Το άρτια εκτελεσμένα πλάνο και τα επιτυχημένα ρίσκα του Δώνη! (pics)

Το άρτια εκτελεσμένα πλάνο και τα επιτυχημένα ρίσκα του Δώνη! (pics)

Νίκος Αθανασίου Νίκος Αθανασίου
Το άρτια εκτελεσμένα πλάνο και τα επιτυχημένα ρίσκα του Δώνη! (pics)

bet365

Ο Νίκος Αθανασίου εξηγεί και αναλύει τα όσα έκανε ο προπονητής του Παναθηναϊκού στην σκακιέρα του ντέρμπι και δικαιώθηκε από την εικόνα της αναμέτρησης.

Κατά γενική ομολογία, ο Παναθηναϊκός παρουσίασε καλύτερη αγωνιστική εικόνα από τον Ολυμπιακό στο χορτάρι του ΟΑΚΑ και αν μια ομάδα άξιζε κάτι παραπάνω από τον έναν βαθμό, αυτή ήταν το σύνολο του Δώνη. Το «τριφύλλι» μπορεί να μην κυριάρχησε(με εξαίρεση το τελευταίο τέταρτο), μπορεί να μην έκανε τις πολλές ευκαιρίες(ούτε και δέχθηκε βέβαια με εξαίρεση το γκολ) αλλά στο μεγαλύτερο διάστημα του παιχνιδιού ήταν πιο συγκεντρωμένος, πιο μαχητικός, έδειξε να θέλει περισσότερα πράγματα από το παιχνίδι και έβγαλε αντίδραση, παλεύοντας μέχρι και το τελευταίο λεπτό.

Πάμε να αναλύσουμε το σχέδιο του Δώνη για αυτό το παιχνίδι, ένα σχέδιο που λειτούργησε σχεδόν ιδανικά, τα ρίσκα του Έλληνα τεχνικού στο κοουτσάρισμα κατά την διάρκειας της αναμέτρησης, ρίσκα που βγήκαν όλα(όπως φυσικά και η χρησιμοποίηση του Σένκεφελντ στο αρχικό σχήμα) και το 4-4-2 που υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποτελέσει έναν πιο ορθολογικό μπούσουλα ενόψει της συνέχειας.

Παράλληλα θα δούμε το λάθος που κόστισε στον Παναθηναϊκό και έδωσε την ευκαιρία στον Ολυμπιακό να ανοίξει το σκορ κόντρα στην ροή της αναμέτρησης.

4-4-2, ΑΝΑΜΟΝΗ, ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ «ΠΑΓΙΔΕΣ» ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Στο πρώτο μέρος το σχέδιο του Δώνη ήταν ξεκάθαρο. Διάταξη 4-4-2, με τους «πράσινους» να περιμένουν στα δύο τρίτα του γηπέδου, έχοντας συνοχή, απόλυτη συγκέντρωση και άρτια συμπεριφορά στην αμυντική τους συμπεριφορά. Για να περιορίσει τις πιθανότητες να δεχτεί φάσεις στο ανοιχτό γήπεδο, ο Έλληνας τεχνικός άφησε την μπάλα στον Ολυμπιακό, γνωρίζοντας πως οι «ερυθρόλευκοι» δεν είναι το ίδιο καλοί σε κλειστούς χώρους. Οι γραμμές ήταν πολύ κοντά, χώροι δεν υπήρχαν ενώ και σε ατομικό επίπεδο άπαντες λειτούργησαν σε υψηλό επίπεδο.

Παράλληλα υπήρχαν στοχευμένες παγίδες στην ανάπτυξη του αντιπάλου, κυρίως στην δεύτερη πάσα. Εκεί ο ακραίος χαφ και ο κεντρικός έπρεπε να κλείσουν πάνω στον αντίπαλο, να πρεσάρουν στην μπάλα και να βάλουν δύσκολα στο build up της ομάδας του Μάρτινς. Όπως στην φάση που ακολουθεί με τους Μπουζούκη και Κουρμπέλη να πρεσάρουν σωστά στην αρχή του ματς και να κερδίζουν την κατοχή.

Στο δημιουργικό κομμάτι και για να ξεφύγει από την πίεση ψηλά του Ολυμπιακού, ο Δώνης είχε δώσει εντολή για άμεση μετάβαση σε φάση επίθεσης όταν υπήρχε κίνδυνος να χαθεί η μπάλα κοντά στην περιοχή. Εκεί «πόνταρε» στο να κερδίσει μέτρα γρήγορα και να βρει συνεργασίες και κράτημα μπάλας από τον Μακέντα και τον Κολοβό. Ο Έλληνας άσος, όμως, ήταν εκτός παιχνιδιού και δεν κατάφερε να βοηθήσει ενώ και οι στόπερ του Ολυμπιακού είχαν πολύ καλές αντιδράσεις, με μοναδική εξαίρεση το «τσαφ» του Μεριά στην αρχή, όπου ο Μακέντα δεν κατάφερε να βρει την μπάλα και να ανοίξει το σκορ.

ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΣΕ ΤΟ ΓΚΟΛ

Την μοναδική στιγμή που τακτικά ο Παναθηναϊκός δεν λειτούργησε σωστά στο ανασταλτικό κομμάτι, το πλήρωσε και μάλιστα ακριβά. Στην μία και μοναδική ευκαιρία του Ολυμπιακού στο παιχνίδι, οι «πράσινοι» δέχθηκαν το γκολ που τους έφερε πίσω στο σκορ. Όπως θα δείτε και στην φωτό που ακολουθεί: Η άψογη διαγώνια μπαλιά 25-30 μέτρων του Μπουχαλάκη, βρίσκει τον Τσιμίκα στο ανέβασμά του. Εκεί ο Ζαχίντ έχει αργήσει να γυρίσει και υπάρχει χώρος για τον μπακ των «ερυθρολεύκων». Ο Γιόχανσον που σωστά στην αρχή της φάσεις έχει κλείσει προς τα μέσα, θα πρέπει να αντιληφθεί άμεσα το λάθος του συμπαίκτη του και να «βγει» πάνω στον Έλληνα ακραίο αμυντικό. Δεν το έκανε, περίμενε στην γραμμή της περιοχής και ο Τσιμίκας σεντράρει σαν σε προπόνηση.

Η μπάλα φτάνει στον Γκερέρο που πάνω στην φάση έχει τον Ινσούα αλλά τον βγάζει... off με ένα υψηλής ποιότητας κοντρόλ, ικανό να του δώσει την ευκαιρία να εκτελέσει άμεσα και να σκοράρει.

ΠΕΡΕΑ, ΜΕΓΑΛΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΟ 71' ΚΑΙ ΠΙΕΣΗ ΨΗΛΑ ΣΤΟ ΦΙΝΑΛΕ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΤΟ ΓΚΟΛ

Η είσοδος του Περέα στο 46' ζωντάνεψε όλοκληρη την επιθετική γραμμή του Παναθηναϊκού. Ο Δώνης δεν άλλαξε το 4-4-2, τράβηξε πιο κοντά στην περιοχή τον Κολομβιανό και έδωσε την δυνατότητα στον Μακέντα να κινηθεί μακριά από το «κουτί» και να δημιουργήσει. Ο Ιταλός είναι καλύτερος δημιουργός απ' ότι εκτελεστής και στην φάση του πέναλτι που τελικά χάνει, είναι εκείνος που δημιουργεί επικίνδυνη κατάσταση με κίνηση μακριά από την περιοχή και μπαλιά προς τον νεαρό στράικερ που ανετράπη και κέρδισε το πέναλτι από τον Σεμέδο.

Στο 71' και ενώ ο Παναθηναϊκός αδυνατεί να παράξει ευκαιρίες, ο Έλληνας τεχνικός παίρνει ένα μεγάλο ρίσκο. Έξω ο Χρήστος Δώνης, μέσα ο Μπεκ και ο Μπουζούκης στο πλευρό του Κουρμπέλη στον άξονα. Εκεί το «τριφύλλι» για περίπου πέντε λεπτά έχει σημαντικό πρόβλημα να ανταπεξέλθει αλλά δεν τον πλήρώνει. Με την πάροδο του χρόνου και με δεδομένη την κόπωση των παικτών του Ολυμπιακού, η μεσαία γραμμή του Παναθηναϊκού δεν έχει προβλήματα.

Στο φινάλε το «τριφύλλι» τα παίζει όλα για όλα. Δεν έχει να χάσει και τίποτα. Οι «πράσινοι» πιέζουν πλέον ψηλά, κυνηγούν κάθε μπάλα πάνω στο χορτάρι και από αυτή την πίεση βρίσκουν την ισοφάριση! Ο Μολό διεκδικεί την μπάλα έξω από την περιοχή του Ολυμπιακού, κερδίζει την διεκδικούμενη φάση από τον Τσιμίκα και δίνει την δυνατότητα στον Μακέντα να πατήσει περιοχή και να κερδίσει το πέναλτι από τον Μεριά.

ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΑΠΟ ΣΕΝΚΕΦΕΛΝΤ

Σε ένα ματς που ο Παναθηναϊκός έπαιζε την... ζωή του, η επιλογή του Δώνη να ξεκινήσει βασικό τον Μπαρτ Σένκεφελντ στο κέντρο της άμυνας ήταν ένα ξεκάθαρο ρίσκο. Ο Ολλανδός δεν είχε αγωνιστικό ρυθμό, είχε να παίξει επίσημο ματς εδώ και 4.5 μήνες και η παρουσία του ήταν ένα μεγάλο ερωτηματικό. Ο Έλληνας τεχνικός, όμως, προφανώς και είχε πειστεί από όσα βλέπει στις προπονήσεις από τον έμπειρο κεντρικό αμυντικό. Παράλληλα ο τρόπος που έπαιξε το ματς ο Παναθηναϊκός στην μεγαλύτερή του διάρκεια(χωρίς να αφήνει χώρους και αρκετά safe) βοήθησε τον Ολλανδό, ο οποίος έδωσε ηρεμία και έβγαλε αυτοπεποίθηση στο παιχνίδι του. Πήρε πολλές μονομαχίες, ήταν άρτιος με την μπάλα στα πόδια και άφησε υποσχέσεις για το μέλλον. Η πρώτη «γεύση» ήταν εξαιρετική και μένει να δούμε στην συνέχεια, αν ο Σένκεφελντ μπορεί να αποτελέσει τον ηγέτη στα μετόπισθεν του «τριφυλλιού».

Η ΠΡΟΙΚΑ ΤΟΥ 4-4-2 ΚΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Ο Παναθηναϊκός με τον τρόπο έπαιξε το 4-4-2 κόντρα στον Ολυμπιακό και φυσικά με την συγκέντρωση των παικτών του, δείχνει ότι μπορεί με αυτή την διάταξη και με ορθολογική ενδεκάδα να περιορίσει κατά πολύ τα τεράστια αμυντικά προβλήματα που είχε στην αρχή του πρωταθλήματος Το ζητούμενο, όμως, είναι να βρεθεί η ισορροπία και το «τριφύλλι» να αρχίσει να βγάζει ωραία πράγματα και στο δημιουργικό κομμάτι. Η χημεία του Μακέντα με τον Περέα είναι ένα στοιχείο στο οποίο μπορεί να επενδύσει ο Δώνης ενόψει της συνέχειας.

Μια συνέχεια που πρέπει να συνοδευθεί από νίκες και «τρίποντα». Για να έρθουν οι νίκες, όμως, πρέπει να βάλεις γκολ. Και μέχρι τώρα ο Παναθηναϊκός έχει μόλις τρία τέρματα και όλα από την άσπρη βούλα. Υπάρχει «θέμα» στην δημιουργία. Στο παιχνίδι της Κυριακής με τον Πανιώνιο, ο αντίπαλος θα σε περιμένει. Εκεί πρέπει να παίξεις, να φτιάξεις, να διασπάσεις. Για να δούμε, αν ο Δώνης έχει βρει τον τρόπο να λύσει αυτό το μεγάλο πρόβλημα της ομάδας του...

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Νίκος Αθανασίου
Νίκος Αθανασίου

Από τότε που θυμάται την ύπαρξή του o Νίκος Αθανασίου, λατρεύει τον Παναθηναϊκό και το ποδόσφαιρο. Από το 2008 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος για το ρεπορτάζ του Τριφυλλιού στο δεύτερο σπίτι του, στο μεγαλύτερο επαγγελματικό όνειρο που θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, στο Gazzetta.gr και ενώ είχε προηγηθεί η Αθλητική Ηχώ, το Κανάλι 1(90.4) και ένα πέρασμα από το Leoforos.gr. Στο πέρασμα των χρόνων δεν σταμάτησε ποτέ με την ίδια αγάπη και αφοσίωση να παίζει Football Manager, να ακούει όλων των ειδών τις μουσικές ακόμη και αν μέσα σε δέκα λεπτά μπορεί να συνυπάρξουν ο Μητροπάνος με τον Hoyem και ο Αργυρός με τους Active Member, να θεωρεί ομορφότερο μέρος στο πλανήτη το Αίας Κλαμπ και να μην μπορεί με τίποτα και για κανέναν λόγο να παρακολουθήσει αγώνες από τα μπουθ της Λεωφόρου, βρίσκοντας πάντα εναλλακτικές για να συνδυάζει τη δουλειά με την... τρέλα. Τα τελευταία χρόνια μαθαίνει, αναλύει και παρατηρεί το αγαπημένο του σπορ μέσα από μια σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων και διπλωμάτων management, ανάλυσης, τακτικής και scouting, τα καλύτερα «δώρα» που θα μπορούσε ποτέ να κάνει στον εαυτό του σε σχέση με το ποδόσφαιρο.