TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TURKISH AIRLINES EUROLEAGUE
  • NBA
  • 7DAYS EUROCUP
  • CHAMPIONS LEAGUE
  • FA CUP
  • CHAMPIONS LEAGUE
ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Αγιαξ: Η τελειότητα του χάους (pics)

Αγιαξ: Η τελειότητα του χάους (pics)

Αγιαξ: Η τελειότητα του χάους (pics)

Ο Αγιαξ παρέδωσε ακόμα μία ποδοσφαιρική παράσταση στο Τορίνο, με το δεύτερο ημίχρονο να είναι με απλά λόγια η τελειότητα του χάους...

100% Επιστροφή* χρημάτων Μάντσεστερ Σίτι - Τότεναμ! (21+, *Ισχύουν Όροι και Προϋποθέσεις) 

Ο Νίκος Καζαντζάκης το είχε αποτυπώσει με εξαίρετο τρόπο. «Η τελειότητα», είχε γράψει, «είναι μια δύσκολη, επικίντυνη στιγμιαία ισορροπία απάνω στο χάος λίγο να ρίξεις βάρος δεξιά ή αριστερά, γκρεμίζεται» (σ.σ. Αναφορά στον Γκρέκο).

Παρακολουθώντας κανείς το δεύτερο ημίχρονο του Αγιαξ μέσα στο Τορίνο θα παρατηρήσει ακριβώς αυτό. Την ποδοσφαιρική τελειότητα μιας ομάδας που κινήθηκε πάνω στο χάος. Μοναδική διαφορά; Πως δεν μπορούσε να γκρεμιστεί. Είτε δεξιά έριχνε το βάρος, είτε αριστερά.

Κοιτώντας την τακτική ανάλυση του Αγιαξ στο δεύτερο ημίχρονο θα παρατηρήσει πόσο οργανωμένο ήταν το... χάος των τεσσάρων. Τάντιτς, ντε Μπέεκ, Νέρες, Ζίγιεκ έχοντας την συμπαράσταση των ντε Γιονγκ, Σένε διέλυσαν κάθε πλάνο της Γιουβέντους. Ανασταλτικά η «Γηραιά Κυρία» έγινε σμπαράλια από τους τέσσερις. Δημιουργικά η ιταλική ομάδα δεν μπορούσε να καταλάβει τι είχε συμβεί και είχε βραχυκυκλώσει με αποτέλεσμα να μην μπορεί να φτάσει η μπάλα στην περιοχή του Αγιαξ.

Παρατηρώντας λοιπόν το πως κινήθηκαν οι παίκτες του Αγιαξ στην μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, θα διαπιστώσει κανείς πως οι τέσσερις της επίθεσης έπαιξαν τόσο κοντά μεταξύ τους που ήταν αδύνατο να καταλάβει η Γιουβέντους πως μπορούν να βγουν τα μαρκαρίσματα.

Ναι, ο Τάντιτς ξεκίνησε ως ψευτοεννιάρι, ο Ζίγιεκ στην αγαπημένη του δεξιά πλευρά, ο Νέρες στην αγαπημένη του αριστερή και ο ντε Μπεέκ πίσω από τον Σέρβο. Στην πραγματικότητα όμως, ο ντε Μπέεκ ήταν ο πραγματικός φορ του αγώνα (χάνει την πρώτη ευκαιρία στο 21' ως τέτοιος). Από αυτή τη θέση σκοράρει (μετά το σουτ του Ζίγιεκ ο οποίος είχε βρεθεί στον άξονα) και από αυτή τη θέση απειλεί και στο δεύτερο ημίχρονο.

Σε όλες τις φάσεις που δημιουργεί ο Αγιαξ στο δεύτερο ημίχρονο δεν μπορείς να καταλάβεις ποιος παίζει που. Ο Ζίγιεκ στο γκολ που σημειώνει (κι ακυρώνεται σωστά ως οφσάιντ) είναι σε θέση έξω δεξιά και ο Νέρες σε θέση φορ!

Το πρόβλημα του πρώτου ημιχρόνου
Ο Ερικ τεν Χαγκ ξεκινάει με το κλασικό πλάνο. 4-3-3 με τα μπακ ουσιαστικά να παίζουν στην γραμμή των χαφ και τους Νέρες, Ζίγιεκ ως εξτρέμ. Η Γιουβέντους μπορεί να μην απειλεί αλλά ελέγχει το ματς.

Στο επόμενο τέταρτο όπως μπορείτε να διαπιστώσετε δίνετε η εντολή η επιθετική τετράδα να προκαλέσει το απόλυτο χάος στο κέντρο και στην άμυνα της Γιουβέντους. Απειλεί στο 21', δέχεται γκολ από στημένη φάση αλλά ο Αγιαξ παραμένει στο πλάνο του. Βρίσκει γκολ και φέρνει το ματς στα ίσια του.


Η φάση του 21'. Ο Νέρες έχει γίνει δεξί εξτρέμ και μέσα στην περιοχή είναι Τάντιτς, ντε Μπέεκ και έχουν πατήσει το κουτί και οι ντε Γιονγκ, Σένε. Ο Ζίγιεκ δεν είναι καν στη φάση μιας και την έχει ξεκινήσει από πολύ πίσω.


Η φάση του 1-1. Ο ντε Μπέεκ είναι σε ξεκάθαρο ρόλο φορ πίσω του έχει Νέρες, Σένε, Τάντιτς και Βέλτμαν (δεξί μπακ) και ο Ζίγιεκ που κάνει το σουτ έχει βρεθεί στον άξονα.

Η τελειότητα του οργανωμένου χάους
Στο δεύτερο ημίχρονο ο τεν Χαγκ καταλαβαίνει πως το συγκεκριμένο τρικ μπορεί να βγει. Με την Γιουβέντους να μην έχει Ντιμπάλα λόγω τραυματισμού, ο Αγιαξ συνθλίβει τους Ιταλούς.

Μπορεί να μη φάνηκε ο Αργεντινος αλλά ήταν ο άνθρωπος που είχε 100% στην μεταβίβαση της μπάλας (11/11) και με την είσοδο του Κέιν η Γιούβεντους έχασε κάθε στήριγμα που είχε ο Πιάνιτς για να ακουμπήσει την μπάλα στο μισό του Αγιαξ.

Ετσι η τελειότητα του χάους των Τάντιτς, ντε Μπέεκ, Νέρες, Ζίγιεκ λειτούργησε άψογα και ήταν θέμα χρόνου το γκολ το οποίο ωστόσο προήλθε από στατική φάση.


Στο 52' είναι η μοναδική φάση που οι θέσεις των παικτών του Αγιαξ αποτυπώνονται όπως είχαν δοθεί στο αρχικό σχήμα. Μια φάση που βγάζει τον Ζίγιεκ μόνο του αλλά αποκρούει το πλασέ του ο Σέζνι.


Στο 57' μετά από επιθετικό πρέσινγκ Ζίγιεκ και ντε Γιονγκ κλέβουν τη μπάλα. Ο ντε Μπεεκ έχει γίνει αριστερό εξτρέμ, ο Νέρες δεξί και ο Τάντιτς κανονικά στη θέση του. Η μπάλα καταλήγει στον ντε Μπέεκ αλλά το εξαιρετικό σουτ του το διώχνει ο Σέζνι.


Στο 62' πάλι αλλαγές. Τάντις δεξί εξτρέμ, Νέρες (που βγάζει την πάσα στον Σέρβο) αριστερό και ο Ζίγιεκ στον κενό χώρο γίνεται φορ. Το γκολ το σώζει ο Πιάνιτς με τάκλιν.


Στο 74' ο Τάντιτς μένει στον άξονα αλλά ο Ζίγιεκ είναι αριστερά, ο Νέρες μένει δεξιά. Ο Σέρβος κρατάει τους δύο στόπερ πάνω του και δίνει την ευκαιρία στον Νέρες να βγει στην πλάτη της άμυνας αλλά ν' αστοχεί.


Στο79' ο Ζίγιεκ σκοράρει αλλά το γκολ σωστά ακυρώνεται ως οφσάιντ. Ομως όπως βλέπετε οι θέσεις έχουν αλλάξει πάλι. Νέρες σέντερ φορ, Τάντιτς δεξιά, Ζίγιεκ αριστερά και ντε Μπέεκ έξω από την περιοχή περιμένει να οπλίσει.

Αυτή η τέλεια οργάνωση του χάους δεν είχε απάντηση από την Γιουβέντους σε κανένα σημείο του δευτέρου ημιχρόνου. Το Total Football του Αγιαξ διέλυσε κάθε πλάνο του Αλέγκρι (αν υπήρχε, ειδικά στο δεύτερο μέρος) και μας έδωσε μια ποδοσφαιρική παράσταση. Δωρεάν...