Ντεμπούτο είπατε; Ε και;

Ντεμπούτο είπατε; Ε και;

Nτεμπούτο στη Formula1 κι αμέσως βάθρο και σαμπάνια; Με αφορμή τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην «πρεμιέρα» με τη Red Bull, το G-Weekend Journal θυμάται τις καλύτερες «πρώτες» πιλότων στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Επιμέλεια:

Ντεμπούτο στη Formula1 είπατε; Λεπτομέρειες! Να τρέξεις στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Σιγά τα... ουά!!! Κάπως έτσι πρέπει να την... είδαν και κάποιοι πιλότοι που έκαναν ντεμπούτο και... έλαμψαν από την αρχή, ανεξάρτητα από το τι κατάφεραν στη συνέχεια. Αφορμή για το εν λόγω κείμενο αποτελεί ο Μαξ Φερστάπεν (η αλήθεια είναι ότι έχει ξεκινήσει πολύ καλά).

Ο Ολλανδός, αν και μπήκε στη Formula1 πριν καν συμπληρώσει τα 18 χρόνια ζωής, κατάφερε με το... καλημέρα να κλέψει τις εντυπώσεις κάνοντας εξαιρετική παρθενική σεζόν με δέκα τερματισμούς εντός των βαθμών, καλύτερο αποτέλεσμα την τέταρτη θέση (δύο φορές) και φυσικά εκπληκτικές προσπεράσεις.

Ωστόσο, έκανε το... απίστευτο στο Γκραν Πρι της Ισπανίας, όταν έκανε το... άλμα στη Red Bull και στην πρώτη του με τους «κόκκινους ταύρους» πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του γίνοντας ο νεότερος σε ηλικία νικητής στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με αφορμή, λοιπόν, το επίτευγμα αυτό, το G-Weekend Journal θυμάται καλύτερα ντεμπούτο στην ιστορία του σπορ.

Τζιανκάρλο Μπαγκέτι

Ο Τζιανκάρλο Μπαγκέτι συμμετείχε αρχικά σε αγώνες, που δε μετρούσαν στο πρωτάθλημα της Formula1 πριν κάνει το ντεμπούτο του σε επίσημο Γκραν Πρι στο Ρεμς το 1961. Στον παρθενικό αγώνα του, λοιπόν, κατάφερε να πάρει και τους πρώτους βαθμούς στην καριέρα του γίνοντας ο πρώτος στην ιστορία που στο ντεμπούτο πήρε και βαθμούς.

Κάρλος Ρόιτεμαν

To να κάνεις ντεμπούτο στο... σπίτι σου μπορεί να είναι ευλογία ή κατάρα! Για τον Κάρλος Ρόιτεμαν ήταν το πρώτο. Ο Αργεντινός εξέπληξε τους πάντες στο Μπουένος Άιρες το 1972, αφού βρέθηκε μπροστά από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Τζάκι Στιούαρτ στις κατατακτήριες δοκιμές και κατέκτησε την pole position.

Έγινε ο δεύτερος στην ιστορία του σπορ που εκκίνησε από την πρώτη θέση τον πρώτο αγώνα της καριέρας του όντας 15 θέσεις μπροστά από τον ομόσταυλό του στη Brabham, Γκράχαμ Χιλ. Μάλιστα, είχε την ευκαιρία να καταφέρει το ακατόρθωτο και να είναι παρών στο πόντιουμ, όμως έπρεπε να μπει στα πιτς για νέο σετ ελαστικών και έμεινε έβδομος.

Τζόνι Χέρμπερτ

Μετά τον σοβαρό τραυματισμό του σε ατύχημα που είχε στην F3000 το 1988, ήταν θαύμα που ο Τζόνι Χέρμπερτ περπατούσε! Και όχι μόνο! Σε λιγότερο από έξι μήνες μετά το ατύχημά του ο Βρετανός έκανε το ντεμπούτο του στην F1!

Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι χρειαζόταν βοήθεια εντός και εκτός μονοθεσίου του, καθώς ακόμα πονούσε, ωστόσο αυτό δεν τον πτόησε για να φτάσει μέχρι την τέταρτη θέση. Αποτέλεσμα που αποτελεί τεράστιο επίτευγμα, με δεδομένες τις συνθήκες που έτρεξε και την κατάσταση της υγείας του. Σκληρό καρύδι!

Ζακ Βιλνέβ

Το ότι κάποια στιγμή θα έφτανε μέχρι την κορυφή φαινόταν από την πρώτη στιγμή. Ο Ζακ Βιλνέβ μόλις στον πρώτο αγώνα του στη Formula1 κατέκτησε και την pole position, ενώ είχε τη δυνατότητα να πετύχει το... απίστευτο και να πανηγυρίσει και τη νίκη, αλλά μία διαρροή καυσίμου τον ανάγκασε να επιβραδύνει και τον άφησε στη δεύτερη θέση πίσω από τον τότε ομόσταυλό του στη Wiliams, Ντέιμον Χιλ.

Ζαν Αλεζί

Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους της λίστας, ο Ζαν Αλεζί δεν είχε την πολυτέλεια του χρόνου να προετοιμαστεί κατάλληλα για το ντεμπούτο το στην F1 λόγω της ξαφνικής αλλαγής των χορηγών της Tyrell, γεγονός που του... άνοιξε τον δρόμο για να μπει στον κόσμο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Παρά ταύτα και το ότι το μονοθέσιό του δεν ήταν αυτό των Benetton, McLaren, Ferrari, Williams, δεν πτοήθηκε και ήταν εκπληκτικός. Ενώ εκκίνησε 16ος, ήταν δεύτερος, έκανε πιτ στοπ για ελαστικά και τελικά κατάφερε να πάει... σπίτι του με την τέταρτη θέση όντας εφτά δεύτερα μακριά από το βάθρο.

Κίμι Ραϊκόνεν

Τι κι αν είχε στο... ταμείο του μόνο 23 αγώνες και αυτούς σε επίπεδο μέχρι τη Formula Renault; Κάποιοι, μαζί και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, για κάποιο λόγο ήθελαν να του δώσουν την απαραίτητη αγωνιστική άδεια και του την έδωσαν!

Βέβαια, υπήρχαν αρκετοί που αμφέβαλαν για το ταλέντο του, κάτι που συνηθίζεται σε επίπεδο F1. Ωστόσο, ο Iceman τους έβαλε τα... γυαλιά, αφού στον πρώτο του αγώνα στη Μελβούρνη το 2001 είδε την καρό σημαία από την έκτη θέση. Βέβαια, ακολούθησαν τρεις εγκαταλείψεις, όμως αυτό δεν έχει σημασία αφού οι απαντήσεις είχαν δοθεί!

Μαρκ Γουέμπερ

Κανείς Αυστραλός δεν έχει μέχρι τώρα καταφέρει να ανέβει στο βάθρο στον... εντός έδρας αγώνα του. Βέβαια το 2002 ο Μαρκ Γουέμπερ έφτασε κοντά, όταν στο ντεμπούτο του στη Formula1 με τη Minardi εκκίνησε 18ος και τερμάτισε πέμπτος στον αγώνα, αν και την καρό σημαία είδαν μόνο οι 8 από τους 22 που είδαν τα κόκκινα φώτα να σβήνουν στην εκκίνηση.

Λιούις Χάμιλτον

Άλλος ένας πιλότος που με το... καλημέρα έδειξε τα... δόντια του στην F1. Ο Λιούις Χάμιλτον διεκδίκησε τίτλο στην παρθενική του σεζόν και τον έχασε στο... νήμα από τον Ραϊκόνεν. Βέβαια, αυτός ήρθε την αμέσως επόμενη χρονιά, όμως από την αρχή απέδειξε πως δε βρίσκεται τυχαία στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ παγκοσμίου.

Το ντεμπούτο ήρθε στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας το 2007 με τη McLaren, όπου ο Βρετανός ήρθε τέταρτος στις κατατακτήριες δοκιμές και τρίτος στον αγώνα για να ανέβει και στο πόντιουμ! Γκολ από τα αποδυτήρια που λέμε και στο ποδόσφαιρο!

Φελίπε Νασρ

Μπορεί να μην έχει κάνει κάτι το κορυφαίο από πέρυσι που βρίσκεται στην F1, όμως ο Φελίπε Νασρ ξεκίνησε με υποσχέσεις. Όντας δεύτερος στο GP2 το 2014, το 2015 μπήκε στο σπορ και στο ντεμπούτο του στην Αυστραλία ήταν δέκατος στις κατατακτήριες δοκιμές και τερμάτισε πέμπτος στον αγώνα, αν και ενεπλάκη και σε ατύχημα, από το οποίο βγήκε... ζωντανός.

Κέβιν Μάγκνουσεν

Αν και τώρα παλεύει με τη Renault στην επιστροφή της με ιδιόκτητη ομάδα, ο Κέβιν Μάγκνουσεν, επίσης, έκανε ένα αξιόλογο ντεμπούτο, το οποίο άφηνε υποσχέσεις για καλύτερο μέλλον. Ο Δανός κατέκτησε τη Formula Renault 3.5 το 2013 και την αμέσως επόμενη χρονιά μπήκε στη Formula1 και στο ντεμπούτο του έδωσε μεγάλη μάχη με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο για τη δεύτερη θέση. Τελικά, έμεινε τρίτος, αλλά ο Αυστραλός αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα, ώστε ο Μάγκνουσεν να βγει δεύτερος.

Στόφελ Φαντόρν

Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον δεν κατάφεραν στους πρώτους αγώνες να φέρουν τους πρώτους βαθμούς της McLaren στη σεζόν και το κατάφερε ο Στόφελ Φαντόρν. Ο Βέλγος κλήθηκε να αντικαταστήσει τον τραυματία Αλόνσο στο Μπαχρέιν και στο ντεμπούτο του πέτυχε ότι δεν κατάφεραν δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές, με τη δέκατη θέση στο Σακχίρ.

Μαξ Φερστάπεν

Και φτάνουμε στον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός μπήκε στην F1 με τη... στάμπα ότι είναι γιος του Γιος Φερστάπεν. Όντας πριν καν συμπληρώσει τα 18 και χωρίς να έχει... μπαζώσει αρκετά, αφού είχε πολύ λίγα χιλιόμετρα σε μικρότερες κατηγορίες και στη Formula1 μέσω δοκιμών.

Όπως και στην περίπτωση του Ραϊκόνεν, έτσι κι εδώ υπήρχαν αμφιβολίες, όμως ο τώρα 18χρονος πιλότος έδειξε απίστευτα στοιχεία. Εκπληκτικές προσπεράσεις, εξαιρετική οδήγηση με τσαγανό και μία εντυπωσιακή πρώτη σεζόν με 49 πόντους. Αν και στο ντεμπούτο του πέρυσι εγκατέλειψε, έδειξε ότι διαθέτει όλα τα στοιχεία για μεγαλύτερα πράγματα στο μέλλον, εφόσον συνεχίσει με τον ίδιο ζήλο. Ωστόσο, η καλύτερή του ήταν όταν έγινε το... άλμα στη Red Bull.

Υποβιβασμός του Ντανιίλ Κβιάτ στην Toro Rosso, προώθηση του πιτσιρικά στους «κόκκινους ταύρους» και στον πρώτο του αγώνα με την πρώτη ομάδα των Αυστριακών πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του σ' έναν εκπληκτικό αγώνα και έγινε ο νεότερος νικητής σε ηλικία στην ιστορία του αθλήματος. Μάλιστα, για δεύτερη σερί χρονιά ήταν ο μοναδικός που έκανε εντυπωσιακές προσπεράσεις στο Μονακό, όπου εγκατέλειψε εκ νέου.

Επόμενα Άρθρα

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Το Gazzetta Weekend Journal και το grifos.gr σε... προκαλούν να τεστάρεις τις αθλητικές (και όχι μόνο) γνώσεις σου, μέσα από μια σειρά σταυρόλεξων που πρέπει να λύσεις! 

Ο MVP του έπους στο G-Weekend Journal!

Ο MVP του έπους στο G-Weekend Journal!

Ένα από τα μυθικά πρόσωπα στην ιστορία των EURO είναι Έλληνας! Ο Θοδωρής Ζαγοράκης, αρχηγός στο έπος του 2004, με αφορμή την σέντρα στο Ευρωπαϊκό της Γαλλίας, θυμάται και μιλάει...