Τα 20 «όπλα» του Σουμάχερ! (pics)

Τα 20 «όπλα» του Σουμάχερ! (pics)

Η πρώτη έκθεση για τον Μίκαελ Σουμάχερ είναι γεγονός και το Gazzetta Weekend Journal κάνει ένα... flashback στα μονοθέσια που οδήγησε ο θρύλος της Formula1. Από την Jordan 191 μέχρι τη Mercedes W03.

Επιμέλεια:

Από τα τέλη του 2013, όταν είχε το σοβαρό ατύχημα κάνοντας σκι, έχει ξεκινήσει ένας... Γολγοθάς για τον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και θρύλος της Formula1 έπεσε σε κώμα, ξύπνησε μετά από μερικούς μήνες και εξακολουθεί να δίνει τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής του στη βίλα του στην Ελβετία.

Ωστόσο, κανείς δεν τον έχει ξεχάσει, αν και πλέον σπάνια υπάρχει ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας του, ενώ στα μισά του Φλεβάρη πραγματοποιήθηκαν και τα εγκαίνια της πρώτης έκθεσης που άνοιξε για τον θρυλικό «Σούμι».

Αυτά έγιναν σε συγκινητικό κλίμα, με τη σύζυγό του, Κορίνα, την κόρη του, Τζίνα Μαρία, τον γιο του, Μικ, τη μάνατζέρ του, Ζαμπίνε Κεμ, αλλά και τον άλλοτε διευθυντή της Mercedes, Νόρμπερτ Χογκ, να δίνουν το παρών. Στην εν λόγω έκθεση, όπου η επίσκεψη είναι δωρεάν παρακαλώ (!), οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δουν τα μονοθέσια που έτρεξε ο Γερμανός στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Από την Jordan 191 (ντεμπούτο) μέχρι την Benetton B194 (πρώτος τίτλος), τη Ferrari F1-2000 (πρώτο πρωτάθλημα στα κόκκινα) και τη Mercedes W03 (τέλος καριέρας). Το Gazzetta Weekend Journal, λοιπόν, κάνει μία... ιστορική αναδρομή στα 20 «όπλα» που χρησιμοποίησε ο Σουμάχερ για να γράψει τ' όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της F1.

Jordan 191 1991

Το ντεμπούτο του Σουμάχερ έγινε το 1991 και το πρώτο μονοθέσιο που οδήγησε ήταν η Jordan 191, με το οποίο έτρεξε μόνο σ' έναν αγώνα (Βέλγιο), όπου εγκατέλειψε από τον πρώτο γύρο λόγω προβλήματος στον συμπλέκτη.

Benetton B191 1991

Το 1991 έδωσε το παρών σε άλλους πέντε αγώνες, που ήταν και οι τελευταίοι της σεζόν. Κάτι που πραγματοποιήθηκε με την Benetton B191, μονοθέσιο που του έφερε πολύ καλά αποτελέσματα. Μπορεί να εγκατέλειψε σε Ιαπωνία, Αυστραλία, όμως νωρίτερα, είχε τερματίσει τρεις φορές εντός των βαθμών με μία πέμπτη θέση στην Ιταλία και δύο έκτες θέσεις σε Πορτογαλία, Ισπανία.

Benetton B192 1992

Τις εντυπώσεις τις είχε κλέψει, καθώς πολλοί μιλούσαν για ένα νέο ταλέντο, και την επόμενη χρονιά κέρδισε μία πλήρη σεζόν με την Benetton, με την οποία υπέγραψε συμβόλαιο για να τρέξει με την B192. Μονοθέσιο που σίγουρα έχει μείνει βαθιά χαραμένο στη μνήμη του, καθώς με αυτό... έσπασε το ρόδι και πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του. Το... ταμείο του ήταν 1 νίκη και 8 παρουσίες στο βάθρο δείχνοντας σιγά-σιγά να μπαίνει στο κλίμα!

Benetton B193 1993

Πλέον, είχε κάνει το πρώτο βήμα, είχε καθιερωθεί και έψαχνε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα. Με την Β193 μέτρησε άλλη 1 νίκη και 9 συνολικά πόντιουμ και φαινόταν πως τα καλύτερα ήταν... καθ' οδόν!

Benetton B194 1994

Κάτι που επιβεβαιώθηκε το 1994. Στην τέταρτη χρονιά του με τη Benetton δεν πτοήθηκε από τους δύο αποκλεισμούς από αποτελέσματα και τις δύο εγκαταλείψεις. 8 νίκες και 10 παρουσίες στο βάθρο ήταν υπεραρκετές για να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στον... θρόνο της Formula1 όντας στο τιμόνι της Β194. Το... άστρο είχε αρχίσει να λάμπει!

Benetton B195 1995

Τίτλος που του έδωσε... φτερά για να κατακτήσει άλλον έναν με την Benetton την επόμενη σεζόν, όταν και οδήγησε την Β195. Αυτή τη φορά χρειάστηκε 9 νίκες και 11 πόντιουμ (+1 σε νίκες και βάθρα σε σύγκριση με το 1994) για να είναι στην κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Ferrari F310 1996

Δύο πρωταθλήματα, λοιπόν, με την Benetton και ο «Σούμι»... γυάλισε στη Ferrari. Η Scuderia τον ένταξε στο δυναμικό της και με το «αλογάκι» έμελλε να ζήσει καλές και άσχημες στιγμές σε 11 χρόνια που έμεινε στο Μαρανέλο. Το πρώτο κόκκινο μονοθέσιο ήταν η F310, όμως δεν ήταν όλα... ρόδινα. 3 νίκες και 8 παρουσίες στο βάθρο ήταν ο απολογισμός του για να δει ότι έπρεπε να δώσει το κάτι παραπάνω όντας στην πιο ιστορική ομάδα της F1, όπου οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγάλες.

Ferrari F310B 1997

Το 1997 ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα με την F310B, καθώς είχε στο παλμαρέ του 5 νίκες και 8 πόντιουμ για να τερματίσει δεύτερος στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, τα πάντα σβήστηκαν, αφού η επικίνδυνη οδήγησή του προκάλεσε αναπόφευκτο ατύχημα με τον Ζακ Βιλνέβ στο Γκραν Πρι Ευρώπης. Κατά συνέπεια, αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα όλη της σεζόν, αλλά αυτό δεν τον πτόησε στη συνέχεια, ώστε να συνεχίσει τις επιτυχίες.

Ferrari F300 1998

Σειρά πήρε η F300, αλλά ο Σουμάχερ ακόμη αναζητούσε τον πρώτο τίτλο του με τη Ferrari, καθώς είδε πως μόνο εύκολο δεν ήταν κάτι τέτοιο. Καλές οι 6 νίκες και οι 11 παρουσίες στο βάθρο, όμως δεν ήταν αρκετές για να τον φέρουν στην κορυφή. Αντίθετα, τον άφησαν στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας για να παραμείνει χωρίς τίτλο με το «αλογάκι».

Ferrari F399 1999

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, είχε και τη χειρότερη στιγμή της καριέρας του το 1999 με την F399. Εφόσον πανηγύρισε 2 νίκες και 4 πόντιουμ, στον πρώτο γύρο του αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας βγήκε εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να χτυπήσει με μεγάλη ταχύτητα στα προστατευτικά λάστιχα και να σπάσει το πόδι του.

Τραυματισμός που τον άφησε εκτός δράσης για πάνω από 3 μήνες, που... μεταφράστηκε σε απουσία για 6 αγώνες. Επανήλθε στα δύο τελευταία Γκραν Πρι, όπου είχε ισάριθμες παρουσίες στο βάθρο, όμως με αυτόν τον τρόπο... έσβησαν και οι όποιες ελπίδες είχε για τίτλο.

Ferrari F1-2000 2000

Ωστόσο, επειδή πάντα ήταν μαχητής, δεν τα παράτησε ποτέ και το 2000 έκανε δυναμικό... comeback. Έχοντας την F1-2000 στα χέρια του έφτασε σε 9 νίκες και 12 παρουσίες στο βάθρο, ώστε οι 4 εγκαταλείψεις, εκ των οποίων οι 3 ήταν σερί, να μην τον... τρομάξουν και να μην είναι καν σε θέση να του στερήσουν τον πρώτο τίτλο με τα κόκκινα και τρίτο της καριέρας του.

Ferrari F2001 2001

Ήταν η αρχή για κάτι πολύ καλύτερο και ίσως να το ήξερε. Ο «Σούμι» συνέχισε στον ίδιο ρυθμό με την F2001, επανέλαβε τις 9 νίκες και αύξησε τον αριθμό των πόντιουμ στα 14. Όπως καταλαβαίνει κανείς, δε γινόταν να χάσει άλλο ένα πρωτάθλημα, το οποίο πανηγύρισε σχετικά εύκολα.

Ferrari F2002 2002

Ακόμα καλύτερα τα πράγματα με την F2002 την επόμενη σεζόν, αφού όχι μόνο δεν εγκατέλειψε ούτε μία φορά, αλλά το χειρότερο αποτέλεσμα ήταν η τρίτη θέση στη Μαλαισία! Έκανε το απόλυτο στις παρουσίες στο βάθρο και εξ' αυτών οι 11 ήταν στο υψηλότερο σκαλί για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής για πέμπτη φορά στην καριέρα του. Γι' αυτό, σίγουρα θα... λάτρεψε το εν λόγω μονοθέσιο!

Ferrari F2003GA 2003

Μπορεί η F2003GA να μην του έφερε τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς, ωστόσο οι 6 νίκες και τα 8 πόντιουμ του αρκούσαν για το έκτο... στέμμα, κι ας ήταν με τον φτωχό απολογισμό των 93 πόντων. Άλλωστε, σημασία είχε η κατάκτηση της κορυφής για μία ακόμα χρονιά και όχι το... ταμείο που έκανε, με δεδομένο ότι ήδη είχε αρχίσει να σπάει τα ρεκόρ το ένα μετά το άλλο.

Ferrari F2004 2004

Άλλο ένα μονοθέσιο που έχει μείνει στον «Σούμι» είναι η F2004, καθώς με αυτό πανηγύρισε τον έβδομο και τελευταίο τίτλο της καριέρας του. Πέραν της εγκατάλειψης στο Μονακό, της 12ης θέσης στην Κίνα και της έβδομης στη Βραζιλία, ο Γερμανός είχε δύο δεύτερες θέσεις και από εκεί και πέρα μόνο νίκες. 13 φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου, 15 συνολικά στο πόντιουμ και το πρωτάθλημα δε γινόταν να χαθεί.

Ferrari F2005 2005

Το 2005, όμως, δεν ήταν το ίδιο πετυχημένο. Πολλά προβλήματα με την F2005, με τις νίκες να περιορίζονται στη 1 και τα πόντιουμ στα 5, ώστε να βρεθεί μόλις τρίτος στη βαθμολογία και να αρχίζει να βλέπει πως η καριέρα του έφτανε σιγά-σιγά στη... δύση της!

Ferrari 248F1 2006

Βέβαια, το 2006 είχε την ευκαιρία να πανηγυρίσει άλλον έναν τίτλο, όμως τον πρόδωσε στο φινάλε ο κινητήρας της 248F1. Οι 7 νίκες και οι 12 παρουσίες στο βάθρο του έδιναν προβάδισμα, αλλά στον προτελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία είδε το μοτέρ του να... παραδίδει πνεύμα και κάπως έτσι ο τίτλος κατέληξε στα χέρια του Φερνάντο Αλόνσο, με τον Σουμάχερ να μένει δεύτερος. Η 248F1 ήταν και το τελευταίο μονοθέσιο της Ferrari που οδήγησε ο «Σούμι» για να πει προσωρινά αντίο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Mercedes W01 2010

Λέμε προσωρινά διότι αποφάσισε να επιστρέψει το 2010. Όμως, όχι με τη Ferrari, όπως όλοι περίμεναν, αλλά με τη Mercedes. Τα «ασημί βέλη» έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην F1 εκείνη τη χρονιά, αφού αγόρασαν τις μετοχές της Honda από τον Ρος Μπρον, αλλά στην πρώτη σεζόν τα προβλήματα ήταν πάρα πολλά. Με την W01 δεν κατάφερε κάτι περαιτέρω από 12 τερματισμούς στους βαθμούς.

Mercedes W02 2011

Παρόμοιο το σκηνικό και με την W02, καθώς η ομάδα του Μπράκλεϊ έδειξε ότι χρειαζόταν παραπάνω από δύο χρονιές για να βρει τα πατήματά της στην F1, με το... ταμείο να είναι 11 τερματισμοί εντός των πόντων.

Mercedes W03 2012

Το 2012 αποφάσισε να βάλει οριστικά τέλος στην καριέρα του, τη στιγμή που τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα για τη Mercedes, με δεδομένο ότι απείχε δύο χρόνια από το πρώτο της πρωτάθλημα. Ο «Σούμι» ήταν για μία τελευταία φορά σε μονοθέσιο της F1 και με την W03 μέτρησε 7 τερματισμούς στους βαθμούς, αλλά και την τελευταία του παρουσία σε πόντιουμ, καθώς είδε την καρό σημαία από την τρίτη θέση στο Γκραν Πρι Ευρώπης στην πίστα της Βαλένθια.

Επόμενα Άρθρα

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Kαι μαθαίνεις και κερδίζεις!

Το Gazzetta Weekend Journal και το grifos.gr σε... προκαλούν να τεστάρεις τις αθλητικές (και όχι μόνο) γνώσεις σου, μέσα από μια σειρά σταυρόλεξων που πρέπει να λύσεις! 

Μαραντόνα ή Μέσι; Iδού η απορία!

Μαραντόνα ή Μέσι; Iδού η απορία!

Το Gazzetta Weekend Journal ενδίδει στον πειρασμό του ποδοσφαιρικού προπατορικού διλήμματος, παίρνει υποκειμενικά θέση και σε προ(σ)καλεί να το κάνεις κι εσύ...