αυτό το λόγο, συστήνεται σε όσους δεν απαιτείται η παρουσία τους στα αποδυτήρια να παραμείνουν στον αγωνιστικό χώρο. 9.14.5.Μετά τη λήξη του αγώνα, η διαδικασία αποχώρησης των ομάδων από το γήπεδο είναι αντίστοιχη με αυτή της προσέλευσής τους (τμηματικά και με απόσταση 2μ.).

9.15.Συνεντεύξεις 9.15.1.Η συνέντευξη τύπου μετά το τέλος του αγώνα δεν θα πραγματοποιείται, καθώς ο χώρος συνεντεύξεων Τύπου είναι σε εσωτερικό χώρο - κλειστή αίθουσα. Με μέριμνα των Π.Α.Ε. και των γραφείων Τύπου τους, θα δίνεται σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη του αγώνα, μαγνητοσκοπημένη ή γραπτή δήλωση του προπονητή, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των ομάδων. 9.15.2.Επίσης, η Μικτή Ζώνη μετά τη λήξη του αγώνα δεν θα λειτουργήσει. 9.15.3.Οι συνεντεύξεις Pre Game, Super Flash και Flash θα πραγματοποιούνται σε συνέχεια απευθείας συνεννόησης των Π.Α.Ε. και των τηλεοπτικών τους παρόχων, με πρωταρχικό μέλημα τη διασφάλιση της υγείας όλων και την τήρηση όλων των μέτρων πρόληψης και προστασίας. 9.15.4.Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, θα πρέπει να τηρείται αυστηρά απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των παρευρισκομένων. 9.15.5.Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για τις συνεντεύξεις (μικρόφωνα, ακουστικά κλπ.) θα πρέπει να είναι ατομικός και να καλύπτεται με πλαστικές μεμβράνες, οι οποίες θα αντικαθίστανται μετά το τέλος κάθε συνέντευξης.

III. Μέτρα σε περίπτωση θετικού στον ιό περιστατικού Η διαχείριση ενός ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος αποτελεί μία δύσκολη διαδικασία που φυσιολογικό είναι να δημιουργήσει αναστάτωση. Οι ακόλουθες οδηγίες έχουν την έγκριση του ΕΟΔΥ και είναι βασισμένες στην τρέχουσα εκτίμηση της επιδημιολογικής εικόνας και στα διαθέσιμα διεθνή δεδομένα. Για τον λόγο αυτό οι οδηγίες αυτές ενδέχεται να τροποποιούνται εφόσον κρίνεται απαραίτητο, μετά από έγκριση του ΕΟΔΥ και της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της ΓΓΑ. 1. Ποδοσφαιριστής με εργαστηριακή επιβεβαίωση Covid-19 λοίμωξης χωρίς συμπτώματα 1.1 Σε περίπτωση που γνωστοποιηθεί ότι ένας ασυμπτωματικός ποδοσφαιριστής είχε θετικό test PCR Covid-19 γίνεται άμεση απομόνωση του κρούσματος είτε σε προκαθορισμένο χώρο είτε στην οικία του. Ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ ο οποίος αναλαμβάνει και τη περαιτέρω διαχείριση. 1.2 Η επιστροφή του ασυμπτωματικού αθλητή με θετικό test Covid-19 στην αθλητική δραστηριότητα επιτρέπεται με βεβαίωση του ιατρού της ΠΑΕ και ΜΟΝΟ εφόσον πληρούνται ΟΛΕΣ οι ακόλουθες 3 προϋποθέσεις: 1.2.1. Έχουν περάσει 7 ημέρες από την πρώτη εργαστηριακή επιβεβαίωση του COVID-19 1.2.2.

Έχει δύο αρνητικά ρινοφαρυγγικά δείγματα, με τουλάχιστον 48 ώρες απόσταση το πρώτο από το δεύτερο (ιδανικά την 5η και 7η ημέρα) 1.2.3. Δεν έχει εμφανίσει σε αυτό το διάστημα κανένα από τα συμπτώματα της νόσου 2. Ποδοσφαιριστής με συμπτώματα της νόσου και εργαστηριακή επιβεβαίωση Covid-19 λοίμωξης 2.1 Σε περίπτωση που γνωστοποιηθεί ότι ένας ποδοσφαιριστής με συμπτώματα της νόσου (πυρετό, βήχα, αίσθημα κόπωσης) είχε θετικό test PCR Covid-19 γίνεται άμεση απομόνωση του κρούσματος είτε σε προκαθορισμένο χώρο είτε στην οικία του. Ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ ο οποίος αναλαμβάνει και τη περαιτέρω διαχείριση. 2.2 Η επιστροφή του αθλητή με θετικό test Covid-19 στην αθλητική δραστηριότητα επιτρέπεται με βεβαίωση ειδικού καρδιολόγου και του ιατρού της ΠΑΕ και ΜΟΝΟ εφόσον πληρούνται ΟΛΕΣ οι ακόλουθες 4 προϋποθέσεις: 2.2.1. Είναι απύρετος χωρίς τη χρήση αντιπυρετικών για 3 ημέρες 2.2.2. Δεν έχει συμπτώματα από το αναπνευστικό ή αίσθημα κόπωσης

 

25 2.2.3. Έχει δύο αρνητικά ρινοφαρυγγικά δείγματα, με περισσότερο από 24 ώρες απόσταση το πρώτο από το δεύτερο 2.2.4. Έχει υποβληθεί σε ειδικό έλεγχο από καρδιολόγο 3. Ποδοσφαιριστές της ομάδας και άλλες μη προστατευμένες επαφές ποδοσφαιριστή με εργαστηριακή επιβεβαίωση Covid-19 λοίμωξης 3.1 Σε περίπτωση που γνωστοποιηθεί ότι ένας ποδοσφαιριστής (ασυμπτωματικός ή όχι) είχε θετικό test PCR Covid-19 με μέριμνα του Ιατρού της ΠΑΕ γίνεται άμεση απομόνωση (“καραντίνα”) για 5 ημέρες όλων των μη προστατευμένων στενών επαφών (συναθλητές και οποιοσδήποτε από την ομάδα είχε στενές επαφές χωρίς μέτρα προστασίας) σε προκαθορισμένο, από τη Διοργανώτρια Αρχή ή την ΠΑΕ, χώρο (πχ ξενοδοχείο).

Στο διάστημα αυτό μπορούν να προπονούνται μόνο μεταξύ τους όσοι έχουν ενταχθεί στη σύνθεση της απομόνωσης. Εφόσον εμφανίσουν συμπτώματα ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ για ενέργειες. 3.2 Σε περίπτωση πρόσφατου αγώνα, δεν θα τίθεται σε “καραντίνα” η αντίπαλη ομάδα αλλά θα υπάρχει ενεργητική επιτήρηση των ποδοσφαιριστών της με καθημερινή θερμομέτρηση και χρήση ερωτηματολογίου (πυρετός, βήχας, αίσθημα κόπωσης, μυαλγίες) και το εβδομαδιαίο τεστ PCR για Covid-19. 3.3 Η “καραντίνα” των μη προστατευμένων επαφών θα λήξει ανάλογα με την δυνατότητα πραγματοποίησης εργαστηριακού ελέγχου είτε σε 5 είτε σε 7 ημέρες. 3.3.1. Η “καραντίνα” λήγει σε 5 ημέρες εφόσον δεν έχουν εμφανίσει οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου και πραγματοποιηθούν και βγουν αρνητικά 2 (δύο) ρινοφαρυγγικά δείγματα (PCR), με τουλάχιστον 24 ώρες χρονική διαφορά το πρώτο από το δεύτερο (3η – 5η ημέρα). 3.3.2. Η “καραντίνα” λήγει σε 7 ημέρες όταν δεν υπάρχει δυνατότητα μοριακού ελέγχου (PCR) και εφόσον δεν έχει εμφανίσει κανένας από την ομάδα οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου. 4. Μέλος τεχνικού, προπονητικού ή διοικητικού επιτελείου με συμπτώματα ή εργαστηριακή επιβεβαίωση Covid-19 λοίμωξης

4.1 Σε περίπτωση που γνωστοποιηθεί ότι ένα μέλος τεχνικού, προπονητικού ή διοικητικού επιτελείου έχει ύποπτα κλινικά συμπτώματα ή θετικό test PCR Covid-19, τότε με μέριμνα του ιατρού της ΠΑΕ, το κρούσμα και όλες οι μη προστατευμένες στενές επαφές του (επαφές χωρίς μέτρα προστασίας) τίθενται σε απομόνωση (“καραντίνα”) στην οικία τους και ενημερώνεται άμεσα ο ΕΟΔΥ για ενέργειες. 4.2. Η “καραντίνα” των μη προστατευμένων επαφών θα λήξει ανάλογα με την δυνατότητα πραγματοποίησης εργαστηριακού ελέγχου είτε σε 5 είτε σε 7 ημέρες. 4.2.1. Η “καραντίνα” λήγει σε 5 ημέρες εφόσον δεν έχουν εμφανίσει οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου και πραγματοποιηθούν και βγουν αρνητικά 2 (δύο) ρινοφαρυγγικά δείγματα (PCR), με τουλάχιστον 24 ώρες χρονική διαφορά το πρώτο από το δεύτερο (3η – 5η ημέρα). 4.2.2. Η “καραντίνα” λήγει σε 7 ημέρες όταν δεν υπάρχει δυνατότητα μοριακού ελέγχου (PCR) και εφόσον δεν έχει εμφανίσει κανένας από όλους όσους τέθηκαν σε απομόνωση οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου. Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων της νόσου σε οποιαδήποτε από τις μη προστατευόμενες επαφές με μέριμνα του Ιατρού της ΠΑΕ θα ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ για ενέργειες. IV. Παραρτήματα Α. Πρωτόκολλο Μετακινήσεων και Διαμονής Β. Πρωτόκολλο Χρήσης τρίτων χώρων για Εμπορικούς Σκοπούς.