ΜΡ4: ένα όνομα, μια ιστορία! (pics)

Νίκος Τσιώκος
ΜΡ4: ένα όνομα, μια ιστορία! (pics)

bet365

Η McLaren απέσυρε την ονομασία ΜΡ4, με την οποία έχει γράψει ιστορία όλα αυτά τα χρόνια στη Formula1 και το G-Weekend Journal σας παρουσιάζει όλα τα μονοθέσια που χρησιμοποιήθηκαν με αυτή από το 1981 μέχρι και το 2016.

MCL32 ονομάζεται το νέο μονοθέσιο της McLaren, με το οποίο θα είναι παρούσα στη Formula1 το 2017. Πώς είπατε; MCL και όχι ΜΡ4; Σοκ! Η ομάδα του Γουόκινγκ αποφάσισε να αποσύρει την ονομασία ΜΡ4 από τα μονοθέσιά της, με την οποία έχει γράψει τη δική της ιστορία στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού όλα αυτά τα χρόνια

Βέβαια, η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί απόηχο της αποχώρησης του Ρον Ντένις από το Group της McLaren. Όπως γνωρίζετε ή μπορεί να γνωρίζετε μερικοί, η MP4 αφορά το δικό του Project 4, το οποίο προώθησε από την ομάδα της Formula2 σε αυτή της F1.

Έτσι, οι Βρετανοί δείχνουν να μπαίνουν σε μία νέα εποχή, στην οποία ελπίζουν να ζήσουν ξανά τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος, τη στιγμή που ήδη έχουν ξεκινήσει τη νέα συνεργασία με τη Honda από το 2014, με την ιαπωνική εταιρεία να έχει παρουσιάσει βελτίωση, με το πέρας του χρόνου.

Το G-Weekend Journal, λοιπόν, σας παρουσιάζει όλα τα μονοθέσια που συμμετείχαν με την ονομασία ΜΡ4 από το 1981 μέχρι και πέρυσι. Διάστημα, στο οποίο η McLaren πανηγύρισε πολλές νίκες, 7 τίτλους κατασκευαστών και άλλους δέκα οδηγών, με τελευταίο αυτόν του Λιούις Χάμιλτον το 2008.

ΜΡ4/1 1981-1982

Η πρώτη ΜΡ4 δεν ήταν και τόσο πετυχημένη, ωστόσο έφερε μία νίκη για τον Τζον Γουότσον. Πολλά προβλήματα είχε ο Αντρέα ντε Σέζαρις.

ΜΡ4/1Β 1982

Πιο ανταγωνιστική η δεύτερη, με τους Νίκι Λάουντα, Τζον Γουότσον να πανηγυρίζουν νίκες και να φέρνουν τη McLaren στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

ΜΡ4/1C, MP4/1E 1983

Δύο μονοθέσια χρησιμοποίησε η ομάδα του Γουόκινγκ το 1983, με την MP4/1C να φέρνει μία νίκη και κάποιες παρουσίες στο βάθρο και την MP4/1E να παρουσιάζεται προβληματική.

MP4/2 1984

Όχι μόνο καλύτερη, αλλά και πρωταθλήτρια η MP4/2, με τον Νίκι Λάουντα να παίρνει για μισό βαθμό τον τίτλο από τον Αλέν Προστ και τους δύο πιλότους της McLaren να την οδηγούν στην κορυφή του κόσμου.

MP4/2B 1985

Παρομοίως και η ΜΡ4/2Β, με τον Προστ να παίρνει το... αίμα του πίσω και να κατακτά το πρωτάθλημα και τους Νίκι Λάουντα, Τζον Γουότσον να βοηθούν τη βρετανική ομάδα να διατηρηθεί στην πρώτη θέση.

MP4/2C 1986

Μπορεί να έφερε τον τίτλο στον Προστ για δεύτερη σερί χρονιά, όμως τα αποτελέσματα του Κέκε Ρόσμπεργκ με την MP4/2C δεν ήταν ικανοποιητικά και άφησαν τη McLaren στη δεύτερη θέση.

MP4/3 1987

Νίκες για τον Αλέν Προστ, μερικές παρουσίες στο βάθρο για τον Στέφαν Γιόχανσον, αλλά η ομάδα του Γουόκινγκ έμεινε στη δεύτερη θέση και με την MP4/3.

MP4/4 1988

MP4/4 το επόμενο μονοθέσιο της McLaren και αυτό την έφερε ξανά στην κορυφή το 1988, τη στιγμή που ο Άιρτον Σένα πανηγύρισε τον τίτλο στους οδηγούς σε μία μεγάλη μάχη με τον Προστ.

MP4/5 1989

Παρομοίως και το 1989 με την MP4/5, όμως αυτή τη φορά ο Προστ στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, με τον Σένα να μένει δεύτερος.

MP4/5B 1990

Νίκες και επιστροφή στους τίτλους για τον Σένα με την MP4/5B, μερικές παρουσίες στο βάθρο για τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ και κορυφή για τρίτη σερί χρονιά για τη McLaren.

MP4/6 1991

Άλλο ένα μονοθέσιο που έφερε στιγμές δόξας στη McLaren είναι η MP4/6, καθώς ο Σένα κατέκτησε και πάλι το πρωτάθλημα και οι βαθμοί του Μπέργκερ την οδήγησαν στον τέταρτο σερί τίτλο της.

MP4/6B, MP4/7A 1992

Δύο μονοθέσια χρησιμοποίησε η McLaren το 1992 και αυτό δεν της βγήκε σε καλό. Κάποιες νίκες για τον Σένα, μερικές ακόμα για τον Μπέργκερ, αλλά δεύτερη θέση για τους Βρετανούς.

MP4/8 1993

Η MP4/8 έφερε μερικές νίκες στον Σένα, αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, όπως και στους Μάικλ Αντρέτι, Μίκα Χάκινεν, με τη δεύτερη θέση να είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να πετύχει η McLaren.

MP4/9 1994

Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για την MP4/9, που άφησε την ομάδα του Γουόκινγκ χωρίς νίκη σε όλη τη σεζόν.

MP4/10, MP4/10B, MP4/10C 1995

Το 1995 έγιναν... πειράματα στο μονοθέσιο της McLaren και χρησιμοποίησε τρία στον αριθμό, τις MP4/10, MP4/10B και MP4/10C, που επίσης έφεραν προβλήματα.

MP4/11, MP4/11B 1996

Λίγο καλύτερα τα πράγματα για τις MP4/11 και MP4/11B, οι οποίες έφεραν μερικές παρουσίες στο βάθρο για τη McLaren, με τους Μίκα Χάκινεν και Ντέιβιντ Κούλθαρντ στο τιμόνι.

MP4/12 1997

Η MP4/12 ήταν το μονοθέσιο που σήμανε την επιστροφή στις νίκες για τη McLaren, έπειτα απο τρία χρόνια ανομβρίας.

MP4/13 1998

Η MP4/13, όμως, έφερε και την επιστροφή στους τίτλους. Πρωτάθλημα για τον Χάκινεν και επάνοδος στην κορυφή του κόσμου για τη McLaren.

MP4/14 1999

Αρκετά ανταγωνιστική και η MP4/14, που χάρισε τον δεύτερο τίτλο στον Χάκινεν, αλλά άφησε τη McLaren στη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές.

MP4/15 2000

Νίκες για Χάκινεν και Κούλθαρντ με την MP4/15, αλλά είχε έρθει η εποχή κυριαρχίας των Ferrari και Μίκαελ Σουμάχερ για να μείνει δεύτερη η McLaren.

MP4-16 2001

Παρομοίως και με την MP4-16, αφού αμφότεροι οι οδηγοί πανηγύρισαν νίκες, αλλά όχι τίτλους, με τη βρετανική ομάδα να μένει ξανά στη δεύτερη θέση.

MP4-17 2002

Χειρότερα τα πράγματα για την MP4-17, η οποία... πρόσφερε μόλις μία νίκη στον Κούλθαρντ στο Μονακό, με τη McLaren να βρίσκεται αυτή τη φορά τρίτη.

MP4-17D 2003

Κάπως έτσι έγινε και με την MP4-17D, με τους Κούλθαρντ και Ραϊκόνεν να φτάνουν από μία φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

MP4-19, MP4-19B 2004

Μόλις 1 νίκη, αυτή του Ραϊκόνεν, έφεραν και οι MP4-19, MP4-19B, που χρησιμοποιήθηκαν το 2004.

MP4-20 2005

Πολύ καλύτερα τα πράγματα στο τέλος της εποχής των V10 κινητήρων, με τον Ραϊκόνεν να πανηγυρίζει νίκες, αλλά να μένει δεύτερος πίσω από τον τότε παγκόσμιο πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο, όπως και η McLaren έμεινε πίσω από τη Renault.

MP4-21 2006

Η MP4-21 δεν έφερε ούτε μία νίκη στους Ραϊκόνεν, Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, Πέντρο ντε λα Ρόσα και κάποια πόντιουμ έφεραν τη McLaren στην τρίτη θέση.

MP4-22 2007

Η MP4-22 ήταν σαφώς καλύτερη και έδωσε τη δυνατότητα στους Αλόνσο και Λιούις Χάμιλτον γι' αρκετές νίκες, όμως η McLaren αποκλείστηκε λόγω υποκλοπής πληροφοριών από τη Ferrari.

MP4-23 2008

Ο Χάμιλτον έφτασε στον πρώτο τίτλο της καριέρας του με την MP4-23, όμως αυτό δε σήμαινε και πρωτάθλημα για τη McLaren, αφού αυτό κατέληξε στα χέρια της Ferrari.

MP4-24 2009

Δύο νίκες του Χάμιλτον ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να... προσφέρει η MP4-24, με τη McLaren να μένει τρίτη.

MP4-25 2010

Νίκες και πόντιουμ έφερε η MP4-25 στους Χάμιλτον και Τζένσον Μπάτον, αλλά όχι τίτλο, όπως ούτε και στη McLaren, που έμεινε δεύτερη.

MP4-26 2011

Το ίδιο ίσχυσε και για την MP4-26, στο τιμόνι της οποίας ήταν οι ίδιοι πιλότοι.

MP4-27 2012

Κάπως έτσι έγινε και με την MP4-27, ωστόσο αντιμετώπισε και προβλήματα, ώστε να έρθει η τρίτη θέση στους κατασκευαστές.

MP4-28 2013

Στην τελευταία χρονιά της εποχής των V8 κινητήρων οι Μπάτον και Σέρχιο Πέρεζ δε... σταύρωσαν ούτε βάθρο κι έμειναν με κάποιους τερματισμούς εντός των βαθμών, με τη McLaren να τερματίζει πέμπτη.

MP4-29 2014

Λίγο καλύτερα τα πράγματα στο ξεκίνημα της εποχής των V6 τούρμπο, με τους Μπάτονκαι Κέβιν Μάγκνουσεν να μετρούν από ένα πόντιουμ.

MP4-30 2015

Η MP4-30 έπεσε πάνω στην αλλαγή προμηθευτή κινητήρων από τη Mercedes στη Honda και τα προβλήματα ήταν πάρα πολλά για να έρθει το χειρότερο αποτέλεσμα στη σύγχρονη ιστορία της McLaren (9η θέση με μόλις 27 βαθμούς).

MP4-31 2016

Προβλήματα και για την MP4-31, τη στιγμή που η Honda άρχισε να βρίσκει τα πατήματά της, ώστε να είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα και να έρθουν αρκετοί τερματισμοί εντός των βαθμών για Αλόνσο, Μπάτον και Στόφελ Φαντόρν.

 

Τελευταία Νέα