Όλα όσα έγιναν στο Eco-Fest 2020 (pics & vid)

Gazzetta team
Όλα όσα έγιναν στο Eco-Fest 2020 (pics & vid)

bet365

Πλήθος κόσμου, ποικίλες δράσεις και σημαντικές ανακοινώσεις στο Eco-Fest 2020.

Με μεγάλη επιτυχία, που έθεσε τις βάσεις για επόμενες, εξίσου επιτυχημένες διοργανώσεις ολοκληρώθηκε το Eco-Fest 2020, ένα τριήμερο φεστιβάλ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 18-19-20 Ιανουαρίου 2020 στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι.

Δείτε το απολογιστικό teaser video της εκδήλωσης.

Oι πράσινες πόλεις, η βιώσιμη ανάπτυξη, η ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα, ήταν οι πρωταγωνιστές της διοργάνωσης που ανέδειξε τα πλεονεκτήματα μιας κοινωνίας από περιβαλλοντικά ενεργούς πολίτες, τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη από την εφαρμογή οικολογικών λύσεων στην ενέργεια και τη μετακίνηση, τις νέες και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες και προϊόντα, τις τάσεις και τις καινοτομίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Στα πλαίσια της τριήμερης διοργάνωσης, η οποία περιλάμβανε τρεις βασικούς πυλώνες, Έκθεση – Παράλληλες Δράσεις – Συνέδρια, πλήθος επισκεπτών αλλά και δεκάδες υπουργοί, βουλευτές και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε ποικίλες δράσεις ενημερωτικού, εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

Στους εκθεσιακούς χώρους της Τεχνόπολης, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καινοτόμα προϊόντα, νέες τεχνολογίες και πρωτοπόρες υπηρεσίες γύρω από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της ενέργειας και της ανακύκλωσης. KOSMOCAR: Σε ένα μοναδικά διαμορφωμένο χώρο, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα νέα ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα φυσικού αερίου των Volkswagen, Audi και Skoda. Συγκεκριμένα, από τη Volkswagen τα ηλεκτρικά e-up! και E-Golf, το plug-in υβριδικό Passat GTE και τα Polo TGI και Caddy TGI που κινούνται με φυσικό αέριο. Από την Audi το ηλεκτρικό e-tron και το A3 g-tron με φυσικό αέριο ενώ από τη Skoda το ηλεκτρικό CiITIGOe iV και τα φυσικού αερίου KAMIQ G-TEC, SCALA G-TEC και OCTAVIA COMBI G-TEC. Επιπλέον, το κοινό είχε τη μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσει την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης κάνοντας test-drive με τα νέα Volkswagen E-Golf & Volkswagen e-up!

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: Ιδιαίτερα μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον του κοινού για το περίπτερο του Φυσικού Αερίου, στο οποίο οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για ολοκληρωμένες λύσεις ενέργειας φιλικές προς το περιβάλλον αλλά και να διασκεδάσουν παίζοντας εικονικό διαδραστικό παιχνίδι τένις, συλλέγοντας ενέργεια και κερδίζοντας υπέροχα δώρα.

ΑΒΒ: Με την παρουσία της στο εκθεσιακό μέρος της διοργάνωσης Eco-Fest 2020 η ΑΒΒ Ελλάδος, η οποία διαθέτει πολυετή εμπειρία στο σχεδιασμό και την παραγωγή υποδομών φόρτισης, έδειξε στο ευρύ κοινό τις καινοτομίες που προσφέρει στον τομέα της Ηλεκτροκίνησης. Παρουσίασε την πλήρη γκάμα προϊόντων φόρτισης και ταχείας φόρτισης, τόσο για ηλεκτρικά ΙΧ αυτοκίνητα όσο και για ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία, που διαθέτει. Με την αρωγή των συνεργατών της έχει ήδη εγκαταστήσει στο Ελληνικό Εθνικό Δίκτυο φορτιστές ταχείας φόρτισης, οι οποίοι μπορούν να δώσουν μέχρι και 100 χιλιόμετρα αυτονομίας με φόρτιση 15 λεπτών, ενώ φορτιστές ΑΒΒ εγκατεστημένοι στην Βόρεια κυρίως Ευρώπη, μπορούν να δώσουν μέχρι και 300 χιλιόμετρα αυτονομία στον ίδιο χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο όμιλος ΑΒΒ είναι χορηγός τίτλου στο ABB FIA Formula E, το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα πλήρως ηλεκτροκίνητων μονοθέσιων της FIA. Με αυτήν τη συνεργασία, η εταιρεία διευρύνει τα όρια της ηλεκτροκίνησης προκειμένου να συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη μας.

VODAFONE: Με μοναδική τεχνογνωσία η Vodafone επενδύει στρατηγικά στο Internet of Things και αναπτύσσει καινοτόμες υπηρεσίες για να γίνουν οι πόλεις μας πιο “έξυπνες” προς όφελος των πολιτών τους και του περιβάλλοντος. Στο περίπτερο της Vodafone παρουσιάστηκαν καινοτόμες Smart City λύσεις όπως: To Vodafone Smart Waste Management, μία ΙοT υπηρεσία για έξυπνα απορριμματοφόρα με στόχο πιο καθαρές πόλεις, το Vodafone Smart City app, την εφαρμογή που αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ του δημότη και του δήμου, επιτυγχάνοντας την άμεση λύση των προβλημάτων που αφορούν την κοινότητα και το Vodafone Smart Track, την υπηρεσία που επιτρέπει την παρακολούθηση των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Τέλος, στον εξωτερικό χώρο παρουσιάστηκε ένα αυτόνομο “έξυπνο” παγκάκι, το Vodafone Smart Bench, το οποίο με παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αποθήκευσή της σε μπαταρίες, εξασφαλίζει στους περαστικούς δωρεάν παροχή internet και φόρτιση του κινητού τους.

SCHNEIDER ELECTRIC: Στο περίπτερό της παρουσιάστηκαν λύσεις για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EVlink charger) καθώς και λύσεις για μικρομεσαίες (EcoStruxure Facility Expert) και μεγάλες επιχειρήσεις (Power Monitoring Expert), όσον αφορά την ενεργειακή διαχείριση και τον έλεγχο των καταναλώσεων της ενέργειας σε αυτές. Με βάση αυτά τα στοιχεία, οι επιχειρήσεις αυτές είναι πλέον σε θέση να λαμβάνουν δράσεις με στόχο την καλύτερη ενεργειακή διαχείριση, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προληπτική συντήρηση του εξοπλισμού.

AKUO ENERGY: Η πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Παρίσι έκανε αισθητή την παρουσία της στον εκθεσιακό χώρο του Eco-Fest 2020. Με παγκόσμια δραστηριότητα σε 18 χώρες στον τομέα των ΑΠΕ, η Akuo Energy αναπτύσσει, κατασκευάζει και λειτουργεί έργα ΑΠΕ με κύριες τεχνολογίες τα αιολικά, φωτοβολταϊκά, υδροηλεκτρικά καθώς και έργα βιομάζας. Επιπλέον, προσφέρει καινοτόμες λύσεις, μεταξύ των οποίων η Agrinergie®, η οποία συνδυάζει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά με τη καλλιέργεια προϊόντων στον ίδιο χώρο, αλλά και η ειδική τεχνολογία GEM® που επιτρέπει την παραγωγή και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από φορητές μονάδες. Από το έτος 2018 η εταιρεία έχει παρουσία και στην Ελλάδα, η αγορά της οποίας βρίσκεται στο στάδιο της εφαρμογής του μοντέλου-στόχου της ΕΕ, δημιουργώντας το ιδανικό περιβάλλον για την Akuo να εφαρμόσει την τεχνογνωσία της προσφέροντας καινοτόμες λύσεις ισχύος.

IPPS: Το κοινό που επισκέφτηκε το περίπτερο της καναδικής εταιρείας Integrated Power Plant Services εντυπωσιάστηκε και κυρίως ικανοποιήθηκε γνωρίζοντας ότι το πρόβλημα της διάθεσης των απορριμμάτων στην Ελλάδα μπορεί να έχει βιώσιμη λύση ’’Waste to Energy’’, εκπέμποντας μάλιστα μηδενικούς ρύπους. Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση προκάλεσε στο κοινό η περιγραφή της διαδικασίας κατά την οποία το σύστημα ’’Waste to Energy’’ παράγει ενέργεια και συνθετικό καύσιμο. Γνωρίζοντας όλοι για το χρόνιο πρόβλημα με τις χωματερές, η εταιρεία αισθάνεται περηφάνια για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υβριδική τεχνολογία θα ξεκινήσει από την Ελλάδα.

ORIENT BIKES: Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα έχουν μπει για τα καλά στις αγορές της Ευρώπης και σιγά-σιγά αρχίζει να τα μαθαίνει και το κοινό της χώρας μας. Είναι σίγουρα το μέλλον της ποδηλατικής βιομηχανίας και το μέλλον της αστικής μετακίνησης. Στο Eco-Fest ο κόσμος που ήρθε ρώτησε και έμαθε τα πάντα σχετικά με τη χρήση, συντήρηση και δυνατότητες των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Όμως το πιο σημαντικό είναι πως είχε τη δυνατότητα να κάνει βόλτα με τα ηλεκτρικά μοντέλα της ORIENT και να νιώσει την απόλαυση που προσφέρουν. Όλοι επέστρεψαν ενθουσιασμένοι, βιώνοντας μια μοναδική εμπειρία.

MC CHARGERS: Με το βλέμμα στραμμένο στην παγκόσμια τάση για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα η MC CHARGERS παρουσίασε μία ολοκληρωμένη σειρά φορτιστών, υψηλής απόδοσης, καθώς και περιφερειακών συσκευών για επιβατικά αυτοκίνητα και λεωφορεία. Ιδιαίτερη αίσθηση δημιούργησε στους επισκέπτες ο φορτιστής ORION 22kw, ο πρώτος ελληνικής κατασκευής φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ & ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: Αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία ελληνικών πανεπιστημίων (ΑΠΘ, ΕΜΠ, Πολυτεχνείο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και ερευνητικών κέντρων (ΕΚΕΤΑ, Δημόκριτος), που συγκεντρώθηκαν για πρώτη φορά στον ίδιο χώρο και παρουσίασαν πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα τύπου Formula, drone μέτρησης περιβαλλοντικών ρύπων καθώς και καινοτόμες ιδέες για την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών (green mobility).

Στο ίδιο πλαίσιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής παρουσίασε το ηλεκτρικό λεωφορείο, ένα πράσινο όχημα που αποτελεί πρότυπο βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών, το οποίο εγκαινίασε η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.
Με κυρίαρχο στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η διοργάνωση Eco-Fest 2020 πλαισιωνόταν και τις τρεις ημέρες από παράλληλες δράσεις.

Ανάμεσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται ο αγώνας μπάσκετ με αμαξίδια μεταξύ αθλητών του Π.Α.Σ.Κ.Α, (Γ. Μακρής, Ε. Γκοτζαράι, Π. Ζγαρδέλης, Σ. Παπαστάμου) και πολιτικών προσώπων, όπως ο κ. Γεράσιμος Θωμάς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών ΥΠΕΝ, ο κ. Γιώργος Σταμάτης, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης Φτώχειας και ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της ΚΕΔΕ.

Πλήθος επισκεπτών, εκπαιδεύτηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς" στη σωστή και ασφαλή χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων της Orient Bikes και πατινιών της Lime, σε σηματοδοτημένη διαδρομή εντός της Τεχνόπολης, ενώ το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ) παρέδιδε σεμινάρια για να απαντηθούν οι ερωτήσεις του κοινού σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και την αεριοκίνηση.

Πολλές δράσεις απόλαυσαν οι μικροί επισκέπτες της Τεχνόπολης, μεταξύ των οποίων το τρισδιάστατο επιδαπέδιο ενεργειακό παιχνίδι από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και η αφήγηση της ιστορίας του φύλακα της φύσης Ρι-μπαταρούλη, για τη σημασία της ανακύκλωσης των μπαταριών (Re-battery).

Τέλος, εξαιρετικό ενδιαφέρον προσέλκυσε ο αγώνας μπάσκετ που πραγματοποιήθηκε για φιλανθρωπικό σκοπό ανάμεσα στις εταιρείες Akuo Energy & Enerdia, οι οποίες χάρισαν δωροεπιταγή αξίας 1.000 ευρώ στα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου, ενώ στα πλαίσια της δράσης ''Χάρισε το μπουφάν που δε χρειάζεσαι και ζέστανε μια ψυχή'', μεγάλος ήταν ο αριθμός των μπουφάν (306) που συγκεντρώθηκαν για τους συνανθρώπους μας σε ανάγκη, σε συνεργασία με το Κ.Υ.Α.Δ.Α.

Συνέδρια Eco-Fest 2020

Συνέδριο «Έξυπνες και Προσβάσιμες Πόλεις - Κυκλική Οικονομία – Ηλεκτροκίνηση» υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ

Με μεγάλη επιτυχία και τη συμμετοχή πλήθους στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης πραγματοποιήθηκε το συνέδριο «Έξυπνες και Προσβάσιμες Πόλεις - Κυκλική Οικονομία – Ηλεκτροκίνηση» την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020, στα πλαίσια του Eco-Fest 2020.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, εγκαινιάστηκε από το Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Κώστα Μπακογιάννη, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, καθώς και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου. Επίσης, αναγνώστηκε ομιλία του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Τάκη Θεοδωρικάκου.

Κεντρικό ρόλο στις εργασίες του συνεδρίου είχε το Εγχειρίδιο για Πολιτικές και Χρηματοδοτικές Λύσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μία πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ, το οποίο παρουσίασε ο σύμβουλος επενδύσεων, κ. Νίκος Κασιμάτης. Το εγχειρίδιο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη έξυπνων πόλεων και στη διαχείριση των σύγχρονων αστικών προβλημάτων, αξιοποιώντας την εμπειρία επιτυχημένων παραδειγμάτων, ενσωματώνοντας τη χρήση Ευρωπαϊκών και εγχώριων χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και τρόπων πρόσβασης σε αυτά με στόχο τη βέλτιστη απορρόφηση και αξιοποίησή τους.

Ανάμεσα στους ομιλητές συμπεριλαμβάνονταν μεταξύ άλλων ο κ. Γεράσιμος Θωμάς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ο κ. Νίκος Κασιμάτης, Σύμβουλος Επενδύσεων, ο κ. Γιώργος Σταμάτης, Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης Φτώχειας, Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ο κ. Θανάσης Κονιστής, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing, Kosmocar-VOLKSWAGEN, ο κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης, Δήμαρχος Χανίων, ο κ. Ευάγγελος Αυγουλάς, Εκπρόσωπος στην Ελλάδα Διεθνούς Οργάνωσης Views, η κα Νίκη Αραμπατζή, Πρόεδρος, Αθήνα 9.84, ο κ. Γιώργος Μαρινάκης, Δήμαρχος Ρεθύμνου, ο κ. Οδυσσέας Ράπτης, Διευθύνων Σύμβουλος, Ε-TRIKALA και ο κ. Ηλίας Πολυχρονόπουλος, Business Development Manager της εταιρείας Vodafone Business.

Κοινή συνισταμένη τόσο του Yπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, του Yφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη αλλά και της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κας Αλεξάνδρας Σδούκου που παρευρέθηκαν στο συνέδριο ήταν η θέσπιση ισχυρών οικονομικών κινήτρων για την αγορά και τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η επιδότηση των υποδομών φόρτισης.

Αναλυτικά, και σύμφωνα με τα όσα ανέφερε τη Δευτέρα ο Yπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης από το βήμα του, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται η δημιουργία νομοθετικού πλαισίου για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι επιδίωξη του ενεργειακού επιτελείου της κυβέρνησης είναι η χρησιμοποίηση κοινοτικών πόρων (όπως από το ΕΣΠΑ), «ώστε να δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα που θα ενεργοποιήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία και για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης μεταξύ άλλων, αρχικά στα καίρια σημεία όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και αεροδρόμια».

Τα κίνητρα θεωρούνται αναγκαία, εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο καθηγητής ενεργειακής οικονομίας Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος, εκτός από τα οικονομικά ή φορολογικά κίνητρα τα οποία μπορούν να θεσπιστούν για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να εμπεδωθεί από τους πολίτες ότι απαιτείται αλλαγή φιλοσοφίας και τρόπου ζωής.

Όσον αφορά στις φιλόδοξες δεσμεύσεις της κυβέρνησης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ο καθηγητής ανέφερε ότι, οι τεχνολογίες αλλάζουν και σε πέντε χρόνια μπορεί να μην ακούγονται τόσο φιλόδοξα τα συγκεκριμένα σχέδια.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κα Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία υπογράμμισε, την ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται υστέρηση στον κλάδο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με την ίδια, πέρυσι στην Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% με 5%. Μάλιστα σε ορισμένα κράτη όπως στη Νορβηγία φτάνουν το 50%, αν και αυτό έχει μεγάλο κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό της χώρας.

Επί ελληνικού εδάφους, η Αθήνα, μαζί με το Μιλάνο στη γειτονική Ιταλία, κατέχουν τις πρώτες θέσεις σε ποσοστό ρύπων από τις μεταφορές (75%), γεγονός που αποδίδεται στον γερασμένο στόχο των οχημάτων, γεγονός που επιβεβαίωσε στην ομιλία του και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ο κυβερνητικός στόχος, όπως επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης είναι το 1/3 των λεωφορείων που θα αγοραστούν για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης. Επίσης, σχεδιάζεται και η ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.

Στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναμένεται να βοηθήσει και η εξέλιξη της τεχνολογίας. Όπως ανέφερε ο Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing Kosmocar - Skoda, κ. Ανδρέας Χαλμπές «σήμερα για να φορτίσει κανείς το 80% της ισχύος ενός ΙΧ χρειάζεται μισή ώρα, κάτι που θα αλλάξει γρήγορα με τον προβλεπόμενο χρόνο να υπολογίζεται στα 10 λεπτά με τις νέου τύπου μπαταρίες».

Σημειώνεται ότι ο Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing, Kosmocar - VOLKSWAGEN, κ. Θανάσης Κονιστής είχε παρουσιάσει τους φιλόδοξους στόχους για την αλλαγή του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα και την προσθήκη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παρουσιάζοντας παράλληλα τις σημαντικές προκλήσεις που υπάρχουν. Αναφέρθηκε ταυτόχρονα και στον εταιρικό μετασχηματισμό που πραγματοποιεί ο όμιλος της Volkwsagen διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτές, ενώ στάθηκε και στο ρόλο που οφείλει να παίξει η πολιτεία προκειμένου να διευκολύνει τη μετάβαση στη νέα εποχή.

Αντίστοιχα, ο Group PR Manager, Kosmocar, κ. Νίκος Μαρτίνος επισήμανε ότι η νεότερη γενιά θα υιοθετήσει νωρίτερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ τόνισε ότι με την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα υποχωρήσει και το συγκεκριμένο ψυχολογικό κομμάτι. Ανέφερε επίσης πως ήδη στην Ιονία Οδό υπάρχει αξιόλογο δίκτυο φορτιστών και ως εκ τούτου υπάρχει μεγαλύτερη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τέλος, προσέθεσε ότι το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αλματώδη τεχνολογική ανάπτυξη στο κομμάτι της αυτονομίας των μπαταριών, διέγνωσε όμως υστέρηση στο κομμάτι των υποδομών, που είναι απαραίτητες για να προχωρήσει η υιοθέτηση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.

Όπως τόνισε και ο διευθυντής του insider.gr κ. Δημήτρης Πεφάνης, η πράσινη μετακίνηση μπαίνει όλο και περισσότερο στην πολιτική ατζέντα, ενώ επεσήμανε ότι στα επόμενα Συνέδρια για την ηλεκτροκίνηση το τοπίο στην εναλλακτική μετακίνηση θα έχει αλλάξει ριζικά. «Θεωρούμε ότι στα επόμενα Ecomobility Conferences θα δούμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον», επεσήμανε. Το ζητούμενο, όπως σημείωσε, είναι να θεσπιστούν κίνητρα ώστε οι επιχειρήσεις να γίνουν πιο πράσινες και να δούμε περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους, ώστε να περάσουμε από μια θεωρητική κουβέντα στην πράξη.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα νησιά. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Χατζηδάκης ανέδειξε το ρόλο των δήμων στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με έμφαση στη νησιωτική Ελλάδα. «Εκεί όπου οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και άρα τα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αυτονομίας, αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η “καθαρή μετακίνηση”, σημείωσε. Τόνισε μάλιστα την πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκπόνηση του εγχειριδίου για την «Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων», που αποσκοπεί να καθοδηγήσει τους δήμους στην αναζήτηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, προκειμένου να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση τόσο στις δημοτικές συγκοινωνίες, όσο και στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και στις υποδομές φόρτισης.

Τους προβληματισμούς τους για την επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ όσον αφορά στην κάλυψη της ζήτησης της ηλεκτρικής ενέργειας, εξέφρασε μιλώντας στο 3rd Ecomobility Conference o κ. Γιώργος Αρβανιτίδης, τομεάρχης Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής ΚΙΝΑΛ. Όπως σημείωσε, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2020 μπορεί να ξεπεράσει τις 65 τεραβατώρες, κάτι το οποίο γεννά ερωτήματα για το κατά πόσο ένα κορεσμένο δίκτυο όπως είναι αυτό που υπάρχει τώρα, θα μπορέσει να «σηκώσει» τους φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ.

Ομοίως, ο κ. Αρβανιτίδης θεωρεί ότι η κυβέρνηση έχει υποεκτιμήσει τη συμμετοχή των σιδηροδρομικών μεταφορών υπενθυμίζοντας ότι το Green Deal προβλέπει ότι τα ¾ των μεταφορών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται μέσω των θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών.

Όσον αφορά στις προκλήσεις στην αγορά της ηλεκτροκίνησης, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ σημείωσε ότι πρέπει να επιλυθούν διάφορα ρυθμιστικά ζητήματα ενώ επεσήμανε ότι πρέπει να εφαρμοστούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως είναι το car sharing κλπ.

Τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η Ελλάδα να κερδίσει το χαμένο χρόνο όσον αφορά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανέδειξε ο Δρ. Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΕ.

«Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του πλαισίου στήριξης. Στόχος είναι το 2030 ένα ποσοστό 30% στις ταξινομήσεις. Παρουσιάζεται μια καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ο στόχος είναι μια πρόκληση. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία και τα μοντέλα άλλων κρατών ώστε να κερδίσουμε έδαφος», σημείωσε ενώ αναφέρθηκε στις εισηγήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής προς τα υπουργεία σχετικά με τις υποδομές.

Συγκεκριμένα, η ΡΑΕ γνωμοδότησε υπέρ του πρώτου μοντέλου που έχει πλέον επικρατήσει και είναι συμβατό με την ευρωπαϊκή οδηγία. Η πρότασή της είναι να δοθεί ένα διάστημα 2-3 ετών και μετά να αξιολογηθεί η κατάσταση. Αν η ανάπτυξη δεν καταστεί εφικτή τότε η ΡΑΕ προτείνει ανοικτούς διαγωνισμούς για την ανάπτυξη υποδομών. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να ανατεθεί στο διαχειριστή με ισότιμη πρόσβαση όλων στις υποδομές.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέλυσε και θέματα που άπτονται της οργάνωσης της αγοράς υπηρεσιών. Όπως τόνισε είναι αναγκαία η δημιουργία ενός κεντρικού μητρώου αγοράς ηλεκτροκίνησης με έργο την καταγραφή των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Στο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και την πράσινη ενέργεια αναφέρθηκε ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος, Δ/ντής Διοίκησης, Δ/νση Προϊόντων, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Δανείων Λιανικής από την Εθνική Τράπεζα.

«Χρειάζεται να σκεφθούμε ποιοι είναι οι επενδυτές. Ένας από τους βασικούς επενδυτές είναι και ο πολίτης. Θα πρέπει όλοι μαζί, εμείς ήμασταν πάντα η τράπεζα της ενέργειας, να σκεφθούμε πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τις δύο πρωτοβουλίες (ανάπτυξη
αγοράς/αυτοκινητοβιομηχανίες και υποδομές) ταυτόχρονα. Εάν λύσουμε το θέμα των υποδομών φόρτισης, τότε θα επιταχυνθεί η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση», σημείωσε.

Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση της ΕΤΕ και άλλων ευρωπαϊκών τραπεζών να σταματήσουν τη δανειοδότηση project φυσικού αερίου, σημείωσε ότι «το φυσικό αέριο είναι μια από τις μεγάλες επενδύσεις, είναι το μεταβατικό καύσιμο αλλά πρέπει να το στηρίξουμε για 20, 30 ή 40 χρόνια. Το στηρίζουμε προκειμένου να διανεμηθεί. Εκτός από τα δίκτυα χρειάζονται και οι συνδέσεις και αυτό είναι κάτι το οποίο χρηματοδοτούμε επίσης προκειμένου να φθάσει μέχρι το νοικοκυριό.

«Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας επενδύει συστηματικά στον μετασχηματισμό της εταιρείας σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο όχι μόνο ενέργειας αλλά και υπηρεσιών» σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής του Φυσικού Αερίου Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας κ. Γιάννης Μητρόπουλος, ως ομιλητής στο συνέδριο.

Ο κ. Μητρόπουλος εξήγησε πώς η εταιρεία σχεδιάζει τις εξελίξεις στη βάση ενός πιο βιώσιμου και πράσινου μέλλοντος επενδύοντας καθημερινά στην επόμενη ημέρα της ενέργειας και τόνισε: «Καθώς η αγορά, η οικονομία και οι άνθρωποι αλλάζουν και εξελίσσονται, αυτό είναι το μέλλον για τις επιχειρήσεις που θέλουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά. Σε αυτό το πλαίσιο, ο χώρος της ηλεκτροκίνησης έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εταιρεία μας και γι’ αυτό εντάσσουμε στον σχεδιασμό μας ενέργειες που θα αποτελέσουν κομμάτι του ευρύτερου οικοσυστήματος που δημιουργείται σε αυτόν τον τομέα».

Στη διεθνή παρουσία της εταιρείας ΑΒΒ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο κ. Απόστολος Πετρόπουλος, Δ/νων Σύμβουλος της ΑΒΒ. Κληθείς να σχολιάσει τις επερχόμενες αλλαγές στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αλλά και την τεχνική «ετοιμότητα» της χώρας για τη δημιουργία συστήματος ταχυφορτιστών, ο κ. Πετρόπουλος σημείωσε ότι:

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι πολύ καινούριο. Στις αρχές του 20ου αιώνα το 1/3 των οχημάτων στις ΗΠΑ ήταν ηλεκτροκίνητα. Η ηλεκτροκίνηση επανέρχεται. Η εταιρεία μας ασχολείται από το 2010 με ταχυφορτιστές, έχει δώσει 13.000 σε όλο τον κόσμο, αλλά τον τόνο για την παγκόσμια αγορά θα τον δώσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Αν στραφεί στο ηλεκτροκίνητο όχημα (κάτι που όπως φαίνεται το κάνει), τότε θα πρέπει να απαντήσουμε με ένα μεγαλύτερο δίκτυο. Τα μοντέλα υπάρχουν, το ίδιο και η τεχνογνωσία», σημείωσε.

Τέλος, ο κ. Σπύρος Ράπτης, Γενικός Διευθυντής, Schneider Electric, Ελλάδας-Κύπρου μίλησε για έναν θαυμαστό καινούργιο κόσμο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, τόνισε όμως ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην δημιουργήσουμε προβλήματα στα πρώτα της βήματα, ώστε ο κόσμος να μπορέσει να την αγκαλιάσει ανεμπόδιστα.

 

Τελευταία Νέα