Ιμπραΐμοβιτς vs Νταλί: Ένα επιτηδευμένα παρανοϊκό ντέρμπι

Ιμπραΐμοβιτς vs Νταλί: Ένα επιτηδευμένα παρανοϊκό ντέρμπι

Οταν ο χωροχρόνος βραχυκύκλωσε στο απόλυτο Dejavu. Το G-Weekend Journal ακολουθεί το ατέρμονο ταλέντο που παλεύει στην αιωνιότητα και ενώνει τους πίνακες του Σαλβαδόρ με τα ψαλιδάκια του Ζλάταν.

Επιμέλεια:

Κάπου σ' έχω ξαναδεί, κάτι μου θυμίζεις. Κάπου έχω ξανακούσει αυτά τα λόγια αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ που. Ισως σ' ένα όνειρο, ίσως σε μια άλλα στιγμή, μίαν άλλη ζωή. Προμνησία, ή αλλιώς Dejavu. Είναι η αίσθηση πως το έχεις ξαναζήσει, πως τον έχεις ξαναγνωρίσει αυτόν τον εκκεντρικό, υπερόπτη, μεγαλομανή, θρασύ, εγωιστή, εγωπαθή, κομπλεξικό, οξύθυμο και αλλοπρόσαλλο καλλιτέχνη. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως πρόκειται για ένα εγκεφαλικό error, ένα απλό σφάλμα του εγκεφαλικού σέρβερ, όμως η ταύτιση του Σαλβαδόρ Νταλί με τον Ζλάταν Ιμπραίμοβιτς ίσως να είναι αρκετή, ώστε να διαψευστεί η επιστημονική κοινότητα.  

Μπορεί να φταίει ο εκκεντρικός τρόπος σκέψης. Ισως το άκρως ιδιαίτερο ταλέντο του καθενός, αλλά ο Σαλβαδόρ και ο Ζλάταν, παρά το ότι περπάτησαν συγχρόνως μόνο για 8 χρόνια στην αχνή μπλε κουκίδα, όπως ο Καρλ Σέιγκαν ονομάζει τη Γη, έχουν τόσες ομοιότητες που σε κάνουν να ξανασκέφτεσαι το ενδεχόμενο της μετενσάρκωσης.

Σ: "Έχω τον Νταλινιακό τρόπο σκέψης"
Ζ: "Είναι το Ζλάταν-style"


Το πρόσωπο του πολέμου VS ο πόλεμος με τον εαυτό του

 

Όταν το χωροχρονικό συνεχές βραχυκύκλωσε
Ο Χωροχρόνος είναι ένα, καθόλου απλό και κατανοητό, μαθηματικό μοντέλο σύμφωνα με το οποίο ο χώρος και ο χρόνος ενώνονται σε μία συνέχεια. Το κλειδί της εξίσωσης αυτής είναι η τέταρτη, καλά κρυμμένη από το ανθρώπινο μάτι, διάσταση η οποία διαφέρει παρασάγγας από τις άλλες τρεις του ευκλείδειου χώρου. Όμως, όπως κάθε καλοκουρδισμένη μηχανή, έτσι και το χωροχρονικό συνεχές σε τακτά χρονικά διαστήματα βραχυκυκλώνει, λες και ένα βέλος δημιουργεί μια ρωγμή. Και έτσι ξαφνικά η γη γίνεται επίπεδη, κοσμικές σήραγγες συνθέτουν τις κατάλληλες συνθήκες για ταξίδια στο χρόνο και το μέγα ταλέντο ταξιδεύει στην αιωνιότητα, αναζητώντας τρόπο έκφρασης.

Το 1981 ήταν μία από αυτές τις στιγμές. Ηταν η χρονιά που γεννήθηκε ο Ζλάταν Ιμπραίμοβιτς. Εκείνη την χρονιά η πιο επιτηδευμένα παρανοϊκή φυσιογνωμία του σύγχρονου καλλιτεχνικού κόσμου, ο Σαλβαδόρ Νταλί, ζωγραφίζει τον τελευταίο του πίνακα, χτυπημένος από την ασθένεια του Πάρκινσον, η οποία δολοφόνησε ακαριαία το ταλέντο του. Και με μία Κοελική αλχημεία, το ταλέντο αυτό ταξίδεψε στον χωροχρόνο και πέρασε 'επιθετικά' στον Ζλάταν.  

Σαλβαδόρ: "Είστε ανίκανοι να κρίνετε ένα ταλέντο σαν τον Σαλβαδόρ Νταλί, αρνούμαι να με κρίνετε".
Ζλάταν: "Αποφάσισα το μέλλον μου. Εγώ αποφάσισα τι θα κάνω. Κανένας άλλος".

Σαλβαδόρ: "Για να αποκτήσεις μία διαρκώς αναπτυσσόμενη και διαρκή κοινωνική αποδοχή, καλό θα είναι να έχεις ένα τεράστιο ταλέντο, να το δείξεις σε μικρή ηλικία, δίνοντας ισχυρή κλωτσιά στην κοινωνία που τόσο αγαπάς. Μετά, θα έχεις όλον τον χρόνο να είσαι απλά ΣΝΟΜΠ".
Ζλάταν: "Διαβάζω συνεχώς πως οι άνθρωποι με θεωρούν υπερόπτη, λένε πως είμαι σνομπ και κακός χαρακτήρας. Είναι κάτι που το έχω από μικρή ηλικία".

Σαλβαδόρ: "Για δύο πράγματα είμαι ευγνώμων, που είμαι Ισπανός και που είμαι ο Νταλί"
Ζλάταν: "Ό,τι συμβαίνει στη ζωή, έπρεπε να συμβεί, είναι η μοίρα σου. Εμένα η μοίρα μου ήταν να είμαι ο Ζλάταν".

Σαλβαδόρ: "Ευφυία χωρίς φιλοδοξία είναι σα πουλί χωρίς φτερά".
Ζλάταν: "Δεν έχω συνηθίσει να μην κερδίζω τίποτα".



Ο παραισθησιογόνος ταυρομάχος VS ο παραισθησιογόνος ποδοσφαιριστής

Το Σύμπλεγμα του Θεού
Το σύμπλεγμα του Θεού ή αλλιώς το «σύμπλεγμα του Ιεχωβά» περιγράφει τη νεύρωση κατά την οποία το άτομο χαρακτηρίζεται από εγωιστική μεγαλομανία, ενώ το κόμπλεξ του ξεπερνάει το ναρκισσισμό, καθώς λατρεύει την εξιδανικευμένη εικόνα, που ο ίδιος έχει σχηματίσει για τον εαυτό του. Με λίγα λόγια, το άτομο ζει την ψευδαίσθηση του μεγαλείου και της παντοδυναμίας, ενώ συνηθίζει να αναφέρεται στον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο.

Σαλβαδόρ: "Η ελευθερία κάθε μορφής είναι ότι χειρότερο για τη δημιουργικότητα. Ο Νταλί πέρασε δύο μήνες σε φυλακή της Ισπανίας και αυτοί οι δύο μήνες ήταν οι πιο χαρούμενες στιγμές στη ζωή μου".
Ζλάταν:"Ο Ζλάταν δεν περνάει από οντισιόν, είτε τον ξέρεις είτε δεν τον ξέρεις".

Σαλβαδόρ: "Στα 6 μου ήθελα να γίνω μάγειρας, στα 7 μου ήθελα να γίνω ο Ναπολέων… Κάθε φορά όμως που ξυπνάω βιώνω την απόλυτη ευχαρίστηση, αυτή του να είμαι ο Σαλβαδόρ Νταλί…"
Ζλάταν: "Μόνο ο Θεός ξέρει... και του μιλάς αυτή τη στιγμή"

Σαλβαδόρ: "Δύο κακά μπορούν να σε βρουν στη ζωή, το ένα είναι να μην είσαι ο Σαλβαδόρ Νταλί".
Ζλάταν: "Δε μπορώ να συγκρατήσω τα γέλια μου όταν σκέφτομαι πόσο τέλειος είμαι".

Σαλβαδόρ: "Δεν κάνω ναρκωτικά, είμαι τα ναρκωτικά".
Ζλάταν: "Δε χρειάζομαι τρόπαια για να ξέρω πως είμαι ο καλύτερος".

Κι αν δεν είναι τελικά σύμπλεγμα; Και αν απλά οι υπόλοιποι αδυνατούμε να αντιληφθούμε το μεγαλείο αυτό; Στις περιπτώσεις των Νταλί και Ιμπραίμοβιτς, το μεγαλείο του ταλέντου τους, είτε τους συμπαθείς είτε όχι, είναι αδιαμφισβήτητο.


Ψαλιδωτή ουρά VS το ψαλιδάκι του σκορπιού

Η τέχνη του να παράγεις κάλλος
Καλλιτέχνης... μία έννοια τόσο ασαφής. Σύμφωνα με κάθε λεξικό, είτε γραμματικό είτε εμπειρικό, ο καλλιτέχνης είναι το προικισμένο με ταλέντο άτομο. Eκείνο που δημιουργεί σε κάποιον τομέα της τέχνης. Τι είναι όμως η τέχνη; Στην αρχαιότητα, τέχνη ήταν τα γράμματα, το θέατρο, η μουσική, ο χορός, η αγγειοπλαστική, η γλυπτική, η αρχιτεκτονική και τα κοσμήματα. Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά, τέχνη έγινε, μεταξύ άλλων, και το ποδόσφαιρο. Και μπορεί ο Σαλβαδόρ Νταλί να ήταν ο εκφραστής του κινήματος του υπερρεαλισμού, ο Ζλάταν κατάφερε να γίνει, σίγουρα, ένας από τους σημαντικότερους εκφραστές της νέας αυτής μορφής τέχνης που εκφράζεται με την μπάλα να κυλάει στην πράσινη τσόχα.

Σαλβαδόρ: "Πραγματικός καλλιτέχνης δεν είναι αυτός που εμπνέεται, αλλά αυτός που εμπνέει".
Ζλάταν: "Όπου κι αν πάω, ο κόσμος με αναγνωρίζει, με φωνάζει με το όνομά μου, ζητοκραυγάζουν".

Σαλβαδόρ: "Δε ζωγραφίζω ένα πορτραίτο βάση αυτού που βλέπω, το υποκείμενο που βλέπω πρέπει να παλέψει να γίνει αυτό που ζωγραφίζω"
Ζλάταν: "Αυτό που κάνει ο Κάριου με την μπάλα, εγώ το κάνω με ένα πορτοκάλι".



Ο τελευταίος πίνακας του Ντανί VS ο Ζλάταν βάζει τις τελευταίες πινελιές του στην Αμερική

 

Η Αχνή Μπλε Κουκίδα... που ονομάζεται Γη
"Κοιτάξτε ξανά αυτή την τελεία, αυτή την κουκκίδα. Η Γη είναι μια πολύ μικρή σκηνή σε ένα αχανές κοσμικό στάδιο. Κάθε άνθρωπος που γνώρισες, που έμαθες, που θαύμασες έζησε εδώ – σε ένα μικρό, αιωρούμενο μόριο σκόνης μέσα σε μια ηλιαχτίδα." Για εκατομμύρια χρόνια, στη μπλε κουκίδα που αιωρείται στο ατέρμονο σκοτάδι του σύμπαντος, μεγάλες φυσιογνωμίες, τεράστια ταλέντα και ανεξίτηλοι, στη μνήμη, άνθρωποι περπατάνε τα ίδια χώματα και υπογράφουν το δικό τους αυτόγραφό στη λεωφόρο της δόξας της ανθρωπότητας. Και ακόμα κι αν φύγουν από το προσκήνιο, από την ίδια τη ζωή, το τέλος τους ξαναγίνεται αρχή. Γιατί αυτή είναι η μοίρα του σύμπαντος, το παρελθόν να γίνεται μέλλον και πάλι απ την αρχή.

Σαλβαδόρ: "Μην ετοιμάσετε νεκρολογίες, είμαι αθάνατος. Μια μεγαλοφυΐα δεν έχει το δικαίωμα να πεθάνει".
Ζλάταν: "Ήρθα σα βασιλιάς, φεύγω σαν θρύλος"…

* Η Ματίλντα Καλλιοντζή είναι σπουδάστρια στο Κέντρου Αθλητικού Ρεπορτάζ

Επόμενα Άρθρα

Μαρία, φωτιά και λάβρα! (pics)

Μαρία, φωτιά και λάβρα! (pics)

Η ultra σέξι Μαρία Αλεξάνδρου προκαλεί σε κάθε εμφάνιση της και υπόσχεται μέσα από το G-Weekend νέες μεγάλες εκπλήξεις!

Το dislike των social media και η επίδραση στη ζωή μας! (poll & vid)

Το dislike των social media και η επίδραση στη ζωή μας! (poll & vid)

Το G-Weekend ξεδιπλώνει μέσα από ευρήματα πρόσφατων ερευνών την αρνητική πλευρά των social media με την υπερβολική χρήση, την αποξένωση αλλά και τα θέματα με κατάθλιψη και μοναξιά που μπορούν...