Το αστείο supercar που έσωσε την BMW

Χρήστος Κιούσης
Το αστείο supercar που έσωσε την BMW

bet365

Τι είναι supercar για εσάς; Ένα εξωτικό αυτοκίνητο με διαστημικό σχεδιασμό βγαλμένο από τα καλύτερα τούνελ αεροδυναμικής; O Χρήστος Κιούσης έχει άλλη άποψη και την γράφει στο Weekend!

Μια βολίδα με εξωπραγματική επίδοση στα 0-100; Ένα υπερπολυτελές σαλόνι με δέρματα, ανθρακονήματα, το καλύτερο mediaplayer, τα πιο racelikebucketκαι τον πιο ακριβή επιλογέα ταχυτήτων ή το πιο νευρικό αυτόματο κιβώτιο;

Μήπως το supercar των ονείρων σας έχει εξαψήφια τιμή πώλησης, είναι χειροποίητο και παράγεται σε μικρό αριθμό κομματιών, με αποτέλεσμα να πωλείται από τη γέννησή του με προπαραγγελίες;

Ακόμα κι αν η BMW διέθετε όλα τα παραπάνω στοιχεία στην γκάμα της λίγο μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι εξαιρετικά αμφίβολο, αν θα υπήρχε σήμερα στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μεταπολεμική Γερμανία ήταν μαύρη κι άραχνη, το οικονομικό της θαύμα, αν και επιδοτούμενο από τους νικητές Αμερικάνους, θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολο, αν δεν πατούσε πάνω σε απλές και χρηστικές κατασκευές.

Ο βαυαρικός γίγαντας της αυτοκίνησης στηρίχτηκε πάνω σε τρία ουσιαστικά μοντέλα για να ορθοποδήσει, ένα εκ των οποίων κάθε άλλο παρά με αυτοκίνητο έμοιαζε. Μάλλον παγκάκι με ρόδες θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κάποιος, βατραχάκι με μια μόνο πόρτα κι αυτή εμπνευσμένη από ψυγείο, η οποία ανοιγόκλεινε παίρνοντας και το τιμόνι μαζί της!

Το isetta ήταν ένα μοντέλο που είχα ακούσει πολλά χρόνια πριν, αλλά δεν φανταζόμουν ποτέ, ότι θα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά. Κι όμως ποτέ μη λες ποτέ στο να συναντήσεις μια μέρα έναν ωραίο τρελό με ένα χαοτικό παιδικό δωμάτιο στα thirtysomething του, γεμάτο μοντέλα αυτοκινήτων, τιμόνια, λεβιέδες ταχυτήτων, σήματα, κλειδιά και γενικά ό,τι θα μπορούσε να είναι ενδεικτικό της αγάπης του για το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα ο εφιάλτης κάθε νοικοκυράς.

Όταν μάλιστα πήγα στην επιχείρησή του στην έδρα της εταιρίας Caraki (car + Άκη χαχα), είδα με έκπληξη το βαυαρικό αυτοκινούμενο έντομο σε κατάσταση, που θα τη ζήλευε ακόμα κι ο πρώτος ιδιοκτήτης του!

Καλοφτιαγμένο, καλογυαλισμένο, με ολοκαίνουργιο σαλόνι και την λεπτομέρεια που με σκότωσε, ένα ωραιότατο καλαθάκι πικ νικ προσαρμοσμένο στο πίσω μέρος, που βάζω στοίχημα πως, αν το άνοιγα, θα έβρισκα σίγουρα σερβίτσια, τιρμπουσόν και ίσως κάπου μια κουβέρτα έτσι, για να το στρώσουμε βρε αδερφέ. Το καμάρι του Άκη και το πως γυάλιζαν τα μάτια του όσο περιεργαζόμουν το isseta,νομίζω δεν το έχω δει στα μάτια ευτυχισμένων κατόχων υπεραυτοκινήτων ποτέ ξανά. Το γιατί είναι απλό.

Ο τύπος έβαλε άπειρο χρόνο πάνω σε αυτή την αναπαλαίωση, ψάχνοντας 4 χρόνια για να μαζέψει τα γνήσια ανταλλακτικά, 2 χρόνια για τις εργασίες κι έφερε 23 (!) πόρτες μέχρι να βρεθεί αυτή, που θα κούμπωνε τέλεια στο καναπεδό-αυτοκίνητο με τα 247 κυβικά εκατοστά και τους 12 ίππους. Κάτι σαν το γοβάκι της Σταχτοπούτας ένα πράγμα.

Ο Άκης Αθανασίου φίλος μου πια, είχε και το θράσος να το οδηγήσει μεταφέροντας κι ένα μεγάλο κουτί με τρίγωνα Πανοράματος (πάντα ο Άκης σκάει με ένα κουτί τρίγωνα) από την Θεσσαλονίκη μέχρι την περιοχή της Θέρμης, έτσι για να μας το δείξει και βράδυ, όταν μας έφερε και το ιστορικό μοντέλο της Vespa,που στολίζει το πλατό του Ράδιο Αρβύλα.

Φανταστείτε τι έπαθαν, όσοι τον προσπέρασαν στον κεντρικότατο δρόμο Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής ! Ταξίδι στον χρόνο κανονικό!

Πρόσφατα είδα την καινούργια πρόταση της BMW για το ηλεκτροκίνητο isetta του 2018 και φαντάστηκα να κοιτάζονται αντικριστά το παρελθόν της ανάγκης και το παρόν του πειραματισμού της πολυτέλειας. Μια βαυαρική διαδρομή από το ναδίρ στο ζενίθ.

Φυσικά ο Άκης είναι συνολικά λάτρης του κλασικού και όχι μόνο αυτοκινήτου και πλέον έχει την ευκαιρία να επιχειρεί με το Caraki και το tootoo.gr στον χώρο που αγάπησε από παιδί. Ένας άντρας που θα παίζει αιώνια με τα αυτοκινητάκια του. Ποιος δε θα το ζήλευε αυτό ;

 

Τελευταία Νέα