«Οι Έλληνες είναι εκφραστικοί και λατρεύουν την επικοινωνία!»

Θάνος Σαρρής
«Οι Έλληνες είναι εκφραστικοί και λατρεύουν την επικοινωνία!»

bet365

Η Ζαρένα Καντσέβα, Marketing and PR manager στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη για το Rakuten Viber μιλάει στο Gazzetta Weekend Journal για τις επικοινωνίες και το μέλλον τους!

Η εικόνα των ανθρώπων να πληκτρολογούν μανιωδώς σε ένα κινητό είναι πλέον κάτι παραπάνω από συνηθισμένη. Το texting έχει εξελιχθεί σε έναν βασικό τρόπο επικοινωνίας, ο οποίος συνεχώς εμπλουτίζεται από νέο περιεχόμενο. Εικόνες, memes, αυτοκόλλητα, μηνύματα φωνής. Το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας μας πια περνά μέσα από εφαρμογές.

Το Viber είναι είναι εκείνο που κυριαρχεί, έχοντας αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές στην Ελλάδα. Η Ζαρένα Καντσέβα, υπεύθυνη για το μάρκετινγκ και της δημόσιες σχέσεις στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη μιλάει στο GWJ για έναν τομέα που συνεχώς εξελίσσεται, τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και το μέλλον.

Πόσο εύκολο είναι να δουλεύεις ως communications manager σε μια κυρίαρχη εφαρμογή επικοινωνίας. Σε στρεσάρει;

«Η αγαπημένη μου ερώτηση! Ξέρεις, πιστεύω ότι το να έχεις μια δουλειά είναι πολύ περισσότερο από το να ξοδεύεις 8 ώρες σε ένα γραφείο και να προσθέτεις έναν περίεργο τίτλο στην επαγγελματική σου κάρτα. Στην ουσία έχει να κάνει με το ποιος πραγματικά είσαι, ως εκ τούτου είναι πολύ σημαντικό να επιλέξεις μια καριέρα που όχι απλά ταιριάζει στην ανάγκη σου, αλλά και στα προσωπικά σου κίνητρα, για παράδειγμα να είσαι με ανθρώπους που έχουν τι ς ίδιες απόψεις με σένα και μια δυναμική που ανταποκρίνεται στον εσωτερικό σου κόσμο. Είναι αλήθεια ότι η δουλειά στις επικοινωνίες είναι ιδιαίτερα απαιτητική και όταν την συνδυάζεις με ένα προϊόν που είναι ζωντανό 24/7... μπορείς να κάνεις τις πράξεις! Αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι το Viber ανταποκρίνεται στις αξίες που πιστεύω και αξίζει τον κόπο. Πέρα από το στρες, η άποψή μου είναι ότι μπορεί να ανταποκριθείς κρατώντας μια βασική ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική ζωή και επίσης απολαμβάνοντας αυτό που κάνεις κάθε μέρα. Κανείς δεν λέει ότι η δουλειά δεν μπορεί να έχει πλάκα ή ότι τα σοβαρά πράγματα πρέπει να σε στρεσάρουν αποκλειστικά. Σε τελική ανάγνωση, οι προκλήσεις μπορούν να φέρουν ενθουσιασμό και περιπέτεια. Επίσης ταξιδεύω πολύ και η συνεργασία που έχουμε με τους συνεργάτες σε όλο τον κόσμο με εμπνέει και με οδηγεί μπροστά».

Πόσο σημαντικό είναι για το Viber να προσφέρει εμπειρίες με μεγάλα brands, όπως για παράδειγμα η Μπαρτσελόνα; Αισθάνεσαι ότι ο αθλητισμός είναι ένας τομέας που μπορεί να βοηθήσει το Viber να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο;

«Στο Viber πιστεύουμε ότι το ποιοτικό περιεχόμενο είναι το κλειδί όχι μόνο για να προκαλείς το ενδιαφέρον, αλλά για να κρατά το ενδιαφέρον του κόσμου μακροπρόθεσμα και κυρίως για να βοηθά τις κοινότητες να εξελιχθούν και να μεγαλώσουν. Η συνεργασία με διάφορα brands μας βοηθάει να προσφέρουμε στους ανθρώπους αποκλειστικό περιεχόμενο σχετικό με τα πάθη που μοιράζονται. Μπορεί να είναι η μουσική ή ο αθλητισμός. Σίγουρα βλέπουμε τεράστια προοπτική σε πρότζεκτς που εμπεριέχουν τον αθλητισμό, επειδή ανάβουν τη συναισθηματική σπίθα και το πνεύμα ανταγωνισμού. Το να μοιράζεσαι το πάθος σου με ανθρώπους που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο δημιουργεί ένα αίσθημα συνεννόησης και εκτίμησης. Πραγματικά θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους χρήστες μας να εξερευνούν όλο και περισσότερο για να βρουν πράγματα που δεν υπάρχουν αλλού. Επιπλέον, η Rakuten (μητρική μας εταιρία) έχει παράδοση στη συνεργασία με κάποιες από τις μεγαλύτερες ομάδες, όπως η Μπαρτσελόνα, οι Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς, η Μαρσέιγ και άλλες. Οπότε το Viber είναι το επίσημο κανάλι επικοινωνίας, φέρνοντας τις μεγάλες ομάδες πιο κοντά στον κόσμο τους. Θέλουμε να διευρύνουμε τις συνεργασίες μας ακόμα περισσότερο και επίσης να συμπεριλάβουμε τοπικές ομάδες και αστέρες».

Ως communications & PR manager, νομίζω ότι πρέπει να λαμβάνεις πολύ feedback για το Viber. Γιατί, κατά τη γνώμη σου, είναι τόσο δημοφιλές;

«Το Viber ξεκίνησε ως μια υπηρεσία δωρεάν κλήσεων και έγινε δημοφιλές ακριβώς επειδή ο κόσμος χρειαζόταν μια εναλλακτική επιλογή από τα παραδοσιακά προϊόντα, βοηθώντας τους χρήστες να επικοινωνούν ελεύθερα με τους φίλους και την οικογένειά τους σε όλον τον κόσμο. Σήμερα, η δυναμική των ζωών μας έχει μετατρέψει τα μηνύματα στην προτεινόμενη μορφή επικοινωνίας και το Viber ανέπτυξε διάφορα υποστηρικτικά εργαλεία και λειτουργίες για να κάνει αυτή την εμπειρία πολύ πιο γρήγορη, ασφαλή και απολαυστική. Πιστεύω ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας του Viber είναι το δυνατό οικοσύστημα και το συνεχώς εξελισσόμενο προϊόν που προσπαθούμε να παράγουμε».

Πριν από μερικές εβδομάδες παρουσιάσατε τέσσερα νέα χαρακτηριστικά. Ανάμεσά τους ήταν και οι κοινότητες Viber. Είναι θεωρείς από τα τα στοιχεία-κλειδιά, που μπορεί να οδηγήσουν το Viber μπροστά;

«Οι κοινότητες είναι ένα προϊόν που εισάγαμε νωρίτερα μέσα στη χρονιά επειδή μας αρέσει να διευκολύνουμε την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων που τους ενώνει ένα κοινό πάθος. Το βλέπουμε σαν σούπερ γκρουπ, στο οποίο οι διαχειριστές έχουν πολύ πιο εξελιγμένες επιλογές moderation. Έχουμε ήδη κάποια καλά αποτελέσματα από τις οργανικά ανεπτυγμένες κοινότητες γύρω από διάφορα θέματα και αυτή είναι μια καλή ευκαιρία».

Το Viber πήρε μέρος στην ετήσια συνάντηση του "SaferInternet4kids". Θεωρείς ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του Viber είναι το ότι οι γονείς θεωρούν ότι είναι μια ασφαλής εφαρμογή για τα παιδιά τους;

«Στο Viber θεωρούμε πολύ σοβαρό ζήτημα την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια. Οπότε έχουμε επενδύσει πολλά στο να διαβεβαιώσουμε ότι προσφέρουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες μας. Το να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των γονιών είναι μια τεράστια τιμή και επίσης αποδεικνύει ότι αυτό το κανάλι είναι αναγκαίο. Δεν παρακολουθούμε τις προσωπικές συζητήσεις και οι ομάδες μας δουλεύουν συνεχώς για να εγγυηθούν την μέγιστη ασφάλεια σε ιδιωτικό περιβάλλον μεταξύ ανθρώπων, αυτή είναι προτεραιότητά μας. Το να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου είναι εξαιρετικά σημαντικό, αλλά το να τη διατηρούμε είναι ακόμα μεγαλύτερο επίτευγμα και είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στο να βελτιώνουμε συνεχώς τα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση».

Διάβασα κάπου ότι οι αναφορές του Viber αποκάλυψαν ότι οι Αμερικανοί είναι... πουριτανοί, αποφεύγοντας να στέλνουν μηνύματα με ρίσκο, καθώς και να στέλνουν όταν έχουν πιει. Τι μπορείς να μας πεις για την Ελλάδα;

«Αυτή η έρευνα διεξήχθη με έναν συνεργάτη που εξέτασε τις συνήθειες μηνυμάτων των Άγγλων και Αμερικανών χρηστών, εμείς δεν έχουμε πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες. Οπότε δεν υπάρχουν αντίστοιχα δεδομένα για την Ελλάδα. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι οι Έλληνες έχουν την τάση να ανταλλάσσουν περισσότερα μηνύματα από τον μέσο όρο της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής και τους αρέσουν συγκεκριμένα τα αυτοκόλλητα. Αυτό είναι μια πολιτισμική ιδιαιτερότητα, οι Έλληνες είναι περισσότερο εκφραστικοί και λατρεύουν την επικοινωνία. Επίσης, εδώ βλέπουμε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε θέματα που αφορούν το lifestyle και την ευεξία, λόγω της πολύ ισχυρής γυναικείας βάσης χρηστών στο Viber».

Ποιο είναι το όραμά σου για το Viber;

«Πιστεύω ότι το Viber έχει μια σπουδαία προοπτική να γίνει ένα ολοκληρωμένος άξονας επικοινωνίας, στον οποίο οι άνθρωποι θα μπορούν να αλλάζουν σκέψεις και συναισθήματα, αλλά επίσης να βρίσκουν περιεχόμενο με σημασία και λύσεις για να κάνουν την καθημερινή τους ζωή ευκολότερη. Δουλεύουμε για να ενσωματώσουμε διαφορετικούς παρόχους υπηρεσιών για να συμμετέχουν στο οικοσύστημά μας, από διανομείς φαγητού και εταιρίες ταξί, μέχρι ψηφιακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες, ηλεκτρονικό εμπόριο, τράπεζες και ασφαλιστικές. Σκέψου πόσο πιο εύκολο θα ήταν αν αντί να κατεβάζαμε 10 διαφορετικές εφαρμογές, να μπορούσαμε να οργανώσουμε τις βασικές μας ανάγκες σε μια οθόνη. Έτσι βλέπω το μέλλον των συζητήσεων και είναι πραγματικά λαμπρό».

 

Τελευταία Νέα