Η Θυσία: Απόδειξη πίστης (vid & pics)

Η Θυσία: Απόδειξη πίστης (vid & pics)

Το κύκνειο καλλιτεχνικό άσμα του Αντρέι Ταρκόφσκι. Ο Θεός αποκαλύπτεται στα μάτια του μεγάλου Ρώσου δημιουργού και εμείς απλά υποκλινόμαστε μέσω του G-Weekend.

Εν αρχή ην ο λόγος και μετά η δημιουργία, το θαύμα! Η λογική ικανότητα του ανθρώπου να επικοινωνεί με το θείο και να μεγαλώνει τον κόσμο που του δόθηκε. Η πίστη να ακολουθεί, διότι αν δεν πιστέψεις το θαύμα δεν σε βρίσκει. Μόνο αν πιστέψεις θα σου δοθεί. Τέλος, η θυσία. Η στιγμή που ο κόσμος μικραίνει, συρρικνώνεται, απειλείται με αφανισμό και για να μη χαθεί, εσύ πρέπει να δώσεις. Κάτι από τη ζωή σου, κάτι από τη ζωή, τη ζωή σου!

Αν ο λόγος είναι η αρχή, η σιωπή που επιβάλει το τέλος, είναι η παύση, η μεγάλη παύση για τη νέα αρχή, για μια ανανεωμένη λογική, για μια διαφορετική ματιά πάνω στη ζωή που συνεχίζεται. Έτσι ήταν πάντα. Ο κύκλος της αλήθειας που δικαιώνει τον λόγο και η απόδειξη της πίστης το σπάνιο φαινόμενο που τον κάνει άθραυστο.

Εάν πιστεύεις δεν αρκεί να το δηλώνεις, δεν αρκεί να το επιβεβαιώνεις. Πρέπει να παλεύεις με τον εαυτό σου, την ψυχή σου για να δώσεις ένα κομμάτι σου ως αντίδωρο σε αυτό που σου δόθηκε μόλις γεννήθηκες. Πρέπει να ταπεινωθείς, να νιώσεις ότι όλα όσα έκανες ήταν μάταια και η μεγάλη προσφορά είναι αυτή που θα σε σώσει ή θα σε κάνει να πορευτείς χωρίς λογική. “Η Θυσία” είναι η 54η ταινία που σας παρουσιάζει το G-Weekend Journal.

“Μιλώντας ποίηση”

“Η Θυσία”, το κύκνειο άσμα του “αγίου” Αντρέι Ταρκόφσκι. Προσφορά ανεκτίμητη στους απανταχού κινηματογραφόφιλους, στους πιστούς της τέχνης, της αδιαμεσολάβητης, αυτής που δεν χρειάζεται παραμορφωτικά φίλτρα και “μοντέρνες” σκέψεις. Ο Ταρκόφσκι “πέθανε” και “γεννιόταν” πάνω στο ταλέντο, αυτή την αιώνια ευχή και κατάρα. Ο Ταρκόφσκι που αν αναμετρήθηκε με τα μεγάλα ζητήματα της ζωής, τη δημιουργία, τη νοσταλγία, τη μνήμη, το επέκεινα, τη θυσία, το έκανε “μιλώντας ποίηση”. Πώς; Φτιάχνοντας εικόνες ρέουσες, στιλπνές, “τραυματισμένες” μα ανθεκτικές στον χρόνο. Κάδρα γεμάτα συναισθήματα, γεμάτα από το περίσσευμα της ψυχής του. Κάδρα που δεν χρειάζονταν εξήγηση μόνο το άδολο βλέμμα του θεατή για να μπορέσει να επικοινωνήσει. “Η Θυσία” είναι η τελευταία προσευχή ενός ανθρώπου που έζησε για να φροντίσει τον σπαραγμό της ζωής, να κρατήσει κάτι από το σώμα της. Η ποιητική ματιά του Ταρκόφσκι είναι μοναδική διότι δεν χρειάστηκε ποτέ να εξηγήσει τίποτα. Θεία κοινωνία, γενναιοδωρία για πιστούς και μη.

Η απόλυτη δοκιμασία

Ο Αλεξάντερ γιορτάζει τα γενέθλια του. Επιτυχημένος δημοσιογράφος, ζει σε ένα σπίτι στην εξοχή, απομονωμένος. Φίλοι και η οικογένεια του μαζί του για να γιορτάσουν. Πριν το γεύμα, μαθαίνουν από την τηλεόραση ότι ο Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος ξεκινά με τις πυρηνικές δυνάμεις να συγκρούονται. Ο αφανισμός της ανθρωπότητας αναπόφευκτος. Ο φόβος κυριαρχεί, πανικός και αμηχανία στις αντιδράσεις των παριστάμενων. Ο Αλεξάντερ αναλογιζόμενος τη σοβαρότητα της απειλής, πέφτει στα γόνατα και προσεύχεται, προσεύχεται μέσα από τα βάθη της ψυχής του και είναι διατεθειμένος να θυσιάσει την οικογένεια του αρκεί ο Θεός να αποτρέψει τον πόλεμο, την καταστροφή. Έτσι απλά ο Ταρκόφσκι βάζει τους ήρωες του και το κοινό στην απόλυτη δοκιμασία: αυτή της πίστης. Η λογική απειλείται και απαιτείται μεγάλη και εκτός ορίων ανθρώπινη πράξη που θα δείξει στον Δημιουργό ότι ο άνθρωπος υπάρχει και κρατά τον λόγο του. Ο Αλεξάντερ θα βάλει φωτιά στο σπίτι που τόσο αγάπησε, θα τρελαθεί, αλλά θα σώσει αυτούς που αγαπά.

Η καιόμενη βάτος του Ταρκόφσκι

Η ταινία έχει όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν μοναδική την καλλιτεχνική υπογραφή του Ταρκόφσκι: μεγάλα πλάνα, κάδρα μελετημένα στην εντέλεια, λυρισμός και ελεγεία, φιλοσοφικός στοχασμός και ένας λόγος ιερός, αφήγηση που με το κύρος των χαρακτήρων σε καθηλώνει, το υγρό στοιχείο σε κάθε πλάνο και η κάμερα εγκλωβίζει τη γύμνια της ψυχής. Στην εν λόγω ταινία υπάρχει και το “μπεργκμανικό” στοιχείο. Ο Ταρκόφσκι θαύμαζε τον μεγάλο Σουηδό Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μάλιστα, το φιλμ έχει γυριστεί στο Γκότλαντ, εκεί που ο Μπέργκμαν γύρισε τις περισσότερες ταινίες του. Επιπλέον, πρωταγωνιστεί ο Έρλαντ Γιόζεφσον, ενώ διευθυντής φωτογραφίας είναι ο Σβεν Νίκβιστ, μόνιμος συνεργάτης Μπέργκμαν. Ο Ρώσος αξιοποιεί το θεατρικό στοιχείο των έργων του Σουηδού και κάνει τη “Θυσία” μια μεγάλη εξομολόγηση. Ο Αλεξάντερ απολογείται για λογαριασμό της ανθρωπότητας στον γιο του. Ο Ταρκόφσκι μπλέκει αριστοτεχνικά το μεταφυσικό με το πραγματικό και αφήνει την εικόνα να “μιλήσει”. Τα χρώματα της φύσης, τα αντικείμενα... Ακόμη και στην τελευταία θρυλική σεκάνς -το σπίτι που καίγεται- είναι η φωτιά που επικοινωνεί με το κοινό, είναι η καιόμενη βάτος για την ολοκλήρωση της θυσίας, για την παρουσία του Θεού. Η ταινία έλαβε αρκετές διακρίσεις και είναι το κεφάλαιο που ολοκληρώνει τη Βίβλο του Αντρέι Ταρκόφσκι.

-χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από το flix.gr

Επόμενα Άρθρα

«Ο κόσμος να κάνει το καθήκον του απέναντι στον φασισμό!»

«Ο κόσμος να κάνει το καθήκον του απέναντι στον φασισμό!»

Ο Ολυμπιονίκης Αλέξανδρος Νικολαϊδης μπαίνει στο... ταπί του Gazzetta Weekend Journal και μιλάει για όλα. Αποκαλύπτει τον τρόπο που λειτουργούν οι Ομοσπονδίες, αναφέρεται στο θέμα Αντετοκούνμπο, στον φασισμό, στην παιδεία,...

Τα «ερυθρόλευκα» πρόσωπα του ντέρμπι με ΠΑΟΚ!

Τα «ερυθρόλευκα» πρόσωπα του ντέρμπι με ΠΑΟΚ!

To Gazzetta Weekend γράφει για τέσσερα βαριά... χαρτιά του Πέδρο Μαρτίνς στο ντέρμπι του Ολυμπιακού με τον ΠΑΟΚ που θα γίνει στο Καραϊσκάκη και το πως μπορεί να επηρεάσουν το...