Το Moto GP ξεκινά, ο Λορένθο θέλει το 6ο, ο Ρόσι το 10ο

Η δράση στο Moto GP ξεκινάει και το gazzetta.gr σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το φετινό πρωτάθλημα. Τον έκτο τίτλο σε όλες τις κατηγορίες θέλει ο Λορένθο, τον δέκατο ο Ρόσι, ενώ... καραδοκεί ο Μάρκεζ.

Το Moto GP ξεκινά, ο Λορένθο θέλει το 6ο, ο Ρόσι το 10ο

Ποιος θα κατακτήσει τον τίτλο του Moto GP το 2016; Η απάντηση θα δοθεί τον Νοέμβριο και άπαντες ελπίζουν το φινάλε να κρύβει τις ίδιες ή και μεγαλύτερες συγκινήσεις με πέρυσι. Η σεζόν, λοιπόν, ξεκινάει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας και το gazzetta.gr σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει της πρεμιέρας. Οι αλλαγές στα ελαστικά, το γκριντ και φυσικά το καλεντάρι για τη φετινή χρονιά, καθώς και τα όσα έγιναν στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.

Εκτός τέσσερις, νέο πρόσωπο ο Ραμπάτ

Θα ξεκινήσουμε με το γκριντ της νέας αγωνιστικής περιόδου. Μεγάλες αλλαγές δεν υπάρχουν, ειδικά στις εργοστασιακές ομάδες. Yamaha, Honda, Ducati, Aprilia και Suzuki διατήρησαν τα ίδια δίδυμα που είχαν και πέρυσι και από εκεί και πέρα αποτελούν παρελθόν οι Νίκι Χέιντεν, Μάικ ντι Μέγκλιο, Αλεξ ντε Ανγκέλις, Κάρελ Άμπραχαμ. Νέο πρόσωπο είναι μόνο ο Τίτο Ραμπάτ, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο στη Moto 2 το 2014 και θα τρέξει για λογαριασμό Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda.

Συνολικά θα δούμε 11 ομάδες και 21 αναβάτες, με την LCR Honda να είναι η μοναδική που θα λάβει μέρος με έναν, τον Καλ Κράτσλοου. Ωστόσο, το αξιοσημείωτο είναι ότι το φετινό θα είναι το πιο πετυχημένο γκριντ των τελευταίων ετών, καθώς σε αυτό θα έχουμε δέκα πρωταθλητές και 15 νικητές σε όλες τις κατηγορίες.

Το γκριντ του 2016

Movistar Yamaha

Βαλεντίνο Ρόσι

Χόρχε Λορένθο

Repsol Honda

Μαρκ Μάρκεζ

Ντάνι Πεντρόσα

Ducati

Αντρέα Ντοβιζιόζο

Αντρέα Ιανόνε

Aprilia Racing Gresini

Στέφαν Μπραντλ

Αλβάρο Μπαουτίστα

Avintia Racing Ducati

Έκτορ Μπαρμπέρα

Λορίς Μπαζ

Octo Pramac Yakhnich Ducati

Ντανίλο Πετρούτσι

Σκοτ Ρέντινγκ

Suzuki Ecstar

Μάβερικ Βινιάλες

Αλέιξ Εσπαργκαρό

LCR Honda

Καλ Κράτσλοου

Monster Yamaha Tech 3

Μπράντλεϊ Σμιθ

Πολ Εσπαργκαρό

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda

Τζακ Μίλερ

Τίτο Ραμπάτ

Aspar Team Ducati

Εβγκέν Λαβέρτι

Γιόνι Ερνάντεζ

Έξω η Ιντιανάπολις, μέσα η Αυστρία

Περνάμε στο καλεντάρι της νέας χρονιάς. Αυτό παρουσιάζεται με μία μόνο διαφορά σε σύγκριση με το περσινό. Πιο συγκεκριμένα, έχει μείνει έξω η Ιντιανάπολις και έχει συμπεριληφθεί η Αυστρία για να έχουμε ένα Γκραν Πρι επί αμερικανικού εδάφους και όχι δύο. Με αυτόν τον τρόπο, έχουμε και πάλι 18 αγώνες, με την αυλαία να ανοίγει παραδοσιακά στο Λοσάιλ του Κατάρ και να πέφτει, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, στη Βαλένθια τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Το καλεντάρι του 2016

Ημ/νία Γκραν Πρι Πίστα

18-20/3 Κατάρ Λοσάιλ*

1-3/4 Αργεντινής Τέρμας ντε Ρίο Χόντο

8-10/4 ΗΠΑ Όστιν

22-24/4 Ισπανίας Χέρεθ

6-8/5 Γαλλίας Λε Μαν

20-22/5 Ιταλίας Μουτζέλο

3-5/6 Καταλονίας Καταλούνια

24-26/6 Ολλανδίας Άσσεν

15-17/7 Γερμανίας Σάχσενρινγκ

12-14/8 Αυστρίας Σπίλμπεργκ

19-21/8 Τσεχίας Μπρνο

2-4/9 Μ. Βρετανίας Σίλβερστοουν

9-11/9 Σαν Μαρίνο Μισάνο «Μάρκο Σιμοντσέλι»

23-25/9 Αραγονίας Μότορλαντ

14-16/10 Ιαπωνίας Μότετζι

21-23/10 Αυστραλίας Φίλιπ Άιλαντ

28-30/10 Μαλαισίας Σεπάνγκ

11-13/11 Βαλένθια Ρικάρντο Τόρμο

*Νυχτερινός αγώνας

Το... στοίχημα της Michelin

Από εκεί και πέρα, μεγάλες αλλαγές δεν έχουμε στους κανονισμούς, καθώς έχουν γίνει κάποιες σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα στις μοτοσικλέτες, όμως το μεγάλο... στοίχημα είναι η αλλαγή προμηθεύτριας ελαστικών.

Η Michelin επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας, καθώς αντικαθιστά την Bridgestone και οι 13 πτώσεις στις χειμερινές δοκιμές του Φίλιπ Άιλαντ σίγουρα έφεραν... πονοκεφάλους.

Πάντως, στην... πρόβα τζενεράλε του Λοσάιλ κύλησαν όλα ομαλά, με αρκετούς από τους αναβάτες να στέκονται στο ότι χρειάζεται βελτίωση το μπροστινό ελαστικό, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα.

Οι δοκιμές και οι... άγριες διαθέσεις του Ρόσι

Τέλος, θα αναφερθούμε λίγο στις δοκιμές εξέλιξης, καθώς και στο τι μπορούμε να περιμένουμε από τη νέα σεζόν. Ήδη, είπαμε για τις πολλές πτώσεις στην τελευταία ημέρα των δοκιμών της Αυστραλίας, ενώ οι ομάδες δοκίμασαν πολλά και... διάφορα κατά τη διάρκεια των δύο τριημέρων στη χώρα των καγκουρό και στο Κατάρ.

Ο Χόρχε Λορένθο κυριάρχησε δύο φορές, όσες και ο Μάβερικ Βινιάλες, με τους Μαρκ Μάρκεζ και Ντανίλο Πετρούτσι να παίρνουν από μία φορά τη σκυτάλη. Σίγουρα οι Yamaha και Repsol Honda είναι ένα βήμα πιο μπροστά και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιος θα πάρει το μάξιμουμ για να κατακτήσει τον τίτλο.

Η μάχη αναμένεται μεγάλη, ειδικά μετά τα όσα συνέβησαν στο φινάλε της περσινής σεζόν. Ο Βαλεντίνο Ρόσι δεν ξεχνά και έρχεται με... άγριες διαθέσεις για να πάρει τον δέκατο τίτλο της καριέρας του, τη στιγμή που ο Λορένθο επιδιώκει το repeat και ο Μάρκεζ να επιστρέψει στην κορυφή, ύστερα από μία μέτρια σεζόν με αρκετές ατυχίες και ελάχιστα καλά αποτελέσματα.

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τις υπόλοιπες ομάδες, ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το πού βρίσκεται η Ducati, καθώς και τι θα κάνει η Octo Pramac Yakhnich, η οποία έχει παρουσιαστεί βελτιωμένη και χρησιμοποιεί μοτοσικλέτες της Scuderia.