«Οι αρχές της Μπάρτσα είναι μέρος του DNA της Viber!»

Θάνος Σαρρής
«Οι αρχές της Μπάρτσα είναι μέρος του DNA της Viber!»

bet365

Ο CEO της Viber, Τζαμέλ Αγκάουα, μιλάει στο Gazzetta Weekend Journal για τη φιλοσοφία της εταιρείας επικοινωνίας που κατέκτησε τον κόσμο, την Ελλάδα, αλλά και το «άνοιγμα» στον αθλητισμό και τη Μπαρτσελόνα!

Αποτελεί μια εφαρμογή... φαινόμενο. Το Viber συνδέει πάνω από 800 εκατομμύρια χρήστες στον κόσμο και σύντομα αναμένεται να ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο. Φροντίζει, την ίδια στιγμή, να εμπλουτίζει την επικοινωνία με συνεχώς νέα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες, επενδύοντας παράλληλα πολλά στην αξιοπιστία, καθώς δεν έχει κρασάρει ποτέ, αλλά και στο feedback των χρηστών. Στην Ελλάδα, περίπου το 50% του πληθυσμού χρησιμοποιεί Viber για την επικοινωνία του, αριθμός που πραγματικά προκαλεί ίλιγγο! Από το 2014 έχει τη στήριξη του ιαπωνικού Κολοσσού της τεχνολογίας, Rakuten, η οποία αποτελεί και την μητρική εταιρεία της εφαρμογής.

Ο Τζαμέλ Αγκάουα ανέλαβε στις αρχές Φεβρουαρίου τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου με στόχο να πάει την επιτυχημένη εφαρμογή ένα βήμα παραπάνω, την μετατροπή του σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα. Το λανσάρισμα των Public Accounts, αλλά και οι συνεργασίες με κολοσσούς του αθλητισμού, όπως η Μπαρτσελόνα και οι Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς. Για την συνεργασία με τους «μπλαουγράνα» μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ΕΔΩ (click).

Ο CEO της Viber ταξίδεψε στην Ελλάδα για σχετική εκδήλωση και βρήκε χρόνο να μιλήσει στο Gazzetta Weekend Journal για τις αρχές που οδήγησαν την εταιρεία του στην κορυφή και φυσικά το «άνοιγμα» στον αθλητισμό και τους λόγους που καθιστούν τη χώρα μας μοναδική!

Ποια είναι η βασική φιλοσοφία της Viber, που την οδήγησε σε μια τόσο γρήγορη ανάπτυξη;

«Είναι σημαντικό το ότι από την πρώτη στιγμή έμεινε πιστή στην βασική της αρχή. Να ενώνει τους ανθρώπους ελεύθερα και με ασφάλεια. Προσπάθησα να αλλάξω κάποια πράγματα από όταν ανέλαβα, αλλά αυτό δεν το άλλαξα και ούτε πρόκειται να το αλλάξω. Ελεύθερα και με ασφάλεια. Κάθε λέξη σε αυτή την πρόταση είναι σημαντική. Ενώνουμε τον κόσμο, τους επιτρέπουμε να συζητήσουν και να μοιραστούν τα συναισθήματά τους. Σε όλους, όπου και να είναι, από όπου και να είναι. Ελεύθερα, άνθρωποι που πριν δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα, πλέον μπορούν να επικοινωνούν με εκείνους που επιθυμούν. Για την Ελλάδα για παράδειγμα είναι πολύ σημαντικό. Υπάρχουν τόσοι πολλοί Έλληνες σε όλον τον κόσμο, που ζουν σε διαφορετικές χώρες και πιθανόν ένας από τους λόγους που είμαστε τόσο δημοφιλείς στη χώρα σας είναι ότι επιτρέπουμε σε αυτούς τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν ελεύθερα. Και με ασφάλεια, όπως είπαμε πριν, γιατί είμαστε μια εφαρμογή -και δεν είναι πολλές- που παρέχουμε ασφάλεια στις επικοινωνίες, με κρυπτογράφηση. Είναι σημαντικό, γιατί δεν μπορούμε να διαβάσουμε τα μηνύματα, ούτε να ακούσουμε τις κλήσεις κανενός, ούτε να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες τους για διαφημιστικούς λόγους, όπως κάνουν για παράδειγμα άλλες εταιρίες. Αυτά είναι τα θεμέλια για την εταιρεία και παραμένουν τα πιο σημαντικά στοιχεία της Viber».

Aπό τον Ιούλιο του 2016 οι χρήστες του Viber έχουν αυξηθεί κατά περίπου 100 εκατομμύρια. Παρατηρείται δηλαδή αύξηση μεγαλύτερη από 10% το χρόνο. Γιατί θεωρείτε ότι σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο κόσμος επιλέγει το Viber;

«Υπάρχουν διαφορές με τον ανταγωνισμό, αλλά και ομοιότητες φυσικά. Αν δείτε το τοπίο των εφαρμογών μηνυμάτων πρώτα από όλα είναι κάποιες που χρησιμοποιούνται για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Για παράδειγμα το Snapchat, είναι ένα εξαιρετικό προϊόν για εφαρμογές κάμερας. Πολλοί χρήστες το χρησιμοποιούν μόνο για την κάμερα, τα φίλτρα και όλα αυτά. Έχει πλάκα, αλλά όταν θέλουν να μιλήσουν για κάτι σοβαρό δεν το επιλέγουν. Ο κόσμος δεν ανταλλάζει "κανονικά" μηνύματα μέσω αυτού. Το δεύτερο είναι ότι υπάρχουν κάποιες εφαρμογές που δεν είναι ασφαλείς ή έχουν πολλές διαφημίσεις και τρόπους να διαβάζουν τις επιλογές σου. Αν και υπάρχουν κι άλλες που είναι ανάλογου προφίλ με εμάς, νομίζω πως το Viber είναι η μοναδική στην οποία μπορείς να βρεις τόσους πολλούς τρόπους για να εκφράσεις τα συναισθήματά σου.

Δεν είναι μόνο τα μηνύματα ή οι κλήσεις, αλλά η δυνατότητα να στείλεις αυτοκόλλητα που σε εκφράζουν, να έχεις πρόσβαση στα gifs, στα βίντεο με την επέκταση του YouTube. Μπορείς λοιπόν να συζητήσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και αυτή η ποικιλία επιλογών είναι πολύ μεγάλη στο Viber σε σύγκριση με άλλες εφαρμογές. Φυσικά, ένας από τους λόγους που επιλέγεις ένα app είναι επειδή έχεις φίλους που το χρησιμοποιούν επίσης. Οπότε είναι φυσικό σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου το 50% περίπου του πληθυσμού χρησιμοποιεί το Viber, να υπάρξει προτίμηση προς αυτό. Όλα αυτά κάνουν τη διαφορά και επίσης υπάρχει ένας ακόμα απλός λόγος. Το Viber δεν έχει "πέσει" ποτέ. Τόσα χρόνια ανταλλάσσουμε δις μηνυμάτων και το σύστημα δεν έχει καταρρεύσει ποτέ. Είναι λοιπόν αξιόπιστο. Στέλνεις τα μηνύματα, φτάνουν. Τα βλέπει μόνο ο αποστολέας και ο παραλήπτης. Τέλος. Η Viber κάνει πολύ καλή δουλειά με την αξιοπιστία της».

Γιατί ποδόσφαιρο και γιατί Μπαρτσελόνα;

«Θα έλεγα αθλητισμός γενικότερα, όχι ποδόσφαιρο. Επειδή έχουν όλα να κάνουν με το μοίρασμα συναισθημάτων. Δείτε την καθημερινότητά σας. Υπάρχουν χρηστικά μηνύματα που ανταλλάζετε με τους φίλους σας και συναισθηματικά μηνύματα. Και ο αθλητισμός είναι μια μηχανή που δημιουργεί συναισθήματα. Είναι συχνό θέμα συζήτησης ανάμεσα στον κόσμο. Η Μπαρτσελόνα είναι πιθανότατα στο top 5 των κορυφαίων αθλητικών brand παγκοσμίως. Είναι γνωστή παντού και ήταν πολύ σημαντικό για την Rakuten, την μητρική μας εταιρία, να συνάψει συνεργασία με μια πασίγνωστη φίρμα. Η Μπάρτσα επίσης είναι ένας οργανισμός που μας αρέσει πολύ. Υπάρχουν πολλοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι που έχουν χρήματα να προσελκύσουν τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο, όταν φτάνουν στο πικ τους, όπως για παράδειγμα η Παρί Σεν Ζερμέν. Και υπάρχουν κλαμπ όπως η Μπαρτσελόνα που έχουν την δυνατότητα να αναδείξουν από μικρή ηλικία παίκτες, όπως ο Μέσι και να τους προετοιμάσουν για να γίνουν οι καλύτεροι στον κόσμο. Αυτό μας αρέσει, είναι μέρος του DNA μας. Θέλαμε να συνεργαστούμε με έναν οργανισμό που ενδιαφέρεται για τις αρχές της εκπαίδευσης, της προπόνησης των παιδιών για να γίνουν πρώτα καλοί άνθρωποι και μετά πρωταθλητές. Αυτή η συνεργασία επίσης επιτρέπει στη Viber να έχει πρόσβαση σε μοναδικό περιεχόμενο και προσφέρει στους χρήστες μας κάποιες νέες εμπειρίες. Μπορείς για παράδειγμα να ψηφίσεις τον MVP και να κερδίσεις ένα εισιτήριο VIP στο Καμπ Νόου. Είναι κάτι που έχει πλάκα να το κάνεις και να το μοιραστείς με τους φίλους σου. Το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στην Ευρώπη, αλλά όχι και τόσο στην Αμερική. Γι' αυτό και η Rakuten υπέγραψε συμφωνία με τους Γκόλντεν Στέιτ Ουόριορς».

Γι' αυτό ήθελα να σας ρωτήσω στη συνέχεια. Αν σκοπεύετε αν επεκταθείτε σε άλλες ομάδες ή άλλα σπορ, μετά και την ανακοίνωση της συνεργασίας με τους Ουόριορς...

«Όπως είπα ο αθλητισμός είναι πολύ σημαντικός για τη Viber και κατ' επέκτασιν για τη Rakuten, η οποία πάντα είχε ενδιαφέρον για τα σπορ. Κατέχει την ομάδα Κόμπι στην Ιαπωνία, μια ομάδα μπέιζμπολ, αρκετά γκολφ κλαμπ. Οι Ουόριορς αποτελούν μια φανταστική συνεργασία. Δεν είναι μόνο το ότι είναι η καλύτερη ομάδα, αλλά οι αξίες που έχουν είναι εντυπωσιακές. Ζω στο Σαν Φραντσίσκο και είμαι τεράστιος φαν. Βλέπεις αυτούς τους παίκτες και είναι πολύ ταπεινοί, περνούν πολύ χρόνο με τα παιδιά, κυρίως σε δύσκολες περιοχές. Και προσπαθούν να βοηθήσουν την κοινότητα. Και αυτό είναι κάτι που πραγματικά εκτιμούμε. Η συμφωνία είναι φανταστική και όσον αφορά το προϊόν, θα είμαστε σε θέση να χτίσουμε πράγματα μαζί τους, να συμμετέχουμε στην κοινότητα και να ανταλλάξουμε απόψεις. Θα κάνουμε κι άλλα στον αθλητισμό. Θα ανακοινώσω σύντομα μια νέα συνεργασία με μια μεγάλη ποδοσφαιρική ομάδα και επίσης επειδή είμαι τεράστιος οπαδός του τένις πρέπει να κάνουμε κάτι κι εκεί! Εξετάζουμε κάποιες πιθανότητες».

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε όσον αφορά τους χρήστες;

«Υπάρχουν δύο κατηγορίες χρηστών. Ένας περιορισμένος αριθμός ατόμων που μιλούν πολύ, θετικά ή αρνητικά. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την εφαρμογή και ο μόνος τρόπος για να καταλάβουμε αν κάνουμε καλή δουλειά ή όχι είναι να δούμε τις φορές που την ανοίγουν. Δεν μας λένε γιατί. Απλά το κάνουν ή δεν το κάνουν. Και έχουμε κάποιους, λίγους, που βρίσκουν το χρόνο να μας μιλήσουν. Έχουμε ένα πολύ ανεπτυγμένο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, γεγονός που δεν συμβαίνει σε όλες τις εφαρμογές. Κάποιοι κοιτούν μόνο τα νούμερα. Εμείς έχουμε μια μεγάλη ομάδα υποστήριξης. Λαμβάνουμε παράπονα ή κάποιες φορές θετικά μηνύματα. Όπως για παράδειγμα από αυτό το ζευγάρι, που συναντήθηκε στο Viber! Συζήτησαν για πάρα πολλές ώρες, έγινε η πρόταση μέσω Viber και μετά μας έστειλε μια φωτογραφία από τον αρραβώνα τους και αποφασίσαμε να τους κάνουμε δώρο. Αυτές οι ιστορίες είναι φανταστικές. Αυτοί οι άνθρωποι έμεναν σε πολύ μακρινές χώρες και δεν μπορούσαν να γνωριστούν αλλιώς, δεν είχαν χρήματα για κανονικές τηλεφωνικές κλήσεις. Και μιλούσαν ατελείωτες ώρες χάρη στο Viber και ερωτεύτηκαν! Υπάρχουν χρήστες που παραπονιούνται για πράγματα ή ζητούν έξτρα που θα ήθελαν. Είναι πολύ σημαντικό όμως ότι τους ακούμε, δίνουμε μεγάλη βάση στην ανάπτυξη του τμήματος customer support. Ξέρετε, πλέον οι περισσότεροι βλέπουν μόνο νούμερα. Πόσα downloads, πόσα click κτλπ. Και μετά ερμηνεύουν μόνο νούμερα. Εμείς δεν το κάνουμε. Φυσικά κοιτάζουμε τα νούμερα, αλλά πάνω από αυτά βάζουμε τo ποιοτικό feedback. Από τα αρνητικά σχόλια μαθαίνεις πολλά. Επίσης ρωτάμε συχνά, κάνουμε έρευνες στη βάση των χρηστών μας, με απλές ερωτήσεις για να δούμε τις προτιμήσεις τους».

Με την Ελλάδα τι γίνεται;

Η Ελλάδα είναι πολύ ενδιαφέρουσα χώρα. Έχουμε πολλούς χρήστες αριθμητικά, όμως δεν κοιτάζω μόνο αυτό. Σύντομα θα φτάσουμε το δισεκατομμύριο γενικά, αλλά το σημαντικό είναι πόσο χρησιμοποιούν τα χαρακτηριστικά που τους προσφέρουμε. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που τα έξτρα χαρακτηριστικά χρησιμοποιούνται κατά κόρον! Η ομάδα μου λέει ότι αυτό γίνεται επειδή είστε τόσο εκφραστικοί, που βρίσκεται συνεχώς τρόπους να εκφράζεστε και στέλνετε πολλά gifs, video, instant videos. Το τελευταίο είναι πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα, αλλά όχι τόσο σε άλλες χώρες. Οπότε η Ελλάδα είναι κάτι σαν εργαστήριο για εμάς, όχι μόνο επειδή έχουμε μεγάλο δείγμα, αλλά επίσης επειδή χρησιμοποιούνται πολλά από τα έξτρα που προσφέρουμε. Η Ελλάδα σχεδόν πάντα είναι στις πρώτες χώρες που λανσάρουμε ένα νέο στοιχείο....»

 

Τελευταία Νέα