Πάνω που έκανε δύο τρία βήματα προς τα εμπρός, η Superleague ετοιμάζεται να κάνει πάλι άλματα προς τα πίσω

Πάνω που έκανε δύο τρία βήματα προς τα εμπρός, η Superleague ετοιμάζεται να κάνει πάλι άλματα προς τα πίσω

bet365

Ο Βασίλης Σαμπράκος κοιτάζει τα βήματα που έκανε για πρώτη φορά στη ζωή της η Superleague για να επηρεάσει την αντίληψη των νέων Ελλήνων για το ποδόσφαιρό της, με τις ψηφιακές εφαρμογές και την επικοινωνία από τα social media, και γράφει για την στενομυαλιά των ιδιοκτητών των ΠΑΕ, που δεν προβληματίζονται για την ανάπτυξη και δεν ενδιαφέρονται για την προώθηση του προϊόντος τους.

Διαβάζοντας τις δηλώσεις του Καρλ Χάινς Ρουμενίγκε σχετικά με την προοπτική που δημιούργησε για τον εαυτό της η Bundesliga με την επιλογή να εργαστεί μεθοδικά προκειμένου να πετύχει να επανεκκινήσει πρώτη από τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ήρθαν στο μυαλό μου οι σκέψεις που αποτύπωσα σε ένα κείμενο πριν από 20 ημέρες σχετικά με το μέγεθος της ευκαιρίας που δημιούργησε η πανδημία για το ελληνικό επαγγελματικό πρωτάθλημα. Τι είπε ο πρόεδρος της Μπάγερν; Το αυτονόητο, ότι επειδή η Bundesliga θα παίξει μόνη της μπάλα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα αυξήσει κατά δεκάδες εκατομμύρια το κοινό που θα παρακολουθήσει τους αγώνες της.

Η Bundesliga, μια λίγκα που εδώ και περίπου μια 10ετία κάνει σταθερά βήματα προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά της ποδοσφαιρικής ψυχαγωγίας και να γίνει το δεύτερο πιο εμπορικό πρωτάθλημα μετά την Premier League, δηλαδή να καταφέρει να πουλά το προϊόν της σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές και όσο γίνεται πιο ακριβά, κινήθηκε επιχειρηματικά: ανέλυσε την κατάσταση, είδε την ευκαιρία και έκανε τα πάντα προκειμένου να επανεκκινήσει πρώτη ώστε να εκμεταλλευτεί την συγκυρία και να κάνει διαφήμιση του ζωντανού προϊόντος της σε μια εποχή που δεν υπάρχει άλλο ζωντανό ποδοσφαιρικό θέαμα υψηλής ποιότητας.

Ναι, όταν αφαιρείς από την Bundesliga το κοινό από τις κερκίδες των γηπέδων με την full house πληρότητα αποδυναμώνεις πολύ το προϊόν. Παρ’ όλα αυτά όμως σήμερα οι Γερμανοί ετοιμάζονται να προσφέρουν ζωντανό θέαμα σε ένα πρωτάθλημα που διεκδικείται θεωρητικά από πέντε ομάδες και πραγματικά από τουλάχιστον τρεις. Και είναι βέβαιο, προκύπτει χωρίς έρευνα, ότι θα είναι αρκετοί οι ποδοσφαιρόφιλοι που θα ανακαλύψουν ξαφνικά ένα πρωτάθλημα που θα παίζει μόνο του για μερικές εβδομάδες. Συνεπώς είναι πιθανό η Bundesliga να κερδίσει νέους θαυμαστές, εφόσον αυτοί περάσουν καλά, με όρους ψυχαγωγικούς και τελικά αποκτήσουν μια νέα συνήθεια.

Θα συνέβαινε το ίδιο στην Superleague 1, αν είχε προετοιμαστεί για να επανεκκινήσει άμεσα; Προφανώς όχι, αλλά είναι βέβαιο ότι θα την “ανακάλυπταν”, δηλαδή θα της έδιναν λίγο παραπάνω σημασία ποδοσφαιρόφιλοι αλλά και παράγοντες της διεθνούς αγοράς (προπονητές, τεχνικοί διευθυντές, scouts) οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν της έδιναν καμία σημασία. Αυτή η ευκαιρία έχει ήδη χαθεί, δεδομένου ότι ακόμη και αν αποφασίσει να ξαναπαίξει στα μέσα Ιουνίου θα την έχουν προλάβει άλλα πρωταθλήματα, όπως για παράδειγμα το πορτογαλικό, το οποίο προγραμμάτισε την σέντρα του για τις 4 Ιουνίου.

Το βασικότερο όφελος της Superleague 1 όμως δεν κρυβόταν στο πιθανό όφελος της διεθνούς εξωστρέφειας· η ελληνική είναι η αγορά της, και το κύριο πρόβλημά της είναι ότι έχει πάψει εδώ και χρόνια να πείθει την ελληνική κοινωνία ότι αξίζει να της δίνει σημασία και να ασχολείται ενεργά με το ελληνικό πρωτάθλημα. Σε μια στιγμή απόλυτης σιγής των ψυχαγωγικών θεαμάτων, η Superleague θα είχε την ευκαιρία της, μια ευκαιρία που μπορεί να πάρει αν τελικώς παίξει ποδόσφαιρο στα μέσα Ιουνίου.

Τους ενδιαφέρει τους ιδιοκτήτες των ΠΑΕ η παραπάνω συζήτηση; Προφανώς όχι, αν κρίνει κανείς από τις επιλογές και την συμπεριφορά τους. Αντί να τρέξουν να γυαλίσουν το προϊόν και να το βάλουν στη βιτρίνα για να θαμπώσουν τον λαίμαργο για κατανάλωση ζωντανού αθλητικού προϊόντος Ελληνα, σκοτώνονται και ξεκατινιάζονται, και αδυνατούν να συμφωνήσουν στα βασικά. Κάνουν ό,τι μπορούν για να πείσουν τον μέσο Έλληνα ότι δεν έχει κανένα νόημα να παρακολουθεί το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Αν τους ενδιέφερε να πείσουν τον Έλληνα να ξαναδεί το προϊόν, θα είχαν ήδη προβληματιστεί πάνω στα όσα έγιναν στην Superleague στη διάρκεια του τελευταίου έτους. Τον τελευταίο χρόνο η Superleague άρχισε για πρώτη φορά να προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους νέους, δηλαδή με το κομμάτι του κοινού που είτε την απέρριψε είτε δεν την έχει δοκιμάσει ποτέ. Έφτιαξε ένα Fantasy Super League ψηφιακό παιχνίδι προκειμένου να δημιουργήσει ένα νέο κανάλι προώθησης του προϊόντος της στους νέους, που δεν παρακολουθούν το πρωτάθλημά της και δεν είχαν μέχρι τώρα κανέναν λόγο να συνδεθούν μαζί της. Προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί τους μέσω instagram, δηλαδή επέλεξε να διαχειριστεί τους ανθρώπινους πόρους που διαθέτει διοχετεύοντας όλη της την ενέργεια σε μια πλατφόρμα που είναι αναπτυσσόμενη στην Ελλάδα και έχει χαμηλό μέσο όρο ηλικίας χρήστη. Ανακαίνισε την ιστοσελίδα της και προσπάθησε να ετοιμάσει μια ψηφιακή εφαρμογή για τα κινητά, την οποία πρόκειται να λανσάρει τώρα. Η τελευταία της ενέργεια ήταν το λανσάρισμα μιας εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής ψηφιακής εφαρμογής (SLjr) που απευθύνεται σε μικρά παιδιά. Σε αυτά, τα παιδιά, η Superleague δεν είχε μιλήσει ποτέ. Ποτέ.

Με όλα τα παραπάνω η Superleague άρχισε ξαφνικά να επικοινωνεί με τους νέους, την ίδια ώρα που η διοίκησή της μέσα από την δημιουργία περιεχομένου σχετικού με την συμπλήρωση 60 χρόνων από την ίδρυση της Α’ Εθνικής κατάφερε να επικοινωνήσει, δημιουργώντας συναισθήματα, με τους μεγαλύτερης ηλικίας ποδοσφαιρόφιλους. Με τα νοσταλτικά αφιερώματα άγγιξε τους μεγαλύτερους και έδωσε την ευκαιρία στους νεότερους να γνωρίσουν ένα μέρος της ιστορίας του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και κάπως έτσι να μυηθούν σε αυτό.

Αν έλεγες τα παραπάνω στην κοινωνία ενός σοβαρού πρωταθλήματος για να πείσεις ότι έγιναν καλά βήματα marketing και επικοινωνίας, θα γελούσαν μαζί σου. Για το ελληνικό πρωτάθλημα όμως, αυτά είναι βήματα. Και όταν γνωρίζεις ότι αυτά τα βήματα έγιναν με δημιουργικό προσωπικό των 7 ατόμων, τα βήματα τα αναγνωρίζεις ως αρκετά. Δηλαδή αν είσαι ένας από τους επιχειρηματίες - ιδιοκτήτες των ΠΑΕ και έχεις ζήσει το έτος που η Λίγκα σου άρχισε επιτέλους να ψάχνει με καλές προωθητικές ενέργειες νέους πελάτες, νέο κοινό, θα έπρεπε να έχεις ήδη αναλύσει την κατάσταση προκειμένου να βρεις τρόπο να εμπλουτίσεις, να ενισχύσεις και να εξελίξεις αυτό το πλάνο. Αυτόν που τα έκανε όλα αυτά, τον σημερινό πρόεδρο της Superleague Μηνά Λυσσάνδρου οι ιδιοκτήτες των ΠΑΕ δεν προσπάθησαν καν να τον πείσουν να βρει νόημα να συνεχίσει να διευθύνει την Λίγκα μετά τη λήξη της θητείας του, στο τέλος της σεζόν.

Συνοψίζοντας: στα 15 χρόνια που υπάρχει, η Superleague κατάφερε για πρώτη φορά στη ζωή της να ανακοινώνει εγκαίρως το πρόγραμμα των αγώνων της και να τηρεί το πρόγραμμα. Κατάφερε για πρώτη φορά στη ζωή της να αρχίσει να επικοινωνεί μαζικά με τους νέους, δηλαδή με αυτούς που μέχρι σήμερα αδιαφορούσαν για την ύπαρξή της και δεν τους προσέγγιζε ποτέ. Κατάφερε για πρώτη φορά να μιλήσει στα παιδιά. Και, ακόμη με όρους στενά οικονομικούς, κατάφερε για πρώτη φορά να βρει μια συμπαθητική πρόταση κεντρικής χορηγίας που δεν προέρχεται από κρατική εταιρεία ή από ιδιοκτήτη μιας ΠΑΕ. Και όλα αυτά αυτών των ιδιοκτητών τους φαίνονται τόσο λίγα και ασήμαντα, που δεν βρήκαν νόημα να επιχειρήσουν να πείσουν αυτόν που τα έκανε να παραμείνει προκειμένου να δώσει παραπάνω χρόνο στην υλοποίηση του έργου του και να κάνει νέα βήματα.

Ήταν ανύπαρκτη, με όρους marketing η Superleague μέχρι χθες, διότι ποτέ δεν την ενδιέφερε να επηρεάσει την αντίληψη που έχει ο μέσος Ελληνας για το προϊόν της. Γι’ αυτό άλλωστε άφηνε άδεια τα γήπεδά της, γι’ αυτό έσπασε την κεντρική διαχείριση του τηλεοπτικού προϊόντος της, γι’ αυτό δεν απέκτησε ποτέ έναν μάνατζερ με τεχνογνωσία και εμπειρία για να διοικήσει τη Λίγκα με αυξημένες και ουσιαστικές αρμοδιότητες, γι’ αυτό δεν διεύρυνε το έμψυχο δυναμικό της, γι’ αυτό δεν βρήκε νόημα να επενδύσει πάνω στην πρόσληψη στελεχών που θα εργάζονταν για την ανάπτυξή της, γι’ αυτό δεν αγόρασε εκθέσεις ελεγκτικών εταιρειών που θα ανέλυαν την κατάσταση της. Η Superleague επικοινωνούσε με συνέπεια εδώ και χρόνια ότι δεν την ενδιαφέρει να αναλύσει την κατάστασή της, να επενδύσει στα όποια θετικά της και να βελτιώσει τις αμέτρητες αδυναμίες της, να προβληματιστεί πάνω στις απειλές και να αρπάξει τις όποιες ευκαιρίες. Όλο αυτό της ήταν αδιάφορο. Κι αν τον καιρό των παχιών αγγελάδων και του ακριβού τηλεοπτικού συμβολαίου, προ 10ετίας, όλη αυτή ήταν μια συνηθισμένη ελληνική επιχειρηματική νοοτροπία, αυτό που σήμερα συμβαίνει είναι ανεξήγητο.

Οχι, ο Λυσσάνδρου δεν τα έκανε όλα σωστά, και η Superleague δεν έκανε άλματα στην διάρκεια του τελευταίου έτους. Αλματα όμως δεν μπορούν να γίνουν όσο ο πρόεδρος της Λίγκας δεν έχει τη δύναμη να αποφασίζει μόνος ούτε για τα απλά, τα καθημερινά. Στη διάρκεια του τελευταίου έτους η Superleague έκανε μικρά βήματα προς τα εμπρός και μάλιστα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και αντί να επιλέξει να συνεχίσει να βαδίζει προς τα εκεί, και να δοκιμάσει να εξελιχθεί, επιλέγει να ρισκάρει να κάνει άλματα· προς τα πίσω.

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Βασίλης Σαμπράκος
Βασίλης Σαμπράκος

Έχει συμπληρώσει 3 δεκαετίες στην αθλητική δημοσιογραφία. Μετά από τόσα χρόνια και τόσα διαφορετικά έργα, δεν λειτουργεί στην δημοσιογραφία για να εκφράζει οπαδικά αισθήματα ή συλλογικές προτιμήσεις. Γράφει και μιλάει για όλους, απευθυνόμενος προς όλους. Και τρελαίνεται στην ιδέα ότι υπάρχει κάπου ένας άνθρωπος, μια μέθοδος ή ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα το ποδόσφαιρο. Πάνω από όλα, ο Βασίλης Σαμπράκος συστήνεται ως ο συγγραφέας του “Εξηγώντας το θαύμα” ή “The Miracle 2004”, ενός βιβλίου που έφτασε να σταθεί ανάμεσα στα καλύτερα ποδοσφαιρικά βιβλία του 2022 στην Αγγλία.