Μια... πορτοκαλί ιστορία! (pics)

Νίκος Τσιώκος
Μια... πορτοκαλί ιστορία! (pics)

bet365

Μονοθέσια με πορτοκαλί χρώμα στη Formula1; Δε συνηθίζονται! Κι όμως, η ιστορία του σπορ έχει να μας δείξει πολλά τέτοια παραδείγματα με το G-Weekend Journal να σας τα παρουσιάζει.

Μονοθέσια... ντυμένα στα πορτοκαλί; Δεν είναι κάτι που συνηθίζουμε να βλέπουμε στη Formula1. Πριν την επίσημη παρουσίαση της MCL32, υπήρξε έντονη φημολογία ότι η McLaren θα επέστρεφε στο πορτοκαλί, έπειτα από 46 χρόνια.

Η ομάδα του Γουόκινγκ το επιβεβαίωσε στα αποκαλυπτήρια (βέβαια υπάρχει και... μπόλικη δόση μαύρου, αλλά αυτό δεν έχει σημασία), αφού τόσο καιρό τηρούσε σιγή ιχθύος, και μας έδωσε την αφορμή να θυμηθούμε τις εποχές και τις ομάδες που επέλεξαν το συγκεκριμένο χρώμα για τα μονοθέσιά τους.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Spyker, την οποία αγόρασε ο Βιτζέι Μαλία για να προκύψει η Force India, που κάνει τη διαφορά σε αυτό το κείμενο, καθώς δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο ροζ... ντύσιμό της. Το G-Weekend Journal, λοιπόν, σας παρουσιάζει τις ομάδες της F1 που είχαν προτιμήσει στο παρελθόν το πορτοκαλί.

McLaren

Η McLaren έχει παράδοση με το πορτοκαλί χρώμα, αν και δεν είναι στα βασικά χρώματα της ομάδας του Μπρους ΜακΛάρεν. Τα μονοθέσια συνήθως... ντύνονταν στο άσπρο και στο κόκκινο για να αλλάξουν σε πορτοκαλί το 1968, που ήταν η τρίτη σεζόν της ομάδας του Γουόκινγκ στη Formula1. Αυτό έφερε ένα γούρι, καθώς οι Βρετανοί πανηγύρισαν τις τρεις πρώτες νίκες τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αυτό διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του 1971. Έκτοτε, η McLaren δοκίμασε το πορτοκαλί το 1997 και το 2006, αλλά δεν το χρησιμοποίησε επίσημα στους αγώνες, κάτι που επέλεξε για φέτος. Πάντως, για την ώρα δεν της έχει φέρει το ίδιο γούρι με πριν από 49 χρόνια, αφού υπάρχουν και τα προβλήματα της Honda.

Arrows

Για τις πρώτες της σεζόν στην F1, η Arrows προτίμησε το χρυσό, όμως η αλλαγή του επίσημου χορηγού το 1981 έφερε και διαφορετικό... ντύσιμο. Έτσι, είδαμε και σε αυτή την περίπτωση το πορτοκαλί χρώμα για δύο χρόνια. Το 1999 η ομάδα είχε βάψει το μπροσινό μισό του μονοθεσίου της στα πορτοκαλί, ενώ η πλήρης επιστροφή σε αυτό έγινε το 2000 χάρη στη συνεργασία με τον χορηγό που είχε το ίδιο όνομα. Έτσι, το εν λόγω χρώμα διατηρήθηκε στα μονοθέσια της Arrows για τρία ακόμη χρόνια, αφού το 2002 αποχώρησε η ίδια η ομάδα από το σπορ.

March

Θα έχει να θυμάται τη συμμετοχή του με την πορτοκαλί March ο Βιτόριο Μπραμπίγια, καθώς με αυτή πανηγύρισε τη μοναδική νίκη της καριέρας του στη Formula1 στην Αυστρία το 1975. Βέβαια, ο Ιταλός δεν ήταν ο μοναδικός που έτρεξε με το πορτοκαλί μονοθέσιο της March, αφού το ίδιο έπραξε και ο Χανς Γιοακίμ Στακ.

Surtees

Το 1977 ο Μπραμπίγια... μεταπήδησε από τη March στη Surtees και μαζί του πήρε και τον χορηγό του. Παρά ταύτα, το μονοθέσιό του εκείνη τη χρονιά... ντύθηκε στα άσπρα, όμως το 1978 έτρεξε και πάλι με το πολυαγαπημένο του πορτοκαλί. Ωστόσο, εκείνη τη χρονιά δεν του έφερε και τόσο γούρι, αφού το καλύτερο αποτέλεσμα που είχε ήταν η έκτη θέση και ήταν συχνά εκτός των βαθμών.

Spyker

Όταν η ολλανδική εταιρεία αυτοκινήτων Spyker αγόρασε τη Midland F1 προς το τέλος του 2006, «πέταξε» από τα μονοθέσιά της το κόκκινο και το μαύρο για να τα... ντύσει στα πορτοκαλί. Ωστόσο, έμελλε να μην το χαρεί και πολύ, αφού δεν ήταν μακριά η ζωή της στην F1, καθώς την αμέσως επόμενη χρονιά πουλήθηκε στον Βιτζέι Μαλία για να μετονομαστεί σε Force India.

EuroBrun

Το πορτοκαλί χρώμα δεν ήταν και το τυχερό της ιταλοελβετικής ομάδας. Αυτό διότι δεν κατάφερε να δει κάποιο από τα μονοθέσιά της να κατατάσσεται σε αγώνα το 1989. Συνολικά, στις τρεις χρονιές της στην F1 κατατάχθηκαν μόνο σε 14 αγώνες.

Theodore Ensign

Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για την ομάδα του Αυστραλού Βερν Σκάπαν, η οποία... άντεξε μόλις εφτά αγώνες το 1974 και σε αυτούς είχε τα μονοθέσιά της... ντυμένα στα πορτοκαλί. Μάλλον όχι και τόσο γούρικο.

Μπόνους: Η ροζ Force India

Μιας και αναφερόμαστε σε χρώματα, τα οποία δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη Formula1, θα κάνουμε μία εξαίρεση και θα πάμε στο ροζ! Αυτό επέλεξε η Force India για τη φετινή χρονιά και φυσικά οφείλεται στον βασικό της χορηγός. Ο λόγος για την εταιρεία τεχνολογίας νερού BWT, με τον Βιτζέι Μαλία να τονίζει πως αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές συνεργασίες για την ομάδα του.

 

Τελευταία Νέα