Οι εντολές που έχουν «χαλάσει» την Formula 1 (pics & vids)

Οι εντολές που έχουν «χαλάσει» την Formula 1 (pics & vids)
Με αφορμή τον αγώνα του Μονακό και την ... περίεργη κατάσταση που δημιουργήθηκε από την Μercedes μεταξύ Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ το gazzetta.gr θυμάται τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές, που η F1 μας έδειξε, με τον πλέον εμφατικό τρόπο,ότι παίζονται εκατομμύρια.

Στον αγώνα της Formoula 1 του Μονακό είδαμε κάτι που σίγουρα το έχουμε ξαναδεί και κάθε φορά μας ξενίζει το ίδιο. Ο προπορευόμενος Χάμιλτον αναγκάστηκε να μπει για ένα πρόσθετο πιτ-στοπ και η κίνηση αυτή έδωσε την νίκη στον έτερο οδηγό της ομάδας του, τον Νίκο Ροσμπεργκ. Τα νεύρα του στην απονομή και όλη αυτή η κριτική που έχει ξεκινήσει από εχθές μας θύμισε σκηνές όπως του 2002 με πρωταγωνιστή τον Μπαρικέλο και τον Σουμάχερ αλλά και πολλά πολλά άλλα που έχουν συμβεί σε αυτό το κατά τα αλλά εντυπωσιακό σπορ. Το gazzetta.gr σας παρουσιάζει περιπτώσεις που οι οδηγοί εξαιτίας μια οδηγίας από την ομάδα χάλασαν την «μαγεία» ενός αγώνα ταχύτητας και όχι οποιουδήποτε άλλα της Formoula 1.

2002 Grand Prix Αυστρίας

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο διατάχθηκε από τη Ferrari να αφήσει τον Μίκαελ Σουμάχερ να τον περάσει για να πάρει εκείνος την νίκη. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, σχεδόν στην τελική ευθεία τον Μπαρικέλο να μειώνει την ταχύτητα του και να περνάει ο Σουμάχερ από δίπλα για να τερματίσει πρώτος. Το θέμα είχε πάρει τεράστια αρνητική κριτική από τον τύπο και ο Σουμάχερ αρνήθηκε να ανέβει στο βάθρο και η ομάδα τιμωρήθηκε. Την ίδια χρονιά στον αγώνα της Αγγλίας ο Σουμάχερ επέστρεψε την «χάρη» δίνοντας στον Μπαρικέλο την νίκη.

Μετά από αυτήν την χρονιά που το άθλημα δέχτηκε μεγάλο πλήγμα η FIA αποφάσισε να απαγορεύσει εντολές στους οδηγούς που θα είχαν επιρροή στην έκβαση του αγώνα , αλλά το μέτρο δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία.

2008 Grand Prix Σιγκαπούρης

Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην Formula 1. Λέγεται ότι με εντολή της ομάδας ο νεαρός Νέλσον Πικέ τράκαρε επίτηδες το αυτοκίνητο για να πάρει πλεονέκτημα ο άλλος οδηγός της Renault, Φερνάντο Αλόνσο. Ήταν 28 Σεπτεμβρίου του 2008 όταν όταν ο οδηγός της Renault τράκαρε σε έναν τοίχο και ανάγκασε το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα. Πριν από αυτό ο Αλόνσο έιχε κάνει ένα πιτ-στοπ αρκετά νωρίς και κατάφερε και προηγήθηκε με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Ο Αλόνσο πήρε την νίκη τελικά και ο Πικέ χαρακτήρισε το ατύχημα σαν απλό λάθος...

Όταν έφυγε από την ομάδα το 2009 παραδέχτηκε ότι ήταν εντολή της Renault να το κάνει αυτό για να ευνοηθεί ο Αλόνσο. Το θέμα το ερεύνησε η FIA και τιμώρησε την ομάδα.

Έξτρα πληροφορία είναι: O Μάσα δήλωσε πως ήταν σίγουρος πως ο Αλόνσο γνώριζε για το κόλπο της ομάδας, με αποτέλεσμα να απορρίψει εκείνη την χρονιά την πρόσκληση στο ετήσιο πρωτάθλημα καρτ που διοργανώνει ο Βραζιλιάνος για φιλανθρωπικό σκοπό.

2010 Grand Prix Τουρκίας

Σε αυτόν τον αγώνα στον Μαρκ Γουέμπερ ζητήθηκε να ελαττώσει την ταχύτητα του αφού ο Σεμπάστιαν Φέτελ ερχόταν από πίσω πιο γρήγορα. Ο Γουέμπερ αρνήθηκε, προκλήθηκε σύγκρουση και οι δύο οδηγοί αρνήθηκαν την ευθύνη για το ατύχημα. Η σύγκρουση αυτή «κόστισε» στην ομάδα 28 βαθμούς στην κατάταξη και άφησε τους δύο οδηγούς μέσα στα νεύρα.

2010 Grand Prix Γερμανίας

Με τις εντολές από την ομάδα στους οδηγούς να έχουν απαγορευθεί ο Μάσα έχοντας τον Αλόνσο πίσω του σε απόσταση 4 δευτερολέπτων άκουσε τον αρχιμηχανικό του να του λέει: «Οκ, λοιπόν... Φερνάντο είναι πιο γρήγορος από εσένα. Μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι καταλαβαίνεις το μήνυμα;»

Ο Μάσα το πήρε το μήνυμα, άφησε τον Αλόνσο να περάσει και η Ferrari πήρε πρόστιμο 100.000 δολάρια. Για την ιστορία ο Αλόνσο τελικά κατέκτησε την πρώτη θέση, αφήνοντας στην δεύτερη τον teammate του.

2012 Grand Prix Αμερικής

Η Ferrari το 2012 άλλαξε κιβώτιο ταχυτήτων στον Μάσα γεγονός που τον οδήγησε τιμωρία 5 θέσεων. Με αυτόν τον τρόπο βρέθηκε πίσω από τον Άλονσο, ο Ισπανός οδηγός κατάφερε να έχει καθαρή πίστα μπροστά του και στη συνέχεια να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου, πίσω από τους Φέτελ - Γουέμπερ.

Μετά από πολλές απαγορεύσεις η FIA έχει εκδώσει από τον Σεπτέμβριο του 2014 ανακοίνωση που απαγορεύει στις ομάδες να δίνουν οδηγίες στους πιλότους κατά την διάρκεια του αγώνα. Το χθεσινό Γκραν Πριν στο Μονακό και το χαρακτηριστικό αγώνα που επέλεξε η Μercedes για τους οδηγούς της δείχνουν πως και πάλι ότι θέλει η ομάδα γίνεται με τους οδηγούς να περνάνε σε δεύτερη μοίρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!