Η ιστορία της φωτογραφίας που μάγεψε τον Høyem



Θάνος Σαρρής
Η ιστορία της φωτογραφίας που μάγεψε τον Høyem



bet365

Λίγο πριν επιστρέψει στη χώρα μας, ο δημοφιλής στην Ελλάδα Νορβηγός καλλιτέχνης κυκλοφόρησε live δίσκο από τη συναυλία του στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού και το Gazzetta Weekend Journal ταξιδεύει μαζί του με τη φωτογράφο που έγινε... οπισθόφυλλο στο άλμπουμ του!

Είτε έχεις ζήσει, είτε δεν έχεις ζήσει την μαγεία μιας συναυλίας, οι φωτογραφίες που περνούν μπροστά σου την επόμενη μέρα σε κάνουν να μπεις ακόμα περισσότερο στην ατμόσφαιρά τους. Είναι διαφορετικό από το video, διότι στη μαγεία μιας όμορφης πόζας συνδυάζεις αναμνήσεις ή προσδοκίες, χαμογελάς με σκέψεις για το τι πέρασες ή για το τι θα περάσεις στο μέλλον, βλέπεις πρόσωπα, πάθος, ένταση χωρίς να ακούς.

Η Αφροδίτη Ζαγγανά είναι από εκείνα τα άτομα που στη διάρκεια μιας συναυλίας τρέχουν ασταμάτητα σε κάθε δυνατή γωνιά εντός, εκτός κι επί τα αυτά του χώρου για να αποτυπώσουν όσο καλύτερα μπορούν τον εκρηκτικό συνδυασμό συναισθημάτων που προσφέρει ένα καλό live. Το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό. Και δεν το λέμε εμείς. Μια φωτογραφία της από τη συναυλία του Sivert Høyem στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού επιλέχθηκε για να συνοδεύσει το ολοκαίνουριο live άλμπουμ του Νορβηγού καλλιτέχνη, που ηχογραφήθηκε στη σκιά της Ακρόπολης.

Ο Høyem είναι ιδιαίτερα αγαπητός στο ελληνικό κοινό. Προσπαθούσε καιρό για να καταφέρει να παίξει ζωντανά στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, σε έναν χώρο που τον μάγεψε αμέσως. Και η εμπειρία εκείνων που παρακολούθησαν τις ζωντανές του εμφανίσεις ήταν συγκλονιστική. Ο πρώην frontman των Madrugada επιστρέφει στη χώρα μας για το Rockwave Festival και το Gazzetta Weekend Journal βρήκε με αφορμή την έκδοση του νέου live άλμπουμ του την ευκαιρία να συζητήσει με την καλλιτέχνιδα που ευθύνεται για τη φωτογραφία που κοσμεί το οπισθόφυλλο.

Πώς επιλέχθηκε η συγκεκριμένη φωτογραφία σου για εξώφυλλο στον δίσκο; Τι ήταν αυτό που ξεχώρισε;

«Η διαδικασία με την οποία την επέλεξαν δεν είναι κάτι το οποίο είμαι σε θέση να γνωρίζω, αυτό που υποθέτω λοιπόν είναι το προφανές σε τέτοιες περιπτώσεις, δηλαδή η ματιά μου να ταίριαξε με τη ματιά εκείνου που ήταν υπεύθυνος για την επιλογή του υλικού που θα χρησιμοποιούσαν στο δίσκο αυτό».

Πώς είναι σαν άνθρωπος ο Sivert;

Δεν είχα την τύχη να τον γνωρίσω προσωπικά, ελπίζω πως σε λίγες μέρες που θα επισκεφθεί ξανά την χώρα μας θα γίνει και αυτό. Η αλήθεια είναι όμως ότι μέσα από την επικοινωνία που είχα με ανθρώπους που συνεργάζεται τόσο στενά, έχω δημιουργήσει στο μυαλό μου μια πολύ όμορφη εικόνα για εκείνον, καλώς ή κακώς οι άνθρωποι που επιλέγουμε να είναι γύρω μας, ανήκουν με κάποιο τρόπο στην περιγραφή που θα έκανε κάποιος για εμάς».

Høyem και Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Ιδανικός συνδυασμός για μάξιμουμ έμπνευση φωτογραφίας;

«Νομίζω ισχύει! Ένας υπέροχος χώρος, από τους ομορφότερους που μπορώ να σκεφτώ φωτογραφικά και ένας μεγάλος καλλιτέχνης που και μόνο το ότι είχα την άδεια να τον φωτογραφίσω ήταν μεγάλη χαρά για εμένα, πόσο μάλλον όταν προέκυψε όλη αυτή η συνέχεια».

Είναι κάτι το μοναδικό από πλευράς συναισθημάτων οι συναυλίες σε τούτο τον χώρο;

«Όταν ένας χώρος είναι τόσο σημαντικός μέσα σου, ακόμα και σαν θεατής να βρίσκεσαι εκεί, τα συναισθήματα είναι έντονα. Όταν στη δουλειά σου λοιπόν έχεις την τύχη να βρίσκεσαι σε τέτοιους χώρους, κάθε φορά η εμπειρία είναι μοναδική».

Πώς αισθάνθηκες όταν το έμαθες και ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που έκανες;

«Έχοντας μεσολαβήσει ένα διάστημα κάποιων ημερών από την πρώτη επαφή με τον συνεργάτη του για την φωτογραφία με ανταλλαγή αρκετών μηνυμάτων για την όλη διαδικασία, όταν τελικά συμφωνήσαμε δεν το συνειδητοποίησα πόσο όμορφο ήταν όλο αυτό. ‘Οταν πια ήρθε ο δίσκος στα χέρια μου, τότε ένιωσα υπέροχα! Η πρώτη μου σκέψη ήταν πως όλο αυτό, με όλες τις εντάσεις και τις απογοητεύσεις που ίσως συναντώ, αξίζει τον κόπο γι’αυτές τις στιγμές».

Έχεις φωτογραφίσει δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες live. Τι δυσκολίες έχει η δουλειά του φωτογράφου στις συναυλίες;

«Έχει δυσκολίες που με την εμπειρία τις ξεπερνάς, όπως είναι η εστίαση σε χαμηλό φωτισμό και διάφορα άλλα τεχνικά θέματα, που νομίζω είναι περισσότερο θέμα εξάσκησης και μετά από κάποιο διάστημα γίνονται αυτόματα σωστά, απαιτώντας λίγη μόνο προσοχή. Όμως υπάρχουν και άλλες, τις οποίες έχεις να αντιμετωπίσεις κάθε φορά, είναι παράγοντες που αλλάζουν από συναυλία σε συναυλία και πρέπει να είσαι σε θέση να σκεφτείς γρήγορα πως θα «αντιδράσεις» για να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα».

Θυμάσαι κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό;

«Θυμάμαι περιστατικά αν και κάτι πολύ δύσκολο δεν έχω ζήσει. Θυμάμαι ξαφνικές καταιγίδες, βλάβη στη μηχανή και την αγωνία να προλάβω να αλλάξω μηχανή και τελικά να φωτογραφίσω μέσα σε τρία τραγούδια, μπουκάλια από το πουθενά να περνάνε με δύναμη δίπλα σου και να πρέπει να συνεχίσεις.

Έχει επίδραση στη δουλειά σου το πόσο σου αρέσει ένα συγκρότημα ή ένας καλλιτέχνης; Ποια συναυλία ξεχωρίζεις όσον αφορά τη δική σου δουλειά;

«Σίγουρα έχει επίδραση, όμως για να είμαι ειλικρινής, ακόμα δεν έχω καταλήξει αν είναι καλή ή κακή. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι όταν η συναυλία σου αρέσει, ίσως λιγάκι αφεθείς, αυτό είναι καταστροφικό για αυτό που θα αντικρίσεις όταν ασχοληθείς μετά τη συναυλία με τις φωτογραφίες.
Όσο για το ποια συναυλία ξεχώρισα.. θα μου επιτραπεί να πω τη συγκεκριμένη του Sivert Høyem! O ενθουσιασμός μου είναι τόσο μεγάλος αυτό το διάστημα που νομίζω θα αργήσω να πω κάποια άλλη».

Ποιο live ονειρεύεσαι να καλύψεις φωτογραφικά;

«Για συναυλίες που θα γίνουν μελλοντικά δεν ξέρω αν έχω κάποια συγκεκριμένη στο μυαλό μου. Γενικά έχω μια θεωρία ότι έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας να πετύχουμε όνειρα. Το live που θα ήθελα πολύ να έχω καλύψει είναι από το παρελθόν και αναφέρομαι στη συναυλία των Rolling Stones to 1998 στο ΟΑΚΑ».

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

Τελευταία Νέα