Μια «ασπρόμαυρη» Βίβλος σε αναλογίες… γηπέδου!

Σταύρος Σουντουλίδης
Μια «ασπρόμαυρη» Βίβλος σε αναλογίες… γηπέδου!

bet365

Το GWJ... εισβάλλει στα ενδότερα του «Toumba Special Edition» και παρουσιάσει την «ασπρόμαυρη» Βίβλο των 736 σελίδων και βάρους 2,5 κιλών, που κυκλοφορεί σε περιορισμένα αντίτυπα και είναι τυπωμένη σε διαστάσεις… γηπέδου!

Το Toumba Special Edition» είναι, όπως λέει κι η «ασπρόμαυρη» ΠΑΕ, ένα λεύκωμα ιστορικής σημασίας, εμβαθύνει σε μια κομβική χρονιά, όπως ήταν το 2018, για τον σύλλογο και έρχεται με εμφατικό τρόπο να υπενθυμίσει σ’ όλους μας ότι ο ρομαντισμός και η αξία του βιβλίου, η γοητεία του χαρτιού μπορεί να αντισταθεί σε μια δύσκολη εποχή, όπου η ανάπτυξη στα ψηφιακά μέσα έχει επισκιάσει σχεδόν τα πάντα.

Ο Διευθυντής Έκδοσης του «Toumba Special Edition», Παναγιώτης Αρωνιάδης κι ο creative director, Δημήτρης Παπάζογλου, μόχθησαν επί επτά μήνες για να παρουσιάσουν αυτό το ομολογουμένως άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα, επιδιώκοντας και πετυχαίνοντας να «ανακατέψουν» τον ιδρώτα της φανέλας και τα δάκρυα χαράς των πρωταγωνιστών, με τη μυρωδιά του χαρτιού σε μια μοναδική δημιουργία καταγραφής των σημαντικότερων στιγμών μέσα στο 2018, από την πορεία προς την κατάκτηση του Κυπέλλου Ελλάδας, την προσπάθεια πρόκρισης στους ομίλους του Champions League και να συστήσουν στο κοινό της λαοφιλούς ομάδας τα πρόσωπα της σεζόν 2018–19 υπό το δικό τους διαφορετικό πρίσμα.

«Όταν, πριν τρία χρόνια, δημιουργήσαμε το Toumba Magazine ο στόχος μας ήταν και παραμένει η αναβάθμιση της εικόνας του συλλόγου και γενικότερα του ποδοσφαίρου μέσα από μια διαφορετική, πιο ρομαντική και ταυτόχρονα σύγχρονη οπτική γωνία. Βρισκόμαστε σε μια digital εποχή, αλλά η γοητεία του χαρτιού δεν πρόκειται να χάσει ποτέ την αξία της. Ένα περιοδικό, ένα βιβλίο σου δίνει τη δυνατότητα να εκφραστείς διαφορετικά και είμαστε πολύ χαρούμενοι που η προσπάθεια αυτή έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης. Η επιβράβευση μας είναι η παρουσία πολλών παιδιών στην παρουσίαση του Toumba Special Edition. Γιατί στο τέλος της ημέρας ο μεγάλος στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι οι νέες γενιές να γίνουν καλύτερες από εμάς και να μην επαναλάβουν τα δικά μας λάθη», εξηγεί ο Παναγιώτης Αρωνιάδης περιγράφοντας τους στόχους μιας τέτοιας έκδοσης και πριν περάσουμε σε μια πιο εξειδικευμένη ανάλυση της θεματολογίας και της στόχευσης του περιοδικού.

Στο λεύκωμα υπάρχουν περισσότερες από 1.500 φωτογραφίες επιλεγμένες μία προς μία προκειμένου να αποτυπώσουν την κατάλληλη ατμόσφαιρα. «Η αγαπημένη μου είναι ενός φιλάθλου που υποδέχεται την αποστολή στον Λευκό Πύργο κλαίγοντας. Χωρίς να γνωρίζει ότι τον τραβάει η κάμερα, χωρίς να τον νοιάζει τίποτα», λέει ο διευθυντής έκδοσης του «Toumba Special Edition». «Η κάθε εικόνα έχει τη δική της δύναμη και μέσα στο 2018 είχαμε τόσο έντονες στιγμές που δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ να επιλέξουμε τις φωτογραφίες τις οποίες θα χρησιμοποιούσαμε». Εξάλλου, ένα από τα… μυστικά του λευκώματος που το κάνει ξεχωριστό και ιδιαίτερο είναι «η αξιοποίηση της εικόνας. Το συναίσθημα που βγάζει. Η κάθε λεπτομέρεια που μπορεί να παρατηρήσει ο καθένας. Γιατί ο καθένας μας το εξετάζει διαφορετικά και βλέπει κάτι που ο άλλος μπορεί να μην αξιολογεί αναλόγως».

Αναφορικά με το φωτογραφικό κομμάτι της έκδοσης ο Δημήτρης Παπάζογλου συμπληρώνει: «Δεν κάνουμε απλά μια τυχαία επιλογή φωτογραφιών. Η διαδικασία του photo editing είναι ένα πολύ σημαντικό και χρονοβόρο κομμάτι κατά την υλοποίηση της έκδοσης. Ως τελικές, επιλέχθηκαν κoντά στις 1500 φωτογραφίες μέσα από μια τεράστια βάση φωτογραφικού υλικού που ξεπερνούσε συνολικά τις 5000 εικόνες. Η επιλογή τους και ουσιαστικά η μεθοδολογία που χαρακτηρίζει το photo editing αφορά στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε στην πραγματικότητα ένα στατικό αλλά ταυτόχρονα κινούμενο και δυναμικό photostory, σαν ο αναγνώστης να ζει «την φάση» όντας ο ίδιος μέσα στο παιχνίδι, σαν να βρίσκεσαι δηλαδή δίπλα στον Βιεϊρίνια ή τον Πέλκα την ώρα που εκτελούν ένα φάουλ η μοιράζουν μία ασίστ. Και αυτή η σκέψη δημιουργεί ένα νέο είδος βιωματικών πλέον «highligts».

Άλλωστε ποιος ο λόγος να δείχνεις το προφανές στο χαρτί αφού εύκολα μπορείς να ανατρέξεις στο ΥouΤube και να δεις τα «highlights» και σε πλήρη κίνηση έναν αγώνα. Αυτό ήταν άλλωστε και πάντοτε ο στόχος. Η δημιουργία ενός στατικού μέσου –όπως είναι το βιβλίο– ικανό όμως να μεταφέρει και να αποτυπώσει την συνολική εμπειρία του ποδοσφαίρου. Την ένταση του παιχνιδιού σε κάθε λεπτό, την ατμόσφαιρα, το πάθος, την χαρά, την απογοήτευση, την χορευτική πολλές φορές τεχνική της κίνησης του παίκτη ακόμα και της κουλτούρας, της αισθητικής που το συνοδεύει το όμορφο άθλημα.

Οι Λατίνοι έλεγαν «scripta manent», «τα γραπτά μένουν», και αυτό το ειδικό λεύκωμα ήρθε για να μείνει ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Οι δημιουργοί του θα ήθελαν να προσθέσουν κι άλλα στοιχεία, κι άλλες φωτογραφίες, κι άλλα θέματα. Δυστυχώς, όμως, σε αυτές τις δουλείες κάποια στιγμή πρέπει το έντυπο-βιβλίο να… κλείσει προκειμένου να πάρει το δρόμο προς το τυπογραφείο κι από εκεί στα σημεία πώλησης. «Όντως, η έκδοση αυτή είναι το… δώρο μας στις επόμενες γενιές», παραδέχεται ο Παναγιώτης Αρωνιάδης. «Η καταγραφή της ιστορίας τη στιγμή που συμβαίνει», προσθέτει. «Όσοι έχουμε την τύχη να ζούμε αυτές τις στιγμές, έχουμε την υποχρέωση και να τις καταγράψουμε δημιουργώντας μια παρακαταθήκη. Γι’ αυτό και προσωπικά ως highlight της έκδοσης θεωρώ το θέμα για την ανάδειξη της κορυφαίας 11άδας στην ιστορία του ΠΑΟΚ, όπως την ψήφισαν δέκα κορυφαίες προσωπικότητες του Δικεφάλου, όπως ο Κούδας, ο Σαράφης, ο Αποστολίδης, ο Ιωσηφίδης».

«Κοιτάμε κάθε τεύχος διαφορετικά»,μας λέει ο Δημήτρης Παπάζογλου. Από την αρχή, θέλαμε να δημιουργήσουμε σε βάθος χρόνου μια συλλεκτικά εκδοτική 11άδα. Αυτό το τεύχος είναι το ενδέκατο, είναι ο 11ος παίκτης μας και σηματοδοτεί την αλλαγή του Toumba για το μέλλον», προσθέτει ο βραβευμένος Creative Director του «ασπρόμαυρου» ντοκουμέντου, που από την αρχή μέχρι και σήμερα σχεδίασε κάτω από αυτήν την φιλοσοφία και με διαφορετικό layout κάθε ένα από τα έντεκα περιοδικά που έχουν κυκλοφορήσει, όπως διαφορετικοί είναι οι παίκτες που συμπληρώνουν μια πραγματική ενδεκάδα, όπως διαφορετικοί είναι οι ρόλοι και οι θέσεις τους ή όπως διαφορετικό είναι και το στυλ και ο τρόπος παιχνιδιού του καθενός.

Η υψηλή αισθητική του σχεδιασμού, της τυπογραφίας, της αφήγησης αλλά και της συναισθηματικής εμπλοκής ως διαδικασία μέσα από το design, χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός εξαιρετικά ταλαντούχου δημιουργού όπως ο Δημήτρης Παπάζογλου, ήταν το κλειδί για τη δημιουργία μιας πραγματικά συλλεκτικής έκδοσης που κάθε φίλαθλος του ΠΑΟΚ πρέπει να έχει και να κρατήσει στο αρχείο του. Κι όλα αυτά αυστηρά σε άσπρο και μαύρο! «Η τυπογραφία του λευκώματος εμπνέεται μέσα από το ίδιο το λεξιλόγιο του ποδοσφαίρου, την σύντμηση και την κωδικοποίηση δηλαδή της ορολογίας του ίδιου του αθλήματος. Αυτήν την ορολογία προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε στο χαρτί και ως οπτική γλώσσα της έκδοσης σε συνδυασμό πάντα και σε απόλυτη αρμονία με το περιεχόμενο και την ποιότητα των κειμένων», αναφέρει ο ασπρόμαυρος designer. Κι όντως στον ΠΑΟΚ έχουν κατορθώσει το «Toumba Magazine» να διαφέρει από τα υπόλοιπα έντυπα του αθλητικού χώρου εξαιτίας και του πολύ ιδιαίτερου και προσεγμένου τυπογραφικού του στυλ.

Το Toumba Magazine δεν είναι ένα άλλο ένα αθλητικό έντυπο κάτι που το επιβεβαιώνει με τα λεγόμενα του ο Παναγιώτης Αρωνιάδης. «Δεν είναι τυχαίο ότι ανάμεσα στους αναγνώστες μας είναι οπαδοί άλλων ομάδων, συλλέκτες από το εξωτερικό και γραφεία design που το αγοράζουν ως δείγμα για τις νέες τάσεις στη γραφιστική και τον αθλητισμό. Είναι ένα έντυπο που φέρνει μια νέα κουλτούρα στα έντυπα. Δεν ακολουθεί την πεπατημένη, εισάγει νέα στοιχεία, δοκιμάζει τα όριά του, θέτει καινούριες τάσεις και παρουσιάζει ένα διαφορετικό προφίλ που συνδυάζει τον καλώς εννοούμενο οπαδισμό, με το design, την τεχνολογία και το συναίσθημα».

Σ’ όλα αυτά συμφωνεί και ο Δημήτρης Παπάζογλου, ο οποίος όταν δεν βρίσκεται στο Πόρτλαντ των Ηνωμένων Πολιτειών περνάει πολλές ώρες στα τσιμέντα της Τούμπας, όπου μεγάλωσε κι αυτός ως φίλαθλος του ΠΑΟΚ. «Επιδίωξη ήταν κάθε τεύχος να εμπνέεται υφολογικά μέσα από τον ίδιο τον ΠΑΟΚ, την κουλτούρα του συλλόγου αλλά κυρίως το DNA του. Το λεύκωμα και τα υπόλοιπα 10 τεύχη δημιουργήθηκαν με απόλυτο αίσθημα ευθύνης απέναντι στο σύλλογο, την ιστορία του και το μέγεθος του! Είμαστε τυχεροί για την στήριξη και την εμπιστοσύνη του συλλόγου σε αυτήν μας την προσπάθεια και προσωπικά εγώ για τους επαγγελματίες με τους οποίους έχω την τύχη να συνεργάζομαι, όπως ο Παναγιώτης Αρωνιάδης. Το 11ο τεύχος αποτελεί ήδη παρελθόν για εμάς, και «κοιτάμε» ήδη για το επόμενο», λέει ο Δημήτρης εμφανώς δανειζόμενος την γνωστή ατάκα, που ακούμε συνήθως από έναν παίκτη, μετά από έναν αγώνα. Και συμπληρώνει: «Εύχομαι το 12ο τεύχος –και ως ο δωδέκατος παίκτης που είναι οι φίλαθλοι μας– να είναι αυτό που θα συνοψίσει και θα καταγράψει την κατάκτηση του πρωταθλήματος!».​

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

Τελευταία Νέα