Υπόθεση Καρλίτο: Το όνειρο και η συντριβή (vid & pics)

Υπόθεση Καρλίτο: Το όνειρο και η συντριβή (vid & pics)

bet365

Όταν η πορεία προς την αναγέννηση διαψεύδεται με τρόπο τραγικό. Μία από τις καλύτερες στιγμές του Μπράιαν Ντε Πάλμα. Ο Αλ Πατσίνο σφραγίζει την ταινία με την ερμηνεία του.

Τα όνειρα μπορούν να σε σώσουν αλλά μπορούν και να σε σκοτώσουν! Δεν είναι αυθύπαρκτα, αλλά είναι εύθραυστα και ανά πάσα στιγμή δύναται να εξαφανιστούν, να χαθούν όπως το φτερό στο άνεμο. Τότε, δεν παρασύρουν στο άγνωστο μόνο τις προσδοκίες και τη ζωή του μέλλοντος του υποκειμένου, αλλά και το υποκείμενο.

Τα όνειρα είναι ευχή και κατάρα. Αν συνδέσεις την ύπαρξη σου με αυτά, αυτόματα την προσφέρεις στη διάθεση της μοίρας, όποιες κι αν είναι οι συνέπειες. Ακόμη κι όταν τα εκπληρώνεις κάτι έχεις θυσιάσει, κάτι έχεις δώσει για να δώσεις μορφή και σχήμα στο όνειρο. Όταν όμως το όνειρο συντρίβεται, τότε συντρίβεται και η ζωή που το ακολουθεί.

Τότε η θυσία πάει χαμένη κι ας ήταν όμορφο και επίπονο το ταξίδι μέχρι εκεί. Το όνειρο και η πραγματοποίηση του είναι η δοκιμασία που κάθε άνθρωπος περνά για να πάει λίγο πιο πέρα τον εαυτό του. Είναι η αίσθηση της ζωντάνιας, είναι η απάντηση στο γιατί ζούμε. Το όνειρο όμως δεν είναι εκεί και μας περιμένει. Μας βρίσκει και μας επιβάλλει την πραγμάτωση του. Είναι προβολή από το μέλλον που απλά περιμένει και μας κοιτά και όταν συναντήσει τα μάτια μας, τότε μια εικόνα σε χρόνο που “τρέχει” μας καλεί να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας. Η Υπόθεση Καρλίτο είναι η 45η ταινία που σας παρουσιάζει το G-Weekend Journal.

Το μετά ενός γκάνγκστερ

Η ταινία φέρει την υπογραφή του Μπράιαν Ντε Πάλμα κι αν θέλουμε να την κατατάξουμε θα λέγαμε ότι είναι “γκαγκστερική” αλλά σε διαφορετικό μοτίβο εντασσόμενη. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε την ιστορία συμμορίας όπως στα “Καλά παιδιά”, ή της οικογένειας στην περίπτωση του “Νονού”. Εδώ, είναι η ιστορία ενός πρώην εμπόρου ναρκωτικών αφού έχει αποφυλακιστεί και προσπαθεί να ξεκινήσει νέα ζωή. Η ταινία μας αφηγείται το μετά της συμμορίας, της οικογένειας μαφιόζων, των γκάνγκστερ. Γι' αυτό και έχει ενδιαφέρον. Η ειλικρίνεια στον λόγο και στην προσπάθεια του κεντρικού ήρωα να ζήσει διαφορετικά είναι ο κορμός της ιστορίας και αυτό που τη κάνει ελκυστική. Ο Καρλίτο Μπριγκάντε θέλει να ζήσει το όνειρο του και ο θεατής καλείται να δει πώς θα το κάνει αυτό; Πώς θα αποφύγει τους δαίμονες του παρελθόντος που ακόμη ζουν και που δεν έχουν διάθεση να τον αφήσουν. Η ιστορία του είναι αγώνας επιβίωσης, είναι το κυνήγι για το άπιαστο, είναι η προσπάθεια να ολοκληρωθεί η μεταμόρφωση και το όνειρο να γίνει αλήθεια. Στο περιβάλλον όμως που καλείται να συμβεί όλο αυτό είναι καταδικασμένο. Στην ουσία ο αμαρτωλός του παρελθόντος ετοιμάζεται να θυσιάσει τον εαυτό του και η διαδρομή για το όνειρο θα είναι ο βωμός της θυσίας.

Το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο

Ο Καρλίτο Μπριγκάντε, μετά από πέντε χρόνια στη φυλακή, αποφυλακίζεται. Ενώπιον του δικαστή δηλώνει ευθαρσώς ότι είναι έτοιμος να ξεκινήσει νέα, έντιμη ζωή. Κανείς δεν τον πιστεύει. Ούτε ο δικαστής, ούτε ο δικηγόρος-φίλος του, ούτε φυσικά οι παλιοί γνωστοί και όσοι είναι ακόμη ζωντανοί στους δρόμους που παρανόμησε. Το όνομα του είναι θρύλος στους κόλπους των συμμοριών, των διακινητών ναρκωτικών και των πάσης φύσεως μικροκακοποιών. Η παραμονή στη φυλακή έχει μεγαλώσει τον μύθο του και όλοι θέλουν να είναι δίπλα του. Ο ίδιος όμως δεν θέλει κανέναν. Το μόνο που θέλει είναι να μαζέψει αρκετά χρήματα για να γίνει συνεταίρος σε εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων στις Μπαχάμες! Από “Βασιλιάς”, ταπεινός υπηρέτης. Η έντιμη πορεία όμως μέσα σε έναν κόσμο παρανομίας, κακών προθέσεων και βίαιων ενεργειών δεν έχει τύχη. Το τέλος της διαδρομής είναι προδιαγεγραμμένο και ο Καρλίτο το ξέρει. Απλώς καθυστερεί το αναπόφευκτο με την ψευδαίσθηση της ικανοποίησης του ονείρου. Και είναι ψευδαίσθηση διότι στο νοσηρό κόσμο που επιχειρεί, πέρα από την απαξίωση της ανθρώπινης ζωής, η προδοσία είναι κανόνας. Ο καθένας κοιτά τον εαυτό του και όταν βρεθείς σε μειονεκτική θέση, τότε είσαι καταδικασμένος.

Η σταθερή αξία Αλ Πατσίνο

Ο Ντε Πάλμα επιλέγει να αφηγηθεί την ιστορία γνωρίζοντας τη δυσάρεστη κατάληξη. Από το ξεκίνημα αφήνει σημάδια που οδηγούν στην τραγωδία. Από τη συμπλοκή και τη δολοφονία του ξαδέλφου του στο μπαρ, την επικίνδυνη συμπεριφορά του δικηγόρου του που τον καθηλώνει στο παρελθόν, ως την εμπλοκή του σε υποθέσεις της ιταλικής μαφίας. Το μόνο που τον κρατά είναι η σχέση του με τη γυναίκα που αγάπησε. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται το μελαγχολικό, θλιβερά αναπόδραστο στοιχείο του φιλμ. Ο ρυθμός είναι αργός και σταθερός και με τη φωνή του ήρωα-αφηγητή είναι σαν να παρακολουθούμε εξόδιο ακολουθία.

Ο Αλ Πατσίνο μας δίνει μία ακόμη δυνατή ερμηνεία. Παρά το γεγονός ότι έχει ξαναβρεθεί σε “γκανγκστερικό” περιβάλλον, δεν μπορούμε να τον ταυτίσουμε με προηγούμενες εμφανίσεις. Ισορροπεί ανάμεσα στον παράνομο που ακόμη ζει μέσα του και σε αυτόν που μένει τίμιος και θέλει να ζήσει, επιτέλους, κάτι διαφορετικό. Ο Σον Πεν υποδύεται τον δικηγόρο του και δίνει εύκολα την εικόνα του διεφθαρμένου και θρασύδειλου ανθρώπου που νομίζει ότι μπορεί να τα βάλει με κάτι πιο μεγάλο απ' αυτόν. Η Πενέλοπε Αν Μίλερ απλά και δίχως ιδιαίτερη σπουδή γίνεται η ερωμένη-σύντροφος του Καρλίτο που μένει δίπλα του ως το τέλος. Η Υπόθεση Καρλίτο μένει ως η διαδρομή που αξίζει να ζήσεις τη διάψευση της.

 

Τελευταία Νέα