Το υψηλού επιπέδου ημίχρονο, το τεράστιο κενό και η διαφορά ποιότητας!

Το υψηλού επιπέδου ημίχρονο, το τεράστιο κενό και η διαφορά ποιότητας!

Νίκος Αθανασίου Νίκος Αθανασίου
Το υψηλού επιπέδου ημίχρονο, το τεράστιο κενό και η διαφορά ποιότητας!

bet365

Ο Νίκος Αθανασίου γράφει για τον Παναθηναϊκό του πρώτου ημιχρόνου στο Καραϊσκάκη, την έλλειψη λύσεων στην μεσαία γραμμή του Τριφυλλιού και την ατομική ποιότητα που έκρινε το ντέρμπι υπέρ του Ολυμπιακού.

Για την απίθανη απόφαση του Γκεστράνιους να μην δώσει υπέρ του Παναθηναϊκού ένα πεντακάθαρο πέναλτι, στο πάτημα του Μπα πάνω στον Μακέντα, τα είπαμε το βράδυ της Κυριακής. Ένα είναι το πέναλτι. Όχι δύο. Μέσα στον... πανικό, καλό είναι να μην γινόμαστε αυτά και αυτοί που κοροϊδεύουμε τόσα χρόνια. Στην φάση του Μπουζούκη, ο Καμαρά έχει κατοχή μπάλας, την απομακρύνει, είναι φυσική εξέλιξη το πόδι του Αφρικανού να βρει στο πόδι του Έλληνα μέσου. Αυτά για την διαιτησία και τέλος.

Πάμε σήμερα να μιλήσουμε καθαρά για το παιχνίδι μέσα από τέσσερα δεδομένα, τα οποία εμφανίστηκαν στο χορτάρι του Καραϊσκάκης.

ΕΝΑ ΣΟΥΠΕΡ ΗΜΙΧΡΟΝΟ

Ο Γιώργος Δώνης παρουσίασε στο χορτάρι του Καραϊσκάκης ένα σύνολο πραγματικά υψηλού επιπέδου. Μία ομάδα που μπήκε στο γήπεδο για να παίξει στα ίσια, να ακολουθήσει τον δρόμο της κυριαρχίας και όχι του... κλεφτοπολέμου. Ο Παναθηναϊκός έβγαλε μεγάλη ένταση στο παιχνίδι του, ήταν άριστα προετοιμασμένος, τόσο σε τακτικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο, κι αυτό το πιστώνεται ο προπονητής του στον απόλυτο βαθμό.

Το Τριφύλλι από το πρώτο λεπτό πίεζε τον Ολυμπιακό στο build up, είχε ανεβασμένες όλες τις γραμμές με σωστές αποστάσεις και εμπόδισε αρκετά στο να δημιουργήσει παιχνίδι από τα στόπερ η ομάδα του Μαρτίνς που αρκέστηκε πολλές φορές σε μακρινές μεταβιβάσεις και λάθη στην κυκλοφορία της μπάλας.

Ήταν το πρώτο εκτός έδρας ντέρμπι, όπου ο Παναθηναϊκός στο πρώτο ημίχρονο, είχε 56% κατοχή της μπάλας. Ξεκάθαρο δείγμα της κυριαρχίας του μέσα στο γήπεδο.

Δημιουργικά, το Τριφύλλι για πρώτη φορά φέτος άφησε στην άκρη αυτή την ανούσια φλυαρία της μπάλας και έπαιξε με γρήγορες εναλλαγές, συνεχείς κινήσεις στον χώρο και συγχρονισμένα ανεβάσματα από τους παίκτες των πίσω γραμμών.

Από τους κεντρικούς μέσους και τα μπακ του, ο Παναθηναϊκός πήρε αρκετές καλές στιγμές στο επιθετικό κομμάτι.

Σε αυτό βέβαια, δηλαδή στο να κυκλοφορεί με μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα την μπάλα, έπαιξε ρόλο και το μεγάλο μεσοαμυντικό πρόβλημα του Ολυμπιακού, καθώς οι αποστάσεις ανάμεσα στις γραμμές του ήταν μεγάλες, με αποτέλεσμα να μην βγαίνουν τα μαρκαρίσματα και οι ερυθρόλευκοι να αφήνουν αρκετούς κενούς χώρους.

Η ομάδα του Δώνη έμοιαζε και ήταν μια καλοκουρδισμένη μηχανή, με απόλυτη τακτική πειθαρχία και υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης. Μία ομάδα που κέρδισε τις περισσότερες δεύτερες μπάλες, τις περισσότερες προσωπικές μονομαχίες, που έβγαζε περισσότερη αυτοπεποίθηση όσο περνούσε η ώρα. Μία ομάδα που έφτανε πολύ εύκολα στο επιθετικό τρίτο και αν είχε περισσότερο καθαρό μυαλό στην τελική πάσα, θα έφτιαχνε σίγουρα περισσότερες μεγάλες ευκαιρίες.

Μία ομάδα, όμως, που και πάλι έδειξε το μεγάλο της πρόβλημα στο γκολ. Μόνο αυτό έλειψε από τον Παναθηναϊκό του πρώτου ημιχρόνου, όμως αυτό είναι που κρίνει τα παιχνίδια. Το γκολ. Να πάει η μπάλα μέσα. Το σουτ του Δώνη βρίσκει στην εξωτερική πλευρά των διχτύων, ο Γιόχανσον βάζει αυτό που είναι οφ σάιντ και σίγουρα ο Σουηδός έπρεπε στο τετ α τετ του 43᾽ να πασάρει δίπλα του στον Ζαχίντ που είχε όλο το τέρμα... φάτσα. Προτίμησε να τελειώσει την φάση με το κακό αριστερό, πάνω στον Σα και να δώσει την ευκαιρία στον Πορτογάλο πορτιέρο να κρατήσει το μηδέν.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΑΔΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΕ ΔΥΟ EΝΕΡΓΑ ΧΑΦ

Το δεύτερο ημίχρονο είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Ο Παναθηναϊκός ήταν λογικό να μένει από δυνάμεις. Είπαμε και παραπάνω πως η ένταση που έβγαλε το Τριφύλλι και η ενέργεια που κατέθεσε για να μπορέσει να κυριαρχήσει, ήταν υψηλού επιπέδου. Αυτή η έκδοση, όμως, ξεκάθαρα δεν μπορεί να υπηρετήσει ένα τέτοιο πλάνο σε ολόκληρο αγώνα.

Από την στιγμή που Δώνης και Κουρμπέλης αντιμετώπισαν ίωση τις προηγούμενες ημέρες, ήταν δεδομένο πως εκεί κοντά στο 60᾽ θα έμεναν από δυνάμεις. Η λογική υπαγορεύει πως ο Παναθηναϊκός θα έπρεπε να ρίξει στο παιχνίδι ένα χαφ με ξεκούραστο μυαλό και πόδια.

Πως να το κάνει, όμως, αυτό, όταν δεν έχει άλλον κεντρικό μέσο στο ρόστερ του; Είναι η μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο που διαθέτει δύο κεντρικούς μέσους ενεργούς στο έμψυχο δυναμικό της από την αρχή της σεζόν μέχρι και σήμερα!

Ο Δώνης σε κάτι τέτοια ματς, όπως και στην Τούμπα όταν αναγκάστηκε να βάλει τον Αποστολάκη που τον λογίζει ως δεξί μπακ για να κρατήσει μπάλα στην μεσαία γραμμή, λούζεται και τις δικές του επιλογές του καλοκαιριού που έφεραν λειψανδρία στον άξονα του κέντρου.

Ο Παναθηναϊκός έδιωξε και τον Κάτσε. Και τον Σταϊκο. Και τον Τζανδάρη. Και πήρε στο τέλος του καλοκαιριού τον Φάουστο, υπολογίζοντας πάντα στο ταλέντο του Αλεξανδρόπουλου για το παρόν και πολύ περισσότερο για το μέλλον.

Ο Έλληνας προπονητής δεν έδωσε ευκαιρίες στον Ισπανό να προσαρμοστεί και πραγματικά αποτελεί τεράστιο ερωτηματικό, πως ένας ποδοσφαιριστής με 250 συμμετοχές στην Σεγούντα, δεν κάνει ούτε για τον πάγκο αυτού του μνημονιακού Παναθηναϊκού. Ο Αλεξανδρόπουλος πέρα από ένα τέταρτο στο Περιστέρι δεν είχε άλλη συμμετοχή στο πρωτάθλημα μέχρι τον τραυματισμό του και κάπως έτσι το Τριφύλλι αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο!

Τουλάχιστον αναγνωρίστηκε το λάθος και αναμένεται η απόκτηση ενός 8αριού στην τρέχουσα μεταγραφική περίοδο...

ΗΞΕΡΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΛΑΘΟΣ Ο ΔΩΝΗΣ

Μετά την συμπλήρωση μίας ώρας παιχνιδιού και με τον Ολυμπιακό να συμμαζεύει την κατάσταση στην μεσαία γραμμή με την μετατόπιση του Μπουχαλάκη μπροστά από τα στόπερ, την είσοδο του Μπενζιά και το 433 του Μαρτίνς, ο Παναθηναϊκός δεν κυκλοφορούσε με την ίδια ευκολία την μπάλα, δεν είχε τις ίδιες αντιδράσεις ανασταλτικά και άρχιζε να μένει από δυνάμεις.

Ο Δώνης το ήξερε, το είχε επισημάνει στην καθιερωμένη συνέντευξη πριν τα παιχνίδια στο συνδρομητικό κανάλι. Επέλεξε, όμως, να αφήσει στο χορτάρι τόσο τον Κουρμπέλη(σαν να μην υπήρχε στο δεύτερο μέρος) όσο και τον Δώνη μέχρι να δεχθεί γκολ η ομάδα του. Επέλεξε να βάλει στο ματς τον Μπεκ που δεν προσέφερε σε κανένα σημείο του ματς, να γυρίσει τον(ήδη κουραασμένο) Μπουζούκη στον άξονα ενώ θα μπορούσε να βάλει στο ματς τον Νούνες, να παίξει ο Πορτογάλος ως εξάρι και να αφήσει στο γήπεδο τον Ζαχίντ. Δεν βοήθησε την ομάδα του από τον πάγκο.

Στην φάση του γκολ, ο Βαλμπουενά σεντράρει σαν σε προπόνηση. Όπως και στο 25᾽, στην κεφαλιά του Μασούρα. Στην φάση του πρώτου ημιχρόνου το κάνει μετά από επιθετικό τρανζίσιον. Μπορεί να συμβεί. Σε εκείνη του γκολ, όμως, το κάνει σε οργανωμένη επίθεση, έχοντας τρεις παίκτες του Παναθηναϊκού(Δώνης, Μπουζούκης, Χατζηγιοβάνης) να τον μαρκάρουν με τα... μάτια και να του δίνουν την ευκαιρία να ᾽᾽φτιάξει᾽᾽ τον Ελ Αραμπί. Ο Παναθηναϊκός είχε ανάγκη από καθαρό μυαλό και πνευμόνια στην μεσαία του γραμμή. Δεν τα πήρε και το πλήρωσε.

ΒΑΛΜΠΟΥΕΝΑ ΚΑΙ ΕΛ ΑΡΑΜΠΙ ΟΣΟ ΟΛΟ ΤΟ ΡΟΣΤΕΡ ΤΟΥ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ

Καλώς ή κακώς, τα μεγάλα παιχνίδια, συνήθως τα κρίνουν οι μεγάλοι παίκτες. Οι πιο ποιοτικοί, εκείνοι που όταν ζορίζουν τα πράγματα, θα κάνουν μια ενέργεια, μια επαφή, μια επινόηση και θα αλλάξουν την ιστορία μίας αναμέτρησης. Ο Ολυμπιακός διαθέτει σε αφθονία τέτοιους παίκτες στο ρόστερ του σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό. Ο Μαρτίνς πέρασε από τον πάγκο τον Λάζαρο που ακόμη και στα 33 του μπορεί να αλλάξει και άλλαξε την ροή του αγώνα, τον Μπενζιά που έδωσε πνοή στην μεσαία του γραμμή και είχε ακόμη, αν ήθελε να πειράξει περισσότερα πράγματα, τον Γκερέρο και τον Λοβέρα. Ο Δώνης είχε τον Περέα, τον Καμπετσή και τον Μπεκ.

Μην το κουράζουμε άλλο. Δείτε τους πρωταγωνιστές στην φάση που κρίνει ποδοσφαιρικά το ματς(γιατί υπάρχει και η φάση του πέναλτι) υπέρ του Ολυμπιακού. Σέντρα ο Βαλμπουενά. Ετήσιο συμβόλαιο; 1.7 εκατομμύρια ευρώ. Τρομερό τελείωμα με την μία, έχοντας αφήσει τον Σένκεφελντ να τον... ψάχνει, ο Ελ Αραμπί. Απολαβές; 2 εκατομμύρια ευρώ. Σύνολο 3.7 εκατομμύρια ευρώ.

Ξέρετε πόσο είναι το συνολικό μπάτζετ του Παναθηναϊκού; 3.4 εκατομμύρια ευρώ. Λιγότερο από τους δύο ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού που έκαναν την... δουλειά στο Φάληρο.

Όταν, λοιπόν, η απόσταση στην ατομική ποιότητα είναι τόσο μεγάλη και στο καλό σου πρώτο ημίχρονο(εκεί που ο αντίπαλος έχει τεράστιο θέμα) δεν μπορείς να πάρεις κεφάλι στο σκορ, τότε μοιραία η καλύτερη, η πιο ποιοτική ομάδα, αυτή που έχει περισσότερες λύσεις, θα βρει τις φάσεις και το γκολ για να πάρει το παιχνίδι...

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Νίκος Αθανασίου
Νίκος Αθανασίου

Από τότε που θυμάται την ύπαρξή του o Νίκος Αθανασίου, λατρεύει τον Παναθηναϊκό και το ποδόσφαιρο. Από το 2008 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος για το ρεπορτάζ του Τριφυλλιού στο δεύτερο σπίτι του, στο μεγαλύτερο επαγγελματικό όνειρο που θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, στο Gazzetta.gr και ενώ είχε προηγηθεί η Αθλητική Ηχώ, το Κανάλι 1(90.4) και ένα πέρασμα από το Leoforos.gr. Στο πέρασμα των χρόνων δεν σταμάτησε ποτέ με την ίδια αγάπη και αφοσίωση να παίζει Football Manager, να ακούει όλων των ειδών τις μουσικές ακόμη και αν μέσα σε δέκα λεπτά μπορεί να συνυπάρξουν ο Μητροπάνος με τον Hoyem και ο Αργυρός με τους Active Member, να θεωρεί ομορφότερο μέρος στο πλανήτη το Αίας Κλαμπ και να μην μπορεί με τίποτα και για κανέναν λόγο να παρακολουθήσει αγώνες από τα μπουθ της Λεωφόρου, βρίσκοντας πάντα εναλλακτικές για να συνδυάζει τη δουλειά με την... τρέλα. Τα τελευταία χρόνια μαθαίνει, αναλύει και παρατηρεί το αγαπημένο του σπορ μέσα από μια σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων και διπλωμάτων management, ανάλυσης, τακτικής και scouting, τα καλύτερα «δώρα» που θα μπορούσε ποτέ να κάνει στον εαυτό του σε σχέση με το ποδόσφαιρο.