ΝΒΑ patch: H διαφημιστική ιδέα που ξεκίνησε δοκιμαστικά, «ζει» τις περισσότερες ομάδες! (vid)

Μιχάλης Γκιουλένογλου
ΝΒΑ patch: H διαφημιστική ιδέα που ξεκίνησε δοκιμαστικά, «ζει» τις περισσότερες ομάδες! (vid)

bet365

Το ΝΒΑ αποφάσισε τη σεζόν 2017-2018 να προσθέσεις στις φανέλες των ομάδων έναν χορηγό. Η ιδέα, μετά από τρία χρόνια, όχι μόνο έχει... πιάσει, αλλά στον καιρό της πανδημίας εξελίχθηκε και αποτελεί ένα μεγάλο, συνάμα αυξανόμενο έσοδο!

Πού θα κάτσει η μπίλια στο ΠΑΟΚ - Παναθηναϊκός; Στη bwin το ζεις με Build A Bet κι αμέτρητες επιλογές! |21+

Μία γωνίτσα, ένα μικρό κομμάτι ύφασμα, γεμάτο από έναν... σκασμό δολάρια. Όταν το ΝΒΑ αποφάσισε το 2017 να αξιοποιήσει την πάνω αριστερή γωνία από τις φανέλες των ομάδων με την προσθήκη μιας διαφήμισης, ήταν σαν να έδινε ένα γερό χτύπημα σε μία πέτρα. Κανείς δεν γνώριζε τι θα αποκαλύψει. Η ιδέα αποδείχτηκε εξαιρετική. Το «χτύπημα» πρόβαλλε έναν... θησαυρό. Αξίας $150 εκατομμυρίων. Μία ανέλπιστη χούφτα γεμάτη από τα περιζήτητα πράσινα χαρτονομίσματα.

Και σε αντίθεση με ό, τι (οικονομικής φύσεως) «στραβό» μπορεί να συμβαίνει στο ΝΒΑ της πανδημίας, τα μικρά λογότυπα παρουσιάζουν αύξηση!

Οι ειδικοί υπολογίζουν πως μπορεί να φτάσει μέχρι το 30%! «Το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο για το ΝΒΑ και τις ομάδες μας», είναι τα λόγια του Ματ Γουλφ, του αντιπροέδρου της Λίγκας σε θέματα μάρκετινγκ. Ειδικά αν σκεφτεί κάποιος πως ξεκίνησε πιλοτικά σε ένα All Star Game και δοκιμαστικά τη σεζόν 2017-2018 και όπου τους... βγάλει.

Αυτή τη στιγμή μόνο τέσσερις ομάδες δεν έχουν χορηγό στη φανέλα τους.

  • Οι Μιλγουόκι Μπακς, οι οποίοι είχαν συνεργασία με την τοπική Harley-Davidson μέχρι την προηγούμενη σεζόν.
  • Οι Χιούστον Ρόκετς είχαν μέχρι το restart του ΝΒΑ την εταιρία τηλεπικοινωνιών ROKiT Phones.
  • Οι Σακραμέντο Κινγκς ξεκίνησαν την preseason χωρίς το λογότυπο της Blue Diamond Almonds.
  • Και οι Μινεσότα Τίμπεργουλβς εμφανίστηκαν χωρίς το χαρακτηριστικό patch της Fitbit.

Αυτές είναι οι εξαιρέσεις στον κανόνα. Στην αρχή ήταν μόνο 8-10 ομάδες που είχαν χορηγό. Γοργά αυξήθηκαν. Και τώρα είναι μόνο τέσσερις χωρίς.

Στην αρχή όλοι αναρωτιόντουσαν αν η... μόδα θα έχει συνέχεια ή θα είναι κάτι παροδικό.

'Ηδη αρκετές ομάδες, μετά από μία διετία, όχι μόνο δεν έχασαν χορηγούς, αλλά κατάφεραν να να βρουν καινούργιους. Και με καλύτερη οικονομική συμφωνία.

Πάρτε για παράδειγμα τους Μπρούκλιν Νετς. Μόλις ολοκληρώθηκε η συνεργασία τους με την Infor, ανακοινώθηκε εκείνη με την Motorola.

Το παράδειγμα των Ουόριορς!

Ο μέσος όρος εσόδων από ένα τόσο δα κομματάκι υφάσματος κυμαίνεται από 7 έως 10 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.

«Φωτεινή» εξαίρεση αποτελούν οι Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς. Η Δυναστεία που κέρδισε τρία πρωταθλήματα ήταν τόσο θελκτική, όπου η χάρη της έφτασε μέχρι την Άπω Ανατολή.

Εκεί που εκτιμούν τις κάθε λογής δυναστείες. Η ιαπωνική Rakuten πλήρωσε $20 εκατομμύρια για να πάρει τον χώρο στη φανέλα των Ουόριορς!

Τα χρήματα μπορεί να μοιάζουν... ψίχουλα, μπροστά στα άλλα έσοδα των ομάδων, αλλά είναι δεδομένο πως θα μπορέσουν να απαλύνουν την κάθε λογής χασούρα που θα φέρει η πανδημία.

Κάθε ομάδα υπολογίζεται να χάσει σχεδόν $13,5 εκατομμύρια (με τα ματς να γίνονται 72 από 82) από την απουσία των εσόδων από τα εισιτήρια και άλλα προϊόντα που απαιτούν μία ανοικτή και γεμάτη αρένα.

Αγοραστές και από τα... ξένα!

Κάπου εδώ πρέπει να αναφερθεί και το άλλο επίτευγμα του ΝΒΑ. Με την απόφαση να τοποθετήσει έναν χορηγό στη φανέλα, άνοιξε τον δρόμο και σε σπόνσορες εκτός των μεγάλων οικονομικών συνόρων. Δημιουργώντας μία ειδική ομάδα μάρκετινγκ, η οποία δίνει στις ομάδες τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν τους δικούς τους όρους!

Παράλληλα, έδωσε τη δυνατότητα σε κάθε ομάδα να έχει τη δυνατότητα ανεύρεσης ενός χορηγού μέσα από την κοινότητα.

Όπως το deal ανάμεσα στους Ορλάντο Μάτζικ και την Disney. Ή αυτό των Μπακς με τη Harley-Davidson. Και οι Καβαλίερς με την πασίγνωστη εταιρία ελαστικών (με έδρα το Κλίβελαντ) Goodyear.

Το ΝΒΑ το προχώρησε και άλλο....

Η ιδέα της προσθήκης και άλλων χορηγών στη φανέλα, στο πρότυπο των ευρωπαϊκών, έχει «παγώσει» προς το παρόν, μολονότι θα έμοιαζε εξαιρετικά εύκολο να γίνει.

Το ΝΒΑ σκέφτηκε κάτι άλλο. Η φάμπρικα ιδεών να είναι καλά... Και αυτή η ιδέα χρήματα δίνει. Χορηγός στις φανέλες προπόνησης!

Το «πράσινο φως» δόθηκε πριν από λίγες ημέρες και οι ομάδες ήδη μετρούν κερδισμένα χρήματα!

Οι Καβαλίερς που αυτή τη στιγμή λογίζονται ως μία από τις μέτριες ομάδες στο ΝΒΑ - μετά και τη φυγή του ΛεΜπρόν Τζέιμς - συμφώνησαν (και σε αυτήν την περίπτωση) με την Goodyear, με το όνομα της εταιρίας να εμφανίζεται φαρδύ-πλατύ στα προπονητικά φανελάκια!

Άλλες ομάδες έχουν διαφορετικούς χορηγούς στις φανέλες των αγώνων και σε αυτές των προπονήσεων.

Η αύξηση στις χορηγίες των μικρών σημάτων θα φτάσει στο 30%. Για έναν απλό λόγο. Ακόμη και αν το πρωτάθλημα θα διεξαχθεί με άλλους όρους (περιορισμένος αριθμός φιλάθλων ή καθόλου φίλαθλοι) η τηλεοπτική κάλυψη θα συνεχιστεί.

Και ο κόσμος θα συνεχίσει να βλέπει – από κάθε πιθανή γωνία – τον χορηγό που έχει κερδίσει με το αζημίωτο μία θέση στην κάθε φανέλα των ομάδων του ΝΒΑ.

Η περίσταση μοιάζει ως μία «win win» κατάσταση. Κανείς δεν μπορεί να βγει με χασούρα.

 

NBA Τελευταία Νέα