Η Μπουντεσλίγκα «σείεται» απ’ το σκάνδαλο της Volkswagen

Δημήτρης Ρούσσος
Η Μπουντεσλίγκα «σείεται» απ’ το σκάνδαλο της Volkswagen

bet365

O νέος διευθυντής της Φόλκσβαγκεν, Ματίας Μίλερ, ανακοίνωσε πως η εταιρία πρέπει να ξανασκεφτεί την εμπλοκή της στο ποδόσφαιρο μέσω των διαφημίσεων, προκαλώντας ανησυχία όχι μόνο στη Βόλφσμπουργκ αλλά στο σύνολο των ομάδων της Μπουντεσλίγκα.

Ανέκαθεν υπήρχαν διαμάχες μέσα στην VW σχετικά με το ύψος των διαφημίσεων και τα λεφτά τα οποία επενδύονταν σε χορηγίες και διαφημίσεις στις γερμανικές ποδοσφαιρικές ομάδες. Πλέον, μετά το πολύκροτο σκάνδαλο που έπληξε την Φόλκσβαγκεν, οι «φωνές» που τάσσονται κατά της σύνδεσης της με την Bundesliga ολοένα και πληθαίνουν.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Welt», το ζήτημα είχε γίνει αντικείμενο διαμάχης ανάμεσα στον παλιό Πρόεδρο του Εποπτικού Συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φέρντιναντ Πιχ και του CEO Μάρτιν Βίντερκορν, που έχει τη θέση που δικαιούται η AUDI στο εποπτικό συμβούλιο της Μπάγερν Μονάχου, ως χορηγός της ομάδας. Ο δεύτερος, ως φανατικός ποδοσφαιρόφιλος, υποστήριζε τη σχέση που είχε αναπτυχθεί με τα εμπορικά τμήματα των ποδοσφαιρικών ομάδων, σε αντίθεση με τον Πιχ, που αποτελούσε θερμό πολέμιο της επένδυσης αυτής.

Ένα μακρόπνοο όραμα

Ο Βίντερκομ ήθελε το brand της εταιρίας, όπως επίσης και των 11 θυγατρικών της, να συνδεθεί με το πρωτάθλημα της Γερμανίας και εν γένει το ποδόσφαιρο, μέσω της χρηματοδότησης των ομάδων της Bundesliga και της Zweiteliga στα πλαίσια διαφήμισης με ποσά που ξεπερνούσαν τα 100 εκατομμύρια το χρόνο. Κρίνοντας απ΄ την εξέλιξη του προϊόντος και τα άλματα που έχουν κάνει οι σύλλογοι και το πρωτάθλημα σε επίπεδο μάρκετινγκ, έκρινε πως υπάρχουν περιθώρια η επένδυση να αποκτήσει παγκόσμια διάσταση και να πολλαπλασιαστούν τα κέρδη της εταιρίας στο μέλλον.

Εύλογα το μυαλό όλων πηγαίνει κατευθείαν στη Βόλφσμπουργκ, το σύνολο των μετοχών της οποίας ανήκει στην VW και η ετήσια επένδυση «αγγίζει» τα 90 εκατομμύρια. Δεν είναι όμως η μόνη που ενδιαφέρεται για το τί μέλλει γενέσθαι με την εταιρία.

Μπάγερν Μονάχου, η Χόφενχάιμ, Ντόρτμουντ, Νυρεμβέργη και Σάλκε είναι μερικοί μόνο απ’ τους συλλόγους που επηρεάζονται άμεσα απ’ τις εξελίξεις και σίγουρα δεν ήχησαν καλά στα αυτιά τους οι δηλώσεις του Μίλερ πως «θα ανοίξουμε κάθε φάκελο, σε κάθε υπόθεση και θα μελετήσουμε ξανά αν μας συμφέρει να είμαστε σπόνσορες και σε τί βαθμό στο ποδόσφαιρο. Θα επανεξετάσουμε κάθε συμφωνία και ό,τι δεν κρίνεται απολύτως απαραίτητο, θα διακόπτεται».

Σε τι βαθμό εξαρτώνται οι ομάδες απ’ την VW;

Σύμφωνα με τη «Welt», ουκ ολίγες ομάδες βρίσκονται σε «αναμμένα κάρβουνα». Αναλυτικά:

- Βόλφσμπουργκ: Ιδιοκτήτης της ομάδας είναι η VW.

- Μπάγερν Μονάχου: Η AUDI κατέχει το 8,33% των μετοχών του συλλόγου, ενώ αποτελεί τον βασικό χορηγό της ομάδας μέχρι το 2025.

- Αμβούργο: Μέτοχος είναι η MAN, θυγατρική της VW.

- Βέρντερ Βρέμης, Λειψία: Η VW είναι αποκλειστικός χορηγός αυτοκινήτων και μεγαλύτερος σπόνσορας μέχρι το 2016.

- Γκλάντμπαχ / Ανόβερο / Χέρτα / Χόφενχάιμ: Yπάρχει συμφωνία με την AUDI έως το 2018, ενώ στην τελευταία είναι και μέτοχος.

- Σάλκε: Η VW είναι αποκλειστικός χορηγός αυτοκινήτων έως το καλοκαίρι του 2016.

- Ντόρτμουντ: Υπάρχει συμφωνία με την MAN, άγνωστης χρονικής διάρκειας.

- Μπράουνσβάιγκ: Έχει ως αποκλειστικό χορηγό τη SEAT.

- Νυρεμβέργη: Συμφωνία με την VW, άγνωστης χρονικής διάρκειας.

- Ίνγκολστατ: η AUDI κατέχει το 19,94% των μετοχών του συλλόγου.

Οι εξελίξεις και η προοπτική

Καμία άλλη ομάδα δεν χρηματοδοτεί σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο η VW τη γερμανική ποδοσφαιρική «βιομηχανία». Δεν είναι τυχαία πως η πρόοδος της της Βόλφσμπουργκ, με την παρουσία της στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ, «άνοιξε την όρεξη» στα αφεντικά της εταιρίας, που αποφάσισαν την εμπλοκή στο μετοχικό μερίδιο της Μπάγερν Μονάχου σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Εξάλλου, διοργανώνει τουρνουά για ποδοσφαιριστές μικρής ηλικίας, σε κατηγορίες παίδων - παμπαίδων, ενώ επενδύει σημαντικά και στο γυναικείο ποδόσφαιρο.

Ποιός όμως μπορεί να εγγυηθεί πως, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της τεράστιας κρίσης που πλήττει την εταιρία, θα αξιολογηθεί η επένδυση στο ποδόσφαιρο, ειδικά σε αυτό το βαθμό, «απολύτως απαραίτητη», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Μίλερ; Οι φήμες για μείωση των θέσεων εργασίας και δραματικές προβλέψεις για τα έσοδα της καθιστούν την υπόθεση εξαιρετικά δύσκολη και αυξάνουν την αγωνία των διοικήσεων.

Αναμφίβολα τα λόγια του Μίλερ έκανε πολλούς CEO ποδοσφαιρικών ομάδων να… χάσουν τον ύπνο τους. Οι περισσότεροι δεν θέλουν καν να σκέφτονται το ενδεχόμενο να αποσυρθεί η VW απ’ το ποδόσφαιρο, τηρώντας προς το παρόν στάση αναμονής. Όπως δήλωσε και ο Κλαόυς Άλοφς, αθλητικός διευθυντής της Βόλφσμπουργκ, «πρέπει να δώσουμε στον κ. Μίλερ το χρόνο που χρειάζεται για να σκεφτεί καθαρά την όλη υπόθεση»… Επομένως, όλοι αναμένουν τις αποφάσεις της εταιρίας…

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

BUNDESLIGA Τελευταία Νέα